Ik denk dat je het een beetje tijd moet geven. Als je iemand pas net kent is het niet vreemd dat je je niet meteen helemaal open bent. Dat komt pas als je je goed op je gemak voelt bij diegene.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:22 schreef sannetje2587 het volgende:
@Njosnavelin: met openstellen bedoel ik dat ik het moeilijk vind om gewoon eerlijk over mijzelf, mijn leven (verleden) en ervaringen in de liefde te praten. Omdat ik het idee kan hebben dat dit een afknapper zou kunnen zijn.
Hierdoor laat ik al niet helemaal mijzelf zien.
En daarbij komt dat ik er ook wel moeite mee heb dat ik soms wat onzeker benIn plaats van daar gewoon open over te zijn, grenzen en behoeften aan te geven enzo hoop ik dat die onzekerheid niet wordt opgemerkt.
En dit zorgt er eigenlijk allemaal bij elkaar voor dat ik wat afstand bewaar ofzo, en niet helemaal mezelf kan zijn bij een leuke manIk heb dit al eens teruggekregen, dan merkte hij op dat ik wat terughoudend was.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Genoeg mannen die daar geen probleem mee zouden hebben.
Mag ik de situatie omdraaien? Verbeeld je eens een jongen met precies de achtergrond die je omschrijft en verbeeld je ook eens dat jij "normaal" (whatever dat moge betekenen) bent. Wat zou jij doen als jij een serieuze klik voelt en hij stelt zichzelf open voor jou?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:07 schreef sannetje2587 het volgende:
Hoi fokkers.....
Ik ben een meisje van 25 jaar.
[...]
Hoe zouden jullie reageren op een meisje als ik? Zouden jullie dit een afknapper vinden, het raar vinden dat ik nog nooit lang verkering heb gehad?
Of heb ik een totaal verkeerde kijk hierop?
Andere reacties of ervaringen zijn ook welkom!
Sanne
Wat is er mis met jou dan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:29 schreef Comp_Lex het volgende:
Je loopt pas echt achter als je bent zoals ik. Aangezien je niet bent zoals ik valt het reuze mee. Ik ben de "bottom line". (Ik wil me laten behandelen).
Ik ken ook een meisje die rond jouw leeftijd begon, met name door een heftige gezinssituatie. Begon met daten rond haar 25e en na een paar missers heeft ze een goeie gevonden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:07 schreef sannetje2587 het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie, veelal mannen voor mijn gevoel op Fok, tegen mijn verhaal aankijken.. Ik merk dat ik er ook weleens moeite mee heb om dit verhaal aan een leuke kerel te vertellen, en ik ben ook weleens bang dat hij het raar zal vinden dat ik nog nooit een lange relatie heb gehad.
Niet alle relaties zijn van die open mensen, hoor. In dit tijdperk doen we net of alles gecommuniceerd moet worden. Maar er zijn genoeg relaties die prima werken met een fijne omhelzing, en 's-avonds tijdens het eten even vertellen over de werkdag.quote:Ik merk dat ik door mijn onzekerheid wat afstandelijk kan doen tegen mannen, en dat ik ook in een relatie moeite heb om me echt open te stellen. Kwetsbaar opstellen vind ik echt zo moeilijk! Misschien omdat ik zoveel achter mijn kiezen heb, bang om weer een klap te krijgen ofzo?
Ik ben ook wel even "bottum line" geweest! Eigenlijk raakte ik na die heftige gebeurtenissen (en doordat ik klaar was met middelbare school) een aantal vriendschappen kwijt, waardoor ik niet zoveel vrienden had. Toen ben ik wel ergens aan het werk gegaan waar ik toevallig goed contact met collega's had, dat scheelde wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:29 schreef Comp_Lex het volgende:
Je loopt pas echt achter als je bent zoals ik. Aangezien je niet bent zoals ik valt het reuze mee. Ik ben de "bottom line". (Ik wil me laten behandelen).
Superbedankt voor je tip!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:50 schreef Dirk-Jan81 het volgende:
[..]
Mag ik de situatie omdraaien? Verbeeld je eens een jongen met precies de achtergrond die je omschrijft en verbeeld je ook eens dat jij "normaal" (whatever dat moge betekenen) bent. Wat zou jij doen als jij een serieuze klik voelt en hij stelt zichzelf open voor jou?
Je hoeft niet per sé hier een antwoord te geven, als je die vraag maar héél eerlijk voor jezelf beantwoordt.
Nu een tip die je misschien kunt toepassen. Doe het wel op een rustig moment waarop je niet gestoord kunt worden.
Verbeeld je een jongen die jij leuk vindt en verbeeld je dat je een relatie met hem hebt, een goede relatie, al een paar maanden of zo. Verbeeld je nu dat je jezelf open stelt en dat hij het positief oppakt. En dan het belangrijkste: voel nu hoe blij je bent dat je je open hebt durven stellen en dat hij het positief oppakt.
Het doel hiervan is je onzekerheid te herprogrammeren. Je onderbewuste weet precies wat je in je leven hebt meegemaakt en op basis daarvan beschermt je onderbewuste je. Echter, hier geldt hetzelfde als op de financiële markt geldt: In het verleden behaalde resultaten (lees: klappen) bieden geen garantie voor de toekomst (lees: hoeven zich niet opnieuw voor te doen).
In wezen is dit een soort van zelfhypnose, uiteraard niet zo krachtig als een sessie bij een hypnotiseur, maar op den duur zul je wel resultaten bemerken. Zolang je het maar zo realistisch mogelijk verbeeld.
Klopt inderdaad. Wat ik merk is dat hoe onzekerder ik erover ben, hoe meer het zich naar allemaal gebieden in mijn leven verspreidt. Meer zelfvertrouwen zorgt er bij mij voor dat ik het realistischer kan zien en in perspectief kan plaatsen en het dus minder gebieden beïnvloedt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:28 schreef Chavez_ het volgende:
TS moet de invloed van haar problemen beperken tot wat het was, en die vlek niet laten uitspreiden tot het meerdere aspecten van het dagelijks leven gaat lastigvallen. Als je een beetje leuk bent, open staat en je enthousiast opstelt gok ik dat niemand enig idee heeft hoe je mogelijk anders in het leven staat. Later kan je het nog altijd vertellen, maar een verplichte conversation opener is het absoluut niet.
Haha... Wat dat betreft is het een voordeel dat mannen niet te moeilijk zijnquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:12 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Ik ken ook een meisje die rond jouw leeftijd begon, met name door een heftige gezinssituatie. Begon met daten rond haar 25e en na een paar missers heeft ze een goeie gevonden.
Het was wel een beetje hit-and-miss, want dat hadden haar vriendinnen al een paar jaar eerder gedaan. Maar geen van de boys vond dat een probleem. (In mannentaal: blij dat ze een lekker wijf aan de haak geslagen hebben).
[..]
Niet alle relaties zijn van die open mensen, hoor. In dit tijdperk doen we net of alles gecommuniceerd moet worden. Maar er zijn genoeg relaties die prima werken met een fijne omhelzing, en 's-avonds tijdens het eten even vertellen over de werkdag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |