abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113124719
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:45 schreef Comp_Lex het volgende:
Bij mijn tandarts hebben ze altijd de radio aan en toevallig hebben ze het ook altijd op m'n favoriete zender staan :)
En anders kun je altijd nog vragen of de radio op jouw favo zender mag. En natuurlijk uitleggen waarom het zo lang heeft geduurd, vragen of ze gewoon alle tijd voor je willen nemen en je weer rustig laten wennen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:51:57 #77
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_113124997
Thanks voor de bemoedigende reacties allemaal *;

Ik durf niet echt muziek in mijn oren te doen, ben altijd bang dat ik dingen niet hoor die ik wel moet horen. Hoezo neurotisch... 8)7 Maar dat van de radio is wel een goed idee, ik ga het onthouden.

Ja, dat het geen mooi plaatje is dat weet ik zelf wel want ik ben ook heel lang bang geweest om te poetsen. :N Maar ja, ik wil gewoon weer normaal kunnen eten, en niet constant pijn hebben zoals nu. En gewoon met m'n zoontje naar de tandarts gaan en kunnen laten zien dat het ok is.
pi_113132619
No worries! Ik heb vrijdag ook een afspraak dus we gaan gewoon samen :P Al is het dan een andere tandarts. Wel goed dat je een afspraak hebt hoor en je moet gewoon gaan! Je kunt bij de beste man gewoon aangeven dat je angst hebt en dat je liever hebt dat hij NU niks doet, maar alleen kijkt. Je kunt zelfs, net als ze met kinderen doen, meekijken met een spiegel als je dat wilt zodat je ziet dat ze niks doen. Dus chill voor vrijdag, relax, want er gaan toch niks gebeuren, alleen kijken hoe en wat.

Zelf ben ik panisch voor naalden en heb een extreem lage pijngrens. Controle bij de tandarts is dus niet erg, maar zodra er wat mis is... Ik heb al een poosje af en toe last van een tand en ben bang dat er een gaatje ofzo zit, dus ik knijp em ook behoorlijk voor vrijdag. Gelukkig heb ik een fantastische tandarts! Na een paar slechte ervaringen heb ik nu een man die op een vrolijke tuinkabouter lijkt en mij rustig een half uur in de stoel laat janken tot ik gekalmeerd ben (ja ik zet mn gene maar even opzij om je gerust te stellen) met als resultaat een propvolle wachtkamer als ik eindelijk met mn gevulde kiesje naar buiten kom, maarja!
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:07:14 #79
189961 ex
aperture science
pi_113137151
Ach, ik was 5 jaar niet geweest en was er (mede door me Red Bull gebruik) ook niet heel relaxed onder dat ik er heen moest. Ook had ik erg veel last achter in me mond.

Wat bleek nou, gewoon verstandskiezen die er uit moesten (wat ook reuze mee viel). Na 5 jaar tegen stribbelen en niet bellen op een bepaald moment toen ik een week vrij was toch maar gebeld. Kon gelijk de volgende dag komen en 2 weken erna zat ik bij de kaak chirurg. Alle pijn was weg, in de stoel nergens last van gehad en nu ga ik braaf elke 6 maanden (slecht tandvlees :() naar de tandarts. Het enige pijnlijke is de rekening ;).
The cake is a lie!
pi_113141910
Ik zou je zoontje pas meenemen als je echt helemaal van je angst af bent.

Mijn moeder was vroeger ook bang, maar mijn broer en ik gingen wel met haar mee. Daardoor, en doordat de tandarts een enorme eikel was, ben ik heel lang niet naar de tandarts geweest. Ik ben uiteindelijk 3 jaar geleden bij de angsttandarts hier in het ziekenhuis geweest. Er moest van alles gebeuren, maar mijn eigen tanden kon ik houden. Gelukkig maar!

Ik ben nu onder behandeling bij een normale tandarts. Maar onze dochter gaat vanaf september wel met mijn man mee. Hij heeft geen enkele angst, en ik wil niet dat zij ook maar iets van mijn angst meekrijgt. Ik blijf toch altijd nog gespannen voor de afspraak.

