abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 15 februari 2012 @ 15:13:22 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_108007674
De Portugese voetbalwereld stevent af op een massaal faillissement als zowat 80 clubs niet dringend overheidssteun krijgen om 33 miljoen schulden aan de fiscus af te betalen. Dat liet de Portugese voetbalbond dinsdag weten. Onder de noodlijdende clubs bevinden zich Benfica, Sporting, Porto, Braga en Guimarães.

De voorzitter van de Portugese voetbalbond (FPF), Fernando Gomes, luidde dinsdag de noodklok. In een gesprek met de Portugese krant Diario Económico liet hij weten dat zowat 80 clubs - 59 amateurploegen en 18 professionele voetbalteams - samen een schuld van 33 miljoen euro hebben bij de fiscus.

En de clubs kunnen die schuld op korte termijn onmogelijk terugbetalen, voegde Gomes eraan toe. 'We moeten dan ook dringend een oplossing vinden', zei de voorzitter van de FPF.

'Als de volgende weken niets uit de bus komt, moeten tientallen clubs onvermijdelijk hun actitiviteiten staken', waarschuwde Gomes. Meteen gaf hij evenwel ook aan hoe de clubs een uitweg kunnen vinden uit de huidige situatie en een faillissement kunnen vermijden.

De zowat 80 clubs zouden volgens hem kunnen toetreden tot een overheidsprogramma met de naam Revitalizar, het Portugees voor 'nieuw leven inblazen'. Dat programma staat bedrijven toe de afbetaling van belastingschulden over 12,5 jaar te spreiden om faillissementen te vermijden.
Voorstel

Gomes is van plan een van de volgende dagen met zijn voorstel bij de Portugese regering aan te kloppen. 'De toetreding van de voetbalclubs tot het programma is gerechtvaardigd', meent de voorzitter van de Portugese voetbalbond. 'De voetbalwereld draagt immers bij tot de dynamisering van de economie.' Of de regering die denkpiste zal volgen, is voorlopig een open vraag. Een snelle reactie op het proefballonnetje van de voetbalbons valt niet te verwachten.

De centrumrechtse ploeg van premier Pedro Passos Coelho zal waarschijnlijk wel op haar tellen passen. Woensdag landen experts van de Europese Commissie, de Europese Centrale Bank en het Internationaal Monetair Fonds immers weer in Lissabon om na te gaan of de Portugese autoriteiten op schema zitten met de uitvoering van de voorwaarden van het internationale reddingsplan.

In ruil voor een financiële reddingsboei van 78 miljard euro stemde Lissabon in mei vorig jaar immers in met zware besparingen en fikse hervormingen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_108008071
Waarom kunnen voetbalclubs niet gewoon omgaan met geld? Zonder overheid zouden er al zoveel clubs onderuit zijn gegaan, wellicht dat ze dan een betere manier ontwikkelen.
pi_108008084
Pittig. zal nederland wel stijgen op de coefficiëntie lijst
pi_108008288
Goed nieuws inderdaad voor het Nederlands voetbal, ik was wel bang dat het een tong80 bericht zou worden, maar dit is top ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Seam op 15-02-2012 15:37:00 ]
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_108009025
De Spaanse en Italiaanse clubs staan er al niet veel beter voor. Maar ze winnen wel mooi alles! :')
For great justice!
pi_108009241
We zitten af en toe wel te zeiken op de KNVB, maar zij zorgen er in ieder geval voor dat de Nederlandse clubs beter op hun centjes passen.

Laat al die clubs in het buitenland maar lekker failliet gaan. Zo wordt het minder interessant voor de Nederlandse spelers om voor het geld al vroeg naar het buitenland te gaan.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_108010072
Mooi.
pi_108010319
Hopelijk volgen de spaanse en engelse clubs snel :D
pi_108010538
430.000 euro gemiddeld per club. Een hoop geld natuurlijk, maar in 't voetbalwereldje niet eens zoveel. Koop je nog niet eens een linksback voor bij wijze van spreken. Alhoewel het voor een amateurclub wat anders ligt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_108010983
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:52 schreef FireFox1 het volgende:
We zitten af en toe wel te zeiken op de KNVB, maar zij zorgen er in ieder geval voor dat de Nederlandse clubs beter op hun centjes passen.

