abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107960986
De Baby's

02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
16 juli 2011: Elise, dochter van Sannne
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
23 September 2011: Destin Liam, zoon van Scorpionsworld
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
05 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
04 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
05 november 2011: Rowan, zoon van meissie1595
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_
16 december 2011: 'Draakje', dochter van NotTheSame
21 december 201: Daan, zoon van Deepfreeze En _FlasH_
31 december 2011: Mia, dochter van Octopussy
11 januari 2012: Midas, zoon van Kyara en Argento
25 januari 2012: 'Pietje', zoon van Bleie

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107961003
Mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
F_r wat een lief en leuk filmpje O+ O+

Kruidvat e.d. hebben ook een spray van hun eigen merk. Stuk goedkoper dan zarqa ;)

Caprica, als je echt moet gaan boenen met een doekje kan je beter een nat washandje gebruiken. Is wat vriendelijker als je kleintje zoveel pijn heeft.
Op tijd een poepluier verschonen helpt ook om dat echte aankoeken en irriteren te voorkomen. Maar ja soms heb je het gewoon niet in de gaten.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:16:58 #3
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107961675
Bij zure poep moet je er idd, heul erg snel bij zijn, dat bijt meteen in de huid.
Ik merk dat Lientje nu sneller rode billen krijgt, soms door wat ze eet, maar ook doordat ik geparfumeerde doekjes heb, gewoon en sensitive.
Als deze op zijn koop ik weer geurloze doekjes van Huggies, maken makkelijker schoon en zorgen dat haar billen mooi bijven.
pi_107961711
ik zweer ook bij de doekjes van Huggies! ze zijn lekker dik en heel zacht :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107961863
Wat wij bij ean in het begin in het z-huis moesten doen was verschonen met een gaasje en babyolie. Omdat haar huidje nog zo teer is. Als ze nu 's nachts gepoept heeft en ik er pas 's morgens achterkom maak ik het nog zo schoon.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:23:30 #6
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107961865
@NTS; niets bijslapen, werken vandaag ;)

@Cyntiaa; voelt raar ja, maar vanmorgen ging ze lachen naar de leidster en ik kreeg ook een lach, dus dan is het goed. Weet ook dat ze goed verzorgd wordt daar!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_107962113
Ik vind het ophalen ook altijd zo'n feest. Dan heeft hij door dat je voor de deur staat en gaat dan zo enorm breed lachen *; Echt een smelt moment.
Bij ons kdv maken ze ook geregeld foto's, zo kan ik overdag stiekem spieken hoe hij het doet.

En mocht je even willen weten hoe het met haar gaat dan moet je even bellen hoor! Even informeren :)
pi_107962564
Ik denk dat Pietje een regeldag had gisteren. Vannacht maar twee voedingen gehad, en vanochtend is hij ook gewoon weer normaal aan het drinken en slapen. *O*

Over luieruitslag: bij mij hebben ze er weinig last van, maar ik lees elders weleens dat het ook kan samenhangen met het merk luiers. Die ene keer dat de peuter (toen ze nog baby was) er erg last van had, liet ik haar wel bloot op een dubbelgevouwen badhanddoek liggen. Dan bleef de vloer schoon bij eventuele ongelukjes, en kon zij wel even luchten. Werkte bij haar erg goed.
pi_107962700
Zarqa kan inderdaad erg prikken. Er is ook zo'n merkloze variant van (bij sommige apotheken) die veel goedkoper is en veel zachter voor de huid. Maizena bij nattende uitslag zou ik niet doen :N
Beide dochters hebben snel last van luieruitslag dus ik smeer veel. Sudocrem, afwisselend met bepanthen of van die zinkoxidespray. Wanneer de luieruitslag erger wordt en met pukkeltjes of rode randjes gepaard gaat dan ga ik naar de huisarts. Het kan dan namelijk best een schimmeltje zijn.
Mijn huisarts schrijft dan een zalfje voor met oa miconazol erin.
Ze heeft zelfs een keer in conclaaf met een dermatoloog een zalfje met sulfide erin voorgeschreven omdat Hannah's luieruitslag zo erg was dat het bloedde :'(
pi_107963682
Vitamine AD druppels op olie basis en dan op de ontvelde plekjes aanbrengen! Das een tip die ik kreeg toen Leander pas zijn billen zo kapot had. En het werkt echt!! Had er nog nooit van gehoord!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107967794
pff, als ik dat zo lees ben ik blij voor onze kleine man dat hij eigenlijk nooit uitslag heeft op zijn billen..

Sinds iets meer dan een week sliep onze kleine man ineens niet meer door. En gisteren was ik zo moe en uitgeput dat ik dacht: ik zet geen wekker om 2400 uur, hij meldt zichzelf toch wel als hij honger heeft.. En vervolgens heb ik hem vanmorgen zelf wakker moeten maken om 0700 uur! De laatste voeding had hij om 20.30 gehad.
Maar nu vraag ik me dus af of het dan ineens zo kan zijn dat ik hem uit zijn diepe slaap haal en hij daardoor daarna zijn drie uurs ritme weer oppakt?
pi_107967949
Cas heeft daar ook last van gehad, zodra ik hem om 23 uur wakker maakte pakte hij meteen ook 03:00 mee. Nu wacht ik tot zijn ritme van 19:00-06:00 weer terug is :') Hij is ziek geweest en wordt nu rond 23:00 weer wakker voor een fles.
pi_107971183
Ik hoop dat Eva snel weer normaal slaapt, het ging wel weer iets beter maar nu met die oogjes en verkoudheid is t weer wat minder. Vannacht om de 2 u wakker geweest, gaaaaap!

Gelukkig lijken haar oogjes vandaag wat beter, zitten niet helemaal meer dicht :)
We zijn ook bij het cb geweest en ons hunmeltje weegt nu 7050 gram en is 64,5 cm lang :)
Met de prikjes moest ze wel huilen maar al gauw was het alweer over gelukkig.
Nu ligt ze al lekker een uurtje te slapen, ze was erg moe.
Morgen ga ik weer werken en gaat ze voor een keer ook op woensdag naar opa en oma. Even een weekje niet naar t kinderdagverblijf.
Ah en nu wordt ze wakker!

[ Bericht 1% gewijzigd door Take_A_Picture op 14-02-2012 17:57:02 ]
Tralalalaaa
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:47:22 #14
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_107980052
Waterpokken it is.

6x KDV en 1x zesde ziekte, 1x verkoudheid van anderhalve week en nu 1x waterpokken dus.
Begon eergisteren al met weer verkouden en vanochtend ontdekte manlief eerste rode plekjes die ik nu net zag dat het blaasjes geworden waren op zijn rug.

En wist je dat tot 2 jaar geen mentholpoeder mag gebruiken, stond op pot mentholpoeder in kruidvat. Tot 2 jaar gewone talkpoeder. Heb ook smeerspulletje van vsm gehaald. En ik heb nog talkpoeder staan.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_107980151
Jeeeeee Nirak 20.30 tot 07.00 :o die had zin om een lekker te tukken O+ :z

TAP fijn dat Eva beter wordt! en mooie stats *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107980344
J-net.. Wat een score :X
Een havermoutbadje wil ook wel helpen tegen de jeuk en voor goede heling. (havermout in washandje in het water.

TAP, fijn dat het beter gaat, en de score van het CB goed!

Nirak, dat is een lekkere nacht..
Zou me niet eens verbazen dat hij zijn ritme omgooid omdat hij wakker gemaakt wordt.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:17:57 #17
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107981475
Havermout in een washandje gewoon in het water hangen of zoiets?
pi_107982289
Ja, beetje knijpen, zodat het in het badje komt (als thee zetten ;) ). Als je niet elke dag wil badderen, kun je ook deppen met zo'n washandje met vochtig havermout. Dat kan ook al wat helpen..
pi_107982334
Vandaag naar het cb geweest 7010 gr en 63 cm.
Prikken gehad en hij slaapt nu.
Zelf ben ik alleen ziek. 39 graden.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:40:59 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107982494
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Ja, beetje knijpen, zodat het in het badje komt (als thee zetten ;) ). Als je niet elke dag wil badderen, kun je ook deppen met zo'n washandje met vochtig havermout. Dat kan ook al wat helpen..
Nog niet nodig gelukkig, maar ga deze zeker omthouden!

Och meissie, wat vervelend! Beterschap!

Ze hebben op het kdv een afdruk van Anouk d'r voetjes gemaakt in een groot hart, met de tekst erbij "hiep hiep hoera, gefeliciteerd lieve mama -X- Anouk" Zo lief, alvast voor mijn verjaardag O+
pi_107982647
Meissie en TAP, dat scheelt niet veel ;)
Beterschap.. En hopelijk niet teveel last van de prikken.

Lief susie. Leuk dat soort dingen om te bewaren.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:47:48 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107982871
Zeker om te bewaren! Ik wil nog steeds zo'n geboortekist laten maken, maar kom er nog even niet aan toe. Komt wel goed een keertje.
pi_107984379
Eva heeft koorts ;( als ze wakker is huilt ze heel zielig. Ik word er verdrietig van.
Komt waarschijnlijk door de prikjes en heb er een zetpil in gedaan maar oh oh oh... Ik hoop dat alles snel over is en ik gauw weer een vrolijk meisje heb!!
Tralalalaaa
pi_107984398
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:40 schreef Susie het volgende:

[..]

Nog niet nodig gelukkig, maar ga deze zeker omthouden!

Och meissie, wat vervelend! Beterschap!

Ze hebben op het kdv een afdruk van Anouk d'r voetjes gemaakt in een groot hart, met de tekst erbij "hiep hiep hoera, gefeliciteerd lieve mama -X- Anouk" Zo lief, alvast voor mijn verjaardag O+
Wanneer ben je jarig Susie?
Wij kregen vandaag een groot rood hart voor valentijn, ook met 2 voetafdrukjes erop O+ voor mijn lieve mama's stond erop :)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:22:05 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107984617
Vannacht was het opeens half 5, zucht :'( Ik herken wat hierboven wordt gezegd, als meneertje een late voeding heeft, wordt-ie vaak tussen 4 en 6 uur al wakker. Slaapt-ie rond middernacht echter vast, of vergeten we de laten voeding, dan hebben we kans dat-ie tot 7 uur doorslaapt.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:22:07 #26
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107984621
Susie wat lief van Anouk (en het KDV)!
En Nirak en Faithz ook al zo'n lief hartje gekregen!

Zieke Eva :*

Hier weer een 'En-je-denkt-toch-niet-dat-ik-ga-slapen' baby. Zodra ze d'r bedje al ziet is het huilen... Door de lichte verhoging hebben we haar toch maar een (halve) zetpil gegeven, maar slapen wil ze gewoon niet.
Tel daarbij op dat ik voor de tweede keer in 2 maanden tijd een vulling uit m'n tand heb gebeten en m'n hand verbrand heb aan het strijkijzer, dan kun je je voorstellen dat ik niet bepaald vrolijk ben momenteel :') ...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:22:41 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107984645
Wat een oerlelijke baby trouwens, op de banner van Rainbowbabies. Het valt me elke keer weer op..Not in a good way...:P
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:47:19 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107985997
Ah daas balen NTS!

Donderdag Nirak. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om het te vieren, maar ik heb familie die dat erg wenst zeg maar. Het verplaatsen naar het weekend was geen optie door andere dingen, dus ik hoop dat ze allemaal verstandig zijn en op tijd weer naar huis gaan....niet aardig nee, maar moet donderdag en vrijdag gewoon werken.
pi_107987142
Aventura en NTs :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:47 schreef Susie het volgende:
Ah daas balen NTS!

Donderdag Nirak. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om het te vieren, maar ik heb familie die dat erg wenst zeg maar. Het verplaatsen naar het weekend was geen optie door andere dingen, dus ik hoop dat ze allemaal verstandig zijn en op tijd weer naar huis gaan....niet aardig nee, maar moet donderdag en vrijdag gewoon werken.
He, dacht even dat we op dezelfde dag jarig zouden zijn, maar toch net niet (ik morgen)

Ik vier mijn verjaardag eigenlijk nooit uitgebreid, hoeft voor mij ook niet zo. Het liefst vier ik hem niet eigenlijk ;)
Vorig jaar maakte ik het volgens vrienden wel erg bont met de toenmalige "proberen onder je verjaardag uit te komen smoes" :')
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:11:46 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107987586
Nah ja, zoon en dochter schelen maar 2 dagen en wij 1 dag, grappig! En dezelfde ideeen erover dus blijkbaar!

Bedenk mij nu ook net dat het vandaag een jaar geleden is dat ik twee streepjes plaste O+
  dinsdag 14 februari 2012 @ 23:39:09 #31
348178 NotTheSame
pi_107992445
Zo, Draak slaapt, alleen is haar temperatuur nu van 37,5 naar 36,3 gekelderd, dus dat word over een paar uur weer temperaturen. Nu ligt ze lekker met een kruikje in de co-sleeper te maffen. Het zal allemaal wel te maken hebben met de prikjes.

Nirak en Susie, voordat ik het vergeet, alvast gefeliciteerd met jullie verjaardagen!
Ik hou ook niet van m'n verjaardag vieren. Steevast zeg ik elk jaar dat, als er mensen het in hun hoofd halen om op visite te komen, ik ze linea recta weer buiten kieper. Dat helpt eigenlijk best goed!
Maar vanaf dit jaar heb ik al helemaal geen last meer van m'n verjaardag, want Draakje's verjaardag is veeuuulll belangrijker! En laat zij nou net op mijn verjaardag geboren zijn!

Ow ja, en mobiel Fok!ken met 1 hand sucks...
  woensdag 15 februari 2012 @ 04:04:44 #32
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107995750
Nirak, gefeliciteerd! *O*

NTS; das ook bijzonder, heb ik toen helemaal niet zo meegekregen volgens mij. En oefening baart kunst hoor ;)

Dit zijn geen tijdstippen hoor :( Maar miep is erg verkouden en toch d'r speen in willen houden, ze kreeg er haast geen adem door. Toch maar uit bed gegaan, neus proberen leeg te krijgen en nu wil ze niet meer slapen *gaap* Zit alweer een uur beneden met d'r. Gelukkig niet werken morgen!
pi_107996056
Dankje susie :) 0400 uur bij jou :X dat zijn idd geen tijden :')

Daar zit ik dan... Braaf te wachten totdat het kdv open is en ik aan kan rijden..

Weer een goede nacht trouwens. Meneer heeft van half 9 tot half 7 geslapen, knap hoor!
pi_107996225
Mijn schoonouders willen ook per se vanavond langs komen voor mijn verjaardag. Dat doen ze anders nooit dus geen idee waarom nu wel. En als ze komen ligt Ean al in bed.

Nirak ook van harte.

Nog een beetje kunnen slapen Susie?
  woensdag 15 februari 2012 @ 07:52:29 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107996228
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:39 schreef NotTheSame het volgende:
Maar vanaf dit jaar heb ik al helemaal geen last meer van m'n verjaardag, want Draakje's verjaardag is veeuuulll belangrijker! En laat zij nou net op mijn verjaardag geboren zijn!
En dan nog presteren ze het om te vragen ' hou je dan je verjaardag?'

