Corry Konings is record kwijt aan Pharrell "Van 'Huilen' naar 'Happy', mooier kan het toch niet?", lacht Corry Konings. Dat zij en De Rekels na 43 jaar niet meer de langst genoteerde single ooit hebben in de Top 40, ze zal er geen traan om laten.
Van 18 april 1970 tot en met 23 januari 1971 stond Huilen is voor jou te laat van Corry en de Rekels in de Top 40. Nooit op 1, de hoogste notering was 5. Maar in de Top 100 over het hele jaar 1970 stond de kraker wel op 1, vóór Back Home van Golden Earring en El Condor Pasa van Simon & Garfunkel!
Deze week ging het aanstekelijke Happy van Pharell Williams er overheen. Het vrolijke liedje staat nu 42 weken in de Top 40. En dus staat Corry tot haar verbazing opeens weer in het middelpunt van de belangstelling en deed Sander de Heer op Radio 2 een oproep om 'Huilen' massaal te donwloaden, zodat het weer minimaal 1 week in de Top 40 zou komen en zo weer langszij 'Happy' kan geraken.
"Waarom hebben ze dat de afgelopen jaren al niet gedaan", vraagt de diva van het Nederlandse lied zich glimlachend af. "Hilversum draaide het nummer nooit, alleen op regionale zenders hoor je het nog altijd. Maar ach, ik zie dit absoluut niet als een nederlaag, hoor. Na 43 jaar zeker? Dat moet die Pharrell eerst maar eens voor elkaar zien te krijgen."
Zelf is ze niet van plan om haar bekendste nummer extra te promoten. "Ik zou niet weten hoe, de rechten van het nummer liggen bovendien bij Strengholt."
Ze vindt het ook niet nodig, Huilen is voor jou te laat is en blijft onsterfelijk. "Pierre Kartner heeft destijds gewoon een fantastisch nummer geschreven. Mijn fans vinden dat al sinds 1970. En dat het nu opeens weer veel extra aandacht krijgt, is gewoon leuk, apart. Ja, ik krijg er een heel apart gevoel van binnen van, hahaha."