Laat al die clubs in het buitenland maar lekker failliet gaan. Zo wordt het minder interessant voor de Nederlandse spelers om voor het geld al vroeg naar het buitenland te gaan.
:')
Juist niet.
pi_108011002
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:13 schreef tong80 het volgende:

De zowat 80 clubs zouden volgens hem kunnen toetreden tot een overheidsprogramma met de naam Revitalizar, het Portugees voor 'nieuw leven inblazen'. Dat programma staat bedrijven toe de afbetaling van belastingschulden over 12,5 jaar te spreiden om faillissementen te vermijden.

Revitalizar, klinkt als een of ander Tell-sell energie drankje. :')

Ik vraag me af hoe die schulden zijn verdeelt; lijkt me niet dat Sporting, Poro en Benfica zo stom zijn geweest om spelers te kopen terwijl het financieel niet dekkend was, terwijl Platini's FFP om de hoek staat. Zijn eerdergenoemde 3 clubs noodlijdend met 25 vd 33 mil schuld, of 0.25 v/d 33 mil?
pi_108011029
Laat maar ploffen, komt Nederland alleen maar ten goede _O_
pi_108011158
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:22 schreef Loohcs het volgende:
430.000 euro gemiddeld per club. Een hoop geld natuurlijk, maar in 't voetbalwereldje niet eens zoveel. Koop je nog niet eens een linksback voor bij wijze van spreken. Alhoewel het voor een amateurclub wat anders ligt.
Ja maar aangezien het over 80 ( :') ) clubs gaat, zit het gros van het geld natuurlijk bij de grote clubs, en niet een of ander kutclubje in de vierde divisie.
"Peter, Peter Marie"
  Trouwste user 2022 woensdag 15 februari 2012 @ 16:51:51 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_108011844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:22 schreef Loohcs het volgende:
Ik denk dat de topclubs 80 % voor hun rekening nemen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_108011952
Zometeen alleen nog maar eredivisie clubs in de CL. Wat een spektakel ^O^
pi_108011979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:53 schreef Kekster het volgende:
Vergeet die Duitsers niet. Die doen het financieel ook goed :Y
stupidity has become as common as common sense was before
pi_108012884
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:53 schreef Kekster het volgende:
Ja man, Wij schuiven dan door naar Plek 8 en nog steeds hetzelfde aantal deelnemers.
pi_108012933
1 hoofdtoernooi CL
1 3e voorronde CL
2 playoffs EL
1 3e voorronde
1 2e voorronde.
pi_108013374
Volgens 't rapport van Porto maken ze voor de 5e jaar op rij winst... ?
Ik heb verder geen verstand van economie, maar als ze winst maken, jaar na jaar, hoe kunnen ze dan noodlijdend zijn?
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:32:00 #20
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108013476
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:13 schreef tong80 het volgende:
De Portugese voetbalwereld stevent af op een massaal faillissement als zowat 80 clubs niet dringend overheidssteun krijgen om 33 miljoen schulden aan de fiscus af te betalen. D
Dus ze moeten overheidssteun hebben om de overheid (fiscus) te betalen? Wat zitten die landen toch ook fantastisch in elkaar he....
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:32:44 #21
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108013496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:28 schreef Nickenator het volgende:
Ik heb verder geen verstand van economie, maar als ze winst maken, jaar na jaar, hoe kunnen ze dan noodlijdend zijn?
Cashflow probleem, spelers over waarderen, creatief boekhouden. Ik kan wel wat manieren verzinnen.
pi_108013519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:28 schreef Nickenator het volgende:
Ik kan ook winst maken als ik geen belasting betaal :+
pi_108013658
Oh, en uiteraard hier waar ik die info vandaan heb:

http://www.fcporto.pt/Inc(...)do20102011INGLES.pdf

Vanaf pagina 10, maar 't is een flinke pil (155 pagina's)

Niet dat ik wat geef om Porto (of om andere Portugese voetbalclubs :P), maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het dan noodlijdend kan zijn, of op welke wijze ze het bedoelen.

Just curious.
pi_108014576
Ach, dit is typisch zo'n nonsensbericht. Over een jaar weet niemand meer dat dit ooit het geval was en zie je voor de zoveelste keer dat Sporting een Nederlandse club uit de beker kegelt door een goal in de 93e minuut :r
pi_108014790
Hopelijk blijven de portugese clubs...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')