abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108138924
Hoi, sinds oud en nieuw heb ik last van tinnitus (fantoomgeluiden veroorzaakt door een zenuwbeschadiging in het hoorkanaal) en hyperacusis (overgevoelige oren). Ik las op internet dat er mensen zijn die baat hebben gehad bij megadoses magnesium, d.w.z. een paar dagen lang heel veel magnesium wegwerken. In de eerste paar maanden na de gehoorbeschadiging zou dit kunnen helpen.
Ik heb inmiddels magnesiumtabletten gehaald. Voor ik begin met de 'kuur' (ik neem nu gewoon 1 pil per dag), wil ik maandag sowieso eerst mijn huisarts bellen om te vragen wat zij er van vindt en hoeveel ik dan volgens haar tot me kan nemen.
Tot zover ik heb gelezen op internet is het enige nadeel van een 'overdose' een waterige stoelgang. Maar dat was op een bodybuilders forum en ik denk dat de posters daar sowieso anders tegenover het gebruik van supplementen etc. staan, dan ikzelf.
Ik ben wel benieuwd of er hier iemand is die hier iets zinnigs over kan zeggen of hier ervaring mee heeft?
It's okay to be white
  zondag 19 februari 2012 @ 03:18:24 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_108139678
Ik heb zelf ervaring met het nemen van Magnesium omdat ik een tekort heb (net als Kalium)
Wat voor magnesiumtabletten heb je? Ik kreeg een tijdje Magnesiumcitraat voorgeschreven van mijn gastro-entroloog maar deze zijn vrij prijzig en moeten ook speciaal gemaakt worden.
Tegenwoordig schrijft hij me Maalox voor, (Magnesiumhydroxide en Aluminiumoxide), stuk goedkoper, wordt alleen weer niet vergoed door de verzekering.

Als je het veel gebruikt kan je inderdaad waterige ontlasting krijgen, grootste nadeel hiervan is dat belangrijke bouwstoffen ook minder lang in de darmen blijven zitten en minder goed worden opgenomen.
Bij mij wordt m'n bloed ook regelmatig gecontroleerd dus mocht ik voedingsstoffen (vooral electrolieten zoals Magnesium, Calcium en Kalium) tekort komen merken ze dat vrij snel.

Een paar dagen wat magnesiumpillen wegwerken lijkt me opzich geen probleem (ik slik er 3 per dag), voor een langere periode is het verstandiger als je in contact staat met een arts.

Na een schedelbasisfractuur heb ik ook een kapotte reukzenuw, daar heeft die magnesium in elk geval niet bij geholpen, hopelijk voor jou werkt het wel voor oren.
pi_108141106
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 03:18 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb zelf ervaring met het nemen van Magnesium omdat ik een tekort heb (net als Kalium)
Wat voor magnesiumtabletten heb je? Ik kreeg een tijdje Magnesiumcitraat voorgeschreven van mijn gastro-entroloog maar deze zijn vrij prijzig en moeten ook speciaal gemaakt worden.
Tegenwoordig schrijft hij me Maalox voor, (Magnesiumhydroxide en Aluminiumoxide), stuk goedkoper, wordt alleen weer niet vergoed door de verzekering.

Als je het veel gebruikt kan je inderdaad waterige ontlasting krijgen, grootste nadeel hiervan is dat belangrijke bouwstoffen ook minder lang in de darmen blijven zitten en minder goed worden opgenomen.
Bij mij wordt m'n bloed ook regelmatig gecontroleerd dus mocht ik voedingsstoffen (vooral electrolieten zoals Magnesium, Calcium en Kalium) tekort komen merken ze dat vrij snel.

Een paar dagen wat magnesiumpillen wegwerken lijkt me opzich geen probleem (ik slik er 3 per dag), voor een langere periode is het verstandiger als je in contact staat met een arts.

