Deventer heeft wel een aantal slechte wijken ja, maar als je in het centrum bent merk je daar niets van. Zwolle is groter en ruimtelijker dan Deventer en d'r valt volgens mij ook meer te beleven.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:16 schreef melissabraakman het volgende:
schommelstoel: Dat is ook mijn motivatie om naar Zwolle te gaan, maar dat is maar gevoel!
Mijn vriend denkt dat het saai is in Zwolle, hij wil zijn hele leven al in Adam wonen.
Dus heb goede argumenten nodig.
La_vita: Hoor van veel mensen dat er in Deventer veel "asociale mensen wonen"
En dat het grootste gedeelte verpaupert is, klopt dit?
Ik ook.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:09 schreef La_Vita het volgende:
Ik vind de sfeer in Zwolle prettiger dan in Deventer, maargoed da's persoonlijk natuurlijk
De vraag is natuurlijk wat je allemaal beleeft in A'dam en denkt te missen in Zwolle.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:16 schreef melissabraakman het volgende:
schommelstoel: Dat is ook mijn motivatie om naar Zwolle te gaan, maar dat is maar gevoel!
Mijn vriend denkt dat het saai is in Zwolle, hij wil zijn hele leven al in Adam wonen.
La_vita: Hoor van veel mensen dat er in Deventer veel "asociale mensen wonen"
En dat het grootste gedeelte verpaupert is, klopt dit?
Dat is idd de vraag, maar we beleven niet zoveel in Amsterdam.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:25 schreef DiRadical het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wat je allemaal beleeft in A'dam en denkt te missen in Zwolle.
Ja, maar.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:54 schreef melissabraakman het volgende:
[..]
Dat is idd de vraag, maar we beleven niet zoveel in Amsterdam.
Uitgaan vinden we hier niet zo leuk omdat je bijna nooit bekenden tegen komt!
Het winkelen is ook niet echt top omdat je 6x dezelfde winkel tegen komt en omdat je niet ff snel met de auto naar de stad kan! En voor de rest is het hier ook nog allemaal super duur. [Lees: parkeren, woningen, belastingen etc] Hoe is het met de bereikbaarheid in Zwolle? Kan je even snel met je auto naar de stad?
Hoe bedoel je dat? En zijn er ook nadelen van het wonen in Zwolle? Wat missen jullie?quote:Op maandag 13 februari 2012 13:01 schreef JJH het volgende:
[..]
En Zwolle is meer 'grote stad' dan Deventer, alhoewel het hier ook een dorp kan zijn hoor.
Missen eigenlijk niets. Theater, bioscoop, restaurants, kroegen alles is er eigenlijk wel, op een discotheek na.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:04 schreef melissabraakman het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? En zijn er ook nadelen van het wonen in Zwolle? Wat missen jullie?
Zwolle is net een slag groter dan Deventer. De totale gemeente Deventer heeft 98.000 inwoners, de gemeente Zwolle zit op 120.000 inwoners. Qua sfeer verschillen de steden in mijn optiek weinig. In mijn beleving is de binnenstad van Zwolle wat makkelijker per auto bereikbaar dan die van Deventer.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:16 schreef melissabraakman het volgende:
Deventer, en dan vooral de Brink, is voor mijn gevoel toch wat bruisender en gezelliger dan Zwolle. Maar in deze maanden is ook in Deventer op zondag niet zoveel actie in de binnenstad, in de zomer is Deventer dan wel wat actiever met festivals en activiteiten op de Brink dan Zwolle in de binnenstad, maar ik kan het mis hebben..quote:Op maandag 13 februari 2012 13:58 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Zwolle is net een slag groter dan Deventer. De totale gemeente Deventer heeft 98.000 inwoners, de gemeente Zwolle zit op 120.000 inwoners. Qua sfeer verschillen de steden in mijn optiek weinig. In mijn beleving is de binnenstad van Zwolle wat makkelijker per auto bereikbaar dan die van Deventer.
Qua afstand ligt Zwolle een fractie verder weg van de Randstad dan Deventer, maar Zwolle heeft wel weer één van de grootste treinstations van het land en ligt uiteraard weer dichter bij Groningen. Over het algemeen is de bereikbaarheid per weg prima, zeker sinds de A28 bij Zwolle is verbreed.
Zwolle heeft een goed voorzieningenniveau, maar soms is het op zondag een beetje een dooie boel. Ik denk dat dat in Deventer niet veel anders is, trouwens.
Elke stad heeft z'n mindere wijken. Zwolle dus ook. Van oudsher stond Holtenbroek slecht aangeschreven, maar de laatste jaren is daar veel vernieuwd. Oude flats hebben plaatsgemaakt voor nieuwbouw. Bepaalde delen van Zwolle-Zuid en delen van Dieze-Oost zijn nu de probleemgebieden. Afhankelijk van de vraag of je gaat kopen of huren, kun je daar rekening mee houden. Over het algemeen is het gewoon goed wonen in Zwolle.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:04 schreef melissabraakman het volgende:
Hoe bedoel je dat? En zijn er ook nadelen van het wonen in Zwolle? Wat missen jullie?
Deventer heeft een aantal unieke festivals en activiteiten, zoals Deventer Op Stelten, de beroemde Boekenmarkt en het Dickensfestijn. Maar goed, de afstand Zwolle-Deventer is dusdanig kort dat je ook prima vanuit Zwolle naar zulke activiteiten kunt.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:03 schreef fruityloop het volgende:
Deventer, en dan vooral de Brink, is voor mijn gevoel toch wat bruisender en gezelliger dan Zwolle. Maar in deze maanden is ook in Deventer op zondag niet zoveel actie in de binnenstad, in de zomer is Deventer dan wel wat actiever met festivals en activiteiten op de Brink dan Zwolle in de binnenstad, maar ik kan het mis hebben..
FC Zwolle is voor mij dan dé reden om er niet te gaan wonen..quote:Op maandag 13 februari 2012 17:46 schreef pleeborstel het volgende:
Ik zou voor Zwolle kiezen, groter, meer te doen, veel meer "stad". Meer winkels, meer restaurants/cafe's en kroegen (van Librije tot eetcafe). Veel meer studenten. FC Zwolle volgend jaar waarschijnlijk in de Eredivisie (voor je vriend?) Makkelijker en sneller bereikbaar met OV. Leuke grote evenementen (bevrijdingsfestival bijvoorbeeld).
Maargoed, ik ben dan ook een blauwvinger, en die hebben het sowieso niet zo op Deventer
quote:Op maandag 13 februari 2012 17:46 schreef pleeborstel het volgende:
Ik zou voor Zwolle kiezen, groter, meer te doen, veel meer "stad". Meer winkels, meer restaurants/cafe's en kroegen (van Librije tot eetcafe). Veel meer studenten. FC Zwolle volgend jaar waarschijnlijk in de Eredivisie (voor je vriend?) Makkelijker en sneller bereikbaar met OV. Leuke grote evenementen (bevrijdingsfestival bijvoorbeeld).
Maargoed, ik ben dan ook een blauwvinger, en die hebben het sowieso niet zo op Deventer
Lol idd, voor een echte voetbalsfeer kun je idd 1000x beter in Deventer zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]
FC Zwolle is voor mij dan dé reden om er niet te gaan wonen..
Haha net zoals vorig seizoen ja.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:46 schreef JJH het volgende:
Voor eredivisie beter in Zwolle.
Als ze het dit jaar wel af kunnen maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |