abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108220675
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

En tussen daadwerkelijk agressief zijn en alleen maar (terug)blaffen. Je punt is?
Met een kernbom kunnen ze wat meer
pi_108220838
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:14 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Met een kernbom kunnen ze wat meer
Zeg eens, wat vind jij aannemelijker: Iran valt Israël aan met een kernbom en geeft daarmee zelf een reden om echt helemaal weggevaagd te worden van dit planeet of Iran zal net zoals alle andere landen alleen maar dreigen met een kernwapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2012 12:19:30 ]
pi_108220923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zeg eens, wat vind jij aannemelijker: Iran valt Israël aan met een kernbom en geeft daarmee zelf een reden om echt helemaal weggevaagd te worden van dit planeet of Iran zal net zoals alle andere landen alleen maar dreigen met een kernwapen.
Iran kan het spelletje in het MO wat verdiepen, daar de kans op een tegenaanval op Iran aanzienlijk kleiner wordt.
pi_108220953
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:21 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Iran kan het spelletje in het MO wat verdiepen, daar de kans op een tegenaanval op Iran aanzienlijk kleiner wordt.
Ik lees alleen maar 'kan', 'kan' en 'kan'. Waar is dat gevoel van jou nou op gebaseerd? Aan de daden van Iran toch zeker niet?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:22:28 #105
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108220958
Om de een of andere reden vergeet men steeds dat wat de dictators in Iran het allerliefste willen: dictator blijven. Alsof 5 minuten na de eerste test Tel Aviv een rokende puinhoop zou zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108220971
Nou ja, voorlopig lukt het Iran niet om hun eigen atoomexperts goed te beschermen. ALs dat al niet lukt, lukt het ze dan wel om de atoomwapens zelf goed te beschermen?

Ik denk het niet.
pi_108221002
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:22 schreef Dagonet het volgende:
Om de een of andere reden vergeet men steeds dat wat de dictators in Iran het allerliefste willen: dictator blijven. Alsof 5 minuten na de eerste test Tel Aviv een rokende puinhoop zou zijn.
Nee, maar 10 minuten na de eerste test gaat Saoudi Arabie ook een test doen. Zitten we daar op te wachten?
pi_108221004
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:22 schreef Dagonet het volgende:
Alsof die dictators zulke problemen echt gaan opzoeken. Zolang je van ze afblijft zit je goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2012 12:25:15 ]
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:27:21 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108221091
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, maar 10 minuten na de eerste test gaat Saoudi Arabie ook een test doen. Zitten we daar op te wachten?
Misschien dat echte diplomatie dan weer eens een kans krijgt.
Alle politiek is binnenlands, voor de eigen bevolking. Wat ze op tv naar elkaar roepen vind ik niet zo interessant.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108221093
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik lees alleen maar 'kan', 'kan' en 'kan'. Waar is dat gevoel van jou nou op gebaseerd? Aan de daden van Iran toch zeker niet?
Je mag kan van mij ook wel vervangen door zullen. Aangezien de ideologie van Iran is gebaseerd op terugkomst van de 13e iman en alleen Allah de mensheid kan regeren. Niks te maken met individu in het algemeen.
pi_108221248
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:27 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Je mag kan van mij ook wel vervangen door zullen. Aangezien de ideologie van Iran is gebaseerd op terugkomst van de 13e iman en alleen Allah de mensheid kan regeren. Niks te maken met individu in het algemeen.
De VS heeft eenzelfde ideologie hoor, alleen dan net wat anders. Zie de republikeinse presidentskandidaten.

De ideologie van Iran is er al sinds 1979. Vertel mij hoeveel landen zij daadwerkelijk hebben vernietigd. En hoe agressief ze nou zijn geweest tegenover andere landen.

Het gedrag van het Westen voedt die ideologie trouwens en zorgt er zelfs voor dat het in stand blijft.
pi_108221364
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Misschien dat echte diplomatie dan weer eens een kans krijgt.

