abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108242450
Ik zat al een tijdje te denken of ik eens rond zou vragen over de angst die ik heb voor de tandarts. Maar ja, schaamte/het is niet zo erg/etc. deden me dat uitstellen. Tot vanavond mijn tand brak en ik zit te huilen op de bank.

Ik wil heel graag naar de tandarts. Maar het moge duidelijk zijn dat ik niet durf. Ik heb eigenlijk dagelijk pijn aan mijn tanden, al zo'n vijf jaar ongeveer. Soms dagen dat ik niet goed kan functioneren hierdoor. En heel veel pijnstillers slik.

Ik moet over een jaar ofzo ook met mijn zoontje naar de tandarts, en daar word ik nu al niet goed van. Ik wil niet dat hij hier ook de dupe van wordt.

Wie heeft ervaring / tips of gewoon iets te delen?
pi_108242625
Iemand uit mijn familie had ook een heel slecht gebit.
Alle tanden vielen er gewoon uit van rotheid en je zag de gaten zitten.
Uiteindelijk is ze toch naar de tandarts gegaan (zal wel pijn gedaan hebben) maar ze is heel erg blij dat ze het heeft gedaan. _O_

Misschien zijn er kalmerende middelen die je kunt gebruiken voor je naar de tandarts gaat.
Want je zal er toch ooit heen moeten.
Of je het nu wil of niet, op deze manier wordt het alleen maar erger.
Dus je zult hoe dan ook de knoop moeten doorhakken.

Iedereen is wel bang voor de tandarts denk ik.
Veel succes. :)
pi_108242633
Man the fuck up
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_108242657
Waarom ben je bang voor de tandarts? Hij is er om je te helpen. Dat het dan niet altijd op een prettige manier is, kan de beste man niet veel aan doen. Je komt er heus wel levend uit...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:59:09 #5
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_108242737
Lekker ontspannen daar op de stoel bij de tandarts
Altijd moeite om ogen open te houden
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:59:18 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108242747
Ga naar een tandarts/huisarts en laat je verwijzen naar een Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde. :)

bv. in Amsterdam http://www.sbt.nl/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_108242801
Je hebt geen mogelijkheid om hierover eens met je huisarts te praten en desnoods naar een tandarts speciaal voor "moeilijke gevallen" toe te gaan? Niet alleen doe je jezelf nu te kort door een slecht gebit en altijd pijn te hebben (altijd pijnstillers zijn ook niet goed voor je maar een slecht gebit kan ook van invloed zijn op de rest van je lichaam) maar je loopt inderdaad de kans dat je kind dit gedrag van je gaat overnemen. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108242816
laat dan gewoon onder narcose (en op eigen kosten) je gebit eruit slopen bij de kaakchirurg. Neem je een kunstgebit en klaar. Radicaal oplossing, maar als je echt zo bang bent is niets te radicaal.
pi_108243013
Laat iemand een afspraak voor je maken
pi_108243016
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:00 schreef Franknfurter het volgende:
laat dan gewoon onder narcose (en op eigen kosten) je gebit eruit slopen bij de kaakchirurg. Neem je een kunstgebit en klaar. Radicaal oplossing, maar als je echt zo bang bent is niets te radicaal.
Ja, ik heb daar om eerlijk te zijn wel eens over gedacht.

Ik wist niet dat er 'speciale' tandartsen bestonden hiervoor. Ik ben nu eens aan het Googlen, kijken of ik wat kan vinden. Ik er sowieso eens met de huisarts over praten.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:05:19 #11
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_108243101
quote:
Ik wil heel graag naar de tandarts. Maar het moge duidelijk zijn dat ik niet durf. Ik heb eigenlijk dagelijk pijn aan mijn tanden, al zo'n vijf jaar ongeveer. Soms dagen dat ik niet goed kan functioneren hierdoor. En heel veel pijnstillers slik.
Er zijn speciale tandartsen voor mensen die bang zijn voor de tandarts (klinkt nogal paradoxaal). Die doen het wat rustiger aan en gebruiken sneller een verdoving.

Geloof me, je zal echt wel moeten, want hoe langer je het uitstelt hoe erger het wordt...
pi_108243169
iemand in mijn omgeving heeft het ook gedaan, vandaar mijn tip. Sommige extreme gevallen van angst zijn blijkbaar onhoudbaar.
pi_108243430
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:56 schreef Blijdoener het volgende:
Dus je zult hoe dan ook de knoop moeten doorhakken.
Dat dus.

