abonnement Unibet Coolblue
pi_108539207
Ja die gedachte hebben we hier allemaal al miljoenen keren gehad. Welkom haha
pi_108547991
Nu bijna een week bezig en ik merk de bijwerkingen al wel, droge lippen en ik word wat sneller rood tijdens het fitnessen ( sowieso werd ik al redelijk snel rood ). Tevens ook op de 3e dag een aardige uitbarsting gehad maar die is nu weer aan het wegtrekken.

Zou wat meer drinken de bijwerkingen een beetje tegen kunnen gaan? Ik heb zelf namelijk altijd al het gevoel dat ik te weinig drink, zeker geen 2 liter op een dag. Meer net 1 liter bijvoorbeeld, tenzij ik aan het sporten ben.
pi_108549535
Hallo, ik ben 18 jaar en ik slik nu bijna een half jaar roacutane.

Ik was 15 toen ik puistjes begon te krijgen, wat mee-eters enzo, maar nooit eigenlijk super erg. Tot vorig jaar augustus, in een keer heb ik het heel erg gekregen in kroatie op vakantie. Daar at ik iedere middag pizza en verder ook erg ongezond, veel alcohol enzo. Toen we aankwamen in Nederland meteen naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverbonden naar de dermo. Toen ik binnekwam zij ze meteen al, ik zie het al.. Acne. Daarna dus begonnen met de roa. 2 pilletjes per dag, 20 mg per stuk.

Na 3 maanden waren de bobbels al onderhand verdwenen, alleen, toen ik begon met het slikken kreeg ik in een keer uit het niks allemaal dikke acne bobbels op mijn borst ( had ik eerst ook, alleen niet zo erg als nu!) daarna wat van die alcohol gekregen voor erop te doen, maar helpt ook niet. Zit nu ongeveer aan het einde van mijn kuur (hoop ik!). Ik slik het nu bijna 6 maanden maar ben er echt helemaal strontziek van. Ben er chaggerijnig van. Heb niet meer het gevoel dat ik doordeweeks kan leven, alleen maar in het weekend met uitgaan.. Beetje depri zeg maar. En die kapotte lippe en die velletjes in het gezicht, de creme werkt maar half. Mondhoekjes die eruit zien als een SOA. Zit nu echt er helemaal doorheen.. en ben aan het denken om er nu meteen mee te stoppen..

Mvg
pi_108549678
Oja, dat knalrode gezicht.. ook hartstikke fijn, vooral als je in een aldi werkt en als je de hele dag op de vloer bent aan het vullen en aan het doen.. krijg nu al een rood gezicht als ik er aan denk..

EDIT: Nog een aantal bijwerkingen zijn sneller ontstoken ogen.. Gaatjes van me oorbellen zijn snel ontstoken.. Na een avond uitgaan met een BEETJE alcohol de volgende dag een rood hoofd en soms een gevoel alsof het op ontploffen staat.. sneller zweten.. in het begin heel veel pijn in de rug zo erg zelfs dat ik niet meer op kon komen.

[ Bericht 46% gewijzigd door thamrn op 29-02-2012 17:06:53 ]
pi_108550920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:53 schreef thamrn het volgende:
Hallo, ik ben 18 jaar en ik slik nu bijna een half jaar roacutane.

Ik was 15 toen ik puistjes begon te krijgen, wat mee-eters enzo, maar nooit eigenlijk super erg. Tot vorig jaar augustus, in een keer heb ik het heel erg gekregen in kroatie op vakantie. Daar at ik iedere middag pizza en verder ook erg ongezond, veel alcohol enzo. Toen we aankwamen in Nederland meteen naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverbonden naar de dermo. Toen ik binnekwam zij ze meteen al, ik zie het al.. Acne. Daarna dus begonnen met de roa. 2 pilletjes per dag, 20 mg per stuk.

