abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108857669
Wat filmpjes over hoe de GlassBox engine precies werkt. Lijkt erop dat het weer een ouderwetse SimCity game wordt met veel micromanagen (nog meer dan in SC4). Water wordt daadwerkelijk uit de grond gepompt en is beperkt. Van vuil water worden sims ziek. Als er te veel sims ziek zijn kunnen fabrieken niet open en dat heeft weer impact op je economie. Klinkt allemaal super cool :D.

Clip 1
Clip 2
Clip 3
Clip 4
No amount of money ever bought a second of time.
pi_108858247
Die clips zien er gaaf uit, zieke engine tenminste :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108858989
GDC 2012: Breaking down SimCity's Glassbox engine
www.gamasutra.com/view/ne(...)_Glassbox_engine.php

Willmott broke down how the Glassbox engine works on a basic level. Glassbox was built with all future Maxis-made simulations in mind (classics SimTower and SimCopter were namedropped as possible directions to go, though these are obviously not announced products), though for now it's being utilized just for the upcoming SimCity revival.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108858996
Beetje jammer alleen die day 1 DLC.
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:22:33 #125
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108859175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:15 schreef -Datdus- het volgende:
Beetje jammer alleen die day 1 DLC.
Day 1 downloaden dan maar. Als zij mij als consument willen uitmelken op zo'n manier, dan heb ik verder ook weinig zin om zo'n developer te steunen.

Dan download ik hem eerst wel illegaal, en wanneer ie dan na een jaartje met een 'complete' versie in de rekken ligt voor een mooi prijsje, dan koop ik hem alsnog wel. Mocht die game goed zijn natuurlijk.
pi_108859355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Day 1 downloaden dan maar. Als zij mij als consument willen uitmelken op zo'n manier, dan heb ik verder ook weinig zin om zo'n developer te steunen.

Dan download ik hem eerst wel illegaal, en wanneer ie dan na een jaartje met een 'complete' versie in de rekken ligt voor een mooi prijsje, dan koop ik hem alsnog wel. Mocht die game goed zijn natuurlijk.
Eerst maar even afwachten wat het volgend jaar wordt.
Heb ook het idee dat ze de reacties peilen of ze zo'n hoge prijs kunnen vragen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:30:11 #127
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108859357
Dus omdat er op dag 1 al DLC is besluit je het produkt dan maar helemaal niet te kopen?

En waarom niet gewoon dan een half jaartje, jaartje wachten maar wel op dag 1 al onbetaald gaan spelen? Dan wacht je toch gewoon effe? Je hebt toch geen haast?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108859376
Jottem :D
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_108860022
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:18 schreef Aether het volgende:

[..]

Sim Life en Sim Tower waren wel leuk.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Dit is wel wat op het moment in de VS.

[ afbeelding ]
Simlife is echt geweldig _O_
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:54:54 #130
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108860201
quote:
5s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:30 schreef Dagonet het volgende:
Dus omdat er op dag 1 al DLC is besluit je het produkt dan maar helemaal niet te kopen?

En waarom niet gewoon dan een half jaartje, jaartje wachten maar wel op dag 1 al onbetaald gaan spelen? Dan wacht je toch gewoon effe? Je hebt toch geen haast?
Omdat je straks minstens 80 euro moet neerleggen om de game gewoon compleet te hebben, ga ik de game downloaden. En hoogstwaarschijnlijk zullen er echt nog wel meer DLC pakketten volgens, als ze nu al verschillende city-packs uitbrengen.

Daar heb ik gewoon geen zin in om aan mee te doen. Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen, en dan wil ik gewoon de complete game hebben, en niet een halve game die ze hebben leeggesloopt om er via micro-transactions nog wat extra aan te verdienen.

En ja, dan zou ik ook gewoon kunnen wachten tot een jaar later, maar uiteindelijk koop ik de game toch wel een keertje, dus waarom dan niet eerst gewoon downloaden...

Ik ga mezelf niet benadelen omdat ZIJ me willen benadelen. Ik wacht al jaren op een nieuwe Sim City, maar ik ga niet voorover buigen wanneer ze daar misbruik van willen maken. Integendeel.
pi_108860330
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat filmpjes over hoe de GlassBox engine precies werkt. Lijkt erop dat het weer een ouderwetse SimCity game wordt met veel micromanagen (nog meer dan in SC4). Water wordt daadwerkelijk uit de grond gepompt en is beperkt. Van vuil water worden sims ziek. Als er te veel sims ziek zijn kunnen fabrieken niet open en dat heeft weer impact op je economie. Klinkt allemaal super cool :D.

