abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2012 @ 14:08:28 #1
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_107890685
Hallo!
Vriendje en ik zijn van de zomer van plan om met een interrail pas door scandinavië te gaan reizen. Nou hebben wij dit allebei nog nooit gedaan, dus ik vroeg me af of hier toevallig mensen zijn die dit ooit gedaan hebben? Na zoeken kwam ik wel uit op een topic uit 2003, maar ik neem aan dat er ondertussen wel iets veranderd is. We wilden er ongeveer 3 weken voor uit trekken, wat we allemaal willen zien weten we verder ook nog niet goed. (We hebben het gisteren bedacht en zijn nog alles aan het uitzoeken).

Zijn er plaatsen waar we echt heen moeten? Dingen waar we echt op moeten letten? Alle tips zijn van harte welkom!
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_107892273
Misschien handig om het even in het treientopic te vragen, daar weet men waarschijnlijk meer.
Treinentopic #392 - Aanhoudende winterdienstregeling
  zondag 12 februari 2012 @ 15:12:09 #3
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_107893095
Hm. Zou kunnen, maar het gaat mij meer om het reizen. De treinen e.d. waar de pas voor geldt staat gewoon op de interrail site. Maar ik zoek meer ervaringen met hotels/hostels en dat soort dingen. Wat je het beste mee kunt nemen. Maar ook van scandinavië weet ik vrijwel niets, ik ben er nog nooit geweest..
  zondag 12 februari 2012 @ 16:37:18 #4
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_107896212

Dit station mag je niet missen (vlakbij Trondheim). In die laatste stad ben ik geweest, in een hotel verder geen ervaring. Met de bus vanaf het vliegveld en met de trein terug naar het vliegveld waar je het bovenstaande stationnetje tegenkomt. Trondheim is wel een aanrader trouwens.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_107899947
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:12 schreef Bloempje. het volgende:
Hm. Zou kunnen, maar het gaat mij meer om het reizen. De treinen e.d. waar de pas voor geldt staat gewoon op de interrail site. Maar ik zoek meer ervaringen met hotels/hostels en dat soort dingen. Wat je het beste mee kunt nemen. Maar ook van scandinavië weet ik vrijwel niets, ik ben er nog nooit geweest..
Tja het is wel een aantal jaar geleden, maar beter dan 2003. In 2009 ben ik 12 dagen door Scandinavië getrokken per trein. De reis was Venlo-Kopenhagen-Gothenburg-Oslo-Trondheim-Stockholm-Kopenhagen-Venlo. Van die steden kan ik wel hostel+trein tips geven.
  zondag 12 februari 2012 @ 18:38:06 #6
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_107900393
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:24 schreef Drassss het volgende:

[..]

Tja het is wel een aantal jaar geleden, maar beter dan 2003. In 2009 ben ik 12 dagen door Scandinavië getrokken per trein. De reis was Venlo-Kopenhagen-Gothenburg-Oslo-Trondheim-Stockholm-Kopenhagen-Venlo. Van die steden kan ik wel hostel+trein tips geven.
Dat zou top zijn! :)
pi_107900757
Scandinavie is redelijk duur, hotels zijn dat ook; misschien kun je vooraf b.v een Trotter bij de bieb halen om je wat in te lezen. Let bij reisgidsjes op het jaartal, hoe oude, des te minder betrouwbare info.
Alcohol is moeilijker te krijgen en duur.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 20:25:41 #8
45833 crew  Fogel
pi_107904592
In de zomer kost een hotelovernachting 500-1000nok voor een eenpersoons kamer. Je kan ook met een slaaptrein, eigen coupe is 800 als ik het goed herinner.
De bus is trouwens goedkoper,mlavprisekspressen brengt je tussen Oslo-Bergen en Oslo-Trondheim vanaf 49nok. Gratis internet aan boord, en als je de nachtbus pakt scheelt weer een overnachting.