Ik zeg altijd, als je een kadootje wilt geven, dat mag hoor ;)

(Jordy is een week na mij jarig, ik vier mijn verjaardag ook niet)

Nirak en Susie gefeliciteerd! *O*

Wow Nirak, lekker lang geslapen ^O^ !
pi_107996270
Hier weer weinig geslapen. Van 0.00 tot 2.30 in de weer geweest, toen van 4.30 tot 6.00, en nu is hij vanaf 7.00 uur alweer wakker, maar wil hij niet drinken. Hij klinkt wel nogal verkouden... Mag een kind van 3 weken al aan de neussprray / luuf?

Nirak en Susie: gefeliciteerd!
pi_107996277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 07:59 schreef Bleie het volgende:
Hier weer weinig geslapen. Van 0.00 tot 2.30 in de weer geweest, toen van 4.30 tot 6.00, en nu is hij vanaf 7.00 uur alweer wakker, maar wil hij niet drinken. Hij klinkt wel nogal verkouden... Mag een kind van 3 weken al aan de neussprray / luuf?

Nirak en Susie: gefeliciteerd!
luuf zeker weten niet. Zoutoplossing volgens mij wel.
pi_107996282
Ean heeft gisteren ook een cadeautje gemaakt bij de gastouder vanmiddag maar even uitpakken. Vanmorgen geen tijd voor mede door een plassende kat -O-
  woensdag 15 februari 2012 @ 08:39:45 #39
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107996633
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 07:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn schoonouders willen ook per se vanavond langs komen voor mijn verjaardag. Dat doen ze anders nooit dus geen idee waarom nu wel. En als ze komen ligt Ean al in bed.

Nirak ook van harte.

Nog een beetje kunnen slapen Susie?
Ook jarig vandaag F-R?

Nirak! Wat een nacht heb jij gemaakt zeg! *jaloers*
Ik heb nog kunnen slapen tot half 8, sliep rond 5, om 6 weer ff wakker, kus aan lief en weer verder getukt.
  woensdag 15 februari 2012 @ 08:43:10 #40
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107996685
Zoutoplossing ja. Dat zei mijn zus, dat je dat ook eventueel in zo'n neusslurper kan doen en in de neus kan spuiten (zachtjes uiteraard en niet teveel :P). Ik ben hier nu maar begonnen met Nisykind van VSM. Is een kuur. We zullen zien of het helpt.
Het lijkt hier alsof ze er zelf wienig last van heeft, want is flink aan het 'babbelen' O+
pi_107996726
NTS, ondertemp is niet raar na koorts. Gebeurd wel vaker. Hopelijk is het nu beter.
TAP, is bij jullie de reactie ook voorbij?
Heb nu echt geen zin in de eerste prikjes vrijdag..

Beterschap bleie. Ik geloof dat zoutdruppels wel mag. Spray liever nog niet..

Nirak en susie, gefeliciteerd!

Hier was het 22-4.20-7.30. Mooie tijden voor precies 8 weekjes oud..
pi_107996870
Jarigen, van harte *O*

Wij hebben ook een valentijnskaart van Cas gekregen O+ Met een voetafdrukje *;

Meneer was om 04:00 uur wakker, luier verschoond en nog niet willen slapen. Klein flesje er in en meneer sliep weer.
Iemand tips hoe ik hem gewoon weer kan laten doorslapen zoals hij deed voor hij ziek was?!

:* voor de mamma's met korte nachten en zieke kindjes
pi_107996990
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:39 schreef Susie het volgende:

[..]

Ook jarig vandaag F-R?

Nirak! Wat een nacht heb jij gemaakt zeg! *jaloers*
Ik heb nog kunnen slapen tot half 8, sliep rond 5, om 6 weer ff wakker, kus aan lief en weer verder getukt.
jep
pi_107997057
FR, ook gefeliciteerd!

Cynthiaa, hoelang drinkt hij al 's nachts extra? Een weekje of 2 is wel gewoon, om bij te tanken.
pi_107997101
Ik heb hem afgelopen nacht een flesje van 120/4 gedaan. Mijn hart smelt dan gewoon wanneer ik hem zie ouwehoeren in bed O+
2 weken ongeveer? Ook wel logisch wanneer je een week niet goed drinkt en slaapt.
pi_107997139
Naja, verschilt per kind. Sommigen vinden het te gezellig en blijven komen. Dan kun je steeds kleinere flesjes geven, minder poeder erin, of laten brullen.. Al is die laatste niet zo lief op deze leeftijd ;)
pi_107997204
Laten brullen kan ik sowieso niet hoor, oppakken en gerust stellen is mijn mijn ding :+
Ik kijk het wel even aan, genoeg slaap heb ik dan toch al gehad en mijn vriend laat ik gewoon lekker liggen. Dan gaan we wel met z'n tweetjes gezellig een flesje drinken. O+
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:24:08 #48
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107997323
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:06 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

jep
Ook gefeliciteerd dan! *O* Wat een gezelligheid al die watervrouwtjes hier :P

Wat een lieffie Cyntiaa!
pi_107997363
Deepfreeze, gelukkig was Eva's temperatuur alweer normaal vanochtend.
Ze heeft heerlijk geslapen, werd pas rond half 6 wakker en ze bleef slapen toen ze uit bed gehaald werd rond kwart voor 7. Zo kon ik rustig het aangekoekte prut (gelukkig was dat niet veel) weghalen zonder dat ze tegenstribbelde. Erg fijn!
Ik ben wel weer gaan werken, gelukkig hoef ik nog maar 2 daagjes. Komend weekend zijn we een weekendje weg met de family dus ik hoop dat ze dan weer wat meer opgeknapt is.
Tralalalaaa
pi_107997402
FR en Nirak gefeliciteerd!

Midas heeft gister overdag goed geslapen. Had alleen wel tot gevolg dat ie vannacht veel wakker was. En nu een huiluurtje....
pi_107998610
f_r en Nirak gefeliciteerd!!!!
pi_108005895
F_R en Nirak fijne verjaardag.
Cyntiaa fijn te lezen dat het weer wat beter gaat met Cas.
Verder succes met de verkouden kindjes en koortsige mama's.

Hier geen knutsel gehad voor Valentijnsdag; wel een geweldige nieuwe gastouder ;) én het meeste geweldige cadeautje voor Valentijn van onze kleine man...

Hij ging zelf staan in de box! Gelukkig lag de camera dichtbij hihi dus hebben we het kunnen filmen. (nu nog zien hoe deze mama het filmpje online kan zetten haha).En meteen de box maar verlaagd :D
pi_108005974
Wow! Wat een snelle! *O*
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:56:52 #54
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108007003
'De vraag is al eerder gesteld maar degene die zo'n breastflow fles hebben, is het normaal dat het "speentje" volloopt? Ik dacht dat die eerst vacuum moet worden gezogen, maar het loopt gewoon vol en zelfs eruit. Of doe ik wat verkeerd?

Ook iemand ervaring met de flessenwarmer van die site? Of met die handkolf?

Hij drinkt trouwens nog steeds niet uit de fles :{ en ik heb zicht op een tijdelijke baan (zwangerschapsverlof opvangen) dus ben vanochtend naar de opvang geweest en gelukkig nog plaats.
Al zie ik er geweldig tegenop dat ze "moeilijk" moeten doen met de fles.

Sorry dat ik nu niet op iemand reageer :@ ik lees wel alles mee.
Maar hier nog steeds een baby die niet wil slapen. Vandaag is hij wakker geweest van 9 uur tot half drie.
Ik voel me een slechte moeder :@ dat ik hem niet kan laten huilen terwijl hij toch zijn slaap nodig heeft. Maar het wil maar niet lukken. :{
Als die nou maar eens een speen wilde, want nu word hij helemaal gefrustreerd omdat duimen niet lukt en hij kan daardoor volgens mij niet in slaap vallen
Ik heb het gevoel dat het gewoon ongeloofelijk verkeerd doe. :@
Nu is hij voor de tv in slaap gevallen :@ terwijl ik vroeger zei dat nooitttt te zullen doen.
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:07:31 #55
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108007446
TJ, ik zou me over het flesdrinken even niet heel druk maken, daar doe je niet zoveel aan en het lost zich vaak tzt wel op.
Slapen is wel enorm belangrijk en van 9.00 tot 14.30 wakker is veels te lang naar mijn idee.

Tips:
- Heb je een draagdoek? Zo ja, hang hem erin als ie huilt en wandel wat rond in huis of buiten.
Zo nee, wellicht is het een idee om iets om mee te dragen aan te schaffen, je hebt je handen dan vrij en je kindje wiegt heel gemakkelijk in slaap.
- Rondje wandelen met de kinderwagen.
- In een warm badje doen en daarna drinken en warm inwikkelen in een doek.
- Ik denk ook dat als jij heel druk bent met hem een fles te geven en hij graag uit de borst wil drinken, dat ie daar van slag door kan raken. Komt nog bij dat ie bij jou spanning voelt omdat je wil dat ie daaruit drinkt, maar hij dat niet doet.

Je bent juist een goede moeder dat je hem niet laat huilen, een baby huilt niet zomaar en hij kan zichzelf nog niet helpen, dus is dat jouw taak.
Makkelijk is het niet en het niet in slaap krijgen van je baby is enorm vermoeiend.
pi_108007533
Inbakeren wil ook nog wel eens een optie zijn om een baby de rust te doen vinden om te slapen maar als hij zijn duim zoekt levert dat wellicht nog meer frustratie op.
Sterkte :*
The way you rock'n'roll
pi_108007564
Inderdaad TJ, laten huilen is ook niet makkelijk en ik doe het zelf ook niet. :*
pi_108007643
Maar niemand die eraan denkt dat de kleine het misschien wel nodig heeft om even te huilen en dan in slaap te vallen? Weet niet of je hem helemaal niet laat huilen of dat je hem na 10 minuten weer pakt?
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:18:36 #59
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108007874
Pff zat net achter mijn pc om mijn post te wijzigen, ik heb mijn dag niet denk ik met die "dramatische" post, maar jullie zijn te snel met reageren ;)
Maar wel bedankt voor die reacties.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:12 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar niemand die eraan denkt dat de kleine het misschien wel nodig heeft om even te huilen en dan in slaap te vallen? Weet niet of je hem helemaal niet laat huilen of dat je hem na 10 minuten weer pakt?
Ik laat hem wel even jammeren, 10 minuten hou ik dat wel ongeveer vol. Mischien moet ik nog langer wachten?
Maar het jammeren van ik heb niets om aan "te kluiven" gaat over in huilen, en dan pak ik hem wel na 10 minuten.
Als hij hier op zijn speelkleed ligt is hij wel stil, maar ja dan heb je daar ook alles mee gezegd, slapen doet hij niet. Hij jammert dan wel af en toe tussendoor maar daar blijft het toch bij.
Dat is mijn valkuil denk ik, dat ik denk hier is tie stil en ging ervan uit dat als een baby moe is dat hij wel in slaap valt maar nee dus.
Rayen 2½ jaar!
pi_108007985
Denk niet dat het zin heeft hem langer te laten huilen. Matthias huilt 9 van de10 keer ook. Maar dat word na een paar minuten steeds minder en op een gegeven moment moppert ie alleen nog. Huilt ie na 10 minuten nog echt dan haal ik hem er ook wel uit.
Misschien hem op zijn zij ofzo in bed leggen?
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:23:44 #61
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108008059
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:07 schreef Juud79 het volgende:
TJ, ik zou me over het flesdrinken even niet heel druk maken, daar doe je niet zoveel aan en het lost zich vaak tzt wel op.
Slapen is wel enorm belangrijk en van 9.00 tot 14.30 wakker is veels te lang naar mijn idee.

Tips:
- Heb je een draagdoek? Zo ja, hang hem erin als ie huilt en wandel wat rond in huis of buiten.
Zo nee, wellicht is het een idee om iets om mee te dragen aan te schaffen, je hebt je handen dan vrij en je kindje wiegt heel gemakkelijk in slaap.
- Rondje wandelen met de kinderwagen.
- In een warm badje doen en daarna drinken en warm inwikkelen in een doek.
- Ik denk ook dat als jij heel druk bent met hem een fles te geven en hij graag uit de borst wil drinken, dat ie daar van slag door kan raken. Komt nog bij dat ie bij jou spanning voelt omdat je wil dat ie daaruit drinkt, maar hij dat niet doet.

Je bent juist een goede moeder dat je hem niet laat huilen, een baby huilt niet zomaar en hij kan zichzelf nog niet helpen, dus is dat jouw taak.
Makkelijk is het niet en het niet in slaap krijgen van je baby is enorm vermoeiend.
Draagdoek heb ik maar is niet zo zijn favoriet, maar ik zal het dan vooral op deze niet-slaapmomenten nog eens proberen.
De fles "oefenen" doe ik maar 1 x per dag en dan ook niet in het oneindige maar ik hou "het leuk". ik denk als ik die ga opdringen dan zijn we straks nog verder van huis.

Als ik ga wandelen met hem, dan valt hij meestal na een half uur wel in slaap, maar zodra ik binnen ben word hij altijd weer gelijk wakker.
Maar ja heeft die dan toch dat slaapje , kan je ook zeggen natuurlijk.

Nu is hij trouwens alweer wakker :{ . In "de boeken" staat als baby's weinig structuur krijgen ze hazeslaapjes gaan doen.
Maar naar mijn weten probeer ik genoeg structuur in te brengen. maar misschien moet ik daar nog eens goed naar kijken.
Rayen 2½ jaar!
pi_108008214
Als je niet zeker weet of je structuur hebt moet je hem bv na 2 uur wakker zijn in bed leggen. Als ie huilt misschien om de 5 minuten even troosten, heeft ie geslapen dan weer 2 a 2,5 uur wakker en dan weer in bed. Maar dan heb je wel de kans dat ie in het begin gaat huilen want dat is ie niet gewend/gewoon. Ik ben met Matthias (denk omdat ie de derde is) een stuk makkelijker geworden met laten huilen. Soms moet ie wel omdat ik even bezig ben. Maar ik snap best dat het bij een eerste heel moeilijk is. Bij Mikael deed ik het ook nooit. Die sliep overdag ook nooit.

Wat doet ie als je met hem op het grote bed gaat liggen?
pi_108008983
TJ de speen van die fles loopt idd vol en daarna zuigen ze hem vacuüm.
Van mij wil ze absoluut de fles niet, bij het kdv lukt het soms wel nu met Difrax trouwens...
pi_108009001
TJ, misschien probeer je alles even te goed te doen? De fles, de structuur, dat je misschien zelf onrustig bent. Had dat bij Chris (en nu bij Daan, maar een stuk minder), dat hij mijn bui overnam. Als ik krampachtig aan het troosten was, dan hielp het niks. Probeerde ik goed te ontspannen (ademshalingoefeningen van zwangerschapsgym) viel hij makkelijker in slaap. Daan hetzelfde eigenlijk. Als ik een paar keer diep zucht terwijl ik gefrustreerd ben van zijn niet kunnen slapen, dan zie je zijn oogjes gelijk naar halverwege gaan. En is het probleem weer opgelost.

nog wat tips:
- samen in het grote bed een middagdut te doen, en hem goed vasthouden(semi-inbakeren).
- Overdag na een poos wakker, een voeding, een badje, evt masseren, evt toetje en dan naar bed.
- Blijf lekker naast de wieg/ledikant zitten, met een hand bij hem (op hoofd/wang/buik). Maar maak geen oogcontact (wel mama contact, geen speelcontact)..
- Bij laten huilen niet zenuwachtig staan wachten, maar een klusje uitkiezen. Bijv vaatwasser uitruimen. Scheelt je piekertijd en huishoudtijd. En kun je daarna misschien iets rustiger troosten.
pi_108009032
TJ, succes. Hopelijk kun je iets met de tips die gegeven worden. :*
pi_108009859
TJ, ik wilde je nog zeggen dat je hoe het gaat op het kdv ook een beetje los moet laten. Dat loopt wel los heus.
Puck sliep alleen goed als hij ingebakerd was en dat mochten ze niet op het kdv. Ze hadden een kinderwagen staan waar hij in sliep en ja dat waren vaak ook maar een paar korte slaapjes op een dag. Ja, het was meer werk voor de leidsters dan een ander kindje maar voel je daar vooral niet schuldig over.

Ik zou de tip van samen slapen in het grote bed eens proberen. Dit werkt sinds wij Puck niet meer in mogen bakeren gezien zijn leeftijd erg goed om een lange slaap in te lassen.

Maar er zijn ook kindjes die helaas gewoon altijd weinig slapen. Nathan van Pessie sliep in zijn eerste jaar nooit langer dan drie kwartier en ging pas na een jaar langer slapen overdag.
Ik zou vooral dicht bij je eigen gevoel blijven en doen zoals jij goed voelt en niet te druk maken over wat de boeken zeggen.
The way you rock'n'roll
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:18:59 #67
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108010391
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:27 schreef MeNicole2 het volgende:
Als je niet zeker weet of je structuur hebt moet je hem bv na 2 uur wakker zijn in bed leggen. Als ie huilt misschien om de 5 minuten even troosten, heeft ie geslapen dan weer 2 a 2,5 uur wakker en dan weer in bed. Maar dan heb je wel de kans dat ie in het begin gaat huilen want dat is ie niet gewend/gewoon. Ik ben met Matthias (denk omdat ie de derde is) een stuk makkelijker geworden met laten huilen. Soms moet ie wel omdat ik even bezig ben. Maar ik snap best dat het bij een eerste heel moeilijk is. Bij Mikael deed ik het ook nooit. Die sliep overdag ook nooit.

Wat doet ie als je met hem op het grote bed gaat liggen?
Kijk dan zit het denk ik toch daarin (structuur dan), aangezien Mikael hetzelfde gedrag vertoonde.

Als ik met hem op ons bed gaat liggen zoekt hij de meeste keren gelijk de borst, zo kan hij wel in slaap vallen. maar dat is nou niet de bedoeling om zichzelf in slaap te drinken.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:45 schreef bitterend het volgende:
TJ de speen van die fles loopt idd vol en daarna zuigen ze hem vacuüm.
Van mij wil ze absoluut de fles niet, bij het kdv lukt het soms wel nu met Difrax trouwens...
Haha weer een andere fles, maar gelukkig lukt het dan soms wel. Ik hoop dat het snel helemaal gaat lukken

Deepfreeze ja ik ben nogal perfectionistisch ingesteld :@ :+
Ik ga je tips proberen!! en ook die van die huishoudelijke klusjes, dat maakt het horen huilen en laten liggen misschien makkelijker (watje die ik ben :P )

DML ik ga inderdaad proberen dat KDV los te laten. Want dat schiet toch niet op.
Hij haalt zijn slaap tenminste wel in, want gisteravond heeft hij heel de avond liggen pitten maar ik heb het voor hem toch wat liever gestructureerder.

Thanks voor al jullie adviezen !!! en snelle adviezen ;)
Ik ga ze hier de praktijk ingooien ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_108010541
TJ ja ik heb maar een paar flessen die ik op het KDV achter laat, ze mogen het proberen! en anders word ik maar gebeld :Y
Zou wel fijn zijn als ze het goed dronk want ik heb 15 zakjes met 180ml moedermelk in de vriezer staan :D
Voor slapen heb ik geen tips, nu slaap ze lekker op mij O+ vanochtend een half uur in de box, daarna heeft ze mij en de bank en zichzelf onder gespuugd dus zijn we samen onder de douch geweest, en vervolgens sliep ze nog een half uur in haar bedje.
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:36:44 #69
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108011149
TJ; hier ook een onrustige slaapster. 's Morgens haast nooit, van de week weer wel, maar dan 's middags niet. Ik werd daar zelf ook altijd erg onrustig van, in de zin van "baby's horen te slapen, waarom slaap jij nou nieeeehiiiieeeetttt???" Vervolgens denk je dat je het allemaal slecht doet en dergelijke, er hoort structuur te zijn.... maar die is er dus niet!
Anouk heeft 's avonds nu wel redelijk een structuur te pakken, maar overdag is het lastig. Ik kan haar echt niet wakker in bed leggen, dan gaat ze gewoon niet slapen (en ja, schuldig ben ik, ik loop ook snel naar haar toe als ze piept, laat haar ook niet huilen etc etc). Maar als ik met haar hier op de bank zit, dan heb ik haar op mijn benen en wieg ik mijn benen van links naar rechts, dan valt ze 9 van de 10 keer wel in slaap. En dan kan ik haar ook weg leggen in bed. Soms moet ik dan nog wel een paar keer naar boven.
Nu slaapt ze al vanaf half 2! Maar vanmorgen heeft ze dus 2 tukkies gedaan van nog geen half uur. Tja, het is nou eenmaal zo. Susie herinnert zich nog dat ze in het begin helemaal niet zo makkelijk dacht! :D
pi_108011229
Slaappatronen verschillen volgens mij ook erg per kind. Hannah deed als baby ook alleen maar hazeslaapjes overdag en wilde de rest van de dag rondgedragen worden. Doodvermoeiend voor mij :X

Mia slaapt overdag juist veel en kan ook gerust een halfuurtje in de box liggen rondkijken. Ben ik echt wel blij mee, want zo kan ik ook eens ergens aan toe komen (mijn andere dochter bv. :P )
Ik laat Mia ook wel eens een paar minuutjes huilen trouwens. Als ik even niet beschikbaar ben of merk dat ze moe is. Vaak tukt ze dan wel weer verder, maar als er echt wat is dan gaat ze harder brullen. Uiteraard laat ik haar dan niet liggen.

Overigens is het met Hannah goedgekomen. Ik denk mede door de structuur die ze op het KDV bieden. Eerst ging ze over op 2 slaapjes per dag (van ong. 1 uur) en daarna naar 1 slaap van ca. 2 uur.

Wat trouwens hier goed werkt is om te gaan stofzuigen. Mia wordt daar op de een of andere manier rustig van en ik ben toch even goed bezig.
pi_108011248
we hebben vanaf 19uur structuur :D
de hele dag niet maar ik kan zelf ook niet met structuur omgaan :')
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:40:35 #72
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108011310
Hazeslaapjes doen is ook een structuur ;)

Wat zal jij een schoon huis hebben Octo! :D
pi_108011376
:D :D
pi_108011377
Susie, herkenbaar. Ik zeg TJ nu ook relaxed er mee om te gaan maar vond dat zelf ook erg moeilijk toen ik er middenin zat.
TJ, onthoudt vooral ook dat alles beter wordt met de loop der tijd. Je hebt er nu geen klap aan maar wellicht helpt het op de momenten dat je denkt dat dit vooral altijd zo gaat en je dat niet trekt.
The way you rock'n'roll
pi_108011416
Mijn moeder zei altijd: slapen/rusten doe ik als ik dood ben
:')
pi_108011552
Opbeurend :D
The way you rock'n'roll
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:50:22 #77
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108011772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:42 schreef bitterend het volgende:
Mijn moeder zei altijd: slapen/rusten doe ik als ik dood ben
:')
Nah! Mijn moeder zei altijd "slaap je niet, dan rust je wel" Vond het altijd een zeer irritante uitspraak, want als ik wil slapen en dat lukt niet, dan rust ik echt niet! :D

En idd DML; ik sta er inmiddels een stuk relaxter in. Lief overigens niet, die kan wel eens gefrustreerd raken als ze huilt... en wanneer ik haar overneem, valt ze prompt in slaap bij mij O+ Of ik ben slaapverwekkend of lief heeft last van stress.... ;)
pi_108013842
En de overtreffende trap van moe is moeder :P
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:51:22 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108014138
Ik heb ook een lading verschillende flessen, die neem ik maar allemaal mee naar het KDV ;)

Susie precies die zin van "baby's horen te slapen, waarom slaap jij nou nieeeehiiiieeeetttt???" Zeerrrr herkenbaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:39 schreef bitterend het volgende:
we hebben vanaf 19uur structuur :D
de hele dag niet maar ik kan zelf ook niet met structuur omgaan :')
Ik ben ook een ware chaoot, dus de structuur die ik er nu ingebracht heb is voor mezelf ook heel erg wennen.
Maakt niet uit hoor, maar het zou nog leuker zijn als die zou werken ;)

Maar het doet goed jullie adviezen te lezen!!! en ondersteunende reacties.
haha nooit gedacht vroeger dat ik deze "kwesties" nog eens op een forum wilde bespreken".

Ik ga hem nu maar eens in een warm badje doen misschien dat dat helpt.

Fijn hoor nogmaals jullie reacties!
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:51:27 #80
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108014140
Hier hebben we enigzins structuur, maar niet echt afgedwongen ofzo, meer aan de hand van wat t mupke zelf aangeeft.

07.00 wakker/drinken
spelen
08.30 pap eten
09.15 slapen
10.30/11.00 wakker/borst
spelen
12.30 boterham
13.15 borst
13.30 slapen
15.00 wakker/fruit
spelen
16.30 soms een dutje/soms ook niet/vaak in de doek
18.15 warm eten + soms een toetje
18.30 badje/borst/bedje

22.30/23.00 late voeding in het grote bed.
pi_108014634
Opbeurend idd :')

Juud dat is een super structuur!
Ik ga hier ook met haar mee en ze geeft zelf aan wat ze prettig vindt, zo zijn we met 19uur bedje tijd begonnen want we merkten dat ze rond 19uur aan het zeuren was want erg moe...nou we kijken niet op de klok maar wanneer ze beetje aan het jengelen is (meestal rond 19uur) gaan we naar boven, schone luier, pyjama, slaapzak, vitaminen en dan borst op bed in het donker...
dan wordt ze meestal tussen 00.30 en 2.00 wakker en vervolgens weer om half 6

over dag merk ik dat ze rond half 12 moe is en weer rond half 15 dan weer om 16 uur

maar nu dat ik het hier heb getypt zal wel totaal anders worden :')
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:19:36 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108017228
Jammer Bitterend, had je niet moeten doen, Fok!-wet he? :P
  woensdag 15 februari 2012 @ 20:39:28 #83
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108021116
Hier rond 19 uur bedtijd en 7 uur opstaan, alles daartussen is niet elke dag hetzelfde. Over het algemeen wel 2 tukjes, 3 flesjes en meestal een fruit- en een groentehapje. Over dat laatste: het eten gaat nog steeds niet goed. Ik zie nu wel in dat hij het niet per se vies vindt, maar het doorslikken wil gewoon niet. Zondag is hij 7 maanden, ik vind het nu wel tijd worden voor iets anders dan melk.
pi_108021888
Hier is proberen we alleen de 20.00 uur fles en de 00.00 uur fles op dat tijdstip te houden. De rest is op verzoek (met inachtneming van de maximale hoeveelheid voeding natuurlijk). Maar in de praktijk blijkt inderdaad wel dat er misscien een uurtje verschil in kan zitten maar verder is het redelijk getimed.
pi_108022319
Gooien jullie niet veel voedingen weg trouwens? met de flesvoeding? want hier soms wil ze klein beetje drinken...en dan weer niet en dan weer wel
Hoe gaat het met fles? vroeg me gewoon af :Y
pi_108022531
valt mee, hij valt heel soms in slaap tijdens een fles en dan hoeft hij echt niet meer. Maar dat is dan maximaal 50 cc per dag of zo. Maar ik heb liever dat hij zelf aangeeft wat hij wil hebben dan dat ik het ga forceren. Met borstvoeding laat je het ook aan het kindje over hoeveel hij drinkt dus ik ga hem niet dwingen om een fles leeg te drinken (nou ja, om 3 uur s nachts probeer ik hem wel zijn fles leeg te laten drinken zodat ie iets langer doorslaapt en ik dus ook iets langer kan slapen).

Edit: het verschil zit hem natuurlijk wel in dat borstvoeding onbeperkt kan en dat kan met flesvoeding niet dus ik moet wel een beetje bijhouden wat hij binnenkrijgt
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:07:14 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108022707
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:00 schreef bitterend het volgende:
Gooien jullie niet veel voedingen weg trouwens? met de flesvoeding? want hier soms wil ze klein beetje drinken...en dan weer niet en dan weer wel
Valt mee. Soms heeft Anouk idd een periode dat ze kleine beetjes wil, maar dan maak je ook niet veel. Anouk laat ook altijd wel wat over, als ze binnen een uur nog wil, kan dat nog opgewarmd. Dat kon dan die eerste 4 weken weer niet met de gekolfde bv en dat vond ik dan erger om weg te gooien dan fv.
pi_108022746
Hier ook flesvoeding op verzoek, waarbij de laatste fles vast staat. De rest van de dag is het allemaal rond 7-11.30-15.30-19.30, kan wat eerder als de fles ervoor niet leeg ging en sinds wat later, maar dat komt niet vaak voor.

Ik post hier niet zo vaak want het gaat gewoon heel erg goed.
Mijn mini is zo ontzettend leuk! Hij leert iedere dag/week weer iets bij en het gaat echt snel. We krijgen steeds meer contact met hem en ik vind het echt zo leuk en bijzonder dat hij mijn kindje is. Ik geniet dan ook ontzettend van mijn kleine man O+
pi_108022776
Aventura, ik hoor het wel vaker dat het soms tot bijna 9 maand duurt voordat er wat meer vast voedsel inkomt.. ze kunnen ook nog best lang op melk leven. Je noemt het ook BIJvoeding tot 12 maand ;)
Maar als je je er zorgen over maakt zou je eens kunnen navragen op het CB/huisarts of pre-logopedie iets is.. Al zou ik niet direct panieken nog :*

Hier is de fles van 22.00 en die van 7.30 vast. De rest is redelijk op verzoek. Al kan ik overdag weleens een fles eerder aanbieden, als ik verwacht dat Daan anders op school(bij Chris ophalen) honger gaat krijgen. Maar eigenlijk gaat dat best goed de meeste keren.
Grofweg is het hier 7.30-10-13-17-20-22-4.. Maar het varieert wel met een uurtje..
Die van 22 tot 7.30 zijn 165cc flessen de ander meestal 135cc. Hij drinkt niet alles op. Vaak wel 10-20 cc. Soms opeens 50cc over. Proppen gaat toch niet, dus er gaat wel wat weg inderdaad.
En soms bij clusteren (lijkt over) dan maakte is gewoon 35cc aan. Dat ging een uurtje mee, en dan daarna weer een nieuwe. :P
pi_108022875
maar schrijven jullie dus elke keer hoeveel hij/zij heeft gedronken?

ja kyara daarom vroeg ik het me af want hier is het soms 2 uur lang niet en dan om de andere half uur of om het half uur een slokje...als je dan elke half uur een fles moet gaan maken :X
pi_108022924
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:00 schreef bitterend het volgende:
Wij gooien redelijk vaak wat weg, onze mini moet eigenlijk iedere voeding 150ml aangeboden krijgen, van de ka, naar hij krijgt dit niet altijd op. De eerste en laatste fles gaan vaak op, daar tussen maar net wat hij wil. Als hij niet meer wil, helaas pindakaas. Ik kan het hem niet door de strot duwen. Om het maar even zo te zeggen.
pi_108023015
Af en toe schrijf ik een dagje of 2-3. Maar voor de rest lekker op verzoek. Hij drinkt ergens tussen de 750 en 900-950. En dat is mooi ruim voor zijn gewicht (denk ik)
pi_108023134
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:12 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kan het hem niet door de strot duwen. Om het maar even zo te zeggen.
Is ook niet gezond. Als ze op verzoek FV krijgen, dan leren ze ook beter wanneer ze vol zitten. Dat heeft (dacht ik) wel voordelen voor hun gewicht later als ze vast voedsel eten. Dan weten ze ook beter maat te houden.
pi_108023156
Aha! :Y
pi_108023202
Nee, schrijf het niet op hoor. Onthoudt het meestal wel. Maar probeer wel de 7 flessen per dag aan te houden. Als ie dan eens 30 cc laat staan dan kan hij dat weer tussendoor krijgen zeg maar. Dan bied ik geen hele fles aan maar een halve of zo. Je kan natuurlijk ook varieren in wat je aanbiedt.

Heb wel het idee dat hij wat hongeriger is en sneller voor zijn fles komt dus we zullen nu maar wat meer gaan aanbieden.

DeepFreeze, krijgt Daan ook nog 7 flessen of zit hij al op 6?

Hier ook steeds meer contact. Hij is zich steeds meer bewust van de omgeving. Volgt de mobiel met zijn ogen en heeft steeds meer contact met zijn speelgoed in de box. En hij lacht O+
pi_108023336
Daan zit nog op 7 flessen. 6 haalt hij niet. Dan moet er echt meer tijd tussen komen overdag, of de nachtvoeding weg. 8 of 9 flesjes gebeurd ook weleens als ik mini-flesjes tussendoor meereken..
Ach, een BV baby had dat ook gekregen, en hij is tevreden. Komt vanzelf wel goed.
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:23:00 #97
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108023429
Ik heb het een periode wel bij gehouden, omdat ze heel rommelig aan het drinken was en ik in de gaten wilde houden of ze niet over de liter zou gaan (kwam er toen nooit in de buurt overigens). Laatst ook bijgehouden en dat was ook fijn, omdat ik het toen ook kon voorleggen bij het cb.
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:23:59 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108023478
Fijn dat het lekker gaat Poezebeest, klinkt heerlijk zo!
pi_108023547
Ik lees hier nu al sinds het begin van mijn zwangerschap ( bijna een jaar geleden nu ) mee. Altijd heel veel aan gehad, de herkenbare kwaaltjes en dat soort en zo nu ook nu mijn meisje er is. Dus dacht ik vandaag laat ik maar gewoon gezellig mee gaan schrijven! Ik lees hier toch iedere dag mee, kan ik ook eens reageren.

Even wat info er bij. Ben 1 november 2011 bevallen van een prachtig meisje Fleur die nu dus alweer 3,5 maand is. Zo is even uitvogelen hoe het dit verder allemaal werkt en of ik nog een fototje kan posten!
pi_108023772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:16 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Is ook niet gezond. Als ze op verzoek FV krijgen, dan leren ze ook beter wanneer ze vol zitten. Dat heeft (dacht ik) wel voordelen voor hun gewicht later als ze vast voedsel eten. Dan weten ze ook beter maat te houden.
Dat zei de ka ook, maar die vond ook dat mijn mini te weinig aan was gekomen en dat we meer moesten aanbieden. Dat deden we en vervolgens ging er geen enkele fles meer leeg. Dan kun je gefrustreerd worden, maar ik had zoiets, hij wil niet meer, dus waarom die hoeveelheid verhogen. We zijn vervolgens terug gegaan naar het oude en verhogen wanneer alle flessen helemaal op gaan en mini nog honger heeft. We zitten nu al een tijdje op 150+5 en daar gaan 3 vd 5 niet altijd op. Wat mij betreft ok, ben benieuwd of de ka en cb er ook zo over denken.
pi_108023866
DF, hier ook niet hoor. In het ziekenhuis liet hij braaf 4 uur tussen de voedingen 's nachts maar thuis hebben we dat regime maar losgelaten.
pi_108023940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:16 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik wist dat helemaal niet.. Ik moet ons meisje wel wakker maken voor de fles 's ochtends.. Ze slaapt al door van 8 tot 8 en dat vind ik eigenlijk al lang zat..
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:33:12 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108024039
Hier gaan van de 5 flessen er 4 zeker niet op, daarom ook vaak een 5de fles (blijft iedere keer vaak zo'n 40 cc over). Maar zie ook het fv-topic ;)

Welkom Nevertheless en Fleur (mooie naam!). Foto's zijn we dol op O+ (niet onder een spoiler, want dat kan ik op de een of andere duistere manier niet meer met mijn mobiel openen :P )
pi_108024079
Hoi nevertheless!

Poezebeest, dan is de situatie iets anders. Maar proppen heb ik nooit echt gesnapt. Hoe kun je een kind dwingen om te zuigen en slikken? Je zou hoogstens een makkelijkere speen kunnen gebruiken. Dat je het niet te moeilijk maakt..
pi_108024090
Never; En als je haar niet wakker maakt, hoe laat wordt ze dan wakker?
pi_108024271
:W nevertheless!
pi_108024281
Df; waarschijnlijk was ik niet helemaal duidelijk in mijn post, maar wilde eigenlijk zeggen dat ik juist niet ga proppen en dat het helaas pindakaas is als de fles niet leeg gaat.
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:37:33 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108024334
Van 8 tot 8? *jaloers* Wat lijkt me dat eens heerlijk zeg.

Ik ben bang dat ik vannacht weer mag, ze heeft een vroege fles gehad, dus ik duik er ook maar vast in! Truste :X
pi_108024383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:37 schreef Susie het volgende:
Van 8 tot 8? *jaloers* Wat lijkt me dat eens heerlijk zeg.

+1
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_108024440
Truste susie!!! :*
pi_108024455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:36 schreef Poezebeest het volgende:
Df; waarschijnlijk was ik niet helemaal duidelijk in mijn post, maar wilde eigenlijk zeggen dat ik juist niet ga proppen en dat het helaas pindakaas is als de fles niet leeg gaat.
Ik doelde ook op het idee van de ka..

Trusten Susie. Ik wacht nog tot 10 uur, dan flesje erin, en lekker slapen.. Manlief doet de nachtvoeding O+
pi_108024499
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:33 schreef Poezebeest het volgende:
Never; En als je haar niet wakker maakt, hoe laat wordt ze dan wakker?
Nou das het punt dus, vanochtend was ik dwars door de wekker heen geslapen.(heel slecht ik weet het) En werd ik pas wakker om kwart over 9. Ik direct naar haar kamertje toegegaan en ligt ze daar gewoon wakker tevreden lachend in bed maar zodra ik haar eruit haalde was het boos huilen honger. En normaal leg ik haar om 8 uur na het flesje direct weer terug en dan gaat ze direct weer slapen maar nu was het toch ff protest.. Dus weet eigenlijk niet zo goed waar ik goed aan doe
pi_108024608
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:39 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik doelde ook op het idee van de ka..
Owh ok :) Belachelijk idee btw, sowieso dat ze vinden dat mini te weinig aankomt, maar dat is ander verhaal :')
pi_108025015
Dat doorslapen op zich is heeeeerlijk moet ik zeggen, mag ook niet klagen het is zo'n lief tevreden mupke. O+ Maar toch ga ik vaak nog even kijken voordat ik ga slapen, en als ik 's nachts wakker wordt maarja als ze zo lief ligt te slapen ga ik haar ook niet wekken. Hoefde zolang ze goed groeide ook niet van het CB.

En ff kijken of de foto zo lukt.. Altijd zo leuk lachen lachen lachen en je pakt de camera en dit is het resultaat
pi_108025089
als mijn kind doorslaapt sta ik te kolven in de keuken want ploftetten :')
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:52:12 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108025163
wat een popje O+
Hier sliep ventje een week lang door en wat miste ik onze nchtvoedingen :@
toen regelen en flink ook.. en n is het meestal weer rond uurtje of .. geieten we beiden van hoor :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_108026357
O+

Ik heb vandaag een maat 3 pampers zak open gedaan :')
pi_108026630
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:10 schreef bitterend het volgende:
O+

Ik heb vandaag een maat 3 pampers zak open gedaan :')
Wij zitten nog steeds in 1 :')
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:14:59 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108026680
newborn maatje 2 nog hier :+ groter komt tot zijn oksels hahaha
pi_108026785
omg :X :')
ze had maat 2 aan vanochtend maar ik merkte dat haar huid rood werd omdat de banden te strak zaten...en ze zaten al niet tegen elkaar aan....dus heb ik maat 3 open gedaan en dat staat perfect
mijn baby groeit zo snel ;( :D
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:18:05 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108026875
fijn toch?!!
pi_108026902
ja daarom de :D
beetje emo dat het zo snel gaat
pi_108027919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:16 schreef bitterend het volgende:
ze had maat 2 aan vanochtend maar ik merkte dat haar huid rood werd omdat de banden te strak zaten...en ze zaten al niet tegen elkaar aan....dus heb ik maat 3 open gedaan en dat staat perfect
Je weet dat de plakkers een flink eind uit elkaar mogen zitten? De uiteindes hoeven echt niet tegen elkaar aan hoor. Hier zit er ook een centimeter of wat tussen.
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:39:23 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108028368
Oh Dan kan O. Nog in 1 :')
pi_108028581
Evenstar; dan zullen jouw O. en mijn mini weinig van elkaar verschillen, kleine kabouters, hihi.
pi_108028616
Marieke zou qua maat ook nog wel in 1 passen, maar qua ontlasting- en urineproductie niet. Dat loopt er dan aan alle kanten langs.
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:45:07 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108028748
2w terug 5,2kg maar hij heeft best een groot hoofd :)! Echt de verhouding is best grappig , mega hoofd en Dan spillepootjes :D zit nog prima in maat 56 ( en 50/56 rompertjes)
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:46:35 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108028844
Daarom zit O. In 2 maar daar krijgt hij dat probleem ook.. Maar 3 is echt veel te groot nog... Dus moeders wast wel extra :')
pi_108028870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:45 schreef _evenstar_ het volgende:
2w terug 5,2kg maar hij heeft best een groot hoofd :)! Echt de verhouding is best grappig , mega hoofd en Dan spillepootjes :D zit nog prima in maat 56 ( en 50/56 rompertjes)
Mmmm, dat haalt die van mij niet, 2 wk terug net 4 kg.

Hier nog geen problemen met lekkages.
pi_108029023
Ik merk dat maat 1 bij Mia op de rug een beetje te laag zit, het komt nauwelijks meer boven de bilspleet uit zeg maar. Nu draagt ze maat 2 en die zit goed.

Ik heb net alle maat 50 en 56 kleertjes uitgeruimd :'( ze zijn te klein (vooral romptechnisch) en nu zitten er allemaal maat 62 kleertjes in de commode. Beeb groeit veel te hard!

Ze is alleen wel helemaal kaal geworden aan de voorkant :{ Het was ook te mooi om waar te zijn
Hannah was praktisch kaal bij geboorte en het groeit heeeeeel langzaam. Ze heeft nu pas een beetje een soort van dekkende haardos met 2 jaar. Mia werd met veel meer haar geboren, maar nu valt het dus uit.
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:51:52 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108029140
Hij woog bij de geboorte ook 4140 ;) dus zijn start gewicht lag vrij hoog :)
pi_108029276
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Hij woog bij de geboorte ook 4140 ;) dus zijn start gewicht lag vrij hoog :)
Ah, dat verklaart een hoop ;)

Octo; hier ook een baby met veel haar, maar dat blijft tot nu toe allemaal op zijn hoofd zitten. Hij heeft wel zo'n kale plek op zijn achterhoofd, ziet er niet uit :')
pi_108029331
Op de valreep nog even FR feliciteren! *O*
pi_108029649
Dat haar is behoorlijk herkenbaar, geboren met redelijk wat haar en eerst viel het aan de zijkanten uit en daarna achterhoofd en nu zit er bijna niks meer.. vooral die kale plek aan de achterkant is erg charmant :')

Heb zelf trouwens ook veeeeeeeeeeeeel haaruitval sinds deze week. Vind overal haren word er gek van. Kun je volgens mij alleen niks tegen doen jammer genoeg.
pi_108029986
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Daarom zit O. In 2 maar daar krijgt hij dat probleem ook.. Maar 3 is echt veel te groot nog... Dus moeders wast wel extra :')
bekend probleem. Gemiddeld 1 setje per dag nat hier. Het helpt ook niet dat mevrouw een buikslaper is. Haar plas loopt zo naar de voorkant van de luier en dan al vrij snel eroverheen
pi_108030314
Haaaai, mijn verbinding lag er ruim 5 dagen uit :( :( :(
Meneertje zit al een week of 2 in maat 3. Alleen voor thuis nog een half pak 2tjes opmaken, maar als ik langer dan 2 uur weg ga krijgt hij die niet meer aan. Hij heeft er al geregeld doorheen gepiesert :) Nog geen 3 maanden en nu al maat 62 en 68, ligt eraan hoe de pakjes vallen. Hij is echt lang. En O+ O+ O+ dat ook.
En dat gekraai wat steeds gevarieerder word zo ontzettend leuk, hij rolt soms om en draait soms om zijn as en vind dat zelf helemaal grappig. En gaat het niet zoals hij wil (he dat is van tita tovenaar :o ) dan kan die flink mopperen (kreunende geluidjes)
Net zoals jullie heb ik ook echt de aller aller leukste op de wereld gezet hoor :)

En morgen ga ik wennen op t kdv ;)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 16 februari 2012 @ 05:34:18 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108035147
Oh die Fleur O* ook al zo goed in niet lachen als de camera voor d'r toet komt! :D

5 uur vandaag dus *gaap* Maar dan heb ik wel weer ff de tijd voor mezelf en kan ik lekker uitgebreid douchen als lief er zo uit komt om 6!
pi_108035277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:01 schreef Nevertheless. het volgende:
Dat haar is behoorlijk herkenbaar, geboren met redelijk wat haar en eerst viel het aan de zijkanten uit en daarna achterhoofd en nu zit er bijna niks meer.. vooral die kale plek aan de achterkant is erg charmant :')

Heb zelf trouwens ook veeeeeeeeeeeeel haaruitval sinds deze week. Vind overal haren word er gek van. Kun je volgens mij alleen niks tegen doen jammer genoeg.
Dit havs ik kunnen schrijven.. Maatje krijgt nu :o wel weer meer, maar veel lichter haar bovenop.
pi_108035364
Bij Bartje begon het bij een maand of 5 geloof ik weer echt te groeien, die heeft nu een hele pluizebol.. O+

Ik heb echt weinig tijd om mee te lezen en te reageren, maar even een klein egopostje.

Bartje gaat sinds dit weekend zelf zitten! Het tijgeren gaat inmiddels ook steeds meer over in kruipen, en dat is ook heel gaaf om te zien.. *O*

hij gaat echt snel, mijn kleine jochie.. O+
pi_108035535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:10 schreef bitterend het volgende:
maar schrijven jullie dus elke keer hoeveel hij/zij heeft gedronken?

ja kyara daarom vroeg ik het me af want hier is het soms 2 uur lang niet en dan om de andere half uur of om het half uur een slokje...als je dan elke half uur een fles moet gaan maken :X
Hier 5 flessen van elk 150 en 's nachts evenuteel 60/ 40 om te overbruggen, maar Mattís slaapt meestal gewoon door 's nachts. En die 5 flessen gaan elke keer gewoon op en hij meldt zichzelf overdag om de 4 uur. Heb echt mazzel met hem. :@ :D

Lijkt me echt moeilijk met borstvoeding. Ik kan me herinneren dat je eerder schreef dat je zo ongeveer elk uur aan het voeden was 's nachts. :o Ik vind die ene keer per nacht al vermoeiend, dus echt een dikke ^O^ dat je vol hebt gehouden.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108035564
Ik heb nog steeds een bijna kale baby bij 9mnd.
pi_108035577
Hier geen kale baby maar een baby waarvan het haar blond wordt ipv rood (wat het was...)

Onze nieuwe wagen is er *O* straks dus fijn even wandelen. Zo eerst even kijken of meneer nog een dutje wenst te doen. Heerlijke nacht gehad, nog een 23 uur fles en toen pas 06:00 wakker. ^O^
pi_108036219
Hier gaan we zo toch maar weer richting HA, de verkoudheid houdt maar aan en nu hoest ze er ook nog flink bij en word en 's nachts wakker van... Verder hebben wij het idee dat ze 's avonds wat gezwollen en paarsige handjes en voetjes heeft, dit bevestigden mijn ouders gister dus dat was ook een goede rede om toch maar weer ricthting HA te gaan.. Ben benieuwd.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108036264
Succes MP! Wat vervelend dat het zo lang blijft aanhouden bij Sarah. :{ . (heeft ze ook een antibiotica kuur gehad? Dat heeft bij Cas enorm geholpen vind ik. Hij is weer helemaal opgeknapt. Vraagt nog wel een extra fles maar dat vind ik prima)
  donderdag 16 februari 2012 @ 09:10:54 #145
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108036337
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:16 schreef bitterend het volgende:
Hier zit die al een tijd in maat 3, ik heb maat 4 ondertussen al gekocht, die ligt klaar in de kast ;) Gaat ook niet meer zo lang duren vrees ik ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_108036382
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:05 schreef Cyntiaa het volgende:
Succes MP! Wat vervelend dat het zo lang blijft aanhouden bij Sarah. :{ . (heeft ze ook een antibiotica kuur gehad? Dat heeft bij Cas enorm geholpen vind ik. Hij is weer helemaal opgeknapt. Vraagt nog wel een extra fles maar dat vind ik prima)
Nee daar willen ze niet aan, want ze vinden geen ontsteking :(
pi_108036461
Hmmm. Bij Cas was er irritatie en geen ontsteking maar toch hebben we het gekregen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 09:20:44 #148
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108036519
Cynthia lekkerrrrrr *O* dat wandelt straks extra fijn.

MamaPurk tsjee paarse handjes en voetjes :o ik ben benieuwd wat de HA zegt. Hopenlijk is ze er gauw vanaf.

Jessie hier is die ook 3 maanden en zit ook al in maat 62.

En ik blijf toch steken bij het merk Pampers. Heb ook nog een pak Huggies liggen maar dat vind ik ook geen succes, daar lekt hij vaak via de zijkanten.
Kruidvat vind ik weer wat te stug in vergelijking met pampers en ik heb ook nog een pak van AH huismerk liggen, maar nooit gekomen om die uit te proberen omdat hij ineens in maat 3 zat.
Rayen 2½ jaar!
pi_108036525
Matthias zit heeft hier 's nachts 4 en overdag 3. Hij slaapt van 19:00 tot 07:00/07:30 en dat kan 4 ook niet aan want hij is elke ochtend nat. Meestal het randje bij zijn romper zeg maar!
pi_108036587
Huggies vind ik wel een fijn merk voor overdag, in de nacht pampers baby dry. We hebben eigenlijk amper doorlek avonturen. Wat ook helpt is dat hij nu fruit en warme hap krijgt, scheelt dat de uiteindelijke substantie anders van vorm is :+
pi_108036763
Succes bij de HA MP!

Hier is E 7 maanden! (En maat 4+ :P)
pi_108037106
Goedemorgend

Kyan zit nu in maat 74...(vind de maatjes 68 zo maar net net..dus doe hem liever iets groters aan) Is nu rond de 68cm weet niet zeker moet 8 maart weer naar cb... Weegt nu 6kg480 en zit net in maatje 3 van pampers... Dus hij doet het ook goed ;)

[ Bericht 61% gewijzigd door Lujaxa op 16-02-2012 10:04:59 ]
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_108037155
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 07:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog steeds een bijna kale baby bij 9mnd.
Hier had hij alleen vannachter nog haartjes... geen zicht hebben we 2 weken geleden af geschoren en nu groeien er gelukkig overal haartjes... Nu is hij nog knapper ;)
Kyan
pi_108037648
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 07:53 schreef Soempie het volgende:

[..]

Lijkt me echt moeilijk met borstvoeding. Ik kan me herinneren dat je eerder schreef dat je zo ongeveer elk uur aan het voeden was 's nachts. :o Ik vind die ene keer per nacht al vermoeiend, dus echt een dikke ^O^ dat je vol hebt gehouden.
Dat was alleen de eerste 2 weken he? daarna om de 2 uur, en om de 3 uur en nu is het 2uur en 6 uur!
ik hoef alleen maar mijn shirt om hoog te doen...echt heerlijk!
pi_108037790
Jaaa zo heerlijk, snachts bv! Niet uit bed voor flesjes, gewoon shirt omlaag (in mijn geval dan haha) en verder slapen. Zzzzzz
pi_108037831
Ja dat O+

MP wat naar :* sterkte!
  donderdag 16 februari 2012 @ 10:40:26 #157
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108038094
Hier Pampers maat 3 voor jochie, die zondag 7 maanden is. Net weer 3 pakken gehaald met een kortingbon, daar komen we wel mee uit. Hij heeft een smal bippie en geen heupjes...
pi_108038169
Het lijkt alsof het hier elke maand een nieuwe maat is :D
Maat 1 eerste maand, maat 2 tot 3 maanden en nu maat 3 _O-

tot welke maat gaan die luiers?? :')
pi_108038185
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:40 schreef Aventura het volgende:
Hier Pampers maat 3 voor jochie, die zondag 7 maanden is. Net weer 3 pakken gehaald met een kortingbon, daar komen we wel mee uit. Hij heeft een smal bippie en geen heupjes...
Het probleem is alleen vaak dat je dan op een gegeven moment telkens doorlekken krijgt omdat je kind meer eet en drinkt en dus ook steeds meer gaat plassen.

Meer als tip dus. Mocht je dit bij de nacht gaan krijgen dan kan je toch eens een grotere maat overwegen omdat die meer absorptievermogen heeft.

En luiers gaan tot maat 6 bitterend :P
The way you rock'n'roll
  donderdag 16 februari 2012 @ 10:43:57 #160
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108038190
Prutnacht trouwens .1.30 en 6 uur. Gaaaaaaap. Alles is opeens anders, niet meer doorslapen, op buik slapen en harder huilen. Meer volume zeg maar. Mijn vriendin zei laat nog dat hij zo zachtjes huilde...
  donderdag 16 februari 2012 @ 10:45:33 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108038233
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het probleem is alleen vaak dat je dan op een gegeven moment telkens doorlekken krijgt omdat je kind meer eet en drinkt en dus ook steeds meer gaat plassen.

Meer als tip dus. Mocht je dit bij de nacht gaan krijgen dan kan je toch eens een grotere maat overwegen omdat die meer absorptievermogen heeft.

En luiers gaan tot maat 6 bitterend :P
dank voor de tip. Ventje is in zijn hele leven denk ik 3x doorgelekt. Echt, het gebeurt nooit. Maar ja, de fokwet zal wel in werking treden nu...
pi_108038264
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:45 schreef Aventura het volgende:

[..]

dank voor de tip. Ventje is in zijn hele leven denk ik 3x doorgelekt. Echt, het gebeurt nooit. Maar ja, de fokwet zal wel in werking treden nu...
:D
Hier gebeurde het ook nooit tot een maand of tien en toen zijn we in een rap tempo van 4 naar 4+ naar 5 gegaan.
Ik ben zelfs nog pakken pampers gaan ruilen.

Oh en je zegt opeens buikslapen. Sindsdien werd het hier ook steeds meer doorlekken. Even checken dat het piemeltje naar beneden gericht ligt bij het dicht doen van de luier :+
The way you rock'n'roll
pi_108038357
Hahahaha maat 6...oy vey :9
Nou goed Elise is ook een spekkie en die zit met 6-7 maanden in 4+....
pi_108038409
Zolang ze baby is kan je vooruit. Het is lastiger als je kind flink stevig is en nog niet zindelijk. Wat doe je dan als maat 6 niet meer past? -O-
The way you rock'n'roll
pi_108038516
Ja dat zat ik ook te denken...prop je een maandverband/tena in zijn onderbroek? :9
pi_108038564
pi_108038642
*egopost*
Longen schoon.
Oren schoon.
Flinke neusverkoudheid, ze denk viraal (dus antibiotica helpt niet) babyneusspray mogen we neit meer gebruiken (hielp ook niet) ze denkt dat het seizoensgebonden is...

De handjes en voetjes, de bloeddoorstroming is goed dus ze maakt zich geen zorgen.

Nou grmbl, ik maak me wel zorgen anders zat ik hier niet al voor de tigste keer!!! Dus ik vroeg of ze dan toch niet gewoon een AB-kuur voor wilde schrijven, misschien is dat net het zetje wat haar er doorheen helpt.. Nou dat wilde ze niet, ze is nog HA in opleiding dus dan wilde ze eerste met haar begeleider overleggen, die is er pas maandag weer, dus ze belt mij dinsdag... Nou mijn strijdlust waarmee ik binnen kwam was helemaal verdwenen (Sarah had ook nog eens haar broek vol gescheten). Ik dacht laat maar...
Manlief gebeld en die gaat nu de HA bellen dat we voor het weekend een antwoord willen en dat we er eigenlijk op staan dat we een AB-kuur krijgen.. Ik ben er gewoon helemaal een beetje klaar mee.. Eerst dat gezeur met die reflux dat er niet daadkrachtig door werd gepakt, maar dat de mentaliteit pappen en nathouden was... En nu komt het er eigenlijk op neer dat we moeten wachten tot het mooi weer word want dan gaat het vast over.. Ik ben teleur gesteld en boos, ik voel me onbegrepen en niet serieus genomen.. (nog wel benoemt dat ik me WEL zorgen maakte, maar daar werd een beetje overheen gewalst..)

Ow en zo lang ze goed groeit en eet en geen koorts heeft maakt zij zich geen zorgen :(
pi_108038658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zolang ze baby is kan je vooruit. Het is lastiger als je kind flink stevig is en nog niet zindelijk. Wat doe je dan als maat 6 niet meer past? -O-
Tijd voor zindelijkheidtraining zou Claudia zeggen :+
pi_108038705
Dat plaatje haha!

Maare maat 6 is toch tot 35 kilo ofzo? Neem toch aan dat ze dan ook wel uit de luiers zijn of zie ik dat verkeerd?
pi_108038880
Oh en mamapurk wat rot dat ze je zo laten aanmodderen. Logisch ook dat je je zorgen maakt. Hoop dat jullie snel wat meer duidelijkheid krijgen van de ha!
pi_108038960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:04 schreef Nevertheless. het volgende:
Dat plaatje haha!

Maare maat 6 is toch tot 35 kilo ofzo? Neem toch aan dat ze dan ook wel uit de luiers zijn of zie ik dat verkeerd?
Je hebt altijd kinderen van een jaar of 6/7 die 's nachts nog niet zindelijk zijn. Die slapen vaak zo vast dat ze niet wakker worden van de plasaandrang en zonder luier dus steeds in bed zouden plassen.
Om te voorkomen dat je elke ochtend/nacht een huilend kind naast je bed hebt staan en je dagelijks beddengoed kan gaan wassen kun je die kinderen dan 's nachts een luier maat 6 aangeven.
pi_108039041
Dat lijkt me logisch ja maar het ging erover als ze er niet meer inpassen! Kruidvat luiers hebben trouwens ook een maat 7 tot 60 kilo dacht ik!
pi_108039051
Dat is nog best wel eens een tegenvaller hoor.. Zo enorm groot is maat 6 niet.. :N
pi_108039095
Leander is nu 2,5 en die zit nog niet eens in maat 6. Als ie niet meer in maat 6 past word het idd tijd voor zindelijkheid. En voor oudere kinderen die 's nachts niet zindelijk zijn zijn er ook speciale luiers!!
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:18:02 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108039096
Wat balen mamapurk! Hopelijk krijg je snel concreet advies. Ondertussen denk ik met je mee...ik als gevoelig typ heb ook veel last van winter...de kou en droge lucht maken me benauwd, zorgen voor eczeem op de gekste plekken.misschien is een luchtbevochtiger een idee? En regelmatig even naar buiten?
pi_108039153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:18 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander is nu 2,5 en die zit nog niet eens in maat 6. Als ie niet meer in maat 6 past word het idd tijd voor zindelijkheid. En voor oudere kinderen die 's nachts niet zindelijk zijn zijn er ook speciale luiers!!
Wat een onzin!! Die van mij is nog niet eens 1,5 en past prima in maat 5..
En genoeg kinderen die pas rond de 3,5 jaar zindelijk zijn of pas vlak voor school gaan..
Nou dan zit je zo in maat 6 hoor..
pi_108039179
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:18 schreef Aventura het volgende:
Wat balen mamapurk! Hopelijk krijg je snel concreet advies. Ondertussen denk ik met je mee...ik als gevoelig typ heb ook veel last van winter...de kou en droge lucht maken me benauwd, zorgen voor eczeem op de gekste plekken.misschien is een luchtbevochtiger een idee? En regelmatig even naar buiten?
We gaan zowieso dagelijks naar buiten, en luchten de boven verdieping ook dagelijks. Een luchtbevochtiger zou nog een idee zijn :)
Verder willen wij graag dat ze toch verder kijken ivm allergie, dan kunnen we eventueel als het nodig is de katten weg doen (met pijn in ons hart), alles zodat zij zich fijn voelt.
pi_108039268
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:20 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Wat een onzin!! Die van mij is nog niet eens 1,5 en past prima in maat 5..
En genoeg kinderen die pas rond de 3,5 jaar zindelijk zijn of pas vlak voor school gaan..
Nou dan zit je zo in maat 6 hoor..
Ja dat zeg ik toch ook? Als ze in maat 6 zitten zijn ze idd op de leeftijd van 3,5 ongeveer. Dat is toch een leeftijd dat een gemiddeld kind zindelijk word.

Maar ik zei dat er ook kinderen zijn die met 2,5 nog in maat 5 zitten. Of 4+ zelfs. En er zullen ook kinderen zijn die maat 6 zo uit zijn. En daar heb je dan weer speciale luiers voor!!
pi_108039352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:40 schreef Aventura het volgende:
Kan best lang goed gaan. Dot is een jaar en zit nog in 3 met de plakkertjes net naast het middelste beestje vast.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_108039365
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hier gebeurde het ook nooit tot een maand of tien en toen zijn we in een rap tempo van 4 naar 4+ naar 5 gegaan.
:o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_108039441
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o
Vijf zit ruim hoor maar Puck heeft wel spek op zijn billen en het was voor het absorptievermogen nodig. Ik heb 4 winterslaapzakken en ze gingen er allemaal doorheen omdat de luier de plas niet hield.

En lijkt me een dure grap als je zoals Ivan uit maat 6 groeit en je moet aan de speciale luiers met 2 jaar.
The way you rock'n'roll
pi_108039594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Vijf zit ruim hoor maar Puck heeft wel spek op zijn billen en het was voor het absorptievermogen nodig. Ik heb 4 winterslaapzakken en ze gingen er allemaal doorheen omdat de luier de plas niet hield.

En lijkt me een dure grap als je zoals Ivan uit maat 6 groeit en je moet aan de speciale luiers met 2 jaar.
Kun je dan niet de 5 voor de nacht en overdag kleiner?? Dat doen wij bij Jaël, 5+ overdag, zit net even mooier enzo en 's nachts een 6. Saar zit in 4+.
pi_108039633
Chris was bij 3,5 jaar "pas" zindelijk. hij zat middenin de curve van het cb. En zat toen nog in met maat 5 van de lidl. Maar die had ook geen heupen/billen om nr6 te vullen ;)
En desnoods heb je ook nog wel volwassen-luiers..
pi_108039705
ja het is per winkel ook nog verschillend. Dus DML beetje uitproberen welke groot vallen!!
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:38:00 #185
348178 NotTheSame
pi_108039721
Jeetje MamaPurk, wat vervelend allemaal zo. Niet alleen voor Sarah maar natuurlijk ook voor jullie! En dan ook nog eens zo'n HA-in-opleiding die alles volgens de boekjes wil doen, buh }:| !
Hopelijk krijgt je man een poot aan de grond bij de HA zodat jullie niet nog langer aan moeten modderen... :*

Hier zitten we overigens nog in maat 1 met de plakbandjes op elkaar. Heb wel al voor de zekerheid maat 2 ingeslagen.

Ow ja het is vandaag weer een vermaanddag! Draakje is 2 maanden oud *O* !
pi_108039848
De vijf zit goed hoor. Alleen nog wel zodanig ruimte dat we niet over twee maanden al naar maat 6 moeten gelukkig. Maar Puck heeft genoeg spek op zijn billen. Ben net alle knoopsgatelastieken ook aan het verstellen.
Voor de nacht zweren we bij pampers en nu maat 5 maar we hadden zoveel bonnen en 2+1 gratis dat de gangkast uitpuild nu en we wonen klein dus eerst maar eens alles opmaken.

Draakje twee maanden *O* en nog een heerlijk klein frummeltje aan haar luier maat te lezen O+
The way you rock'n'roll
pi_108040075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:37 schreef MeNicole2 het volgende:
ja het is per winkel ook nog verschillend. Dus DML beetje uitproberen welke groot vallen!!
Ik vind het belangrijker dat de luier genoeg opvangt en voor weinig uitslag zorgt.
Dat ik dan pampers maat 5 moet kopen ipv 4+ jumbo en er dus minder per pak inzitten maakt me dan niet zoveel uit.

We hebben genoeg uitgeprobeerd het afgelopen jaar maar ik kan er niet omheen dat pampers het fijnst zijn.
The way you rock'n'roll
pi_108040555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijker dat de luier genoeg opvangt en voor weinig uitslag zorgt.
Dat ik dan pampers maat 5 moet kopen ipv 4+ jumbo en er dus minder per pak inzitten maakt me dan niet zoveel uit.

We hebben genoeg uitgeprobeerd het afgelopen jaar maar ik kan er niet omheen dat pampers het fijnst zijn.
Ik bedoelde meer als Puck uit maat 6 groeit en nog niet zindelijk is!
pi_108040811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:05 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer als Puck uit maat 6 groeit en nog niet zindelijk is!
Ah zo. Dat is een best realistisch gegeven trouwens want Puck gaat Ivan achterna heb ik het idee :+
Ik zal het onthouden voor die tijd.
The way you rock'n'roll
pi_108040996
Dml ik verbaas me gewoon over puck :D hij was eerst toch vrij klein/smal? Of heb ik dat gewoon verkeerd in mn hoofd :?
Hij loopt geloof.k vrij gelijk op met Floris. Daar ben k sinds deze week begonnen met maat 5 voor de nacht :D
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:22:07 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108041049
Arwen zat in maatje 3 Toen Ze zindelijk was.. Bouw van een kindje maakt enorm verschil !

Mp Ik zou eens naar de kinderpoli van Jullie Zkh bellen en advies vragen. Reflux en continu verkouden kan best duiden op allergie ( hier iig wel) :*
pi_108041074
Uh huh :')

Hij is van dit
3 kilo

Naar dit

in een jaar gegaan. 10 kilo.
The way you rock'n'roll
pi_108041086
wij hebben ook een voorraad ingeslagen van de week. Bij de kruidvat zijn de luiers in de aandbieding. Fietje zit al even in 5. Ze had de striemen op dr lijfje staan van de 4+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arm mupke mp.. Hopelijk krijgt je lief wat voor elkaar bij de huisarts. :*
*poef* nu is het weg
pi_108041126
MP, ik ben heel benieuwd wat er bij een kinderarts bij jullie uitkomt.
Puck heeft ook al 3x AB gehad in een jaar tijd omdat hij maar blijft hoesten. Je hoort het slijm gewoon zitten elke keer weer opnieuw.
The way you rock'n'roll
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:26:13 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108041142
pi_108041220
Is Floris iets zwaarder nu dan
Maar was ook ongeveer 10 kilo bij een jaar.
Dat pak heb ik ook liggen :D maar nog niet aangehad :')
pi_108041300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
Is Floris iets zwaarder nu dan
Maar was ook ongeveer 10 kilo bij een jaar.
Dat pak heb ik ook liggen :D maar nog niet aangehad :')
Hij was met 11 maanden 10 kilo bij het CB.
Het zal echt aan de bouw liggen want Puck is langer dan Floris op deze leeftijd maar toch heeft hij maat 5 wel nodig al zeker een maand. Dikke spekbillen en brede heupen (van wie zou hij dat hebben :') ).
Dat pak heeft Puck alleen die dag op de foto aangehad. Daarna werd hij ziek. In welke maat heb jij hem? 8-)
The way you rock'n'roll
pi_108041393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
MP, ik ben heel benieuwd wat er bij een kinderarts bij jullie uitkomt.
Puck heeft ook al 3x AB gehad in een jaar tijd omdat hij maar blijft hoesten. Je hoort het slijm gewoon zitten elke keer weer opnieuw.
ik hoor het slijm ook zitten, maar het zit in de bovenste luchtwegen dus doen ze niets..

Evenstar thnx voor de tip. (wat voor allergie kwam er bij jullie uit??)

En nu kan ze al anderhalf uur niets anders dan huilen.. Ze wil niet eten en ze wil niet slapen terwijl dat de laatste dagen overdag juist zo goed ging! Ik ben er helemaal chaggo van, 'gelukkig' breng ik ze zo naar mijn ouders en ga ik werken... Ik weet het echt niet meer ;(
pi_108041432
:* MP
pi_108041624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hij was met 11 maanden 10 kilo bij het CB.
Het zal echt aan de bouw liggen want Puck is langer dan Floris op deze leeftijd maar toch heeft hij maat 5 wel nodig al zeker een maand. Dikke spekbillen en brede heupen (van wie zou hij dat hebben :') ).
Dat pak heeft Puck alleen die dag op de foto aangehad. Daarna werd hij ziek. In welke maat heb jij hem? 8-)
86 :D
Floris heeft ook wel spekbenen :D (heeft ie van zn vader, ja echt :D)
Floris was 9,8 kilo met 11 maanden. Maar toen vrij kort nog :')
pi_108041795
Wow, wat een grote kindjes! Mijn peuter van 2,5 is net sinds vorige week naar luiers maat 5, en ik denk dat ze bijna toe is aan kledingmaat 92 :) .
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:48:47 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108041808
Mp veeeeel te veel ... Arwen was/is hyper allergisch maar vooral koemelk was hier get eerste jaar de boosdoener.. Echt bellen naar de kinder poli en zeg ook dat je zo vaak bij de ha bent geweest en Keer op Keer weigert wat te doen !
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:51:06 #203
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108041876
Ach bleie ik vind dat al groot voor 2,5 Arwen zat pas in 74 met 2 jaar en maat 92 met 4 :+ maar merk dat Mijn beeld daardoor wel erg vertekend is :)
pi_108041940
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Ach bleie ik vind dat al groot voor 2,5 Arwen zat pas in 74 met 2 jaar en maat 92 met 4 :+ maar merk dat Mijn beeld daardoor wel erg vertekend is :)
Jouw Arwen heeft wel een hele grote knauw gekregen van de allergie niet? Of is het toch ook wel gedeeltelijk aanleg in jullie familie, dat kleine?
The way you rock'n'roll
pi_108042011
Son, 86 al? woh..
Chris was met 11 maand zo'n 11,5 kilo en kon nog prima in 80. Pas bij 16 maand over. Maar dat baby-gewicht is allemaal verdwenen en hij kwam uiteindelijk midden in de curve uit.. babygroei zegt niet zoveel over peutergroei.. ;)
pi_108042115
Floris is nu 19 maanden he ;) k zit.offtopic te kletsen :D
Floris zit nog niet zolang in 86 (denk sinds december ofzo) , broeken nog 80 :)
pi_108042198
Oh, tuurlijk.. Dacht al.. Effe wakker worden :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:12:18 #208
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108042414
Dml ze heeft een behoorlijke knauw ervan gehad ze zit nu op 107/108 cm met haar 6 Ik Ben 171/172 ongeveer en haar vader 194 ongeveer dus niet echt klein. Ze buigt ook af op haar lijntje maar is goed onder controle.
Ze heeft nadat haar amandelen eruit gingen Een groei spurt gehad. :) komt goed ze kan steeds beetje meer nu!

Allergie komt wel voor ( Ik van beide kanten) en nu O. Dus ook voor vis/Noten/champignons/soja/melk en ei en pinda. :')
Maar goed Ik blijf stug doorvoeden in de hoop dat het voor hem toch beter gaat worden :)!
pi_108042499
Evenstar ik zag pas foto's van A op je fb en vind dat het echt al een dametje is O+ En ook groot al. Voor iemand dan die der niet vaa op foto's ziet
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:19:27 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108042612
108 is niet groot hoor voor een 6 jarige ;)
Ze heeft een heel wijs snoetje en dat maakt dat ze groter lijkt. Op school is ze ongeveer zo groot als de kindjes die nog 4 zijn :)! Maar dat geeft niet O+ ze doet het goed dat is t voornaamste
pi_108042650
Nee ik snap dat dat niet groot is maar op foto's ziet ze er gewoon zo goed uit.
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:22:24 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108042706
Oh en als je puur op O. Zijn koppie afgaat Dan lijkt hij ook niet fijntjes.. Maar die zit nog goed/ruim in 56 met bijna 3Mnd.

Wij doen aan grote ronde hoofden met veul hersenen en slim zijn ;) hihi
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:23:23 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108042744
Ja maar ze is gewicht lengte ook prima in verhouding dat scheelt :y
pi_108042829
hier is het 68 van zeeman, 62 van h&m en 74 van de hema _O-
pi_108043240
Hahaha ik heb de rest niet gelezen maar ik lag helemaal in een deuk van je plaatje, Bitterend. Echte Sanne-humor hahahaha.. Heb hem even gejat voor op fb :P
pi_108043343
Hier maat 74 en 80 trouwens. Vind dr niks aan, zo snel.

MP hopen dat jullie straks geholpen worden! Sterkte vandaag :*
pi_108043344
Ik heb hem ook van fb :D
pi_108043451
Jeeee bitterend wat een grote! hoe oud is ze nu precies? Ik dacht rond de 3 maanden maar kon het niet in het lijstje vinden!
pi_108043462
Wij zitten in maat 74, sommige broeken nog maat 68. Vanmorgen bij Zeeman een super cute vestje geshopt in 74, lijkt wat klein te vallen. Na goedkeuring maar even passen. En een leuk t shirt met de tekst : I make all the girls smile :7
pi_108043464
Ze wordt 3 maanden volgende week ja :D
Bijna 7 kilo's en 62 cm groot is ze O+
pi_108043466
Jemig idd.. Helemaal niet bij stil gestaan dat R nog zo jong is! 74 hema al!!! WOW!
pi_108043507
Ik had een leuke hema shirt voor haar maat 62..is haar hoofd te groot :') :X O+
pi_108043591
Whaha. Hema valt hier wel groot moet ik zeggen. Op 1 bloementruitje na, daar passen dr spek-armen niet in. Maar groot hoofd is goed, veel inhoud ;)
pi_108043631
Wauw die groeit goed dan! Mijn meisje is iets langer, maar weegt nog geen 6 kilo! Hema valt idd groot, shirtjes gaan wel maar alle broekjes zakken van haar kont af maar voor de lengte moet ze het wel hebben..
pi_108043681
Ja?? gek is dat! hier valt hema helemaal niet groot :D
68 spijkerbroeken van de hema zijn goed, sommige 62 ook wel, anderen gaan niet dicht...heel gek!
pi_108043810
Ik heb een spijkerbroekje van de hema die ik super leuk vind, en daarom elke dag even aanpas maar de lengte is al weken goed maar hij staat helemaal ruim om haar heen. Ben bang dat ze die nooit gaat passen ;(
pi_108044719
Weet ie,and of ik gewoon ook zelf de KA kan bellen of dat ik daar een verwijzing voor moet hebben? Ik ben namelijk al bekent bij een KAhierin de buurten bij hem voeldehet ook prettig omdat hij echt luisterde en meteen handelde!
Ik moet zo werken morgen middag zijn we allebei vrij dus dan kunen we kijken of we een en ander kunnen regelen.

Evenstar hoe oudwas ze toen ze getest is enzo? Want mijnHA blijft dus maar volhouden dat je niet betrouwbaar kan testen als ze zo jong zijn.. (Vanyel riep ook al dat dat niet zo was) anders eis ik een allergie test het is toch mijn kind. Alheb ik helemaal geen zin erin dat het zo moet, maar ja als ze zo laks blijven dan zij het zo.

