abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juli 2002 @ 15:25:45 #1
30380 Sention
Fortune favors the bold
pi_5078010
Goed, hier maar even verder dan. Geen WOII discusies meer svp maar beperken tot VS - Irak en relevante wereld situaties.

Voors:
- Onderdrukking van de bevolking;
- Steun internationaal terrorisme;
- Bedreigingen tegen VS;
- Eventuele massavernietigingswapens.

Tegens:
- VS voert inconsequente strategieën;
- Irakezen willen mogelijk geen bemoeienis VS;
- bevolking moet heft in eigen hand nemen;
- Irak is momenteel geen bedreiging voor de VS.

't is een greep uit de vele reacties dus vul maar aan waar je wilt. Het was geloof ik al duidelijk dat ik voor ben.

Understanding is a three-edged sword. Your side, their side and the truth.
  vrijdag 19 juli 2002 @ 15:26:49 #2
23920 Nitroglycerine
I'm kinda...... explosive
pi_5078024
wat zou je zeggen van Irak valt VS dit jaar nog aan en verdrijft die huigelaar Bush uit zijn witte paleis?
klinkt stukken beter vind ik
Confucius zei ooit eens: Tis maar Fok! weet je. Een simpel forum op het internet. [br] 14-11-2003: De JA-zeg-dag :D
pi_5078177
Ja daaaaaaag, dan gaat een Euro meer dan 5 dollar kosten!
ik vlieg niet gek, ik vlieg een vliegtuig...
pi_5078198
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:26 schreef Nitroglycerine het volgende:
wat zou je zeggen van Irak valt VS dit jaar nog aan en verdrijft die huigelaar Bush uit zijn witte paleis?
haha geloof je hetzelf?

totaal onrealistisch

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_5078201
Nog een tegen: wat ontketen je op deze wanier in het midden oosten. Er heerst daar een wankel evenwicht dat op deze manier verstoord kan worden.

Ik ben in ieder geval tegen. Zoiets moet van de VN uitgaan, niet vanuit de VS.

vrijdag 19 juli 2002 @ 15:38:06 #6
24709 Tjippie
Don't dream it. Be it.
pi_5078211
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:37 schreef Vision het volgende:

[..]

haha geloof je hetzelf?

totaal onrealistisch

Is vorig jaar toch al gebeurd?
Ehhh....
  vrijdag 19 juli 2002 @ 15:38:14 #7
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_5078214
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:37 schreef Byte_Me het volgende:
Nog een tegen: wat ontketen je op deze wanier in het midden oosten. Er heerst daar een wankel evenwicht dat op deze manier verstoord kan worden.

Ik ben in ieder geval tegen. Zoiets moet van de VN uitgaan, niet vanuit de VS.

met welk leger moet de VN dat uitvechten dan? oh ja, de VN heeft geen leger, tenzij de VS troepen leveren...
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  vrijdag 19 juli 2002 @ 15:40:12 #8
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_5078251
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:26 schreef Nitroglycerine het volgende:
Echt niet
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
  vrijdag 19 juli 2002 @ 15:40:22 #9
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_5078256
Bush schijnt te denken dat hij zomaar een land mag binnenvallen. Al maanden en maanden horen we niks over Irak tot dat Bush zich er weer eens mee bemoeid.

What's next? Korea? Iran? Wij?
Pffffff.

(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 19 juli 2002 @ 15:43:10 #10
30380 Sention
Fortune favors the bold
pi_5078316
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:38 schreef Baas het volgende:

[..]

met welk leger moet de VN dat uitvechten dan? oh ja, de VN heeft geen leger, tenzij de VS troepen leveren...

Nee, ook dan niet. De VN kunnen een mandaat verstrekken voor ingrijpen net zoals ten tijde van de Golfoorlog of het ingrijpen op de Balkan. Wie dat dan doet? De NAVO gezamenlijk, niet de VS alleen. De VS en GB vallen dit keer op eigen houtje wel aan omdat zij last hebben van Irak en de VN alleen embargo's en wapeninspecties vraagt.

Het instabiele evenwicht aldaar komt mede door Irak. Zij hebben jarenlang oorlog met Iran gehad en Saddam zou dat wel weer willen doen. Zij zijn Koeweit binnen gevallen en zouden dat wel weer willen doen. De Golfoorlog was mede omdat wanneer Irak ongestraft zou blijven ook oa. Saudi Arabië was binnengevallen. En Irak wil Israel weg hebben terwijl de meeste landen nu net zover zijn dat ze Israel willen erkennen en er vreedzame relaties mee willen opbouwen als de Palestijnen zelfbestuur krijgen.

Understanding is a three-edged sword. Your side, their side and the truth.
pi_5078452
Ik wacht met smart op de retoriek welke wordt gebezigd om een coalitie tegen Irak te vormen. Hopelijk komt Bush Jr. met iets beters dan z'n vader destijds (Irak is de vierde legermacht ter wereld....)
Elke kont heeft twee gezichten
  vrijdag 19 juli 2002 @ 15:51:06 #12
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_5078464
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:43 schreef Sention het volgende:

[..]

