abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111733584
Mooie posts weer! Vooral dat aan het raam hangende vind ik wel tof.. zit zelf er over te denken toch een stukje van de tuin in te richten voor wat groente, maar dat hangende is ook erg cool :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_111733965
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:36 schreef drakin het volgende:
Jammer, als ik dit eerder wist had ik ook wel met die workshop mee willen doen.
Vraag me alleen af of het ook zonder extra stroomgebruik mogelijk is, ik zie toch een luchtpomp en veel lampen in de voorbeelden.
Momenteel ben ik zelf erg veel bezig met permacultuur(hier net begonnen met stuk land met een groep mensen) introductiecursus gedaan en een permaculture design course gevolgd.
Moestuin had ik al jaren in de achtertuin en ben van plan een muurtuin te maken van een pallet.
Ben nu ook begonnen planten bij elkaar te zetten die goed voor elkaar zorgen, zogenaamde gildeplanten.
Dat is wel mogelijk denk ik, alleen zul je dan zelf voor bewatering moeten zorgen inplaats van dat het automatisch gaat.

En misschien vind je het leuk om een klein foto verslag van jullie project hier neer te zetten, en eventueel tips te geven over de gilden en andere wetenswaardigheden ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 10:26:45 #53
370431 drakin
vurig typje
pi_111734229
Er komen zelfs luchtfoto's van ons project :D

In welke omgeving ben jij met permacultuur bezig Gertje?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_111788455
Het lukt me zo snel even niet de foto's van m'n telefoon te uploaden, dus eventjes geduld met het ervaringsverslag. De workshop was in ieder geval erg leuk en gezellig, het leerde wat trucjes die je anders niet snel had geleerd, en het blijkt kinderlijk eenvoudig én goedkoop om een windowfarm aan te leggen. Stel dat je niets in huis hebt, dan kan je binnen 2 uur inkopen hebben gedaan en geklust hebben. *O*

Hier alvast een beginnetje qua benodigdheden. ;)
Qua benodigdheden heb je nodig:
Materialen:

• 2+ lege flessen frisdrank
Luchtpompje (aquariumwinkel)
• Waterslang maat 4/6 (aquariumwinkel)
• Terugslagventiel maat 4/6 (aquariumwinkel)
• T-stuk maat 4/6 (aquariumwinkel)
• Bevestigingsmateriaal (spijker/schroef/touw/ketting)
• Plantjes (in bakje dat past in fles)

Gereedschap:
• Stanleymes/Schaar
• Tape/verf
• Boor met opzetstuk dat grote gaten maakt (hoe heet dat?)
• Lijmpistool/lijm

Zodra ik de foto's erbij heb schrijf ik er een handleiding bij. ;)
pi_111792427
Cool! Ben benieuwd.. dit klinkt wel als een projectje om zelf na te bouwen :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zondag 20 mei 2012 @ 19:45:10 #56
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111796128
Dit topic ga ik eens goed doorspitten wanneer ik meer tijd heb O+!
  zondag 20 mei 2012 @ 19:51:45 #57
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111796476
Ben benieuwd naar de rest Gray :) Zit er zelf ook over te denken om met een luchtpomp mijn tuin te bevochtigen, echter vrees ik dat mijn regenton te ver weg staat.
pi_111797859
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:51 schreef Erasmo het volgende:
Ben benieuwd naar de rest Gray :) Zit er zelf ook over te denken om met een luchtpomp mijn tuin te bevochtigen, echter vrees ik dat mijn regenton te ver weg staat.
Je zou het kunnen berekenen. Zien hoeveel vermogen je nodig hebt om nog flow te kunnen houden in een bepaalde lengte slang. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:39 schreef Boswachtertje het volgende:
Cool! Ben benieuwd.. dit klinkt wel als een projectje om zelf na te bouwen :)
Zeker weten, is een eitje! Én het is te automatiseren en volledig duurzaam te maken door een zonnepaneeltje met batterij te gebruiken voor stroomvoorziening van het pompje. *O*

M'n huisgenootjes en de buurman wilden gisteravond meteen dat ik een mini-farm ga maken op het terrasje tussen de huizen. 8-)

Wat ik ook ga doen. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')