Dat, of een lokale atoomoorlog. Gaat de benzineprijs weer omhoog.
pi_108221461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

De VS heeft eenzelfde ideologie hoor, alleen dan net wat anders. Zie de republikeinse presidentskandidaten.

De ideologie van Iran is er al sinds 1979. Vertel mij hoeveel landen zij daadwerkelijk hebben vernietigd. En hoe agressief ze nou zijn geweest tegenover andere landen.

Het gedrag van het Westen voedt die ideologie trouwens en zorgt er zelfs voor dat het in stand blijft.
Volgens mij ken je de cultuur van de Amerikanen niet echt als je zulke uitspraken doet. Individu is een groot recht in Amerika. Denk maar eens wapenrecht. Puur om je te verdedigen tegen de regering. Daarnaast Amish, mormonen, kunnen daar gewoon makkelijk leven. Amerikanen hebben echt niks tegen geloof, kijk ook maar naar SA.

Persoonlijk kies is ook voor een andere benadering, maar dat is niet in mijn macht. Ben wel met je eens dat de ideologie wordt versterkt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:54:46 #114
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108221927
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:46 schreef zarGon het volgende:

Ik vind het grappig dat je Iran "een instabiel en potentieel levensgevaarlijk land (regime)" noemt. Potentieel ook nog, vergeleken met Israël en de VS.
En dát vind ík weer heel grappig. :)

Maar dat snap je toch niet.
quote:
Hoeveel landen is Iran binnengevallen?
In welke tijdspanne? Is er een "verjaring" van landen binnenvallen?
quote:
Hoe vaak heeft Iran nucleaire wapens gebruikt?
0x.
quote:
En de VS?
2x.
quote:
Hm?
Hm?
quote:
En hoe vaak is de VS een ander land binnengevallen?
Ook hier weer, in welke tijdspanne? Geldt er een verjaring?
quote:
In ieder geval tweemaal sinds 2000 onder het mom van War on Terror.
In 1812 ook, onder het mom van "Stop stealing our fucking sailors".
quote:
Welk land bouwt nederzettingen op een grondgebied dat niet van hen is?
Israël beschouwt dat land gewoon als het hunne. Maar wat moet deze opmerking hier? Praat dat het huidige levensgevaarlijke regime in Iran goed?
quote:
Hoe oorlogzuchtig is Iran nou echt vergeleken met de VS?
Op dit ogenblik? Zéér oorlogzuchtig.

Maar goed, ik lees hier niet uit waarom Iran momenteel dan géén instabiel en potentieel levensgevaarlijk land (regime) is/heeft. Je komt niet veel verder dan "maar hunnie doen het ook", maar dat zal ik natuurlijk wel weer verkeerd zien.
quote:
Hm?
Hm? :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:30 schreef Killaht het volgende:

[..]

Tuurlijk :') x 80.000 Europa laat van Israël een grote krater over man, gedraag je hor. Wat een onzin verkondig jij zeg. Ik weet niet waar jij die onwaarheden vandaan haal, met je realiteit.
Och, wat zullen we zeggen van 1948, 1966, 1973... dat was toch aardig reëel.
quote:
Op basis van de gegevens van de CIA is Duitsland het 5e en UK 3e sterkste leger in de wereld, Israel komt op plaats 9... :W http://www.alletop10lijstjes.nl/10-sterkste-legers/
Lijstjes... :')

Ik denk dat die verhouding wel anders ligt als het erop aankomt. Zeker als je de bezuinigingen die de EU momenteel ondergaat, meeneemt.
quote:
Niemand in dit topic wil Israël kwaad doen, als ik voor hen mag spreken, geven ze alleen aan dat er GEEN reden is om Iran aan te vallen en JUIST Israël de agressor is in dit verhaal en dus tegengehouden moet worden.
Tuurlijk, tuurlijk. Iran is het slachtoffer. :Y Arm Iran. ;(

