Magnesium citraat kan je kopen in de standaard Solgarlijn, die tegenwoordig in zijn geheel bij drogisterijen zoals Etos, DA, Kruidvat e.a. staat. Prijzig idd, 90 stuks voor iets van 25 euro. Het ligt aan je leeftijd maar citraat is voor volwassenen de meest makkelijk opneembare vorm.quote:Op zondag 19 februari 2012 03:18 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb zelf ervaring met het nemen van Magnesium omdat ik een tekort heb (net als Kalium)
Wat voor magnesiumtabletten heb je? Ik kreeg een tijdje Magnesiumcitraat voorgeschreven van mijn gastro-entroloog maar deze zijn vrij prijzig en moeten ook speciaal gemaakt worden.
Tegenwoordig schrijft hij me Maalox voor, (Magnesiumhydroxide en Aluminiumoxide), stuk goedkoper, wordt alleen weer niet vergoed door de verzekering.
Als je het veel gebruikt kan je inderdaad waterige ontlasting krijgen, grootste nadeel hiervan is dat belangrijke bouwstoffen ook minder lang in de darmen blijven zitten en minder goed worden opgenomen.
Bij mij wordt m'n bloed ook regelmatig gecontroleerd dus mocht ik voedingsstoffen (vooral electrolieten zoals Magnesium, Calcium en Kalium) tekort komen merken ze dat vrij snel.
Een paar dagen wat magnesiumpillen wegwerken lijkt me opzich geen probleem (ik slik er 3 per dag), voor een langere periode is het verstandiger als je in contact staat met een arts.
Na een schedelbasisfractuur heb ik ook een kapotte reukzenuw, daar heeft die magnesium in elk geval niet bij geholpen, hopelijk voor jou werkt het wel voor oren.
Ik ook. Zelf ook met Tinnitus te maken. Ondanks dat het geen last is, zou ik dit toch willen proberen.quote:
Klopt, het is voor mij ook een strijd geweest om de piep te accepteren. Ik kreeg hem toen ik 16 was, langzamerhand heb ik het omgedraaid tot een deel van mij waar ik 's nachts op kan terug vallen als ik niet kan slapenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:20 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb zelf na een oorontsteking een half jaar geleden een suis overgehouden. Op zich hoor ik het alleen 's nachts als de wereld stil is en is het meestal niet storend, maar ik moet er niet aan denken dat het erger wordt. Ik kan me voorstellen dat als mensen echt een piep hebben, dat je daar compleet van doordraait, ik vind het nu al irritant dat het nooit meer écht stil is.
Daar zit magnesiumoxide in zul je weinig van merken op een laxerend effect na dan. De ontembaarheid van magnesium oxide is maximaal 10%.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb bij de Etos een potje gescoord van 60 stuks voor 5,99 (Sunwell) vanwege veel spierkrampen tijdens het hardlopen (sinds de magnesium overigens weg, net als mijn menstruatiepijn en tevens geen breekbare/afbrekende nagels meer).
Is ongeveer 150MG per pil en de maximale ADH volgens dat potje zou 400MG zijn.
ontembaarheid?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:44 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Daar zit magnesiumoxide in zul je weinig van merken op een laxerend effect na dan. De ontembaarheid van magnesium oxide is maximaal 10%.
Zijn vast wel van die gele oorstoppers te koop bij het concert?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:18 schreef Biancavia het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst sinds tijden weer naar een evenement met harde muziek. Ik vrees met grote vrezen.
Ik had altijd na concerten al last van een harde piep, maar die was dan de volgende dag weer weg.
quote:
Herkenbaar, voor mijn gehoorbeschadiging merkte ik wel eens een heel licht suisje op als ik in bed lag. Veel lager en zachter dan de tonen die ik nu hoor. Ik vond dat eigenlijk een heel prettig suisjequote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:32 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Klopt, het is voor mij ook een strijd geweest om de piep te accepteren. Ik kreeg hem toen ik 16 was, langzamerhand heb ik het omgedraaid tot een deel van mij waar ik 's nachts op kan terug vallen als ik niet kan slapen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |