Dat zeg ikquote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:01 schreef BurnaBoy het volgende:
Al die streepjes in je video. Heeft waarschijnlijk iets van doen met interlacing.
Als iets een smerig geluid geeft is het wel een line out direct de pc in. Vooral met zo'n bak distortion.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
NIet mijn muziek, maar wel goed gespeeld!, mooie Ibanez ook
Kleine tip(Word dat gewaardeerd?) Probeer de volgende keer de versterker via de Line-out(als deze dat heeft) aan te sluiten op de pc, dat doet het geluid namelijk net iets meer eer aan dan een, digitale camera microfoon... (just sayin`)
Wat je kunt verwachten van een camera. Je kunt horen wat je doet en hoe je amp ongeveer klinkt icm die gitaar. En dat was de bedoeling toch ?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:03 schreef Narasan het volgende:
[..]
Ah, nu zie ik het wel! Maar geluid is toch gewoon goed?
Dank voor je tip, dat wordt zeker gewardeerd! Ik zal dit meenemen in mijn volgende coversquote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
NIet mijn muziek, maar wel goed gespeeld!, mooie Ibanez ook
Kleine tip(Word dat gewaardeerd?) Probeer de volgende keer de versterker via de Line-out(als deze dat heeft) aan te sluiten op de pc, dat doet het geluid namelijk net iets meer eer aan dan een, digitale camera microfoon... (just sayin`)
Goede vraag. Al tijden niet gezien.quote:
Wat Dribbel zei, het is niet ideaal, maar persoonlijk merk ik duidelijk verschil als ik opneem met de webcam microfoon, en als ik dat doe via de line-out en de setting "Wat men hoort" in XP klinkt beter in mijn oren.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:05 schreef Narasan het volgende:
[..]
Dank voor je tip, dat wordt zeker gewardeerd! Ik zal dit meenemen in mijn volgende covers.
Niet helemaal, een leuke buizenversterkeer moet redelijk hard omdat anders de powertubes niet oversturen, en daar komt het leuke geluid toch voorla vandaan.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je wilt altijd alleen de PA horen. Versterkers staan dusdanig zacht op het podium dat je ze vaak niet eens hoort en je monitor volume harder is.
En dat is precies de reden waarom gitaristen en geluidsmannen niet samen gaan.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Niet helemaal, een leuke buizenversterkeer moet redelijk hard omdat anders de powertubes niet oversturen, en daar komt het leuke geluid toch voorla vandaan.
Maar voor live is het dan logischer om een amp met lager wattage te hebben? Zodat je toch op een bepaalde capaciteit kan spelen zonder dat het knoeperhard gaat?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Niet helemaal, een leuke buizenversterkeer moet redelijk hard omdat anders de powertubes niet oversturen, en daar komt het leuke geluid toch voorla vandaan.
Yepquote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar voor live is het dan logischer om een amp met lager wattage te hebben? Zodat je toch op een bepaalde capaciteit kan spelen zonder dat het knoeperhard gaat?
Beter geluid op het podium, vooral als het aan monitors ontbreekt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:49 schreef Iemand91 het volgende:
Interessant dit PA <> Amp. Vraag het me soms ook wel 'ns af hoe ze dat nou doen.
Want vaak lijken die grote stacks wel gewoon gebruikt te worden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje to much dus?
Maar buizenamps wil je toch graag aardig ver openzetten? Vooral met 2x zo'n 4x12" kast eronder geeft dat toch ontiegelijk hard geluid?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Beter geluid op het podium, vooral als het aan monitors ontbreekt.
Verder kunnen ze zacht genoeg om niet de zaalmix te vernaggelen.
Meerder versterkers zoals dat soort mensen staan soms net anders afgesteld zodat ze wat een dikker geluid krijgen.
Zoals je bijvoord multitracked in een studio, dat doe je live met twee versterkers.
Powersoak inderdaad, ideaal. Ik ga binnenkort een goeie klonenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:54 schreef Partingglass het volgende:
En anders een powersook tussen je top en cab zetten. Eindpitten oversturing en toch redelijk normaal volume.
Lekker tochquote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Maar buizenamps wil je toch graag aardig ver openzetten? Vooral met 2x zo'n 4x12" kast eronder geeft dat toch ontiegelijk hard geluid?
* Iemand91 herinnert z'n eigen hartverzakking bij het vol openzetten van Marshall 2x12"
Daar is denk ik zeker markt voor.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Powersoak inderdaad, ideaal. Ik ga binnenkort een goeie klonen
Heb er nu zelf een, en heb sowieso al een koper voor een kloon
Heb je hem al open gehad?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Regel jij het optreden dan speel ik daar met een shit load aan gear volledig alles op 11 !quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:55 schreef Zorro het volgende:
Of in een stadion gaan spelen, daar kan je ook wat harder dan in de lokale kroeg
post eens wat over dat project ?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat ding verkoopt zichzelf. 2 minuten mee spelen en je bent verkocht.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:15 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
post eens wat over dat project ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |