Je highlights zijn erg 'blown out'. Terwijl je donkere tinten niet verder komen dan donkergrijs. Dat maakt dat het geheel er iets flets uitziet. Snellere sluitertijd helpt al wat bewegingsonscherpte weg te halen en maakt het geheel wat donkerder, waardoor de detail in de highlights behouden blijft, of anders exposure compensation toepassen. Als de onderwatercamera die functies heeft dan.

't Is in ieder geval onmogelijk detail terug te halen uit 'highlights' helaas.
In nabewerking doe ik vaak een laag kopiëren en voeg daar een scherptefilter toe. Dan haal ik van die laag de dekkingsgraag omlaag totdat het fijn uitziet (100% scherpte is té, soms is 60% goed, soms 20% al goed genoeg). Daarna wat met curves/levels/hue saturation spelen.

Omdatappel probeert de highlights eruit te halen maar maakt imho het geheel daardoor dan weer te donker en verliest de vis bijvoorbeeld detail. Het liefste alleen de highlights terugdringen en een gulle middenweg vinden.
1.
![430995_2959569755526_1450009079_2692894_1217853149_n.jpg]()
VS 2.
![mud66r.jpg]()
VS 3.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz