abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108105197
Wat ik dus niet snap is, als ik zo alle links etc lees staat dat de verkoper hem verplicht is te vervangen maar S&F juist zegt dat dat pas gebeurd na 5 keer reparatie (volgens de wet, maar weet nog niet welk artikel).
pi_108109332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:17 schreef houwert het volgende:
Wat ik dus niet snap is, als ik zo alle links etc lees staat dat de verkoper hem verplicht is te vervangen maar S&F juist zegt dat dat pas gebeurd na 5 keer reparatie (volgens de wet, maar weet nog niet welk artikel).
nee, de wet zegt dat je de verkoper een redelijke termijn moet geven om het probleem op te lossen. Ondertussen is gangbaar dat een winkel 3x iets opstuurt waarna overgegaan wordt tot omruiling of annulering van de koop. Deze termijn is echter nergens vastgelegd, 5x opsturen is in ieder geval geen redelijke termijn naar mijn mening.
pi_108109350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 23:04 schreef samara het volgende:
Op de site consuwijzer staat ook veel informatie over aankopen e.d. Ik zou er werk van maken en indien je rechtsbijstand hebt vragen of ze dit willen oppakken voor je. Hieronder de link met de pagina met meer info.

http://www.consuwijzer.nl(...)goed_ondeugdelijk_is

Je moet meer op je strepen staan TS!

Verder is het niet handig om iets te accepteren dat al stuk is bij levering. Dead on arrival (DOA) wordt in de technische (en computer-) wereld gebruikt om aan te geven dat hardware al (volledig of gedeeltelijk) stuk is bij de levering.

DOA is veel voorkomend bij bijvoorbeeld harde schijven. De harde schijf heeft dan slechte sectoren. Ook batterijen kunnen al van bij aankoop DOA zijn of zelfs complete systemen zoals computersystemen.

Ook als hardware enkele dagen na levering de geest geeft, spreekt men van DOA. De koper heeft dan recht op een ander exemplaar en hoeft geen genoegen te nemen met reparatie.

Mijn laptop ook van Acer ;(
ik ben dan wel benieuwd naar een bron voor die bewering. Ik ken geen doa clausule in de wet.
pi_108115241
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

nee, de wet zegt dat je de verkoper een redelijke termijn moet geven om het probleem op te lossen. Ondertussen is gangbaar dat een winkel 3x iets opstuurt waarna overgegaan wordt tot omruiling of annulering van de koop. Deze termijn is echter nergens vastgelegd, 5x opsturen is in ieder geval geen redelijke termijn naar mijn mening.
En volgens Artikel 21 lid 3 in BW7 is de verkoper verplicht zich te houden aan de verplichtingen genoemd in lid 1 binnen een redelijk termijn EN zonder enige overlast voor de koper.
en een koper 8 maanden met een non conform product laten zitten in absoluut overlast voor de kopen, dus S&F houd zich dus eigenlijk niet volledig aan Artikel 21 lid 3

[ Bericht 0% gewijzigd door houwert op 18-02-2012 14:04:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')