... nee, sorry. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door BorisDeLul op 21-02-2012 13:24:02 ]
pi_108222672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja want economische schade zullen die landen accepteren omdat Amerika de pik van Israël achterna loopt?
Als ze het niet accepteren en sancties instellen, zal de economische schade voor henzelf alleen maar groter worden. De economische banden tussen China/Rusland en het westen brengen toch net wat meer geld in het laatje dan de banden met Iran.
pi_108223882
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:54 schreef BorisDeLul het volgende:
Maar goed, ik lees hier niet uit waarom Iran momenteel dan géén instabiel en potentieel levensgevaarlijk land (regime) is/heeft. Je komt niet veel verder dan "maar hunnie doen het ook", maar dat zal ik natuurlijk wel weer verkeerd zien.
"Maar hunnie doen het ook" kan niet eens, aangezien Iran helemaal niets doet wat de VS doet en heeft gedaan (landen binnenvallen en kernwapens gebruiken). _O-.

En dat is dus het verschil tussen de VS en Iran. Ik kan de VS wél wantrouwen, want keer op keer hebben ze laten zien dat zij de agressor zijn. Dat is geen onderbuikgevoel meer, maar een mening puur gebaseerd op feiten.

Ik deed juist geen "maar hunnie doen het ook". Ik heb een aantal keren gevraagd welke daden van Iran, Iran nou zo gevaarlijk maken. Geen antwoord op gekregen. Ook zou ik beide landen niet vergelijken wat betreft het gebruiken van een kernwapen en het binnenvallen van landen, maar gewoon alle slechte eigenschappen van een kant opnoemen.

Vertel mij eens, waar ben je nou echt bang voor? Dat Iran kernwapens beschikt en ze daadwerkelijk ook zal gebruiken? Zo ja, ben je echt overtuigd dat Iran zoiets zal doen? Zo ja, waar baseer je dat op?

En wat betreft 'tijdspanne' en 'verjaring'... Ben je serieus? :'). Fine. Vanaf de Tweede Wereldoorlog. Of vanaf 1979. Of vanaf de tijd dat jij je bewust bent van 'de VS' en 'Iran'. Hoeveel landen heeft Iran in die tijdspanne binnengevallen?

Voor jou:

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:23 schreef BasOne het volgende:
'Iran kan binnen jaar atoombom hebben'

"Iran kan over ongeveer een jaar de beschikking hebben over een atoombom. Eén of twee jaar daarna heeft Iran ook de raket waarmee het de bom daadwerkelijk kan inzetten.

Dat heeft de Amerikaanse minister van Defensie, Leon Panetta, zondagavond gezegd in het tv-programma 60 Minutes."

april 1984: "Iran is snel op weg naar een kernwapen dat ze die misschien al in 1986 zullen hebben" - Jane's Intelligence Defense Weekly report

juni 1984: "Iran heeft over 7 jaar een atoomwapen" - senator Alan Cranston

april 1989: Irak waarschuwt dat Iran bijna een atoombom heeft

eind 1991: "Iran heeft met grote zekerheid alle of vrijwel alle componenten voor het bouwen van twee of drie atoombommen in handen" - CIA en Amerikaans Congres

januari 1992: "Het duurt nog slechts vijf jaar voor Iran zelfstandig een atoombom kan bouwen" - Benjamin Netanyahu

februari 1992: "Iran heeft dit jaar nog twee of drie atoombommen" - rapport Amerikaanse Huis van Afgevaardigden

maart 1992: "Iran heeft vier atoombommen van Rusland gekregen" - Arms Control Reporter

april 1992: "Iran heeft tegen het jaar 2000 een atoombom" - CIA (later bijgesteld tot 2003)

mei 1992: "Iran heeft tenminste twee vermiste bommen uit Kazachstan" - The European

juni 1992: "Tenzij Iran's nucleaire mogelijkheden worden verstoord, heeft het land voor het einde van het decennium een kernwapen" - Herzl Budinger, generaal-majoor IAF

oktober 1992: "Iran heeft in 1999 een atoombom" - Shimon Peres

november 1992: "Iran heeft in 1999 een atoombom" - New York Times

december 1992: "Over twee tot drie jaar kan een Iraanse atoombom een serieus probleem zijn" - Robert Gates, directeur CIA

januari 1993: "Iran geeft 800 miljoen dollar per jaar uit aan de ontwikkeling van kernwapens" - Gad Yaacobi, Israelisch VN-afgezant

februari 1993: "Het zal nog acht tot tien jaar duren voordat Iran een atoombom heeft, maar met buitenlandse hulp zou dit eerder kunnen" - James Woolsey, CIA-chef

medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met Noord-Korea voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - U.S. News & World Report, New York Times, Paris Match & Foreign Report

medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met Zwitserland voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - AFP

medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met het Franse CKD voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - Intelligence Newsletter

medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met Russische wetenschappers in Kazachstan voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - diverse andere media

eind 1993: "Iran heeft binnen acht tot tien jaar nucleaire wapens" - Defense News en de National Defense University

januari 1995: "Iran zou hebben tegen 2003 een bom kunnen hebben" - John Holum, directeur U.S. Arms Control and Disarmament Agency

januari 1995: "Iran heeft in minder dan vijf jaar een atoombom" - William Perry, minister van Defensie

begin 1995: "Iran is veel dichter bij een atoombom dan werd gedacht en heeft er misschien binnen vijf jaar een" - New York Times

medio 1995: "Onze beste inschattingen zeggen dat Iran binnen drie tot vijf jaar in staat is zelfstandig een atoombom te produceren" - Benjamin Netanyahu, later herhaald door o.a. Yitzhak Rabin

februari 1996: "Iran heeft in 2004 kernwapens" - Ehud Barak, Israelische minister van Buitenlandse Zaken

april 1996: "Iran heeft in 2005 een atoombom" - Shimon Peres

maart 1997: "Iran heeft tussen 2005 en 2007 een atoombom" - John Holum

april 1997: "Iran heeft in 2002 een atoombom" - Duitse Inlichtingendienst (BND)

mei 1997: "Iran heeft in 2005 een atoombom" - Los Angeles Times

juni 1997: "Iran heeft in 2000 een atoombom" - Generaal Binford Peay

april 1998: "Iran heeft al vier atoombommen" - Jerusalem Post

oktober 1998: "Iran heeft in 2003 een atoombom" - Generaal Anthony Zinni (door hem herhaald in december 1999)

november 1999: "Iran heeft in 2004 een atoombom" - anonieme Israelische generaal tegen AP

Al 3 decennia worden we bang gemaakt dat Iran 'bijna' een nuke heeft.
Kennen ze geen ander liedje..

Klacht: Hou op met mensen bang te maken met verzinsels.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2012 14:08:34 ]
pi_108224746
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:06 schreef zarGon het volgende:
Ik deed juist geen "maar hunnie doen het ook". Ik heb een aantal keren gevraagd welke daden van Iran, Iran nou zo gevaarlijk maken.
• Verspreiden van zware (raket) wapens naar privémilities als Hezbollah die als een staat binnen een staat (Libanon) fungeren en daar mee een soeverein Libanon destabiliseren .
• Actief steunen van deze milities in het gebruik van deze wapens tegen burgerdoelen in Israel, niet eens proberen om burgerdoelen te ontwijken maar ze gewoon op de korrel nemen en knallen maar. Mocht een westers land zoiets doen, al is het per ongeluk, zijn de rapen gaar, maar Iran en proxies schijnen kinderen en bejaarden als legitiem doelwit te zien en komen ermee weg.
• De vernietiging by all means van Israel. Volgens de Mossad (die schijnt in Iran mensen te mollen, dus in Israel zullen ze ook wel op de hoogte zijn) controleert Iran een groot deel van de aanvallen op Israel. Die laatste heeft geen belang bij het beschuldigen van de verkeerde.
• Weigeren mee te werken aan controles op hun nucleaire programma.
• 30% van de doden in Irak werd veroorzaakt door Iranse wapens. Landje destabiliseren deel 2 dus, onnodig rekken van de oorlog daar met duizenden onnodige burgerdoden tot gevolg.