Ik ben zelf ook jaren niet naar de tandarts geweest en zag door de jaren heen mijn gebit onder de invloed van veel frisdrank ook hard achteruit gaan. Het was niet echt de angst voor de behandeling, maar was bang dat ik gaatjes zou hebben en stelde steeds uit tot dat ik dus een rotte kies en hoektanden met gaatjes had. Na 8 jaar geen tandartsbezoek toch stap maar genomen want als ik niet ging had ik uiteindelijk niks meer om te repareren.

Zelfde tandarts als mijn ouders genomen vanwege positieve verhalen. Stuk of 12 behandelingen later had ik weer een mooi gebit. En ja het doet soms best pijn, maar zeker wel te doen hoor, en wie mooi wil zijn moet soms beetje pijn lijden })

Zeker wel doen dus, morgen gewoon bellen ^O^

O en als je angst voor de tandarts echt zo diep zit, kun je ook onder algehele narcose behandeld worden bij speciale tandarts, maar doe wel iets, niets doen is geen optie.
pi_108243772
Thanks voor de steun mensen! Ik ga zeker wat doen, als is het maar bellen voor een consult. Ik kan er gewoon niet echt over praten in m'n omgeving, in mijn familie gaan ook niemand naar de tandarts en rot alles weg. Het wordt een beetje dood gezwegen en dat wil ik niet voor m'n eigen zoontje.
pi_108244108
Tijd dan om het anders te gaan doen. ;) Succes ^O^ , ik hoop dat het je gaat lukken, niet alleen voor jezelf maar ook voor je kind.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108244515
Gewoon gaan, tanden op mekaar en niet miepen
pi_108244856
Je bent beslist niet de enige. Google maar eens op angsttandarts.
pi_108245060
Ik ben ook panisch voor de tandarts maar heb nooit ook maar 1 mini probleempje gehad. Dus dat is je eigen dikke schuld. :r
Mensen die te lui zijn om even 5/6 min. per dag hun tanden te poetsen/flossen.. :')
Dan verdien je het gewoon, lekker pijn lijden! >:)
pi_108245274
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:43 schreef Aliana het volgende:
Ik ben ook panisch voor de tandarts maar heb nooit ook maar 1 mini probleempje gehad. Dus dat is je eigen dikke schuld. :r
Mensen die te lui zijn om even 5/6 min. per dag hun tanden te poetsen/flossen.. :')
Dan verdien je het gewoon, lekker pijn lijden! >:)
Mag ik er bij zijn wanneer je je eerste wortelkanaalbehandeling ondergaat? Lijkt me enig namelijk.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_108245418
Volgens mij kun je op tandarts.nl zoeken naar een tandarts in de buurt, speciaal voor als je tandartsangst hebt... Moet je maar even googelen.

Verder is de enige tip die ik kan verzinnen: vraag de tandarts om te beginnen met 1 kleine ingreep, uiteraard met verdoving, zodat je kunt ontdekken dat het heel erg meevalt.

Mijn neef had ook tandartsangst, maar heeft een tijdje terug een gaatje laten boren. Hij was heel erg verbaasd over het feit dat het zo meevalt!

Het is met alle angsten zo dat je er vanaf komt door de angst aan te gaan. En ik kan je echt verzekeren: het doet écht geen pijn!
pi_108245535
Je krijgt gewoon een prikkie en dan voel je niks meer op die plek, niks aan de hand.
pi_108245557
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:48 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Mag ik er bij zijn wanneer je je eerste wortelkanaalbehandeling ondergaat? Lijkt me enig namelijk.
Ja dat mag wel hoor, ik bel je als het zover is oke? ;)
Nooit dus.
pi_108245580
Ik heb zelf trouwens m'n eerste gaatje ooit laten boren zonder verdoving
dat zou ik je niet aanraden

THE HORROR
pi_108245683
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:54 schreef hlmllp het volgende:
Ik heb zelf trouwens m'n eerste gaatje ooit laten boren zonder verdoving
dat zou ik je niet aanraden

THE HORROR
Haha... Bedankt voor je behulpzame bijdrage ;) Zal zeker helpen om van die tandartsangst heen te komen zo :)
pi_108246023
En ik heb dan weer een hele pijnlijke kies laten trekken onder verdoving, niks van gevoeld en ik had het nieteens in de gaten dat hij er iets deed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')