Na een schedelbasisfractuur heb ik ook een kapotte reukzenuw, daar heeft die magnesium in elk geval niet bij geholpen, hopelijk voor jou werkt het wel voor oren.
Magnesium citraat kan je kopen in de standaard Solgarlijn, die tegenwoordig in zijn geheel bij drogisterijen zoals Etos, DA, Kruidvat e.a. staat. Prijzig idd, 90 stuks voor iets van 25 euro. Het ligt aan je leeftijd maar citraat is voor volwassenen de meest makkelijk opneembare vorm.
pi_108142728
Ik slik al heel lang 4 pillen magnesium (de variant met vit b6) per dag en heb nergens last van. Aan wat voor dosis dacht je?
  zondag 19 februari 2012 @ 12:01:25 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_108143508
Ik heb bij de Etos een potje gescoord van 60 stuks voor 5,99 (Sunwell) vanwege veel spierkrampen tijdens het hardlopen (sinds de magnesium overigens weg, net als mijn menstruatiepijn en tevens geen breekbare/afbrekende nagels meer).
Is ongeveer 150MG per pil en de maximale ADH volgens dat potje zou 400MG zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_108152290
Ik heb 'BioActive Magnesium', lichtblauwe verpakking van de Dio met 200mg magnesium tabletten.
Ik slik nu:
Actionfit - calcium, magnesium, zink en vitamine D3, 2 pillen per dag = 375mg magnesium.
Davitamon multivitaminen - 3 pillen per dag = 45 mg magnesium.
Roter vitamine C - 3 pillen per dag.

Dus ik zit al op 420 mg magnesium per dag. De 3 voorgaande dagen dus ook 1 magnesiumtablet per dag erbij, dan kom ik op 620 mg. Volgens de verpakkingen is de ADH 300-380 mg per dag.
Ik denk dat 420mg in elk geval geen kwaad kan voor de komende tijd maar volgens mij heb ik voor een 'megadose' wel iets meer nodig. Magnesiumnarcose treedt pas op bij zeer hoge doseringen (ik lees nergens hoeveel precies) maar voordat ik met megadoses begin bel ik dan toch maar ff de huisarts.

It's okay to be white
pi_109598415
Ben je nog doorgegaan met het slikken van Magnesium? Zo ja, heeft het geholpen?
  donderdag 10 mei 2012 @ 00:55:10 #9
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_111363044
Excuses voor de late reactie, verdraag het lawaai van mijn pc niet zo best meer dus ik check enkel nog mijn mail.
Ik slik nog steeds magnesium en merk geen verschil. Sinds een week of 6 slik ik nog maar 1 pil á 200mg per dag, als ik meer neem zit ik veelvuldig op de pot en dan haal je natuurlijk ook geen voedingsstoffen uit je normale voeding.
Recent vertelde iemand mij dat zijn ouders zakken magnesiumpoeder van 3 kilo kochten, en hiervan 200 gram in een warm voetenbad deden. Misschien is dit een idee maar dit is nogal prijzig en zit er voor mij even niet in, ben al heel wat euro's kwijt aan oordoppen, bitje voor tijdens het slapen, eigen bijdrage etc etc.
Helaas geen wondermiddel voor mij!

Kanttekening is wel dat ik 23 mei nog naar de KNO-arts moet om hopelijk Méniere uit te sluiten wat ook voor oorsuizen zorgt. Heb het idee dat de 'meniere-piep' heel anders is dan die van de zenuwbeschadiging maar dat is een beetje moeilijk te zeggen allemaal. De manier waarop ik het ervaar is sowieso nogal variabel.
Maar kan dus zijn dat ik wel Méniere heb en daardoor sowieso meer last van oorsuizen heb.
It's okay to be white
pi_111469337
Jammer dat je geen verschil merkt met magnesium. Sterkte in ieder geval!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:43:51 #11
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_111470988
It's okay to be white
pi_113380200
Ik ben benieuwd hoe het nu is met TS.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:25:08 #13
358463 Umbra69
Freedom and Destiny
pi_113385462
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:55 schreef Biancavia het volgende:
Ik ook. Zelf ook met Tinnitus te maken. Ondanks dat het geen last is, zou ik dit toch willen proberen.
I bathe in basslines, rinse in riffs, dry in drums.
pi_113402032
Ik heb zelf na een oorontsteking een half jaar geleden een suis overgehouden. Op zich hoor ik het alleen 's nachts als de wereld stil is en is het meestal niet storend, maar ik moet er niet aan denken dat het erger wordt. Ik kan me voorstellen dat als mensen echt een piep hebben, dat je daar compleet van doordraait, ik vind het nu al irritant dat het nooit meer écht stil is.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:32:27 #15
358463 Umbra69
Freedom and Destiny
pi_113404195
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:20 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb zelf na een oorontsteking een half jaar geleden een suis overgehouden. Op zich hoor ik het alleen 's nachts als de wereld stil is en is het meestal niet storend, maar ik moet er niet aan denken dat het erger wordt. Ik kan me voorstellen dat als mensen echt een piep hebben, dat je daar compleet van doordraait, ik vind het nu al irritant dat het nooit meer écht stil is.
Klopt, het is voor mij ook een strijd geweest om de piep te accepteren. Ik kreeg hem toen ik 16 was, langzamerhand heb ik het omgedraaid tot een deel van mij waar ik 's nachts op kan terug vallen als ik niet kan slapen :7
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:44:44 #16
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_113404667
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb bij de Etos een potje gescoord van 60 stuks voor 5,99 (Sunwell) vanwege veel spierkrampen tijdens het hardlopen (sinds de magnesium overigens weg, net als mijn menstruatiepijn en tevens geen breekbare/afbrekende nagels meer).
Is ongeveer 150MG per pil en de maximale ADH volgens dat potje zou 400MG zijn.
Daar zit magnesiumoxide in zul je weinig van merken op een laxerend effect na dan. De ontembaarheid van magnesium oxide is maximaal 10%.
pi_113413286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:44 schreef dinosteen het volgende:

[..]

Daar zit magnesiumoxide in zul je weinig van merken op een laxerend effect na dan. De ontembaarheid van magnesium oxide is maximaal 10%.
ontembaarheid?
pi_113562506
Vanavond ga ik voor het eerst sinds tijden weer naar een evenement met harde muziek. Ik vrees met grote vrezen.
Ik had altijd na concerten al last van een harde piep, maar die was dan de volgende dag weer weg.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 23:27:16 #19
358463 Umbra69
Freedom and Destiny
pi_113578959
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:18 schreef Biancavia het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst sinds tijden weer naar een evenement met harde muziek. Ik vrees met grote vrezen.
Ik had altijd na concerten al last van een harde piep, maar die was dan de volgende dag weer weg.
Zijn vast wel van die gele oorstoppers te koop bij het concert?
pi_113584808
Redelijk achteraan gestaan, ik heb nu wel een piep, maar niet overdreven hard. Zal morgen hopelijk wel over zijn.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 06:33:49 #21
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_113585589
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:55 schreef Biancavia het volgende:
:)