Aanslagen o.a.

• Actief steunen en organiseren van terrorisme tegen burgers op andere gebieden. Zie Thailand voor recentelijk werk. Zie gijzeling van 1980 voor oudere feiten.
• Beiroet 1983
• Beiroet 1984
• Buenos Aires 1992
• Buenos Aires 1994
• Berlijn Mykonos moorden
• Oproep tot moord op Rushdie

en verder:

Toen Obama aan de macht kwam deed hij ze een heel duidelijke handreiking om te komen praten. Dat wezen ze af. Waarom? Ze hebben de kans om het met diplomatie op te lossen. Nixon ging China. Reagan en Gorbachov gingen in IJsland praten. De Ayatollah weigert te praten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2012 14:36:09 ]
pi_108225472
Ik heb de aanval met het Stuxnet-virus nog niet voorbij zien komen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:59:28 #119
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108225538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

• Verspreiden van zware (raket) wapens naar privémilities als Hezbollah die als een staat binnen een staat (Libanon) fungeren en daar mee een soeverein Libanon destabiliseren .
• Actief steunen van deze milities in het gebruik van deze wapens tegen burgerdoelen in Israel, niet eens proberen om burgerdoelen te ontwijken maar ze gewoon op de korrel nemen en knallen maar. Mocht een westers land zoiets doen, al is het per ongeluk, zijn de rapen gaar, maar Iran en proxies schijnen kinderen en bejaarden als legitiem doelwit te zien en komen ermee weg.
• De vernietiging by all means van Israel. Volgens de Mossad (die schijnt in Iran mensen te mollen, dus in Israel zullen ze ook wel op de hoogte zijn) controleert Iran een groot deel van de aanvallen op Israel. Die laatste heeft geen belang bij het beschuldigen van de verkeerde.
• Weigeren mee te werken aan controles op hun nucleaire programma.
• 30% van de doden in Irak werd veroorzaakt door Iranse wapens. Landje destabiliseren deel 2 dus, onnodig rekken van de oorlog daar met duizenden onnodige burgerdoden tot gevolg.

Aanslagen o.a.

• Actief steunen en organiseren van terrorisme tegen burgers op andere gebieden. Zie Thailand voor recentelijk werk. Zie gijzeling van 1980 voor oudere feiten.
• Beiroet 1983
• Beiroet 1984
• Buenos Aires 1992
• Buenos Aires 1994
• Berlijn Mykonos moorden
• Oproep tot moord op Rushdie

en verder:

Toen Obama aan de macht kwam deed hij ze een heel duidelijke handreiking om te komen praten. Dat wezen ze af. Waarom? Ze hebben de kans om het met diplomatie op te lossen. Nixon ging China. Reagan en Gorbachov gingen in IJsland praten. De Ayatollah weigert te praten.
Zo kan ik het lijstje van Amerika, dan wel Israël ook maken alleen veel langer.

Iets met 80% van alle doden door wapens uit de VS, en iets met Taliban gesteund door VS, Saddam geplaatst door VS etc. Daarnaast zijn bovenstaande aanvallen, waarschijnlijk nooit opgeeist, noch te bewijzen. Ja, Mossad, wij van WC eend..

Terrorisme hangt tenslotte af vanaf welke invalshoek je het bekijkt.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:21:20 #120
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_108226423
Ik geloof dat de VS vooralsnog afziet van een gewapende strijd, ik denk dat men nog te druk heeft met de Arabische Lente en de crisis. De VS is gebaat bij een duidelijke speelveld, en het Midden-Oosten is nu alles behalve dat. Ik denk dat men nogmaals aan een invasie zal denken wanneer men een heldere beeld welke regimes nog overeind blijven, en hou de nieuwe regimes reageren op het westen. Meewerken aan een aanval op Iran zal de diplomatie tussen de VS en de MO tenietdoen, wat de weg openmaakt voor een grotere invloed van China en Rusland in de regio.

