abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107925094
Momenteel woon ik in Amsterdam, maar dit is te ver weg van mijn familie.
En nadat ik 3jaar in Adam heb gewoon kan ik alleen maar zeggen, zo geweldig is Adam niet.
Omdat ik wel in of dichtbij een stad wil blijven wonen twijfel ik tussen Deventer en Zwolle.
Kan iemand mij vertellen wat deze steden bijzonder maakt, wat er te doen is en of het bevalt om er te wonen?!
xoxo Melissa
pi_107925191
Waarom?
Omdat jij er kan studeren, en het er rustiger is als dan in Amsterdam, en de mensen zeggen elkaar hier nog wel gedag op straat.

Ik zou Zwolle doen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 13 februari 2012 @ 12:09:56 #3
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107925212
Ik vind de sfeer in Zwolle prettiger dan in Deventer, maargoed da's persoonlijk natuurlijk :+
My mama didn't raise no fool
pi_107925438
schommelstoel: Dat is ook mijn motivatie om naar Zwolle te gaan, maar dat is maar gevoel!
Mijn vriend denkt dat het saai is in Zwolle, hij wil zijn hele leven al in Adam wonen.
Dus heb goede argumenten nodig.

La_vita: Hoor van veel mensen dat er in Deventer veel "asociale mensen wonen"
En dat het grootste gedeelte verpaupert is, klopt dit?
xoxo Melissa
  maandag 13 februari 2012 @ 12:18:32 #5
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107925507
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:16 schreef melissabraakman het volgende:
schommelstoel: Dat is ook mijn motivatie om naar Zwolle te gaan, maar dat is maar gevoel!
Mijn vriend denkt dat het saai is in Zwolle, hij wil zijn hele leven al in Adam wonen.

Deventer heeft wel een aantal slechte wijken ja, maar als je in het centrum bent merk je daar niets van. Zwolle is groter en ruimtelijker dan Deventer en d'r valt volgens mij ook meer te beleven.
My mama didn't raise no fool
  maandag 13 februari 2012 @ 12:18:51 #6
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_107925522
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:09 schreef La_Vita het volgende:
Ik vind de sfeer in Zwolle prettiger dan in Deventer, maargoed da's persoonlijk natuurlijk :+
Ik ook.
Zwolle is wat gemoedelijker, misschien ook wat meer "ambtenaren stad".
Deventer is meer "industrieel".

Heb in Deventer HBO gedaan (woonde toen nog thuis, bijna 20 km van Deventer ), woon nu 6 jaar in Zwolle na 12 jaar Groningen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  maandag 13 februari 2012 @ 12:25:06 #7
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_107925680
quote:

De vraag is natuurlijk wat je allemaal beleeft in A'dam en denkt te missen in Zwolle.
Zwolle is natuurlijk minder massaal dan Amsterdam.
Evenementen zijn in het algemeen kleinschaliger.

Maar goed, ik heb jonge kinderen.
Dus ik ben wel blij dat er in Zwolle minder dingen gebeuren dan ik Amsterdam. :)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_107926540
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:25 schreef DiRadical het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk wat je allemaal beleeft in A'dam en denkt te missen in Zwolle.

Dat is idd de vraag, maar we beleven niet zoveel in Amsterdam.
Uitgaan vinden we hier niet zo leuk omdat je bijna nooit bekenden tegen komt!
Het winkelen is ook niet echt top omdat je 6x dezelfde winkel tegen komt en omdat je niet ff snel met de auto naar de stad kan! En voor de rest is het hier ook nog allemaal super duur. [Lees: parkeren, woningen, belastingen etc] Hoe is het met de bereikbaarheid in Zwolle? Kan je even snel met je auto naar de stad?
xoxo Melissa
pi_107926703
Je kunt met de auto naar de stad, maar waarom zou je niet op de fiets gaan? In Zwolle is alles eigenlijk wel te doen op de fiets (ok, lastig met veeeeeeeeeeeeeel boodschappen, maar het kan!)
De binnenstad willen ze zo goed als auto vrij hebben... rondom de binnenstad zijn wel genoeg parkeerplaatsen, alleen een stukje lopen dus.

Qua uitgaan kom je wel bekenden tegen (wel eerst vrienden maken natuurlijk, anders kom je nog steeds geen bekenden tegen). In mijn optiek is het net een dorp. Je bevindt je in een bepaalde kring mensen, en die kom je dan dus ook weer vaak tegen.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:01:15 #10
202014 JJH
Knetter. O+
pi_107926753
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:54 schreef melissabraakman het volgende:

[..]

Dat is idd de vraag, maar we beleven niet zoveel in Amsterdam.
Uitgaan vinden we hier niet zo leuk omdat je bijna nooit bekenden tegen komt!
Het winkelen is ook niet echt top omdat je 6x dezelfde winkel tegen komt en omdat je niet ff snel met de auto naar de stad kan! En voor de rest is het hier ook nog allemaal super duur. [Lees: parkeren, woningen, belastingen etc] Hoe is het met de bereikbaarheid in Zwolle? Kan je even snel met je auto naar de stad?
Ja, maar.
Iedereen wil vaak even met de auto naar de stad. Dus op donderdavond (koopavond) en zaterdag is het gewoon heel druk met parkeren en op de weg. Als je daar rekening mee houd dan is het prima te doen. Vaak kun je trouwens net zo snel ff de fiets pakken de stad in. :Y

En Zwolle is meer 'grote stad' dan Deventer, alhoewel het hier ook een dorp kan zijn hoor.
pi_107926847
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:01 schreef JJH het volgende:

[..]

En Zwolle is meer 'grote stad' dan Deventer, alhoewel het hier ook een dorp kan zijn hoor.
Hoe bedoel je dat? En zijn er ook nadelen van het wonen in Zwolle? Wat missen jullie?
xoxo Melissa
  maandag 13 februari 2012 @ 13:08:16 #12
202014 JJH
Knetter. O+
pi_107926992
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:04 schreef melissabraakman het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? En zijn er ook nadelen van het wonen in Zwolle? Wat missen jullie?
Missen eigenlijk niets. Theater, bioscoop, restaurants, kroegen alles is er eigenlijk wel, op een discotheek na.

Om te beginnen heeft Zwolle (stad) al 40.000 inwoners meer dan Deventer. Moet ik wel zeggen dat ik verder niet heel bekend ben met Deventer.:@
pi_107927075
Soms mis ik wat variatie in winkels... maar dan kun je natuurlijk ook een dagje naar een andere stad. Deventer of Amsterdam bijvoorbeeld :)
pi_107927179
Ik ben ~12 jaar geleden verhuisd van Leeuwarden naar Deventer, en dat bevalt prima. Slechte wijken heb je overal, staar je niet blind op die krantenberichten etc. Overigens is het wel zo dat in sommige Deventer wijken het per straat(deel) kan verschillen. Zo wonen wij in een jaren 30 wijk, met (verzorgde) koopwoningen in onze straat, met regelmatig straatfeesten etc. Een stukje verderop in de straat staan kleinere sociale huurwoningen, met daarin toch een iets ander slag mensen, en daar ziet het er wat verpauperd uit op sommige stukjes.

Op de Deventer Vijfhoek, een nieuwbouw project, is het meer verzorgd, maar dan wel verzorgd grijs beton, met van die huizen die er op de maquette en tekentafel mooier uitzien dan in het echt. Als dat je ding is, is het vergelijkbaar met bijvoorbeeld Stadshagen in Zwolle, of welke andere vinex wijk in Nederland.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107928633
quote:
Zwolle is net een slag groter dan Deventer. De totale gemeente Deventer heeft 98.000 inwoners, de gemeente Zwolle zit op 120.000 inwoners. Qua sfeer verschillen de steden in mijn optiek weinig. In mijn beleving is de binnenstad van Zwolle wat makkelijker per auto bereikbaar dan die van Deventer.

Qua afstand ligt Zwolle een fractie verder weg van de Randstad dan Deventer, maar Zwolle heeft wel weer één van de grootste treinstations van het land en ligt uiteraard weer dichter bij Groningen. Over het algemeen is de bereikbaarheid per weg prima, zeker sinds de A28 bij Zwolle is verbreed.

Zwolle heeft een goed voorzieningenniveau, maar soms is het op zondag een beetje een dooie boel. Ik denk dat dat in Deventer niet veel anders is, trouwens.
pi_107928777
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:58 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Zwolle is net een slag groter dan Deventer. De totale gemeente Deventer heeft 98.000 inwoners, de gemeente Zwolle zit op 120.000 inwoners. Qua sfeer verschillen de steden in mijn optiek weinig. In mijn beleving is de binnenstad van Zwolle wat makkelijker per auto bereikbaar dan die van Deventer.