Na 3 maanden waren de bobbels al onderhand verdwenen, alleen, toen ik begon met het slikken kreeg ik in een keer uit het niks allemaal dikke acne bobbels op mijn borst ( had ik eerst ook, alleen niet zo erg als nu!) daarna wat van die alcohol gekregen voor erop te doen, maar helpt ook niet. Zit nu ongeveer aan het einde van mijn kuur (hoop ik!). Ik slik het nu bijna 6 maanden maar ben er echt helemaal strontziek van. Ben er chaggerijnig van. Heb niet meer het gevoel dat ik doordeweeks kan leven, alleen maar in het weekend met uitgaan.. Beetje depri zeg maar. En die kapotte lippe en die velletjes in het gezicht, de creme werkt maar half. Mondhoekjes die eruit zien als een SOA. Zit nu echt er helemaal doorheen.. en ben aan het denken om er nu meteen mee te stoppen..

Mvg
Ik heb het zelf ook gehad na een vakantiebaantje in een pretpark waar ik vaak in de zon zat en er alleen maar junkfood zowat te verkrijgen was als lunch. Ik denk dat ik toen net zo oud was als jou.

Na mijn eerste kuur kan ik zeggen, het is het allemaal hartstikke waard geweest, voor die anderhalf jaar dat het niet terug kwam. Heb het halve jaartje dat ik het moest slikken snel goed gemaakt qua uitgaan etc. Ik heb toen wel gewoon een half jaar droog gelegen qua alcohol. Deed me wel goed voor m'n werk op zondag :P Maar ik zag er inderdaad ook niet uit op dat moment, dikke droge lippen het zag er echt niet uit. Dat offer ben ik bereid wel nogmaals te maken ( met de hoop op een goede zomer! )

Hoeveel weeg je en hoeveel slik je op dit moment? Je moet 120 mg per kilo gewicht hebben dus als je 40 mg p/d slikt kun je het zo uitrekenen.

Tevens, welkom :)
pi_108589604
ik ga vanaf morgen ook beginnen met roaccutane, alhoewel het bij mij Isotretinoine Actavis heet.
Werken zowel roaccutane en het middel wat ik heb gekregen even goed, of zal ik toch raadplegen of ik de echte roaccutane kan krijgen?

En verder nog tips voor deze starter?
pi_108590802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 07:49 schreef Daarnaast het volgende:
kanker puisten ze staan in de weg van een goed, succesvol en vrolijk leven. Het is een serieuzer probleem dan men denkt,
Eens.
pi_108590817
Ik ben trouwens gestopt met de roa, eerder dan eigenlijk de bedoeling was. Ben benieuwd of het weg blijft, tot nu toe wel.
pi_108593255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:21 schreef debaas1992 het volgende:
ik ga vanaf morgen ook beginnen met roaccutane, alhoewel het bij mij Isotretinoine Actavis heet.
Werken zowel roaccutane en het middel wat ik heb gekregen even goed, of zal ik toch raadplegen of ik de echte roaccutane kan krijgen?

En verder nog tips voor deze starter?
Roaccutane = merknaam van Roche, isotretinoine is de werkzame stof.
pi_108597128
Ik dacht eindelijk het gaat net beetje beter!
En nu zit ik sinds twee dagen weer aardig onder. Niet te geloven ..
Vrijdag of zondag ( ja vraag me niet waarom die 2 dagen ) een van deze
dagen zit ik op 4800 mg. De helft voor mij...

Nog 80 dagen dan nog te gaan (60 mg per dag). 2,5 maand dus. Had echt al verbetering verwacht helaas..

Baal er echt verschrikkelijk van ..
pi_108642850
Heb al 4 jaar last van puistjes.. Nou heb ik ondertussen alle zalfjes en tabletten al wel gehad.. Pillen hielpen af en toe wel wat, maar het had niet het gewenste resultaat. Nu heb ik begrepen dat roaccutane echt goed middeltje is en heb mij hier ook in verdiept, alleen de dokter wil het me niet meegeven..
→ Kijk niet dit, maar dat. ↑
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:45:52 #37
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_108642933
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:38 schreef k00pman het volgende:
Ik dacht eindelijk het gaat net beetje beter!
En nu zit ik sinds twee dagen weer aardig onder. Niet te geloven ..
Vrijdag of zondag ( ja vraag me niet waarom die 2 dagen ) een van deze
dagen zit ik op 4800 mg. De helft voor mij...

Nog 80 dagen dan nog te gaan (60 mg per dag). 2,5 maand dus. Had echt al verbetering verwacht helaas..