Om eerlijk te zijn niet zo best. De tinnitus is onverminderd, en zo hoog/snijdend dat het mijn denken nogal beheerst. Nu een halfjaar dus dat ik eigenlijk doe of ik gek ben en alleen maar wacht tot het weggaat. Ben 24 dus ook de zorgen voor de toekomst zorgen voor de nodige stress.
Het werkt in veel dingen door, mijn hart die overtoeren draait, giga hoofdpijn, kaakklemmen, geen energie. Het minste is nog dat het invloed heeft op mijn sociale contacten, je wordt er niet leuker op als je zo negatief geladen bent en ik ben me er ook van bewust dat ik 'minder praat', omdat het gewoon mijn denken beheerst.
Behoorlijk gefrustreerd ook wetende dat dit alles komt door een imbeciel die om onbegrijpelijke reden een knalpatroon in een halletje van 2 bij 2 meter gooit, terwijl hij ziet dat ik daar sta. Nadat ik om een materiële schadevergoeding vroeg heeft meneer zijn 'sorry' bijgesteld naar 'ik heb het niet gedaan', en krijg ik n.b. een boze vader aan de telefoon die mij even uitlegt dat het mijn eigen verantwoording is, want het is oud en nieuw en dan 'weet je dat er geknald wordt'. Bloed onder de nagels vandaan..
Lichtpuntje in deze kroniek is dat mijn hyperacusis (=geluid als heel intens ervaren) een stuk minder is geworden. In het begin werd ik duizelig van mijn eigen stem, ademhaling, kon zelfs het schuiven van de kraag van mijn jas in mijn nek (hoe verzin je het..) niet verdragen. Vind het wel nog steeds vervelend dat mijn zusje zo hard praat maar daar wil ik niks van zeggen :9
Ben nog wel een beetje paranoïa voor geluid maar dat zal voornamelijk 'tussen de oren' zitten :')

Onderschat gehoorschade niet, mensen zien gehoorschade meestal als gehoorverlies, een beetje doof worden valt te overzien maar tinnitus krijgen door een avondje uit is het echt niet waard. Oordoppen kosten nog minder dan een biertje en je verstaat mensen zelfs beter door harde muziek heen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chokeme op 01-07-2012 17:17:43 ]
It's okay to be white
  zaterdag 30 juni 2012 @ 06:47:51 #22
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_113585610
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:32 schreef Umbra69 het volgende:

[..]

Klopt, het is voor mij ook een strijd geweest om de piep te accepteren. Ik kreeg hem toen ik 16 was, langzamerhand heb ik het omgedraaid tot een deel van mij waar ik 's nachts op kan terug vallen als ik niet kan slapen :7
Herkenbaar, voor mijn gehoorbeschadiging merkte ik wel eens een heel licht suisje op als ik in bed lag. Veel lager en zachter dan de tonen die ik nu hoor. Ik vond dat eigenlijk een heel prettig suisje :9 en als ik er ff op lette kon ik er beter door slapen omdat het mijn gedachten afleidde.
It's okay to be white
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:31:08 #23
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_113606767
Magnesium zal idd niet veel gaan helpen; bij een enkeling werkt het maar dat zijn waarschijnlijk mensen met een vrij specifieke oorzaak van tinnitus. Een aanwijzing dat magnesium je zou kunnen helpen is wanneer je tinnitus minder wordt door alcohol (beide zijn glutamaat-"remmers").

Verder is tinnitus niet alleen een gehoorbeschadiging. Er zijn genoeg mensen met gehoorbeschadiging maar zonder tinnitus en er zijn een hoop (waaronder ik) zonder gehoorbeschadiging maar met tinnitus. De enige manier om een vermindering van het volume en de last die je van je tinnitus hebt te krijgen, is om ermee om te leren gaan en je hersenen hierdoor te "overtuigen" dat de tinnitus niet boeiend genoeg is om naar te "luisteren". Als je dat voor elkaar krijgt verandert je tinnitus van een constante kwelling naar een milde irritatie die je alleen ervaart wanneer het doodsstil is.

Medicijnen kunnen je hierbij helpen als dit niet op "eigen kracht" lukt. Een paar maandjes clonazepam (of andere benzo) kan bijvoorbeeld erg nuttig zijn. Enerzijds verlaagt dit direct het volume (kalmeringsmiddelen remmen prikkeloverdracht dus ook tinnitus), anderzijds neemt dit de paniekreactie die je nu hebt weg waardoor je hersenen "leren" dat die piep geen bedreiging vormt.

http://www.kevinhogan.com/FAQ.htm
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:22:34 #24
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_113608609
En als je nog last hebt van je hyperacusis; zo veel mogelijk naar muziek luisteren op een volume dat nèt tegen of iets over je tolerantieniveau zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')