Qua afstand ligt Zwolle een fractie verder weg van de Randstad dan Deventer, maar Zwolle heeft wel weer één van de grootste treinstations van het land en ligt uiteraard weer dichter bij Groningen. Over het algemeen is de bereikbaarheid per weg prima, zeker sinds de A28 bij Zwolle is verbreed.

Zwolle heeft een goed voorzieningenniveau, maar soms is het op zondag een beetje een dooie boel. Ik denk dat dat in Deventer niet veel anders is, trouwens.
Deventer, en dan vooral de Brink, is voor mijn gevoel toch wat bruisender en gezelliger dan Zwolle. Maar in deze maanden is ook in Deventer op zondag niet zoveel actie in de binnenstad, in de zomer is Deventer dan wel wat actiever met festivals en activiteiten op de Brink dan Zwolle in de binnenstad, maar ik kan het mis hebben..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107928802
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:04 schreef melissabraakman het volgende:
Elke stad heeft z'n mindere wijken. Zwolle dus ook. Van oudsher stond Holtenbroek slecht aangeschreven, maar de laatste jaren is daar veel vernieuwd. Oude flats hebben plaatsgemaakt voor nieuwbouw. Bepaalde delen van Zwolle-Zuid en delen van Dieze-Oost zijn nu de probleemgebieden. Afhankelijk van de vraag of je gaat kopen of huren, kun je daar rekening mee houden. Over het algemeen is het gewoon goed wonen in Zwolle.

Persoonlijk mis ik weinig, hooguit wat leven in de brouwerij op zondagen.
pi_107928846
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:03 schreef fruityloop het volgende:
Deventer, en dan vooral de Brink, is voor mijn gevoel toch wat bruisender en gezelliger dan Zwolle. Maar in deze maanden is ook in Deventer op zondag niet zoveel actie in de binnenstad, in de zomer is Deventer dan wel wat actiever met festivals en activiteiten op de Brink dan Zwolle in de binnenstad, maar ik kan het mis hebben..
Deventer heeft een aantal unieke festivals en activiteiten, zoals Deventer Op Stelten, de beroemde Boekenmarkt en het Dickensfestijn. Maar goed, de afstand Zwolle-Deventer is dusdanig kort dat je ook prima vanuit Zwolle naar zulke activiteiten kunt.
pi_107936875
Ik zou voor Zwolle kiezen, groter, meer te doen, veel meer "stad". Meer winkels, meer restaurants/cafe's en kroegen (van Librije tot eetcafe). Veel meer studenten. FC Zwolle volgend jaar waarschijnlijk in de Eredivisie (voor je vriend?) Makkelijker en sneller bereikbaar met OV. Leuke grote evenementen (bevrijdingsfestival bijvoorbeeld).

Maargoed, ik ben dan ook een blauwvinger, en die hebben het sowieso niet zo op Deventer :')
pi_107938632
Zwolle valt opzich toch mee? Leek me een grote stad
pi_107958292
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:46 schreef pleeborstel het volgende:
Ik zou voor Zwolle kiezen, groter, meer te doen, veel meer "stad". Meer winkels, meer restaurants/cafe's en kroegen (van Librije tot eetcafe). Veel meer studenten. FC Zwolle volgend jaar waarschijnlijk in de Eredivisie (voor je vriend?) Makkelijker en sneller bereikbaar met OV. Leuke grote evenementen (bevrijdingsfestival bijvoorbeeld).

Maargoed, ik ben dan ook een blauwvinger, en die hebben het sowieso niet zo op Deventer :')
FC Zwolle is voor mij dan dé reden om er niet te gaan wonen..
pi_107968517
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:46 schreef pleeborstel het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 08:10 schreef fruityloop het volgende:

[..]

FC Zwolle is voor mij dan dé reden om er niet te gaan wonen..
Lol idd, voor een echte voetbalsfeer kun je idd 1000x beter in Deventer zijn.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:46:41 #23
202014 JJH
Knetter. O+
pi_107968642
Voor eredivisie beter in Zwolle. :Y

Als ze het dit jaar wel af kunnen maken. :X
pi_107969551
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:46 schreef JJH het volgende:
Voor eredivisie beter in Zwolle. :Y

Als ze het dit jaar wel af kunnen maken. :X
Haha net zoals vorig seizoen ja. :D
pi_108021709
Bedankt voor alle informatie en tips!
Dit weekend gaan we even in Zwolle rondkijken!
Welke wijken bevelen jullie aan voor een stel van 24 dat ook aan kinderen wil gaan beginnen in de nabije toekomst!

groetjes
xoxo Melissa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')