Baal er echt verschrikkelijk van ..
Bij mij kwam de verbetering pas echt duidelijk zichtbaar na 3 maanden. Niet iedereen is hetzelfde maar de hoop nog niet opgeven.
Trotse Belg.
pi_108643957
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:44 schreef Akkerr het volgende:
Heb al 4 jaar last van puistjes.. Nou heb ik ondertussen alle zalfjes en tabletten al wel gehad.. Pillen hielpen af en toe wel wat, maar het had niet het gewenste resultaat. Nu heb ik begrepen dat roaccutane echt goed middeltje is en heb mij hier ook in verdiept, alleen de dokter wil het me niet meegeven..
Heeft de dokter (huisarts?) ook gezegd waarom niet?

Als je het echt graag wil kan je een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog, misschien dat ze er daar nog weer anders over denken. En anders gewoon een ander middeltje proberen als zoethoudertje, als dat niet werkt daarna nog eens met je huisarts overleggen over roa.
pi_108644255
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:44 schreef Akkerr het volgende:
Heb al 4 jaar last van puistjes.. Nou heb ik ondertussen alle zalfjes en tabletten al wel gehad.. Pillen hielpen af en toe wel wat, maar het had niet het gewenste resultaat. Nu heb ik begrepen dat roaccutane echt goed middeltje is en heb mij hier ook in verdiept, alleen de dokter wil het me niet meegeven..
Ik ben deze dinsdag pas voor het eerst naar de huisarts gegaan, en ik slik vandaag al roaccutane.
De huisarts deed tegen mij ook heel moeilijk dat het echt het allerlaatste redmiddel moet zijn, en dat dat volgens hem nog niet het geval was blabla. Ik heb toen doorgedramt dat ik het toch echt wilde omdat ik er voor goed vanaf wilde zijn.
En toen ging die direct akkoord.

Uit meerdere gevallen heb ik dit verhaal al gehoord. Dehuisartsen doen expres zo moeilijk zodat ze weten dat jij er echt 100% voor gaat, en wil gaan. Dit willen ze graag weten omdat het toch een best heftig middeltje is.
Dus ik zou gewoon nog een afspraak maken, en het proberen echt door te drammen en dat je er gewoon van af wilt zijn.

Succes alvast!

[ Bericht 6% gewijzigd door debaas1992 op 02-03-2012 22:17:14 ]
pi_108645566
Ook vooral omdat ik nog last heb van dikke acne bobbels op de borst, en deze nog niet wegzijn na een half jaar slikken. Omdat ze zeggen dat acne in het bloed zit, ben ik bang dat het na de kuur weer gaat uit gaat zetten naar mijn hoofd.

Verschrikkelijk!

Gr
pi_108646718
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:11 schreef debaas1992 het volgende:

[..]

Ik ben deze dinsdag pas voor het eerst naar de huisarts gegaan, en ik slik vandaag al roaccutane.
De huisarts deed tegen mij ook heel moeilijk dat het echt het allerlaatste redmiddel moet zijn, en dat dat volgens hem nog niet het geval was blabla. Ik heb toen doorgedramt dat ik het toch echt wilde omdat ik er voor goed vanaf wilde zijn.
En toen ging die direct akkoord.

Uit meerdere gevallen heb ik dit verhaal al gehoord. Dehuisartsen doen expres zo moeilijk zodat ze weten dat jij er echt 100% voor gaat, en wil gaan. Dit willen ze graag weten omdat het toch een best heftig middeltje is.
Dus ik zou gewoon nog een afspraak maken, en het proberen echt door te drammen en dat je er gewoon van af wilt zijn.

Succes alvast!
Bedankt, ga ik zeker doen!
→ Kijk niet dit, maar dat. ↑
pi_108646731
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heeft de dokter (huisarts?) ook gezegd waarom niet?

Als je het echt graag wil kan je een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog, misschien dat ze er daar nog weer anders over denken. En anders gewoon een ander middeltje proberen als zoethoudertje, als dat niet werkt daarna nog eens met je huisarts overleggen over roa.
Ga het nog een keer proberen ;)
→ Kijk niet dit, maar dat. ↑
pi_108659022
Wel vreemd, bij mij deden ze totaal niet moeilijk, antibiotica had ik niet eens superlang gebruikt toen ik zei: hmm het werkt niet echt he?
Toen kreeg ik eigenlijk gelijk een verwijsbrief mee voor de dermatoloog en die gaf het ook gelijk mee terwijl het bij mij toch echt niet extreem veel is. Ik ben wel blij dat ik het nu mag gebruiken en ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat werken!
Maarja eerst maar de bloedtest afwachten...
pi_108671067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:11 schreef debaas1992 het volgende:

[..]

Ik ben deze dinsdag pas voor het eerst naar de huisarts gegaan, en ik slik vandaag al roaccutane.
De huisarts deed tegen mij ook heel moeilijk dat het echt het allerlaatste redmiddel moet zijn, en dat dat volgens hem nog niet het geval was blabla. Ik heb toen doorgedramt dat ik het toch echt wilde omdat ik er voor goed vanaf wilde zijn.
En toen ging die direct akkoord.

Uit meerdere gevallen heb ik dit verhaal al gehoord. Dehuisartsen doen expres zo moeilijk zodat ze weten dat jij er echt 100% voor gaat, en wil gaan. Dit willen ze graag weten omdat het toch een best heftig middeltje is.
Dus ik zou gewoon nog een afspraak maken, en het proberen echt door te drammen en dat je er gewoon van af wilt zijn.

Succes alvast!
Huisartsen doen niet expres moeilijk, huisartsen volgen een protocol.

Welke behandelingen heb je precies allemaal al gehad Akkerr?
pi_108671084
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 11:50 schreef zakpatat90 het volgende:
Wel vreemd, bij mij deden ze totaal niet moeilijk, antibiotica had ik niet eens superlang gebruikt toen ik zei: hmm het werkt niet echt he?
Toen kreeg ik eigenlijk gelijk een verwijsbrief mee voor de dermatoloog en die gaf het ook gelijk mee terwijl het bij mij toch echt niet extreem veel is. Ik ben wel blij dat ik het nu mag gebruiken en ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat werken!
Maarja eerst maar de bloedtest afwachten...
Bij mij deed de dermatoloog wel moeilijk. Mijn huisarts begon direct over Roa, maar schreef me eerst nog Minocycline voor. Hielp niet. Dus naar de dermatoloog, maar die wilde me geen Roa voorschrijven. Hij heeft me eerst ook nog 2x een minocycline kuur meegegeven. Na die kuren moest hij dan ook wel toegeven dat het niet echt werkte, waarnaar hij me toch Roa gaf.
Ook nu wil hij geen risico's nemen en wil mijn dosis niet verhogen.
pi_108674083
Heeft iemand hier ervaringen met een litteken/rode vlekken behandeling? Ik ben zo'n 1.5 jaar geleden gestopt met het slikken van Roa en daarna bijna geen puisten meer gehad. Wel heb ik nog wat rode vlekken en een aantal kleine littekens op m'n hoofd zitten. Zelf zit ik aan microdermabresie te denken. Iemand die dit ook gehad heeft?
  zondag 4 maart 2012 @ 02:30:01 #47
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_108687008
Hey mensen sorry voor het off topic. Ik had laatst een topic gemaakt over niet chemische haar/huid verzorging. In de tussentijd heb ik hennep zaad olie gevonden. Als je zoekt op google kun je het gewoon vinden en dus kopen bij nederlandse winkels. Je kunt het eten(een eetlepel) en heeft een nootachtige smaak, maar ook op je huid smeren. Ik had een beetje acne en het was zeer snel weg daar voor gebruikte ik facewash producten maar dit werkte beter en sneller dan wat ik tot nu toe gebruikt heb. Daarnaast is het 100% natuurlijk met alle benodigde lichaamszuren en heeft het geen bijwerkingen. Ook is het bekend dat het helpt bij verschillende aandoeningen zoals (droge huid, beschadigd haar, acne, eczeem, kanker en nog meer verschillende ziektes). Hopelijk hebben jullie hier wat aan! En nee er zit geen THC in dus je word er niet high van.
pi_108740406
Aah compleet offtopic maar een vraagje misschien weten jullie het:

Heb net op stage kras gereden op auto van collega en de poolauto van de stage.
Wat is dan de procedure?
ben ik verzekerd ofzo? haha
pi_108741194
Schadeformuliertje invullen door beide kampen.
pi_108746351
Ja zoiets zou het hopelijk wel zijn, shit happens ..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')