abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108233100
Het moest kennelijk vóór 1 januari. Het is vandaag 21 februari.

Ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan.

Is er een mogelijkheid om nog voor het volgende schooljaar begint mijn diploma te halen? Ik heb niet meer dan een certificaat nodig, ben volgend jaar pas 21 (dus geen colloquium doctum) en ben dit jaar niet verbonden met een school of andere onderwijsinstelling.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_108233311
Klopt. Je bent te laat met het aanmelden voor de staatsexamen. Het wordt lastig om alsnog een diploma te halen voor het eind van het schooljaar.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)den_staatsexamen.asp
pi_108233713
Hoe kan het dat je dat niet gedaan hebt?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_108234388
Was de deadline vergeten en had problemen met mijn computer.
pi_108234451
Stap 1 Vóór 1 januari aanmelden
Tussen half oktober en 1 januari kunt u zich voor een staatsexamen aanmelden op de site.

.. dus dit heb je ooit gelezen, en hebt sinds ongeveer Kerst tot nu nooit meer aan dat aanmelden gedacht? :')
pi_108234527
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dit zijn zulke trieste redenen :') Het schooljaar is in September begonnen, je hebt tijd zat gehad. Je zit ook op FOK!, er zijn publieke computers, iedereen heeft een PC dus je had altijd bij een vriend/kennis/etc kunnen aanmelden, enzovoorts.

Deadline vergeten is al helemaal triest. Het is het énige wat je hoeft te regelen qua aanmeldingen etc. Dat regel je dan toch meteen ipv het uit te stellen tot het laatste moment :')

Kom op zeg.
Of toch du vader?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:17:00 #7
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_108234528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:15 schreef 314 het volgende:
Stap 1 Vóór 1 januari aanmelden
Tussen half oktober en 1 januari kunt u zich voor een staatsexamen aanmelden op de site.

.. dus dit heb je ooit gelezen, en hebt sinds ongeveer Kerst tot nu nooit meer aan dat aanmelden gedacht? :')
Ik zou niet verwachten dat aanmelden zo vroeg moet. Een deadline van een paar weken kan ik me een stuk beter voorstellen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_108234595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:17 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ik zou niet verwachten dat aanmelden zo vroeg moet. Een deadline van een paar weken kan ik me een stuk beter voorstellen.
tegenwoordig moet je allerlei werkstukken inleveren voordat je überhaupt examen mag doen, dat kan dus niet allemaal vlak voor de zomer
pi_108234759
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
Maar je computer deed het nog wel goed genoeg om te fok!-en? ;(
pi_108236225
quote:
18s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar je computer deed het nog wel goed genoeg om te fok!-en? ;(
Nu wel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:18 schreef 314 het volgende:

[..]

tegenwoordig moet je allerlei werkstukken inleveren voordat je überhaupt examen mag doen, dat kan dus niet allemaal vlak voor de zomer
Dat is toch alleen het profielwerkstuk?

quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:16 schreef Luchtkoker het volgende:

Dat regel je dan toch meteen ipv het uit te stellen tot het laatste moment :')
't Meteen regelen was onmogelijk omdat inschrijven pas vanaf half oktober kon. Als ik een onomstotelijke reden die me destijds het inschrijven onmogelijk maakte zou ik me tot DUO wenden. Die heb ik niet. Ik heb gefaald, zoveel is duidelijk. Nu moet bezien worden wat er aan te veranderen is.
pi_108237100
Ach TS, in 2013 nog een kans.
Of toch du vader?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:37:44 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108238317
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:56 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Nu wel.

[..]

Dat is toch alleen het profielwerkstuk?

[..]

't Meteen regelen was onmogelijk omdat inschrijven pas vanaf half oktober kon. Als ik een onomstotelijke reden die me destijds het inschrijven onmogelijk maakte zou ik me tot DUO wenden. Die heb ik niet. Ik heb gefaald, zoveel is duidelijk. Nu moet bezien worden wat er aan te veranderen is.
Kop op. Misschien een jaar werken. Ook mooi meegenomen. :) En je dit jaar wel op tijd aanmelden!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:03:44 #13
112251 314
gimme pie!
pi_108243020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:56 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Nu wel.

[..]

toen ook al hoor:
http://forum.fok.nl/user/history/268911
pi_108245967
vergeet het! ik was een paar jaar terug (2) een paar uurtjes te laat, dus mijn aanmelding kwam een paar uur na oud en nieuw binnen. technische problemen met de computer. mocht ik niet meer mee doen, terwijl ik bewijs had dat ik uren daarvoor mij probeerde aan te melden. rechter vond het ook niet nodig om mij te laten mee doen dus nee, je kan er naar fluiten.
pi_108248120
:'(
pi_108248801
Het is inderdaad absurd dat je zo vroeg voor de Staatsexamens je al moet aanmelden maar je kan het vergeten dat je dit jaar nog Staatsexamen mag doen. Helaas.
Ik vind het ook belachelijk.

Nu het goede nieuws!
Er zijn wel nog andere mogelijkheden om te bewijzen dat je een bepaald vak voldoende beheerst.
Je hebt twee opties:
- de OU (speciale examens op VWO-niveau), de prijs is zeker redelijk en eventueel kan je aan het examen lessen koppelen maar dat is natuurlijk heel wat duurder.
- een privaat instituut wat aan een universiteit is verbonden (Brown heet dat geloof ik bij de UU)

Ik heb het examen van wiskunde B op VWO-niveau van de OU bekeken, dat is inhoudelijk van een goed niveau, m.i. zelfs wat beter dan het Centrale Examen.
Informeer eens bij de onderwijsinstelling ofdat zij ook dat aanvaarden.

PS
Als ik het mij goed herinner dan was vorig jaar de deadline nog 1 februari. Ik vind het ook best belachelijk dat je je pas half oktober kan inschrijven terwijl DUO maanden voor het staatsexamen geen nieuwe inschrijvingen meer aanvaardt. Het arrogante gedrag van een monopolist... o|O

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-02-2012 00:38:59 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_108248996
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is inderdaad absurd dat je zo vroeg voor de Staatsexamens je al moet aanmelden maar je kan het vergeten dat je dit jaar nog Staatsexamen mag doen. Helaas.
Ik vind het ook belachelijk.

Nu het goede nieuws!
Er zijn wel nog andere mogelijkheden om te bewijzen dat je een bepaald vak voldoende beheerst.
Je hebt twee opties:
- de OU (speciale examens op VWO-niveau), de prijs is zeker redelijk en eventueel kan je aan het examen lessen koppelen maar dat is natuurlijk heel wat duurder.
- een privaat instituut wat aan een universiteit is verbonden (Brown heet dat geloof ik bij de UU)

Ik heb het examen van wiskunde B op VWO-niveau van de OU bekeken, dat is inhoudelijk van een goed niveau, m.i. zelfs wat beter dan het Centrale Examen.
Informeer eens bij de onderwijsinstelling ofdat zij ook dat aanvaarden.

PS
Als ik het mij goed herinner dan was vorig jaar de deadline nog 1 februari. Ik vind het ook best belachelijk dat je je pas half oktober kan inschrijven terwijl DUO maanden voor het staatsexamen geen nieuwe inschrijvingen meer aanvaardt. Het arrogante gedrag van een monopolist... o|O
Bram van Loon. Een van de users waar ik een hoge pet van op heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')