Clip 1
Clip 2
Clip 3
Clip 4
:{w

Denken dat je dit kunt beaten. :')
pi_108862648
Pfft , must play simcity ! :p

Vanavond maar even simcity 4 kopen , weet zeker dat ik hem al had maar kan hem nergens meer vinden :'( , had vorige week simcity 3000 gekocht maar dat spel is gewoon te oud en sowieso minder dan deel 4 imo.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_108864393
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:58 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

:{w

[ afbeelding ]

Denken dat je dit kunt beaten. :')
Vond ik in het begin ook van Simcity 3000 ;). Maar dat was nog in de tijd dat er goede games uitkwamen. Maar tot nu toe vind ik de nieuwe SimCity er behoorlijk goed uitzien en qua gameplay is het tot nu toe veelbelovend. Ze proberen het in ieder geval niet te verdommen zoals bij Societies.
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:16:13 #134
54408 Parzival
Where it happens
pi_108864647
werkt versie 4 ook een beetje op de mac??
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_108864775
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:16 schreef Parzival het volgende:
Is in ieder geval niet beschikbaar als steamplay, heb ik net gemerkt.

Vanavond maar eens verdiepen in deel 4, ik snapte er als kind nooit wat van de hele serie.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_108872282
quote:
Volgens mij is er geen officiële ondersteuning voor de Mac nee.
pi_108872993
quote:
Deluxe en Rush Hour zijn wel beschikbaar maar niet als download.
http://store.apple.com/be-nl/product/TC974F/A
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 maart 2012 @ 19:23:22 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108873552
quote:
Ja die doet het best lekker :)
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:39:28 #139
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_108874219
Ziet er tof uit die nieuwe engine. Alleen wel vervelend dat je extra moet betalen voor Britse, Duitse en Franse gebouwensets, die wil je toch gewoon hebben?
pi_108885996
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:39 schreef Premium_Quality het volgende:
Ziet er tof uit die nieuwe engine. Alleen wel vervelend dat je extra moet betalen voor Britse, Duitse en Franse gebouwensets, die wil je toch gewoon hebben?
En dat is de invloed die je krijgt als je bedrijf eigendom is van EA. Doe wat je wil, als er maar gegarandeerd winst gemaakt wordt.
Er komen ook online features in dit spel en dan kan je er op wachten dat het gekoppeld moet worden aan Origin. Wat ik erg jammer zou vinden want de online dingen wil ik erg graag proberen. Maar Origin laat me heel erg sterk twijfelen of ik hem überhaupt ga kopen.
pi_108888282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:54 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Omdat je straks minstens 80 euro moet neerleggen om de game gewoon compleet te hebben, ga ik de game downloaden. En hoogstwaarschijnlijk zullen er echt nog wel meer DLC pakketten volgens, als ze nu al verschillende city-packs uitbrengen.

Daar heb ik gewoon geen zin in om aan mee te doen. Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen, en dan wil ik gewoon de complete game hebben, en niet een halve game die ze hebben leeggesloopt om er via micro-transactions nog wat extra aan te verdienen.

En ja, dan zou ik ook gewoon kunnen wachten tot een jaar later, maar uiteindelijk koop ik de game toch wel een keertje, dus waarom dan niet eerst gewoon downloaden...

Ik ga mezelf niet benadelen omdat ZIJ me willen benadelen. Ik wacht al jaren op een nieuwe Sim City, maar ik ga niet voorover buigen wanneer ze daar misbruik van willen maken. Integendeel.
Heeft niks met "vooroverbuigen" te maken ... is gewoon marktwerking hoor.
pi_108890432
Heeft niks met marktwerking te maken als alle games standaard 60 euro kosten ongeacht kwaliteit :{w
pi_108891936
waar kun je pre-orderen
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_108896611
Voor de eerste SimCity werden later ook aparte graphicsets uitgebracht.

pi_108896973
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:28 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Haha , nice om die plaatjes weer eens te zien. _O_
- Djehoetie / Jehuty -
pi_108897083
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:38 schreef Altron het volgende:

[..]

Haha , nice om die plaatjes weer eens te zien. _O_
Afbeeldingen van de maanstad en futuristisch Europa/VS kan ik niet zo snel vinden.
pi_108991273
Tot nu toe hoor ik alleen maar positieve dingen over de plannen en ontwikkelingen. ^O^

http://www.simtropolis.co(...)amaa-transcript-r232
pi_109004047
quote:
2) QuickTactical:
SimCity is what inspired me to seek a career in architecture and urban planning. I know the game doesn't quite reflect reality, but how much focus will there be on the new sustainability trends with mixed-used zoning, complete streets, public-transit/pedestrian friendly development, waste management/recycling, etc? I've heard a lot of concern that the game will appeal too much to casual players like Societies; how will the level of gameplay depth compare to SimCity 4?

Maxis:
[Ocean] We’re making SimCity, not some dopey casual game.
flinke sneer naar SC Societies
pi_109004254
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:11 schreef claus_johann het volgende:

[..]

flinke sneer naar SC Societies
:D
- Djehoetie / Jehuty -
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 11:18:17 #150
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_109004282
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:28 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
MIJN OGEN :'(
_O-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')