De VS is nu vooral druk bezig met het tegenhouden van een Israëlisch initiatief, wat ervoor zal zorgen dat de VS kleur moet bekennen; normale diplomatieke verhoudingen in het MO of meegesleurd worden in een nutteloze oorlog.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:23:18 #121
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108226500
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Alsof die dictators zulke problemen echt gaan opzoeken. Zolang je van ze afblijft zit je goed.
Allemaal waar, maar dit soort wapens in de handen van reli-gekken is nou ook weer niet iets waar je helemaal relaxed bij kan blijven natuurlijk. Ze staan nou niet bekend om hun vermogen tot zelfrelativering.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_108227790
Iran dreigt met preventieve actie

Iran lanceerde begin januari een Ghaderraket tijdens legeroefeningen nabij de zeestraat van Hormuz. Ghader betekent vrij vertaald 'capabel'. © reuters

Iran zal preventieve actie tegen zijn vijanden ondernemen als Teheran het gevoel heeft dat zijn nationale belangen in het geding zijn. Dat zei het plaatsvervangende hoofd van de strijdkrachten vandaag tegen het semi-officiële persbureau Fars.

"Onze strategie is nu dat als we merken dat onze vijanden Irans nationale belangen in gevaar willen brengen, wij zullen handelen zonder te wachten op hun acties'', aldus Mohammad Hejazi.

Iran ligt onder vuur vanwege zijn nucleaire programma. Het Westen is bang dat Iran in het geheim werkt aan een atoomwapen, iets dat het land stellig ontkent. In Israël wordt geregeld in regeringskringen gespeculeerd over een aanval op nucleaire installaties in Iran.

De VN-Veiligheidsraad heeft Iran al vier keer sancties opgelegd omdat het land weigert de uraniumverrijking tijdelijk stil te leggen. De Europese Unie voerde de druk onlangs op en begon een olieboycot en beperkte het geldverkeer met de Iraanse centrale bank.

Teheran dreigde eerder met het afsluiten van de Straat van Hormuz als zijn olie-uitvoer in gevaar zou komen. Daardoor gaat een belangrijk deel van de olie-export van de Golflanden. Washington heeft al laten weten actie te zullen ondernemen als dat gebeurt. (rtr/mvdb)

21/02/12 15u06

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ventieve-actie.dhtml
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_108228119
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:23 schreef kingmob het volgende:

[..]

Allemaal waar, maar dit soort wapens in de handen van reli-gekken is nou ook weer niet iets waar je helemaal relaxed bij kan blijven natuurlijk. Ze staan nou niet bekend om hun vermogen tot zelfrelativering.
Israel, he?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_108228964
Het schijnt voor vele moeilijk te begrijpen dat een Iran met kernbommen niet gevaarlijk zal zijn omdat ze kernbommen zullen gebruiken maar omdat ze alles behalve die kernbommen zullen kunnen gebruiken tegen ieder die ze zelf niet beschikt over nukes of geen grote broer met nukes achter zich hebben staan. (Dus; de dreiging ervan). De hoeveelheid macht die ze zullen verwerven is niet iets wat hier in het westen toegejuicht moet worden, mijns inziens.

Ik weet niet of er iemand is die zin heeft om een lijstje van de nadelen te maken ? Kunnen zowel nadelen zijn als voor het westen alsvoor de buren van Iran. Zal een hele lange worden. Wellicht een lang genoeg lijstje om tegenstanders van een preventieve aanval te laten af stappen van de hersenscheetredenatie; 'Het is niet eerlijk dat hun het niet mogen, want wij hebben dat ook'

Het is ook te begrjipen waarom China en Rusland het niks zullen uitmaken als Iran een verstevigde positie zal krijgen in het MO. Minder invloed en macht in het westen. Wat dat betreft een zeer kwalijke zaak. Iets wat bij mij genoeg zegt over hoe scherp de verhoudingen staan op het internationale theater.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:36:42 #125
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108229069
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:10 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Israel, he?
Dat is dat land wat Iran dreigt met de totale vernietiging toch?

Of wacht...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')