abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107973410
In China heeft een hond zich van het leven beroofd door van een twintig meter hoog balkon naar beneden te springen. Volgens wetenschappers gaat het om zelfmoord. Het dier was vermoedelijk in zijn eer gekrenkt nadat zijn baasje hem een uitbrander gaf voor de ogen van een teefje. Dat meldt de krant Southeast Express.

Wei Sheng - het Chinees voor kracht en overwinning - was een elf maanden oude Rottweiler. Het dier won in zijn korte leven al vier prijzen op nationale hondenshows en was veel geld waard. Zijn eigenares wilde hem echter onder geen beding verkopen.

Vorige week woensdag liep het echter fout. Een getuige zag hoe Wei Sheng in de stad Fuzhou van een balkon sprong. Het dier overleefde de val niet.

You, de eigenares van de Rottweiler, ziet maar één reden waarom zijn hond de fatale sprong maakte. Kort ervoor had zij namelijk Wei Sheng een uitbrander gegeven omdat hij naar een teefje had geblaft.

Volgens professor Ma van de universiteit van de provincie Fujian, heeft de hond zelfmoord gepleegd omdat hij in zijn eer gekrenkt was. "Het dier heeft met z'n elf maanden de leeftijd van een menselijke tiener en de emotionele intelligentie van een vierjarig kind. De uitbrander van zijn baasje heeft hem ongetwijfeld geraakt in zijn gevoelens".

"We mogen stellen dat het dier in zijn 'hondenpuberteit' was. Bij deze leeftijd zijn ze erg gevoelig voor kritiek", aldus nog professor Ma. "Wanneer honden over hun toeren zijn, verliezen ze hun capaciteit om gevaarlijke situaties terdege in te schatten. Dit kan verklaren waarom het dier van het balkon is gesprongen". (eb)

Bron

Het verhaal rammelt langs alle kanten inzake geloofwaardigheid. Maar lijkt me wel een interessante discussie waardig of dieren nu wel of niet na kunnen denken over de dood, laat staan het uitvoeren van zelfmoord.

Persoonlijk denk ik wel dat een hond/dier kan denken over de dood omdat het zelf over instincten beschikt, maar dat het (on)mogelijk zelfmoord kan plegen omdat je daarvoor een zekere mate van intelligentie moet beschikken, namelijk het met opzet stopzetten van de levenslijn.
pi_107973534
Persoonlijk denk ik wel dat een hond/dier kan denken over de dood omdat het zelf ook instincten heeft,

Dit is geen logische redenatie. Vrijwel elk dier heeft instinct, vrijwel geen heeft besef van leven en dood.
Het hebben van instinct staat niet gelijk aan (zelf)bewustzijn.
pi_107973567
Die poepchinees zal wel een balletje naar beneden hebben gegooid, en een beetje hond springt daar instinctief achteraan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2012 @ 16:53:42 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_107973584
Hond is in china een delicatesse.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_107973702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:52 schreef Starphus het volgende:
Persoonlijk denk ik wel dat een hond/dier kan denken over de dood omdat het zelf ook instincten heeft,

Dit is geen logische redenatie. Vrijwel elk dier heeft instinct, vrijwel geen heeft besef van leven en dood.
Het hebben van instinct staat niet gelijk aan (zelf)bewustzijn.
Maar hoe verklaar je jouw uitleg met dat van bv. een zebra die achterna wordt gezeten door een leeuw? Overlevingsdrang?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:02:07 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107973913
quote:
You, de eigenares van de Rottweiler, ziet maar één reden waarom zijn hond de fatale sprong maakte.
Is You nou een man of een vrouw?
censuur :O
pi_107974053
Ik denk een vrouw. Het nieuws komt uit België misschien gebruiken ze daar zijn ipv haar. :)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:11:16 #8
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107974271
In dit verhaal vraag ik me af wat de uitbrander eigenlijk is geweest. Misschien was het dier doodsbang en probeerde hij weg te rennen van die vrouw. Lijkt me logischer dan zelfmoord plegen.

Ik heb inmiddels geen hoge pet op van zgn. hondenliefhebbers. Veel ervan zouden gewoon net zo makkelijk een slaafje hebben als het legaal zou zijn.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107974673
mooi toch?
kunnen ze dat beest gelijk opeten .. nu hoeven ze m niet te vermoorden
And remember, respect is everything!
pi_107974737
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:56 schreef hydroven het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar je jouw uitleg met dat van bv. een zebra die achterna wordt gezeten door een leeuw? Overlevingsdrang?
Dat is het instinct idd. Daar komt niet zoveel tot geen rationaliteit bij kijken. Eerder te vergelijken met een bloem die opend als de zon schijnt en dichtklapt wanneer dat niet zo is.
pi_107974868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:23 schreef Starphus het volgende:

[..]

