abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108207779
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:19 schreef mr-green het volgende:

[..]

Ik speel nu bijna een jaar en speel eigenlijk alleen maar zittend. Staand lukt alleen als ik echt hele simpele akkoorden hoef te spelen :P
Dit, mijn pols is te stijf voord dat soort bewegingen of ik moet mijn gitaar op redneck hoogte hangen
pi_108210673
Staand spelen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 20 februari 2012 @ 23:44:08 #53
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_108211485
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:27 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Dit, mijn pols is te stijf voord dat soort bewegingen of ik moet mijn gitaar op redneck hoogte hangen
Oefenen oefenen oefenen. Ik dacht ook dat ik geen g vorm barre kon spelen of een c vorm barre, schijn ik toch wel te kunnen tot grote ergernis van mijn duim voor een weekje :D

Het word vanzelf wel soepeler en gaat beter.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  maandag 20 februari 2012 @ 23:59:23 #54
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_108212068
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:44 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Oefenen oefenen oefenen. Ik dacht ook dat ik geen g vorm barre kon spelen of een c vorm barre, schijn ik toch wel te kunnen tot grote ergernis van mijn duim voor een weekje :D

Het word vanzelf wel soepeler en gaat beter.
Barre akkoorden lukt allemaal wel. Ik heb alleen moeite met de barre akkoorden op de alternatieve manier beet te pakken. En die is wel erg relax met overpakken naar andere akkoorden.

voorbeeld (betere kan ik niet vinden :P)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 00:28:31 #55
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_108212974

Ik bedoel echt de complete bars. Het is pijnlijk in het begin maar dat gaat vanzelf weg.
Die manier in het filmpje ken ik ook wel en is inderdaad makkelijker soms. Maar af en toe vereist een nummer toch een bar. Of een bar maakt het spelen een slagje makkelijker.

Maarja ik heb lange en dunne vingers dus dan gaat het iets makkelijker. :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_108214977
Pedaaltje kopuh?

pi_108215403
Iemand hier een Memory Man Deluxe te koop?
Volgende maand ga ik de SG ophalen, dan kan er ook wel een Memory Man bij!
pi_108216074
Damn ik zit met een dilemma. Ik krijg uit de scheiding een redelijk bedrag als uitkoopsom van het huis. Nu wilde ik daar voor mezelf een basgitaar voor kopen niet van yet hele bedrag maar gewoon een mooie bas als kado aan mezelf.

Nu heb ik een verkoper gevonden die zeg maar de holy grail van de model te koop heeft alleen gaat me dat omgerekend bijna 4 kosten en minder holy grail model kom je op zeg 2 uit en zou ik nog een andere leuke kunnen kopen.

Ik weet het geeoon niet wat te doen en eigenlijk heb ik al teveel bassen dus vraag me zelfs af of ik er veel op ga spelen.

Voor het eerst in mijn leven vraag ik me af of überhaupt wel een bas moet kopen nog. Volgens mij word ik ziek.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  dinsdag 21 februari 2012 @ 09:29:08 #59
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_108216120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:26 schreef Partingglass het volgende:
Damn ik zit met een dilemma. Ik krijg uit de scheiding een redelijk bedrag als uitkoopsom van het huis. Nu wilde ik daar voor mezelf een basgitaar voor kopen niet van yet hele bedrag maar gewoon een mooie bas als kado aan mezelf.

Nu heb ik een verkoper gevonden die zeg maar de holy grail van de model te koop heeft alleen gaat me dat omgerekend bijna 4 kosten en minder holy grail model kom je op zeg 2 uit en zou ik nog een andere leuke kunnen kopen.

Ik weet het geeoon niet wat te doen en eigenlijk heb ik al teveel bassen dus vraag me zelfs af of ik er veel op ga spelen.

Voor het eerst in mijn leven vraag ik me af of überhaupt wel een bas moet kopen nog. Volgens mij word ik ziek.
Holy grail kopen en een paar andere bassen wegdoen? En anders gewoon eerst ff testen. Je zal de eerste niet zijn die een goedkoper model fijner vindt klinken en spelen dan het zogenaamde vlaggenschip. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_108216335
Als het jouw holy grail is, heb je verder niks meer nodig, dan zou ik het gewoon doen. Als het om het topmodel van die serie gaat is proberen een betere optie.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_108216353
even testen is wat lastiger ik ben linkshandig en deze bas staat in schotland. Het is ook niet dat ze bepaald veel voorkomen linkshandig. Van de andere kant gaat het om zoveel geld dat i kde bas voor aanschaf wel wil zien.

Mijn favoriete bas is nog steeds de musicmaster bas terwijl ik kwalitatief veel betere bassen heb. De dat the holy grail niet perse de beste is dat besef ik goed.

Hoe ee nstandaard rick 4001 speelt weet ik. En een '73 4001 dus nog met checkboard binding, full width inlays etc maar wel al met de nieuwe pup plaatsing en dus gewilde geluid is gewoon de mooiste uitvoering van die bas. Alleen zit ik in dubio of de uitvoering mij zoveel meer geld waard is dan een normale uitvoering zeg maar.

Andere bassen verkopen zo opzich wel een optie zijn. Het is wel iets wat soms door mijn hoofd speel om een nieuw criterium voor de collectie te bedenken en weer eens rigoureus te snoeien. Hoewel ik nu nog maar op de helft zit van het aantal van zomer 2011
pi_108216474
Doen wat bij jou goed voelt!, enne.. bij twijfel? niet doen!, een kopie speelt net zo lekker als niet beter soms, heb ik ondervonden.
pi_108216541
@partingglas:

Zijn die dingen lastig kwijt te raken (als in te verkopen)? Je kan hem ook kopen en mocht hij niet bevallen 'gewoon' weer verkopen... Misschien dat je er dan wat verlies op draait maar dat hoeft geen ramp te zijn. Niet kopen en er later spijt van krijgen lijkt me rukker.
pi_108216611
De markt voor linkshandig spul is vrij krap. Als je iets goeds aanbiedt, kun je het vrij snel kwijt zijn.

En een rick vliegt de deur bijna uit....
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_108216641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:47 schreef Braddie het volgende:
Doen wat bij jou goed voelt!, enne.. bij twijfel? niet doen!, een kopie speelt net zo lekker als niet beter soms, heb ik ondervonden.
Geloof me als verzamelaar heb ik daar meer dan genoeg ervaringen mee. Heb jaren lang met name oude jappen verzameld en Ook ooit eens een A-B-C test gedaan met een '78 rickenbacker, en twee jaren 70 kopieën daarvan een Aria uit de matsumoko fabriek en een Custom uit de fuij gen fabriek. En beide bassen kwamen heel erg dicht bij origineel .Heb toen de elektronica gewisseld van bas en de aria bewaard. Die kan zich nu heel zeker meten met elke echte rick.
pi_108216666
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:54 schreef brother52 het volgende:
De markt voor linkshandig spul is vrij krap. Als je iets goeds aanbiedt, kun je het vrij snel kwijt zijn.
Wel en niet. De markt is heel krap er word weinig heel bijzonder spul aangeboden maar er is dus ook maar heel weinig vraag. Het is toch nog best vaak lang leuren en van ver halen dan wel opsturen. Is mijn ervaring. Als ik kijk waarvan dan de lefty's hier in huis komen.

Iets speciaal als ee n'73 4001 is wel waardevast maar door die hoge waarde geen makkelijk verkoopbaar product zeker niet particulier.
pi_108216715
Brother, ik had je nog een berichtje gestuurd eergister, niet aangekomen?(Inbox doet een beetje raar)
pi_108222114
Even een versimpelde versie van het Unknown Caller riffje uitgeschreven voor de spaanse gitaar, mag best trots zijn op mezelf, toch ? :)
pi_108222172
Als het goed klinkt wel :P
pi_108222906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:03 schreef The_Dean het volgende:
Simple UC Riff Spanish by Bradley Van Dijk 1

Kijk eens aan, aan jou de eer om te oordelen :D

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2012 13:37:00 ]
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:27:36 #71
28330 Scary_Hairy
not scary, just hairy
pi_108224493
Deksels, die Michel Telo heeft maar liefst 183 miljoen hits met 1 liedje. 1 filmpje schieten met gehuurde modellen in een nachtclub en de kassa rinkelt. Mijn dochters zijn ook al weg van het nummer.

Vraag eens of ik jaloers ben ?
pi_108225039
De fak, 183 miljoen is al als rete-veel... Zie ik dat Justin Bieber - Baby ft. Ludacris de 700+miljoen heeft.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:49:27 #73
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_108225203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:27 schreef Scary_Hairy het volgende:
Deksels, die Michel Telo heeft maar liefst 183 miljoen hits met 1 liedje. 1 filmpje schieten met gehuurde modellen in een nachtclub en de kassa rinkelt. Mijn dochters zijn ook al weg van het nummer.

Vraag eens of ik jaloers ben ?
En toch is het voornamelijk maar een hit in Nederland en blijft het op de rest van de wereld achter.
pi_108225579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:03 schreef The_Dean het volgende:
Hoe is het mogelijk, TNT brengt net een ander pakketje (die maandag is verzonden) hier en die van jou zit er niet bij. Hoe krijgen ze het voor elkaar :')
pi_108225701
Ik vind staand spelen veel fijner dan zitten :D maar dat komt misschien omdat ik bass speel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')