abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108014235
Onderstaande foto gemaakt in Egypte tijdens mijn duikvakantie. Wat vinden jullie ervan? En zijn er nog mensen met tips tot betrekking digitale bewerking ervan.

pi_108014818
Ik ben een complete noob wat Photoshop betreft, maar dit is wat ik ervan maak. :')

Tevens is het jammer dat de rechtervin van de vis niet geheel op de foto staat en dat de foto wazig is. Het idee is overigens leuk.
Omdat peer.
pi_108015081
Ik heb meerdere foto's van deze vis :P Op de onderstaande foto staat die er helemaal op.

Maar moet toegeven dat de foto scherper kan. Maar is best wel lastig als je zelf 50cm ofso boven het koraal hangt. Moet op meer dingen letten met duiken, dan alleen de fotocamera.
pi_108032897
Je highlights zijn erg 'blown out'. Terwijl je donkere tinten niet verder komen dan donkergrijs. Dat maakt dat het geheel er iets flets uitziet. Snellere sluitertijd helpt al wat bewegingsonscherpte weg te halen en maakt het geheel wat donkerder, waardoor de detail in de highlights behouden blijft, of anders exposure compensation toepassen. Als de onderwatercamera die functies heeft dan. :P 't Is in ieder geval onmogelijk detail terug te halen uit 'highlights' helaas.

In nabewerking doe ik vaak een laag kopiëren en voeg daar een scherptefilter toe. Dan haal ik van die laag de dekkingsgraag omlaag totdat het fijn uitziet (100% scherpte is té, soms is 60% goed, soms 20% al goed genoeg). Daarna wat met curves/levels/hue saturation spelen. ;) Omdatappel probeert de highlights eruit te halen maar maakt imho het geheel daardoor dan weer te donker en verliest de vis bijvoorbeeld detail. Het liefste alleen de highlights terugdringen en een gulle middenweg vinden.

1. VS 2. VS 3.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 16 februari 2012 @ 09:23:52 #5
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_108036570
Ik vind het best een mooie foto, maar hij is wel wat licht en flets.
Ik heb met nabewerken het volgede gedaan: ik heb met de curves vooral de lichtste delen donkerder gemaakt. Het midden ongeveer hetzelfde gelaten en het donker iets donkerder om wat contrast te houden. Ik heb de saturatie flink opgeschroefd om de kleuren meer te laten spreken.
Daarna heb ik (heel cheap, maar het kan net in dit geval denk ik) de achtergrond geblurd om de vis wat meer te isoleren.
Het resultaat:
pi_108057096
bedankt voor de tips en voorbeelden. Jammer genoeg had ik een huurcamera. Daar kon ik niet zoveel mee doen, qua instellingen. Ik ga eens enkele van de bovenstaande tips toepassen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:26:46 #7
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_108260230
Ik zou er zo min mogelijk verwerking op los laten want de vis verdwijnt tegen de achtergrond (wat ook de bedoeling is van die beesten :) ) maar de foto niet duidelijker maakt.

Qua compositie de standaard zaken: object wat uit het midden en vissen niet van de achterkant fotograferen.

Deze heb ik dec 2010 genomen met camera op auto-stand.

Helaas draaide ie bij mij ook net weg ;(
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_108532996
In dezelfde categorie, een koraalduivel afgelopen zomer, Jamaica.

Gemaakt met m'n Olympus onderwatercamera
pi_108536742
quote:
Ik heb meerdere foto's van deze vis :P Op de onderstaande foto staat die er helemaal op.

Maar moet toegeven dat de foto scherper kan. Maar is best wel lastig als je zelf 50cm ofso boven het koraal hangt. Moet op meer dingen letten met duiken, dan alleen de fotocamera.
Hoeveel ervaring heb je met duiken?

Fotograferen onderwater verhoogt de taskloading van het team, het vraagt meer van jou EN je buddy.
Als alles automatisch gaat en je alles goed onder controle hebt gaat fotograferen een stuk makkelijker. De vis die je die je op de foto hebt gezet is een koraalduivel. Heb je enig idee wat het effect is als je hem raakt?

De foto zelf is denk ik een leuk aandenken voou jou, maar niet veel meer denk ik.
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:49:17 #10
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_108537195
Welke Camera heb je?
Je moet even kijken of je je kleuren stijlen kunt vinden en of je een instelling vivid hebt of eentje die je kan aanpassen.
Als je zelf kan aanpassen het contrast en saturation iets hoger zetten.
pi_108927233
Dat is een super mooie foto. Nog ietswat bewerken en hij is helemaal top!
Welke camera heb je hiervoor gebruikt?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 09:17:28 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108932312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:33 schreef zwarteduiker het volgende:

[..]

Hoeveel ervaring heb je met duiken?

Fotograferen onderwater verhoogt de taskloading van het team, het vraagt meer van jou EN je buddy.
Als alles automatisch gaat en je alles goed onder controle hebt gaat fotograferen een stuk makkelijker. De vis die je die je op de foto hebt gezet is een koraalduivel. Heb je enig idee wat het effect is als je hem raakt?

De foto zelf is denk ik een leuk aandenken voou jou, maar niet veel meer denk ik.
Ik zocht het effect even op. Geen pretje lijkt me inderdaad en op enkele tientallen meters diepte behoorlijk gevaarlijk.
Life is what you make it.
pi_132202288
dit topic nooit gezien, maar eens nieuw leven inblazen

sorry voor de crappy FB compressie maar heb ze daar het snelst bij de hand
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')