Dat is het instinct idd. Daar komt niet zoveel tot geen rationaliteit bij kijken. Eerder te vergelijken met een bloem die opend als de zon schijnt en dichtklapt wanneer dat niet zo is.
;) Goed verwoord
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2012 @ 17:52:34 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_107975706
O.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:54:39 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107975766
China, "wetenschappers" en dit soort artikelen :')

Net als Russen, wetenschappers en dit soort artikelen. Of rare verschijnselen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_107975835
Een jonge rottweiler in een flat heeft gewoon veel energie.
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2012 @ 22:52:39 #15
88815 The_Emotion
98.3
pi_107990128
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:11 schreef Staal het volgende:
In dit verhaal vraag ik me af wat de uitbrander eigenlijk is geweest. Misschien was het dier doodsbang en probeerde hij weg te rennen van die vrouw. Lijkt me logischer dan zelfmoord plegen.

Dat dus.
En Cesar Millan was er niet op tijd bij.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 15 februari 2012 @ 06:12:03 #16
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_107995845
http://wiki.answers.com/Q(...)umans_commit_suicide

Schitsofrene hond ----> Dodo: There goes our last female. _O- ICEAGE rules
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
pi_107995869
:o
pi_108000536
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:49 schreef hydroven het volgende:

Het verhaal rammelt langs alle kanten inzake geloofwaardigheid. Maar lijkt me wel een interessante discussie waardig of dieren nu wel of niet na kunnen denken over de dood, laat staan het uitvoeren van zelfmoord.

Persoonlijk denk ik wel dat een hond/dier kan denken over de dood omdat het zelf over instincten beschikt, maar dat het (on)mogelijk zelfmoord kan plegen omdat je daarvoor een zekere mate van intelligentie moet beschikken, namelijk het met opzet stopzetten van de levenslijn.
Ik heb honden en katten meegemaakt waar we echt alles op alles moesten zetten om ze te laten overleven, dwangvoeding en alles erbij, inc soort van therapie om er maar weer levenslust in te krijgen.

Dit waren meestal dieren die een tijdje bij een overleden baas hadden gezeten, sommige zelfs een paar dagen voordat het overlijden van de baas werd opgemerkt.
Alhoewel de dieren geheel gezond waren lichamelijk waren ze ongelovelijk down, een aantal stopte dus met eten en drinken, deden niets meer behalve in hun mand kruipen en de wereld buitensluiten.

Bij 2 is het niet gelukt, die zijn toch doodgegaan, die weigerde te slikken bij dwangvoeding en kregen dus amper tot niets binnen, bij de anderen ging het na een tijdje langzaam beter, kwamen ze over hun depressie heen.

Ben er dus van overtuigd dat de levenslust van dieren kan stoppen en dat ze dan een soort van zelfmoord plegen, ze schakelen iig het instinct om te overleven uit dan.

In het geval van de Op denk ik niet dat het ook maar iets te maken heeft met te weinig levenslust, de hond zal eerder een leuke teef hebben zien lopen beneden of geschrokken zijn van de baas of wat dan ook.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:37:30 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_108000656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:32 schreef erodome het volgende:
Ik heb honden en katten meegemaakt waar we echt alles op alles moesten zetten om ze te laten overleven, dwangvoeding en alles erbij, inc soort van therapie om er maar weer levenslust in te krijgen.

Dit waren meestal dieren die een tijdje bij een overleden baas hadden gezeten, sommige zelfs een paar dagen voordat het overlijden van de baas werd opgemerkt.
Alhoewel de dieren geheel gezond waren lichamelijk waren ze ongelovelijk down, een aantal stopte dus met eten en drinken, deden niets meer behalve in hun mand kruipen en de wereld buitensluiten.
Dus ook dieren hebben al geen recht op zelfbeschikking!?! :'(

OT: Wat een kulverhaal! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_108000690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus ook dieren hebben al geen recht op zelfbeschikking!?! :'(
Ik mag hopen dat als jij stik depri bent er ook mensen om je heen zijn die je door die periode heenhelpen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_108000718
Lees: baasje tieft hond uit raam
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:43:01 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_108000798
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:39 schreef erodome het volgende:
Ik mag hopen dat als jij stik depri bent er ook mensen om je heen zijn die je door die periode heenhelpen.
Dat hoop ik ook! ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:47:02 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_108000930
quote:
Volgens de professor, die er waarschijnlijk verstand heeft (ookal is het een chinees) niet:
quote:
Wanneer honden over hun toeren zijn, verliezen ze hun capaciteit om gevaarlijke situaties terdege in te schatten. Dit kan verklaren waarom het dier van het balkon is gesprongen
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108001099
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:50 schreef Klipnap het volgende:
Waar gaat het heen met de wereld :o
Hondenpuberteit? :o
Er is echt een hondenpuberteit ;)
Zo rond het jaar worden veel honden tijdelijk wat vervelend, alles wat je ze hebt geleerd gaat even het raam uit(wat letterlijk in het geval van de op ;) ), ze worden wat overdreven macho, of juist onzeker.
Er veranderd een hoop in ze dan, wat een tijdelijke onstabiliteit geeft die bij de ene wat erger is dan bij de ander.

Het is ook niet raar dat dat zo is, ook honden ontwikkelen zich en hebben verschillende fasa's, we moeten alleen er wel voor oppassen dat niet teveel te vermenselijken, want alhoewel honden die fase's hebben en ook opgroeien door een combi van nature en nurture, ze ook emotie's hebben e.d. zijn die niet menselijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')