abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108009286
Hallo,
Ik zit nu in de 4de klas van VMBO TL, dat was vroeger de MAVO.
Ik weet nog niet echt wat ik later wil doen. Voor al mijn vakken heb ik wel een 7 staan.
Nu moet ik ongeveer gaan kiezen met mbo opleidingen of havo.
Wat raden jullie aan wat ik het beste kan doen?
Met vriendelijke groet
pi_108009530
Havo
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_108009612
Dat ligt er aan wat je later wil doen. Zoek uit wat je leuk lijkt en als dat een MBO opleiding blijkt ga je dat doen. Als het een HBO opleiding betreft kies je er voor om eerst HAVO te doen. Of eerst MBO en daarna HBO maar dan ben je wel langer aan het studeren.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108010093
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat ligt er aan wat je later wil doen. Zoek uit wat je leuk lijkt en als dat een MBO opleiding blijkt ga je dat doen. Als het een HBO opleiding betreft kies je er voor om eerst HAVO te doen. Of eerst MBO en daarna HBO maar dan ben je wel langer aan het studeren.
Ja, ik weet het namelijk echt niet , in de bouw leuk, iets met eten ook maar met mensen werken ook.
En school tijd ja het is saai maar later als je dan denkt van had ik maar 2 jaar havo dan is dat ook weer.
Ik moet nu een goede motivatie schrijven om op de havo te mogen.
pi_108011258
kan iemand mij misschien vertellen wat wiskunde a en wiskunde B inhoud?
  woensdag 15 februari 2012 @ 18:41:10 #6
367931 Charger808
Bite my shiny metal ass!
pi_108015845
Ik heb havo gedaan en doe nu HBO, en veel MBO'ers die nu HBO doen vallen af omdat ze het 'te theoretisch' vinden. Er zijn overigens ook veel MBO'ers die het wel leuk vinden en goede cijfers halen.

Als je voor het HBO wil gaan moet je dus wel rekening houden met meer theorie (ligt natuurlijk ook aan de opleiding) en het MBO is dus meer praktijk. Ook moeten de meeste mensen (dus ook de havo mensen) wel aan de slag om voldoendes te halen, terwijl ik van het MBO vaak hoor dat je daar met minimale motivatie en inspanning wel doorheen komt...
pi_108015923
Dude mbo is gwn een kut opleiding. Niet doen. Je doet 80% van de tijd niets, de docenten zijn idioten van het bedrijfsleven (dropouts) en overal word je mentaal verkracht daar.

Ik zit nu in het derde leerjaar, dus ik kan het weten.

Havo is het beste voor je. En als je moeite mee hebt, gewoon je best doen, want als jij je best doet, dan komt het goed.
pi_108016089
Persoonlijk zou ik gaan voor de havo route. Korter en je hebt langer de tijd om te beslissen wat je wil met je toekomst. Zelf vond ik mijn 4,5 jaar op het mbo bagger. Maar op het hbo heb ik het wel naar mijn zin. Meer mensen van mijn niveau, terwijl ik op het mbo er te ver boven uitstak. Waardoor je een buitenbeentje wordt.

Ga voor de havo route. :Y
pi_108016307
Ja, ik ga havo gewoon doen, en het lukt me waarschijnlijk wel want nu leer ik bijna niet en heb 7s.
En als het niet lukt kan ik altijd nog mbo.
Weet iemand misschien goede punten om in mijn motivatie brief te schrijven?
pi_108173886
Hoor alleen maar gezanik over het mbo, dus als je het kan is havo denk ik de beste keuze.
pi_108174051
Als je al weet wat je wilt gaan doen ga voor MBO. Je gaat ook 2 jaar stage lopen, doet toch iets wat kennis op van je vak. Mocht die stages je totaal niet bevallen weet je wat je niet moet kiezen op het hbo. En omdat je op het mbo al 2 stages hebt gelopen krijg je op het hbo 1 stage vrijstelling
pi_108174107
1 jaar stage excuus. En dat gezannik over docenten etc. is echt per school verschillend ..
pi_108174145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:55 schreef yo0wzaa het volgende:
Ja, ik ga havo gewoon doen, en het lukt me waarschijnlijk wel want nu leer ik bijna niet en heb 7s.
En als het niet lukt kan ik altijd nog mbo.
Weet iemand misschien goede punten om in mijn motivatie brief te schrijven?
Als je havo wilt doen hoor je zelf genoeg punten te kunnen verzinnen, lijkt mij. Maar ach... hier een paar die ik ooit heb gebruikt:
- Ik wil hbo Bladiebla doen en dat kan nu nog niet.
- Geen enkele mbo-opleiding spreekt mij aan.
- Na het havo heb ik meer keuze uit studies.
- Zo kan ik langer nadenken over mijn toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')