abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107941987
Hoi hoi,

Ik heb sinds 7 maanden een kakariki mannetje, van nu 10/11 maand oud. Vliegt bij mij los in huis, eet uit mijn hand, (her)kent me goed, volgt me veel etc.

Op dit moment ben ik veel thuis door omstandigheden, maar als ik weer ga werken, zit hij alleen thuis. Voorheen ook al, maar leek hij goed te kunnen handelen. Nu merk ik dat hij ietwat drukker/gestressder is, met name door mijn toedoen ook.

Ik vroeg mij af of ik bij deze leeftijd en gezien zijn geslacht, hier nog een kakariki mannetje bij kan plaatsen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag (kon op google er te weinig zelf van vinden).

Bedankt!
Wise men don't need advice. Fools won't take it.
  maandag 13 februari 2012 @ 19:59:07 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107942351
kan gewoon
pi_107942628
En hoe zit dat met gedrag dan? De mijne is wel redelijk tam, maar praat niet en is ook niet zomaar te pakken. Krijg je dan geen terretoriumstrijd oid?
pi_107943154
Waarom gen vrouwelijk dier? Zou je dat mannetje een plezier mee doen en de kans dat er geen problemen optreden is een stuk groter. Er is trouwens wel een kans dat jouw vogel nu minder tam gaat worden omdat het zich meer gaat richten op de andere vogel.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_107943342
Het is een optie waar ik over nadenk. Ik wil eerst weten wat de gevolgen zullen zijn voor hem en voor mij (klinkt egoistisch, maar ben er erg gek op).

Een vrouwtje wil ik er niet bijzetten omdat ik geen nestjes wil :)
pi_107943584
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:16 schreef Evelynn_ het volgende:
Het is een optie waar ik over nadenk. Ik wil eerst weten wat de gevolgen zullen zijn voor hem en voor mij (klinkt egoistisch, maar ben er erg gek op).

Een vrouwtje wil ik er niet bijzetten omdat ik geen nestjes wil :)
Zo snel krijg je geen nestjes hoor :') , het zijn geen zebravinken. :P Gewoon geen nestgelegenheid aanbieden en mochten er toch eieren komen eitjes meteen weghalen (eventueel vervangen door kalkeieren). Doe ik met mijn tortelduiven ook(en die zijn net als zebravinken berucht om het voortplanten) en geen enkel probleem zolang je de vrouw maar genoeg gelegenheid geeft om kalk (grit) op te nemen.
Optimist tot in de kist
pi_107943700
Ok ok... Dus zolang ze maar geen nestje kunnen bouwen :)
En hoe zit dat met de leeftijd, Coco (zo heet hij) is nu bijna een jaar en begint steeds meer tammer te worden. Als ik er een man/pop bij zou zetten en er veel tijd aan besteed, zijn ze dan alsnog veel met elkaar bezig of heb ik dan wel kans ook dat de 2e tam wordt?
pi_107943824
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:23 schreef Evelynn_ het volgende:
Ok ok... Dus zolang ze maar geen nestje kunnen bouwen :)
En hoe zit dat met de leeftijd, Coco (zo heet hij) is nu bijna een jaar en begint steeds meer tammer te worden. Als ik er een man/pop bij zou zetten en er veel tijd aan besteed, zijn ze dan alsnog veel met elkaar bezig of heb ik dan wel kans ook dat de 2e tam wordt?
Er is een kans dat je de tweede wel tammer kan maken maar helemaal tam betwijfel ik, zeker als je er de hele dag niet mee bezig zal zijn. Beide vogels zullen zich toch meer op elkaar gaan richten maar zeker als je man en vrouw samen hebt heeft dat ook wel zijn charmes hoor die interactie tussen zo'n paartje. *;
Optimist tot in de kist
pi_107943986
Haha, als ik er dan een dag een camera opzet, heb k een reallife soap op het eind van de dag :)
Ik zal eens met Coco gaan overleggen.

Momenteel heeft ie nog een infectie aan zijn luchtwegen, dus nu als ik zou willen, kan er nog geen 2e bij :)

Bedankt voor de informatie zover.
pi_107944160
Succes met Coco, hopelijk is hij snel weer beter. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_107944199
Komt goed, ik een appeltje, Coco een appeltje :D
pi_107944480
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:31 schreef Evelynn_ het volgende:
Komt goed, ik een appeltje, Coco een appeltje :D
Geen antibioticakuurtje of is het niet zo erg...hou het wel in de gaten bij vogels want op dat punt zijn ze nogal teer. ;)
Optimist tot in de kist
pi_107944600
Jazeker, heb druppels van de dierenarts, die moet ik tot en met 22-2 blijven geven :)
pi_107945004
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:38 schreef Evelynn_ het volgende:
Jazeker, heb druppels van de dierenarts, die moet ik tot en met 22-2 blijven geven :)
Mooi, dan zal het wel goed gaan. ;) Vogels kunnen nogal gevoelig zijn en niet iedere dierenarts (zeg maar de meesten :') ) weet veel van vogels af.
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')