abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2012 @ 12:43:34 #1
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_107887518
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met het met spoed aanvragen van een definitieve teruggave?

Het probleem ligt nl. als volgt;

Ik werk al jaren bij hetzelfde bedrijf en aangezien ik geen grandioze sommen spaargeld, specifieke aftrekposten of een eigen woning bezit komt mijn belastingaanslag elk jaar netjes op nul uit.

Nu was ik vorig jaar mijn DIG-ID :') wachtwoord kwijt/vergeten en heb toen na het invullen van het digitale belastingprogramma de gegevens uiteindelijk niet verstuurd. Inmiddels ben ik bezig met het kopen van een woning en ik moet daarvoor een definitieve aanslag 2010 overleggen.

Zoals je begrijpt heb ik deze aanslag dus niet. Ik heb uiteindelijk wel een week of 2 geleden de aangifte van zowel 2010 als 2011 digitaal opgestuurd naar de belastingdienst (kwam beide op 0 uit). Ook heb ik mijn aangifte over 2010, enkele salarisstroken en mijn jaaropgave 2010 aan de hypotheekverstrekker verstuurd maar men blijft wijzen op die definitieve teruggave..

(En ja; ik had natuurlijk ook al bedacht dat ik even moet bellen met de belastingdienst, maar aangezien het vandaag zondag is dacht ik; het is een vraag op Fok! waard! ;) )
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_107887913
spoed en de belastingdienst is alleen als zij geld van jou krijgen...
pi_107889122
Waarom moet je een definitieve aanslag 2010 overleggen?
Kan je niet volstaan met een IB-60 formulier?

Een inkomensverklaring (ook wel een IB60-verklaring genoemd) is een officiële verklaring van de Belastingdienst met jouw inkomensgegevens over een bepaald belastingjaar. Op een inkomensverklaring staan de volgende gegevens:

je naam en adres
naam- en adresgegevens van de Belastingdienst
het jaar waarover wij de inkomensverklaring afgeven
je inkomensgegevens
Dit formulier kun je gratis opvragen via belastingtelefoon 0800-0543.
  zondag 12 februari 2012 @ 13:32:12 #4
367642 Jackie-Treehorn
pi_107889230
Oh, dat is wel een heel goede tip, Samara!

Ik moet uiteraard morgen al even bellen naar de belastingdienst met mijn originele vraag, maar ik zal het formulier wat jij bedoelt in ieder geval even opvragen en opsturen naar de hypotheekverstrekker. :)
Refill?
pi_107899008
Lijkt me stug. Hoe wil je nou een ib60 aanvragen als je 2 weken geleden pas aangifte hebt gedaan over 2010?
pi_107900497
Volgens mij is dit niet persé noodzakelijk hoor. Hieronder meer info.

Een inkomensverklaring wordt vanaf 1 juli 2011 binnen vijf werkdagen naar het bij ons bekende woon- / toezendadres verstuurd. Voor welke jaren? U kunt op dit moment een inkomensverklaring aanvragen voor de jaren 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010. Als u over het betreffende belastingjaar jaar geen belastingaangifte heeft gedaan, is de Belastingdienst voor het opmaken van een inkomensverklaring (IB-60) afhankelijk van door werkgevers en uitkerende instanties verstrekte loongegevens. Als deze gegevens niet kloppen verwijzen wij u door naar uw werkgever/uitkerende instantie.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:53:37 #7
367642 Jackie-Treehorn
pi_107937076
Nou, ik heb vanmiddag gebeld met de hypotheekverstrekker en het verhaal uitgelegd. Het was geen enkel probleem mits ik een IB60 formulier zou opsturen. Deze gelijk maar even aangevraagd. Dit duurt maximaal 5 werkdagen en dan is 't voor elkaar. :)
Refill?
pi_115337726
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:54 schreef FortunaHome het volgende:
Lijkt me stug. Hoe wil je nou een ib60 aanvragen als je 2 weken geleden pas aangifte hebt gedaan over 2010?
Ib60 hoef je geen aangifte voor te doen, dat is gewoon de informatie die de BD van jouw werkgevers krijgt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')