Al die maten grappig om te lezen Sarah zit nu qua broeken in 74 en 80 bovenkleding echt 80 en soms86 maar das omdat ik ruim mooier vind :)
pi_108045076
Gewoon bellen MP!! Een nee heb je...... :Y
pi_108045210
Ja maar door al het geen zorgen van de HA vraag ik me af of ik niet gewoon beren zie die er niet zijn.. Misschien ben ik wel te overbezorgd.. Misschien gaat het wel over, maar ja na onderzoeken kun je dat pas met zekerheid zeggen.. *zucht* Ikga gewoon twijfelen aan mezelf.. En ik lijk misschien wel stoer maar ben eigenlijk best onzeker.

Nu trouwens bij mijn ouders en me moeder heeft Saar in slaap gekregen *O*
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:49:52 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108045225
Mp Ik zou echt voorleggen en gewoon bellen je zorgverzekering kan ook bemiddelen geef aan de assistenten aan van de ka dat je Huisarts Keer op Keer weigert te helpen.
Arwen was 9 a 10 maanden oud! Blowed testen zijn niet 100% betrouwbaar ) vals negatief of vals positief) maar kunnen wel een leidraad zijn.
Ben je al eens bij die ka geweest met haar? Die verwijzingen gelden meen Ik per jaar. :)
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:51:10 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108045257
Bellen! Nu ! Echt! Doen!
:*
pi_108045273
MP Toen Elise 5 uur lang gilde en de HA me niet wou helpen heeft mn moeder uit pure wanhoop de kinderarts gebeld. 10 minuten later werd ik persoonlijk gebeld en kon dezelfde dag terecht! Gewoon doen dus, ze zijn er om je te helpen!
pi_108045394
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:49 schreef _evenstar_ het volgende:
Mp Ik zou echt voorleggen en gewoon bellen je zorgverzekering kan ook bemiddelen geef aan de assistenten aan van de ka dat je Huisarts Keer op Keer weigert te helpen.
Arwen was 9 a 10 maanden oud! Blowed testen zijn niet 100% betrouwbaar ) vals negatief of vals positief) maar kunnen wel een leidraad zijn.
Ben je al eens bij die ka geweest met haar? Die verwijzingen gelden meen Ik per jaar. :)
Ja voor de reflux in september. Na een zelfde zeur periode bij de HA.
Ik ga bellen maar moet zo werken en wilniet met een al te vol hoofd aan het werk.
En idd als de HA nog niet mee wil werken dan ga ik KA zelf bellen, thnx meiden.
  donderdag 16 februari 2012 @ 15:00:54 #234
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108045520
Echt doen je zeurt niet , ziet geen beren.
Nu ontspannen , werken en morgen hup erachteraan!
pi_108045694
Manlief gaat kijken of hij er vanaf zijn werk nu al achteraan kan :)
pi_108045703
Super! O+
  donderdag 16 februari 2012 @ 15:09:19 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108045719
^O^
pi_108045981
Lex zit in 68, 62 is te klein, 68 past precies, ligt ook een beetje aan het merk. ik koop iig alleen nog maar 74.
wij moeten over een klein weekje weer wegen en meten dus ben benieuwd, nu 4.5 mnd+ vorige keer was ie ong. 6.6kg en 65cm volgens mij
pi_108046018
en om m ook hier maar even te spammen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mien prupkes
pi_108046062
Zo verschillend en toch zo het zelfde.
pi_108046183
Dit was Elin, even oud

2 druppels :)
pi_108046223
:Y mooi!
pi_108047047
Wat een mooie hummeltjes KD! En wat is Lex al groot!!! Eva is 'pas' 64,5 cm en 7050 gram... Die zit nog in maatje 62, al beginnen sommige truitjes nu wel echt te klein te worden!
Tralalalaaa
pi_108047593
KD O+ Had Elin toen ook van die blauwe ogen?

Ik zat me al af te vragen wat jullie met maat 2 en 3 bedoelden hier, maar dat gaat dus over luiers. Mattís is net een maand oud en zit al even in maat 3. Bij het consultatiebureau laatst waren er allemaal van die lieve schattige propjes in maat 50/ 56. Was die van mij opeens niet zo schattig meer met maat 62. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108049033
Oooh wat een schatjes! Lijken echt op elkaar, en misschien raar maar het is net alsof Elin lippenstift op heeft! :D

En ik voel me zo'n leek soms, maar wanneer gaan baby's eigenlijk wat langer achter elkaar wakker zijn? Hier is het voornamelijk heel veel slapen. 's Middags wel 2 uurtjes wakker maar meestal maar een uur of anderhalf bij de fles. En dan is ze alweer moe en bij me slapen doet ze jammer genoeg niet meer. Dat was zo heerlijk in het begin zo'n humpie wat tegen je aan ligt te slapen O+ O+
pi_108049115
Hahah dat denkt men wel vaker, maar het is niet zo hoor ;)
En Elin had ze wel blauw, maar die werden al heel snel wat troebel :') Lex heeft ze steeds lichter :)
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:36:04 #247
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108050175
Ohhh, wat zie ik hier weer mooie foto's van beebs voorbij komen O+
Verder gaat het ff te snel allemaal, maten en dergelijks, viel mij in ieder geval op dat Bitterend ook een lekkere bollo heeft! :D

MP; sterkte met je meissie, wat vervelend zo :*

Ben zelf even druk druk druk, visite vanavond enzo, maar kon wel ff eerder weg van mijn werk. Hoop dat ze allemaal weer op tijd pleite gaan :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:38:51 #248
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108054140
Heb je Elin haar haar geknipt Kleurdoos? of lijkt dat alleen zo?

Hier een krijsend knulletje, hem net eruit gehaald en toen kwam er toch nog een boer uit en hij dacht lekker ik mag eruit :P
Maar ik heb hem stoer teruggelegd en vastbesloten hem nu 10 minuten te laten huilen.
Maar pfff verschrikkelijk vind ik het, maar hij moet toch een keer slapen.
Vanmiddag in het grote bed eten gegeven, toen sliep hij tot kwart over 2 ongeveer.
Maar vanaf dat moment is hij wakker. Ja nog even in de auto geslapen.
Pff hij huilt zo hard dat hij ervan moet hoesten :'(
Rayen 2½ jaar!
pi_108055613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:38 schreef TimeJumper het volgende:
Heb je Elin haar haar geknipt Kleurdoos? of lijkt dat alleen zo?

Hier een krijsend knulletje, hem net eruit gehaald en toen kwam er toch nog een boer uit en hij dacht lekker ik mag eruit :P
Maar ik heb hem stoer teruggelegd en vastbesloten hem nu 10 minuten te laten huilen.
Maar pfff verschrikkelijk vind ik het, maar hij moet toch een keer slapen.
Vanmiddag in het grote bed eten gegeven, toen sliep hij tot kwart over 2 ongeveer.
Maar vanaf dat moment is hij wakker. Ja nog even in de auto geslapen.
Pff hij huilt zo hard dat hij ervan moet hoesten :'(
Ik heb het in laagjes geknipt vandaag :)
pi_108055675
en Timejumper, als je nou even bij hem gaat liggen op het grote bed? of eerst een lekker warm badje, ff insmeren..
pi_108056019
Soemp, jij hebt gewoon een peuter gebaard!

Ik vind Midas al zo groot worden nu hij niet meer in maat 50 past. Hij volgt in elk geval de labeltjes :D

TJ, wat sneu. Slaapt ie wel bij je op de arm of draagdoek?

KD, wat een mooie foto's en inderdaad Lex lijkt precies op Elin op die leeftijd! O+
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:29:46 #252
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108056460
Zoooo helemaal zelf geknipt, goed gedaan dan ;) Het staat haar goed!!
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:13 schreef Kleurdoos het volgende:
en Timejumper, als je nou even bij hem gaat liggen op het grote bed? of eerst een lekker warm badje, ff insmeren..
Gisteren badje geprobeerd, maar helaas met slapen heeft het niet geholpen.
Hij is wel extra schoon :P

Vanavond had hij om 7 uur 2 borsten leeggezogen, en nu om 8 uur weer een beetje als toetje maar voornamelijk volgens mij om in slaap te vallen.

Ik wilde "het grote bed" eigenlijk een beetje vermijden, straks went hij daar aan en moet ik overal in een "groot bed" gaan liggen om hem in slaap te krijgen :@
En niet iedereen heeft een groot bed hé :P of wil dat ik erin lig :9 haha...

Ik wilde hem toch een beetje "uitgerust" krijgen want morgen krijgt hij weer prikken.
En weer 4 en een half uur huilen zoals de vorige keer, nou ik hoop dat hij en ik het niet weer voor de kiezen krijgen.
En als hij doodmoe is helpt daar nou niet bepaald aan mee.

Ik hoop dat hij nu een paar uur slaapt.

En ik ben een sucker voor huilende baby's , ik kan het niet aanhoren :@ :@ :+
Rayen 2½ jaar!
pi_108057461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:48 schreef Bleie het volgende:
Wow, wat een grote kindjes! Mijn peuter van 2,5 is net sinds vorige week naar luiers maat 5, en ik denk dat ze bijna toe is aan kledingmaat 92 :) .
de mijne (peuter) draagt nog maat 4 luiers ;) (en die is 26 maanden) en draagt 92/98...
;)
Liene zit in 68 en sommige merken mt 74... gaat snel!

maandag gaan we naar het CB en hebben van beide nieuwe stats...

en ik moet nog verder bijlezen, maar pffff denk dat we hier een sprongetje hebben, Liene is al een paar dagen uit dr hum...
pi_108057975
Rienk draagt ook maat 4 en we kwamen er laatst (perongeluk :') ) achter dat hij de drie's van Jelte ook prima past :D

Jelte heeft de hele dag haast niet geslapen. Alleen op mij en als ik hem dan in zijn bed legde was hij gelijk weer wakker of Rienk deed iets waardoor hij op schoot al weer wakker schrok }:|
Hij heeft nu eindelijk van 16:30 tot 20:00 geslapen en zit nu na het drinken weer te gieren en te keten. Hij blijft nu weer wakker tot hij mee op bed gaat. (En als het goed is slaapt hij dan tot gemiddeld 09:00)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_108059451
Ik blijf voor Mette nog lekker op maat 4 hangen. Wies heeft nu ook maat 4. Heerlijk nog maar 1 maat in huis :)

We zijn begonnen met bijvoeden. Wies vindt wortel vies, bah :D Maar ze eet het wel op. Ze ging alleen alle keren heel hard huilen na 5 happen :+
Morgen gaan we peer of banaan proberen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108059547
Susie gefeliciteerd *O*

verder nog even niet bijgelezen.. Druk druk
pi_108059839
Wat een bollo's hier allemaal :o :P
Eva zit met haar 9,5 maand nog in maatje 3 en mt 68, soms een kleine 74. Ze heeft zelfs nog 1 broekje van de H&M in maat 62 die gewoon nog goed valt.
En ik _O_ broekjes met knoopsgatelastiek, zonder zakken ze zo van d'r kont af. Ze heeft een spijkerbroekje van de Hema die ze nu past in 74 (lange benen) en ik heb beide kanten het elastiek 2 gaten strakker moeten zetten. Mijn dunne.

Oh, en inmiddels zelfs al 7 tanden! Ze heeft er in de afgelopen 2 weken 3 bij gekregen. En er zitten alweer nieuwe hobbels, maar dat kan ook nog wel ff duren.
pi_108059881
Oh en MP, sorry hoor maat wat een ge-eikel steeds bij jouw huisarts! Zou je geen ander zoeken.
Is het je man nog gelukt om iets te regelen, of moet je morgen bellen?
Dikke :* voor jou en Sarah iig.
pi_108062259
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:55 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een mooie hummeltjes KD! En wat is Lex al groot!!! Eva is 'pas' 64,5 cm en 7050 gram... Die zit nog in maatje 62, al beginnen sommige truitjes nu wel echt te klein te worden!
Als ik zo lees is Kyan echt een lange smalle _O- rond de 68cm en 6kg480....

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door Lujaxa op 16-02-2012 22:33:04 ]
Kyan
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:10:16 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108064612
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:32 schreef Nirak het volgende:
Susie gefeliciteerd *O*

verder nog even niet bijgelezen.. Druk druk
Thanx!
pi_108065357
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:38 schreef danic het volgende:
Oh en MP, sorry hoor maat wat een ge-eikel steeds bij jouw huisarts! Zou je geen ander zoeken.
Is het je man nog gelukt om iets te regelen, of moet je morgen bellen?
Dikke :* voor jou en Sarah iig.
Je hebt gelijk hoor! En ja misschien wel een ander maar dan moet ik meteen naar een ander dorp en deze is op loopafstand.. En mijn eigen arts is wel ok, maar die is mevrouw in opleiding en die houdt zich aan alle protocollen volgens mij..
Manlief heeft geen contact kunnen krijgen met de HA dus morgen weer bellen en als ze niets willen doen gaan we ook de KA bellen om in ieder geval te vragen of ermogelijkheden zijn voor een afspraak daar.
pi_108069217
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:28 schreef MamaPurk het volgende:

En mijn eigen arts is wel ok, maar die is mevrouw in opleiding en die houdt zich aan alle protocollen volgens mij..
Ik snap dat best van een arts in opleiding. Wel vreemd dat ze je niet serieus neemt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 17-02-2012 06:44:11 ]
pi_108069308
Vermaanddag! nummer 8 alweer! :)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 09:54:07 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108071206
Whoop dieet aanscherping effectief :) naast veel clusteren deze week.. !
315 gram erbij! *O* in 15 dagen :)
pi_108071594
Lekker gegoeid evenstar!

Cleany 8 maanden *O*

MP, hopelijk kunnen jullie vandaag de HA bereiken.

Hier het cb weer gehad. 2 pleisters rijker. En een goedgekeurd jochie. Nu 5430 en 59 cm. Mooi op de +1 lijn. Nog wel even langs de huisarts voor ziekenhuis verwijzing voor zijn tongriem. Dat is toch wat kort. En dan liever nu iets doen, dan straks, als de spraak moeilijk zou gaan.
pi_108075012
Gistermiddag is onze meid weer goedgekeurd op het CB. Bij 12 weken weegt ze nu 5780 gram en in 62 cm lang.
En dan krijg je dus dit
SPOILER
De prikjes hakken er dit keer echter wel flink in. Gisteren huiligerig geweest tot een uur of 3 na de prikjes. Daarna echt hartverscheurend huilen, verhoging en te moe om te slapen. Dus maar 60mg pcm gegeven. Ze viel toen heerlijk in slaap en heeft, voor de derde nacht op rij, gewoon doorgeslapen van 7 tot half 6 :o En daarna direct weer op bed om vervolgens om 10 uur pas weer te komen om eten. Ik hoop dat ze dat volhoudt, want er niet 's nachts uithoeven is wel erg lekker hoor.

Nu heeft ze overigens nog steeds verhoging (38.0), maar lijkt er niet veel last van te hebben. Hooguit dat ze iets meer lijkt te willen slapen. Nou, prima, van mij mag ze.
pi_108075777
Ziet er goed uit SB.
Ean was net al bijna in de keuken gekomen met tijgeren. Ze was een bal van d'r olifant aan het proberen te pakken. En als ze geen ballen meer heeft trekt ze hem om en zet het op het brullen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:59:29 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_108076218
Knap van Ean! Leuk om te zien hoe je kindje zich zo ontwikkeld he??

Cleany gefeliciteerd met je vermaanddag!

MP een dikke. Knuffel....

Liene is vandaag een half jaar! Jeetje dat is echt nog snel gegaan.. vooral de laatste, betere, maanden. En nu een megasprong aan het maken denk ik... hoop dat ze snel weer dr vrolijke zelf is...
pi_108076389
SB, ook een mooie score!
Ik hoop dat de reactie van de prik hier meevalt. Heb nog niks gehoord van mijn man.

FR, leuk om dat tijgeren te zien. Dan gaat er een hele wereld voor ze open.

BJ, feli met jullie halve verjaardag *O*
pi_108076496
MP als je al onder behandeling bent van een kinderarts dan kun je in principe daar heen bellen voor dat soort dingen. Mijn kinderarts zei dit: "voor koorts, oorontstekingen en ander klein zeer wat direct behandelt moet, ga je naar je huisarts. Voor al het andere wil ik dat je mij belt, anders gaan dingen door elkaar lopen en weet ik niet waar ze wel en niet voor behandelt wordt."
Zit wat in vond ik, centraal houden die boel.

Jemig BJ wat gaat dat hard! feli met de halfverjaardag! *O*

en mijn peuter past prima in maat 4 luiers, maar haar plas past daar niet in :+ dus zit ze in maat 5 en verschonen we nog steeds 's nachts. Mn baby dreumes zit in maat 4, 3 past ook nog, maar ik weiger 3 te kopen, ik vind t best, zo klein is ze niet :6
:)
pi_108077064
BJ alweer 6 maanden!!! *O*

Mignonne wat jij zegt daar zit ook wat in :)

Maarrrrr ik heb ent de HA aan de foon gehad en we moeten koemelk en eiwit gaan elimineren. Ze willen echt echt geen bloedtest want prikken in zo een kleintje is zielig (is het ook maar wat meot dat moet, maar nu kan eht zonder). Dus ik ga even overspringen naar het allergie topic geloof ik :)
Ik voelde me nu wel iets serieuzer genomen. En ik snap ook wel dat kindjes verkouden horen te zijn en dat ze dan juist weerstand opbouwen (dat vertelde de HA mij) maar dat dat 3 maanden aanhoudt er vurige schrale wangen bij komen dat was toch niet helemaal normaal.. En dan het slechte slapen dat nu gelukkig af en toe wel beter gaat.. Maar goed we gaan iets doen en daar ben ik allang blij mee.
pi_108077498
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:10 schreef mignonne het volgende:
MP als je al onder behandeling bent van een kinderarts dan kun je in principe daar heen bellen voor dat soort dingen. Mijn kinderarts zei dit: "voor koorts, oorontstekingen en ander klein zeer wat direct behandelt moet, ga je naar je huisarts. Voor al het andere wil ik dat je mij belt, anders gaan dingen door elkaar lopen en weet ik niet waar ze wel en niet voor behandelt wordt."
Zit wat in vond ik, centraal houden die boel.

Jemig BJ wat gaat dat hard! feli met de halfverjaardag! *O*

en mijn peuter past prima in maat 4 luiers, maar haar plas past daar niet in :+ dus zit ze in maat 5 en verschonen we nog steeds 's nachts. Mn baby dreumes zit in maat 4, 3 past ook nog, maar ik weiger 3 te kopen, ik vind t best, zo klein is ze niet :6
Dat idd. Nu heb k overdag nog 4+ maar als die op zijn ga k over op 5, heb een hekel aan 2 maten luiers tegelijk.
pi_108078870
MP fijn dat jullie nu gericht iets kunnen doen
Ean heeft overdag maat 3 aan en 's nachts sinds een wk maat 4
Ik ga zo met haar naar het z-huis ze gaan d'r ontwikkeling testen vanwege haar laag geboortegewicht en mijn zwangerschap. En nu weigert madame te slapen dus ik heb straks een doodmoe kind vrees is.
pi_108079090
oh MP, wat lekker dat jullie nu in ieder geval die eerste stapjes kunnen gaan nemen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:50:57 #275
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108079672
Gelukkig gebeurt er nu iets, mp.
Ik heb vrijdag altijd vrij, nou ja vrij, ik heb ventje dan! Net heerlijk van het mooie weer genoten. We hebben gewandeld, ventje in de bondolino. Ik was wat huiverig, (hij vindt de draagzak binnenshuis nooit zo lang fijn), maar hij vond het hartstikkke leuk, ik denk vanwege het perspectief. Lekker hoog, lekker om zich heen kijken. Ik was natuurlijk weer totaal niet goed voorbereid, mister besloot om halverwege eens een lekkere witte zure flats uit te spugen, uiteraard had ik geen doekje mee. Op zulke momenten voel ik me echt een nepmoeder :P verder is het voor herhaling vatbaar. Ik ben dolblij dat die kou voorbij is. Lekker weer naar buiten!
pi_108079743
Zulke onverwachte momenten zijn het mooist ;)

Cas heeft net zijn fles op, even wachten tot mijn vriend terug is en dan gaan we ook lekker naar buiten. Onze nieuwe kinderwagen bevalt super! Lekker licht om mee te wandelen.

Gisteren weer een goede avond gehad, 23 fles en toen pas om 06:45 wakker. Nu wachten tot de 23 fles weer af gaat vallen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:16:03 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108080491
Fijn dat er wat ondernomen wordt MP!

Aventura, dat klinkt heerlijk zeg! Jij nepmoeder ;)

Las ik van de week hier nog over luieruitslag en ik blij dat Anouk dat niet heeft....heeft ze sinds gisteren 2 rode plekjes, soort blaasjes op haar billen, nou ja eigenlijk ook wat meer richting vagina? Arm kind, ook al verkouden en hoesten enzo. Verder zit ik heerlijk te gapen op mijn werk, half 1 ging ik pas slapen, omdat Anouk niet wilde slapen *gaap* maar bijna weer weekend! :D
pi_108109284
Het is weekend *O*
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:34:08 #279
348178 NotTheSame
pi_108109492
Jeeej weekend!!!

Hier zijn we lekker op 'vakantie' bij mijn ouders, dwz... ik heb vakantie, (8> en opa zijn onze raceauto's startklaar aan het maken *O* !
Draakje heeft gisteren al aan opa en oma laten zien dat ze prima functioneert op 1 uur slapen overdag en dat we 's avonds echt niet voor 21.00uur willen slapen werd ook al gedemonstreerd...
Maar ze heeft zich vannacht kranig gedragen; 23-5-8 en nu ligt ze vanaf 9.15uur weer in d'r bedje, eens kijken hoe lang ze het volhoudt...
  zaterdag 18 februari 2012 @ 10:04:45 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108109766
Heerlijk weekend! Wel 5 uur eruit, half 7 er weer in en toen ging lief er weer uit om 8. Zelf werd ik om 9 weer wakker dus ok. Nu even huisje cleanen en dan weet ik het eigenlijk niet! :D
pi_108109818
Lekker rustig aan doen Susie, is ook wel eens heerlijk!!!

Mijn vriend is nu boodschappen doen, en ik ben met Bartje thuisgebleven, die ligt lekker te slapen, en ben wat aan het opruimen.
Ben half ziek, en was wel zo koppig om door te werken, dus ik denk dat ik dit weekend maar niet al te veel doe..(al ligt er nog een hele berg werk te wachten...)

Bartje trok zich gisteren in de box op tot staan!! Hij gaat echt veels te snel...
  zaterdag 18 februari 2012 @ 10:41:00 #282
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108110276
Doe ik ook hoor! En balen dat je half ziek bent! En die Bartje, gewoon al staan *O*
pi_108110440
Wat goed zeg staan!
En volgens mij is voor vele zaterdag de opruim/schoonmaak/boodschappen dag..

Ik had van alles ingepland zou naar mn ouders en mijn opa gaan gezellig maarja baby he... Die poept op moment dat ik weg wil, haal ik de trein niet meer. Volgende pas half uur later en mevrouw begint te krijsen want slaap. En nu ligt ze lekker te slapen in bed. Kan altijd nog later weg :)
pi_108111175
Lekker handig Nevertheless. Maar ja, met baby moet je flexibel zijn he.

Wow Bartje, wat goed! Beterschap Laiveneertiekje.

NTS, hier ook een kind wat weinig slaapt overdag. Paar hazeslaapjes van maximaal een half uurtje op de arm.

Schrok net behoorlijk, er zat allemaal -opgedroogd- bloed in Midas' oor. Heb het net heel voorzichtig schoongemaakt en hij heeft nergens last van (ook niet als ik er aan zit). Bij nadere inspectie lijkt het er op dat er een klein wondje in zijn oorschelp zit. Hij zal wel weer te veel met zijn armpjes rondgezwaaid hebben of zo.
pi_108111625
Beterschap tiekje :*

hier om 9 uur eruit, lekker ontbijtje gemaakt en daarna met de kleine en de hond gaan wandelen. Mijn mevrouw heeft uitgeslapen en nu gaat meneer weer even zijn bed in en gaan wij de tuinkas verplaatsen :D

@kyara, en dat kan flink bloeden op die plek, gelukkig is het niks ernstigs!
pi_108112254
Ik snap trouwens nu ook dat sommige moeder hun haren kort knippen.

Mijn haar is vandaag alleen al ondergezeken en ondergespuugd. No way dat het kort gaat dus toch maar wat haarclips inslaan....
pi_108112510
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:15 schreef Kyara het volgende:
Ik snap trouwens nu ook dat sommige moeder hun haren kort knippen.

Mijn haar is vandaag alleen al ondergezeken en ondergespuugd. No way dat het kort gaat dus toch maar wat haarclips inslaan....
Ik overweeg het.. Het is nml zo extreem aan het uitvallen (nog steeds) dat het eigenlijk geen gezicht is... Het lijkt wel of ik chemotherapie heb gehad, het komt er met plukken tegelijk uit... :'(
pi_108112574
Nirak, is dat wel normaal? Het komt op mij nogal extreem over...
pi_108113348
Jeetje nirak das ook heftig. Misschien even langs de huisarts?
pi_108113359
Nirak :'(
Hier ook geen gezicht..het valt met bossen uit :'(
pi_108113876
Al bij huisarts geweest, bloed afgenomen, dat raakte ze kwijt. Toen bij HA langs om verhaal te halen. Toen zei mevrouw dat het erbij hoorde, dat het soms heel extreem is en dat je dan gewoon pech hebt. Je kunt er wel wat aan doen, want het heeft te maken met hormonale disbalans. Maar mijn nieuw HA is niet zo van de medicatie maar meer van "de natuur z'n werk laten doen". Dan had ze wat mij betreft beter homeopaat kunnen worden :(

Maar ik heb al wel nieuwe aangroei gelukkig, maar dat is milimeter werk.. Nog even de bloeduitslag afwachten voor de zekerheid.

Wat doen de carnavalvierders trouwens met de oortjes van onze kleintjes? Wil morgen naar een optocht gaan kijken maar vraag me af hoe ik de oortjes kanbeschermen tegen de herrie.. Hij heeft wel flappen aan z'n muts, maar die zullen niet genoeg tegenhouden denk ik?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 13:22:43 #292
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108114277
Nirak, bitterend wat ontzettend balen , hier er nog geen last van, mijn haar lijkt zelfs dikker, maar wie weet staat het me ook nog te wachten.

Nevertheless heelll herkenbaar :Y

Hier gisteren prikken gehad, de vorige keer krijste hij uren achter elkaar dus ik hield mijn hart vast.
Hij bedaarde gelukkig sneller na de prikken en wilde zelfs drinken.
Thuis gelijk een badje gedaan, het ventje zweette er overal van. Maar zo'n 4 uur later begon het gekrijs nou gelijk een zetpil eringedouwd, toen was hij met een half uurtje rustiger.
Vanochtend 37.8 en nu slaapt hij vanaf 11 uur tot nu toe :D
En dat is heelllll uitzonderlijkkkkk voor onze korte slaper, ligt volgens mij echt aan die prikken van gisteren.
Het doet me zo vreemd aan dat ik steeds in zijn kamertje check of het nog wel goed met hem gaat :@ :+
Rayen 2½ jaar!
pi_108114450
Oh TJ ik ben het veel slapen hier gewend en ga nog altijd vaak kijken!

Nirak altijd leuk van die afwachtende huisartsen ik snap dat nooit je zit daar toch met iets duidelijks? Hoewel ik niet weet of je er eigenlijk iets aan kan doen.. Ik dacht dat ik al veel haaruitval had vind overal plukken maar je ziet het gelukkig nog niet. Even afkloppen.
pi_108114639
Als het hormonale disbalans is dan kun je het met een kuurtje wat temperen. Dat zegt internet tenminste. Mijn huisarts zei dat je er niets aan kan doen, maar dat geloof ik nu ik zelf onderzoek heb gedaan dus niet meer. Ik ben dan ook op zoek naar een andere huisarts (want het bloed kwijtraken en de manier waarop er vervolgens mee wordt omgegaan waren de druppel)

We zien wel waar het schip strandt :)
  zaterdag 18 februari 2012 @ 13:38:07 #295
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108114707
Er is iets te krijgen, gewoon bij drogist of iets tegeb haaruitval. Weet alleen niet meer hoe het heet (goh, aan mij heb je ook veel he? :P) Het begint in ieder geval met een p, collega van mij heeft daar veel baat bij gehad.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 14:15:34 #296
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108115762
Even nagevraagd; priorin capsules.
pi_108116636
ik heb ooit VitB12 geslikt tegen haaruitslag; is geen aanrader overigens; ik kreeg ook meer haargroei in mij gezicht ervan ;)
Maar snel weer gestopt....

En hier heerst er ook ziekte; voel me echt slecht; en ik niet alleen, papa ook, en Liene is inmiddels ook aangestoken; net had ze 39,4, lodderoogjes en gewoon erg zielig, na een paracetamol is ze gelukkig wel goed gaan drinken en nu ligt ze in bed, ik hoop dat ze lekker even een poosje bijtankt, want van8 ging het ook niet zo lekker...
(en Evie wil er graag bijhoren, en loopt al stuiterend door de woonkamer, en zegt steeds; 'ikke ook ziek!". *schattie*)
pi_108118786
Beterschap daar BJ :*

Ik heb nu een vitamine B preparaat wat ik slik, want mijn B12 kelderde ineens tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap. En ik wil liever niet iedere 3 maanden zo'n spuit in mijn bil ;)
pi_108119648
wow nirak dat lijkt me precies wel veel en dan dacht ik dat het hier al veel was. Je vindt dus overal haren van mij.
Beterschap voor de zieken onder ons. Hier lijkt het Gelukkig van korte duur te zijn. Jade 2 daagjes koorts. Xandy dagje. Alleen Kyan sukkelt wat verder maar hij is wel terug de vrolijke knul.

[ Bericht 24% gewijzigd door Lujaxa op 18-02-2012 16:49:17 ]
Kyan
pi_108120654
of je haar uitspoelen na t wassen en dan je handen vol haar hebben :')
pi_108122646
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:05 schreef Kleurdoos het volgende:
of je haar uitspoelen na t wassen en dan je handen vol haar hebben :')
En dat dan bijna de douchebak overloopt omdat het putje verstopt als je je haar hebt gewassen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')