[quote]0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:07 schreef Spirit82 het volgende:

Zelf ben ik panisch voor naalden en heb een extreem lage pijngrens. Controle bij de tandarts is dus niet erg, maar zodra er wat mis is... Ik heb al een poosje af en toe last van een tand en ben bang dat er een gaatje ofzo zit, dus ik knijp em ook behoorlijk voor vrijdag. Gelukkig heb ik een fantastische tandarts! Na een paar slechte ervaringen heb ik nu een man die op een vrolijke tuinkabouter lijkt en mij rustig een half uur in de stoel laat janken tot ik gekalmeerd ben (ja ik zet mn gene maar even opzij om je gerust te stellen) met als resultaat een propvolle wachtkamer als ik eindelijk met mn gevulde kiesje naar buiten kom, maarja!
[/quote]

Daar houdt mijn huidige tandarts al rekening mee, als ik ingepland word dan is er ruimer de tijd.
*poef* nu is het weg
pi_113165829
Wat goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt en dat je je moeder hebt gecharterd als stok achter de deur.

Ik zou idd uitleggen waarom je zolang niet bent geweest, dat je angstig bent en er tegen op ziet. Misschien kan hij dit keer idd alleen kijken en dan de volgende keer een kleine ingreep doen, waarbij hij goed uitlegt wat er gaat gebeuren en meteen stopt als jij dat aangeeft (ik moet dan bijvoorbeeld mijn hand opsteken)

Heel veel succes!
pi_113171332
Je doorstaat het wel. :)

Je tandarts onderzoekt eerst de conditie van je gebit. Dat doet hij met een spiegeltje en een haakje. Dat haakje vinden mensen eng, maar voor de tandarts is dat nodig om de structuur en het oppervlak te bestuderen. Dit zou je zelf ook kunnen doen met een tandenstoker, dus het is niet eng.

Als er tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan je vragen of je naar de kaakchirurg doorverwezen mag worden. Die gebruikt altijd goede verdovingen die snel werken. Daarbij zijn de kaakchirurg en zijn assistent gewend aan angstige mensen, dus ze zijn vaak wel aardig. Als je door de angst erg onrustig bent, kan je vragen of je een roesje mag krijgen.
pi_113176475
Het viel mij alles me,e het was maar een heel klein gaatje wat bijgevuld moest worden, meer vlak trekken omdat er een stukje vulling afgebroken was aan de zijkant (scherpe rand) dus echt geboord werd er niet. Als ik het niet trok dan moest ik ook mijn hand opsteken.
Het enige nadeel is dat mijn tandarts (ik d8 een duitser is) dus niet makkelijk te verstaan maar zijn assistente is een lieverd en hij ook wel.
Ik had al gezegd dat ik implantaten wilde, het hele zooitje eruit en dan een magneetgebit erin (nooit meer vullen, nooit meer tandsteen weghalen wat ook pijnlijk is, geen spuiten meer ideaal lijkt me dat.
HIj vond het zonde want mijn gebit is best nog wel goed maar als ik er echt op stond wou hij me wel doorverwijzen naar een orthodontist, niet doorgezet natuurlijk.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:07:02 #84
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_113232401
Halleluja, ik ben gegaan! :Y

Super begripvolle man, dus dat was echt een geschenk uit de hemel. En nog knap ook, maar ja, daar ligt je dan met je puinhoop gebit. :N Hij heeft alleen gekeken met een spiegeltje. Volgende week maandag 2 juli moet ik weer, dan worden er foto's gemaakt en wat schoongemaakt om te wennen. En dan 9 juli weer. Ik heb alles maar dicht op elkaar geplanned wat anders heb ik te veel tijd om er over na te denken.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:27 schreef Sorella het volgende:
Ik had al gezegd dat ik implantaten wilde, het hele zooitje eruit en dan een magneetgebit erin (nooit meer vullen, nooit meer tandsteen weghalen wat ook pijnlijk is, geen spuiten meer ideaal lijkt me dat.
HIj vond het zonde want mijn gebit is best nog wel goed maar als ik er echt op stond wou hij me wel doorverwijzen naar een orthodontist, niet doorgezet natuurlijk.
Daar heb ik dus ook over na gedacht. En het blijft op zich wel een allerlaatste optie, maar ik wil eerst echt alles geprobeerd hebben om normaal naar de tandarts te kunnen, vooral voor m'n zoontje.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:19:39 #85
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_113232837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:07 schreef Nerys het volgende:

Super begripvolle man, dus dat was echt een geschenk uit de hemel. En nog knap ook, maar ja, daar ligt je dan met je puinhoop gebit. :N Hij heeft alleen gekeken met een spiegeltje. Volgende week maandag 2 juli moet ik weer, dan worden er foto's gemaakt en wat schoongemaakt om te wennen. En dan 9 juli weer. Ik heb alles maar dicht op elkaar geplanned wat anders heb ik te veel tijd om er over na te denken.

[..]

Daar heb ik dus ook over na gedacht. En het blijft op zich wel een allerlaatste optie, maar ik wil eerst echt alles geprobeerd hebben om normaal naar de tandarts te kunnen, vooral voor m'n zoontje.
Wat goed dat je gegaan bent *O* En wat fijn dat de tandarts het zo rustig aanpakt *O*
Fuck the EBU
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:55:03 #86
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_113236650
quote:

[..]

Hartstikke goed van je ^O^
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_113239602
quote:

[..]

Knap van je, mag je trots op zijn :Y
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:16:07 #88
365231 Fera
Fire & Blood
pi_113240082
Ik vond het vroeger ook eng, maar ik heb dezelfde tandarts als toen ik een kind was. Toen mocht ik na afloop altijd een plastic diertje uitzoeken om mee te spelen. :D

Nu is het wel leuk om die man steeds grijzer te zien worden. :P
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_113240125
quote:

[..]

Wat goed van je dat je bent gegaan! ^O^

En wat fijn dat je zo'n begripvolle tandarts hebt die het op jouw tempo doet ^O^
pi_113240434
Onwijs goed van je! Mijn tandarts was ziek... sta je dan met je goede gedrag ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_113242906
Goed dat je bent geweest!!!!!
Succes met de verdere bezoekjes, maar zo'n geduldige tandarts is al super fijn!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 23 juni 2012 @ 00:17:50 #92
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_113262057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:24 schreef Spirit82 het volgende:
Onwijs goed van je! Mijn tandarts was ziek... sta je dan met je goede gedrag ;(
Ow dat is kut... :( Heb je wel een nieuwe afspraak gemaakt?
pi_113264377
Top!

Heb je nu al een wat beter gevoel over de tandarts? Gewoon een klein beetje beter is al positief, omdat je dat wel door kan zetten.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 17:20:25 #94
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_113279399
Ik snap dit dus echt niet he. Als je nog nooit naar de tandarts ben geweest, waarom ben je er dan bang voor?

En hoe ver laat je het gaan als je tanden wegrotten en dat wegrotten nog meer pijn zal doen als dat je tandarts voor 10 minuten bij jou kan bereiken?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 18:11:34 #95
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113280675
Ik was door mijn vroegere tandarts geen fan van de tandarts. Ik kwam er altijd met meer pijn weg dan dat ik er heen ging. Toen ik eindelijk weer naar een tandarts durfde was dat een hele norse man.

Nu zit ik echter bij een hele goede tandarts. Een hele vriendelijke man, iedereen noemt hem bij z'n voornaam en hij neemt echt de tijd om uit te leggen wat hij gaat doen. ^O^

En nu ga ik trouw heen.

En TS? Geloof me, alle behandelingen die je krijgt zijn nog niet half zo pijnlijk als die kiespijn die je nu hebt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:13:20 #96
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_113282588
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:20 schreef Mishu het volgende:
Ik snap dit dus echt niet he. Als je nog nooit naar de tandarts ben geweest, waarom ben je er dan bang voor?

En hoe ver laat je het gaan als je tanden wegrotten en dat wegrotten nog meer pijn zal doen als dat je tandarts voor 10 minuten bij jou kan bereiken?
Misschien moet je het topic even lezen voor je een reactie plaatst. Natuurlijk ben ik naar de tandarts gegaan toen ik jonger was. Maar vanaf mijn 20ste is mijn fobie zo'n belemmering geworden, dat ik mezelf daar niet meer toe kon zetten.

En ja, je gebit laten wegrotten is vreselijk pijnlijk. En dat is dus precies het probleem bij een fobie: je maakt de ellende voor jezelf alleen maar groter. Toch is de angst overheersender dan de pijn en het niet meer fatsoenlijk kunnen eten.

Ik was op een gegeven moment zo bang om iets in m'n mond te hebben dat ik bijna niet meer durfde te poetsen, niet meer durfde te kauwen en constant met m'n gedachten bij het slikken en het bewegen van m'n tong zat.

Een fobie gaat iets verder dan alleen bang zijn voor de tandarts.
pi_113286190

[ Bericht 51% gewijzigd door Kola op 24-06-2012 22:45:21 ]
pi_113286404
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:20 schreef Mishu het volgende:

Dat jij het niet snapt wil nog niet zeggen dat er geen mensen zijn die er wel degelijk last van hebben. Een fobie is met een reden een fobie, en niet slechts een angst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')