Je kan ook een tent meenemen en inhet bos slapen als je wil. Check allemannsrett :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 12 februari 2012 @ 21:31:41 #9
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_107908708
Ja, dat het duur was, daar was ik ook al bang voor inderdaad. Het zullen vooral hostels worden, hopen dat die goedkoper zijn. Met een interrailpas krijg je volgens mij korting op nachttreinen ook? Dat moet ik nog even precies uitzoeken. Een tent lijkt me wel leuk ook, maar daar krijg ik vriendlief van z'n levensdagen niet in _O-. Dat komt nog wel misschien een keer :@

Het plan was nu wat reisgidsjes zoeken en een beetje een route uitstippelen. En dan heel veel sparen :').
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 21:35:30 #10
45833 crew  Fogel
pi_107908950
Zover ik weet is hostel Jarlen de goedkoopste in Trondheim, 535 kr per nacht als ik het goed herinner.

Zoek op 'vandrehjem', da's jeugdherberg in het Noors, is vast iets goedkoper.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_107911435
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:35 schreef Fogel het volgende:
Zover ik weet is hostel Jarlen de goedkoopste in Trondheim, 535 kr per nacht als ik het goed herinner.

Klopt die jeugdherberg is ideaal. 15 minuten van het CS. Mooi uitzicht over de stad en best goedkoop + prima ontbijt.

Tent zou ik nooit doen. Dat is echt een drama als je per trein aan het reizen bent. 1x regen en je bent echt de sjaak.
  zondag 12 februari 2012 @ 22:18:26 #12
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_107911748
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:35 schreef Fogel het volgende:

Ah tof, dat is wel handig inderdaad _O-
Zal me wat worden. In Duitsland/frankrijk/italië red ik me nog wel een beetje met de taal. Maar Noorwegen/Zweden wordt een heel ander verhaal. Och, Engels zullen ze vast ook kunnen daar.
pi_107912342
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:18 schreef Bloempje. het volgende:

[..]

Zal me wat worden. In Duitsland/frankrijk/italië red ik me nog wel een beetje met de taal. Maar Noorwegen/Zweden wordt een heel ander verhaal. Och, Engels zullen ze vast ook kunnen daar.
Geen enkel probleem. Iedereen praat daar uitstekend Engels, zeker bij hostels en de jeugd helemaal.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 22:33:31 #14
45833 crew  Fogel
pi_107912766
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:13 schreef Drassss het volgende:

[..]

Klopt die jeugdherberg is ideaal. 15 minuten van het CS. Mooi uitzicht over de stad en best goedkoop + prima ontbijt.

Tent zou ik nooit doen. Dat is echt een drama als je per trein aan het reizen bent. 1x regen en je bent echt de sjaak.
Jarlen heeft geen uitzicht... En als je er 15 minuten over doet loop je wel heel langzaam.
pi_107912841
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Jarlen heeft geen uitzicht... En als je er 15 minuten over doet loop je wel heel langzaam.
Ik had het over de jeugdherberg Vandrehjem ;)
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 22:42:10 #16
45833 crew  Fogel
pi_107913244
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:34 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik had het over de jeugdherberg Vandrehjem ;)
Vandrehjem = jeugdherberg, geen specifieke, is gewoon een vertaling...
pi_107913361
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vandrehjem = jeugdherberg, geen specifieke, is gewoon een vertaling...
quote:
Trondheim Youth hostel AS
Weidemanns vei 41, Trondheim, Noorwegen 7043
Gaat in ieder geval om deze :)
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 22:49:22 #18
45833 crew  Fogel
pi_107913637
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

[..]

Gaat in ieder geval om deze :)
Ok :)

Niet supercentraal, maar vrij dichtbij Solsiden waar ruim voldoende restaurants en kroegen zijn :)
pi_107981350
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:18 schreef Bloempje. het volgende:

[..]

Van een beetje plat Duits kunnen de meesten ook nog wel wat maken, mocht het Engels niet helemaal overkomen :+

Leuk idee trouwens, ik ben ook nog even aan het overwegen of ik naar Scandinavië wil deze zomer met interrail. Ik wil echter wat meer de natuur in, en minder 'steden'. Weet niet of hostels e.d. dan nog wel de beste optie zijn omdat je dan al snel bij een tentje of berghut komt kijken..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')