Nee, ook dan niet. De VN kunnen een mandaat verstrekken voor ingrijpen net zoals ten tijde van de Golfoorlog of het ingrijpen op de Balkan. Wie dat dan doet? De NAVO gezamenlijk, niet de VS alleen. De VS en GB vallen dit keer op eigen houtje wel aan omdat zij last hebben van Irak en de VN alleen embargo's en wapeninspecties vraagt.

De NAVO
Dat is dus het leger van de VS met 2 extra Britse Jeeps en een verdwaalde Franse Mirage. Maak je maar geen illusies; als de VN echt grootschalig moeten optreden hebben ze de VS nodig, zeker in Irak.
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_5078574
Laat ik het nog sterker zeggen VN/NAVO IS USA, de lander eromheen zijn hooguit steunpilaren. Voor de rest helemaal niks
  vrijdag 19 juli 2002 @ 16:02:25 #14
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_5078625
Gewoon heel Iraq plat bombarderen. Dat gezeik met het midden oosten heeft lang genoeg geduurt. Dat kleine kutstukje wereld beheerst zo'n beetje de hele wereldpers.

Dat verdienen ze niet. Laat ze gewoon wegrotten. Ze willen toch geen bemoeienis, zullen ze die niet krijgen ook, maar dan ook geen hulp of iets dergelijks.

pi_5078644
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:25 schreef Sention het volgende:
Goed, hier maar even verder dan. Geen WOII discusies meer svp maar beperken tot VS - Irak en relevante wereld situaties.

Voors:
- Onderdrukking van de bevolking;
- Steun internationaal terrorisme;
- Bedreigingen tegen VS;
- Eventuele massavernietigingswapens.

Ik denk niet dat het alleen een bedreiging is voor de VS. Israel, Europa worden ook bedreigd.
pi_5086384
Allemaal goed en wel als ze dat maar niet doen als ik net in de US zit. Geen zin een of 't ander gebouw binnen te moeten vliegen, ik loop het laatste stukje wel
pi_5086403
Vanuit het standpunt van de Amerikaanse regering gezien:

Voor:
- Populariteit Bush neemt toe
- Op korte termijn goed voor de economie (veel orders naar defensie bedrijven etc)
- Uittesten nieuwe wapens
- Het is duidelijk dat er niet geneukt kan worden met de USA

Tegen:
- Nog verder oplopend overheidstekort en staatsschuld
- Hogere olieprijs
- Hogere goudprijs (uiteindelijk gevaarlijk voor waarde van US$)
- Kans op (veel) Amerikaanse doden en in dat geval dalende populairiteit Bush
- Afnemende stabiliteit in met Midden Oosten

Van het feit dat de USA zich verder isoleert weet ik niet of de Amerikanen dat ervaren als een voor- of nadeel. De trend is dat ze steeds meer schijt hebben aan de rest van de wereld.

zaterdag 20 juli 2002 @ 14:25:46 #18
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_5087918
Amerika heeft Irak bewapend tegen Iran.
Ze zijn dus weer hypocriet bezig.
Ze hebben in feite Saddam Houssein gesteunt omdat het ze uitkomt.
Als Saddam Houssein Koeweit met rust had gelaten was er niets aan de hand geweest.
Maar in Koeweit zitten de Amerikaanse oliebelangen.
Amerika gebruikt 75% van de energie in de wereld en dat willen ze blijven doen.Vandaar
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
pi_5088347
ach als die verdefelijke amerikanen er niet waren geweest had WOII een heel ander verloop gehad. Ze zijn niet heiliger dan de paus, ieder land en iedere supermacht heeft zo zijn schaduw zijden, maar de bijna ziekelijke minachting van users hier is opmerkelijk en triest te noemen.

Irak heeft een aantal jaren Groot Brittanie bedreigd door te beweren chemische wapens of biologische wapens de havens binnen te smokkelen.

Iedereen die klaagt over de honderden kinderen die omkomen door de sancties van de VS ziet over het hoofd dat er twee partijen zijn die hier een tango dansen. Irak geeft geen krimp en laat de bevolking verhongeren, Saddam gebruikt zelfs de bevolking als een menselijk schild.

Al zou het een keuze zijn tussen twee kwaden, dan nog zou een redelijk mens dat in de Westerse Wereld leeft kiezen voor Amerika. De VS bedreigt ons niet met chemische wapens, de VS steunt ons en heeft ons in het verleden geholpen. We hebben onze welvaart voor een groot deel aan Amerika te danken.

pi_5088365
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 15:26 schreef En_Sabah_Nur het volgende:
ach als die verdefelijke amerikanen er niet waren geweest had WOII een heel ander verloop gehad. Ze zijn niet heiliger dan de paus, ieder land en iedere supermacht heeft zo zijn schaduw zijden, maar de bijna ziekelijke minachting van users hier is opmerkelijk en triest te noemen.

Irak heeft een aantal jaren Groot Brittanie bedreigd door te beweren chemische wapens of biologische wapens de havens binnen te smokkelen.

Iedereen die klaagt over de honderden kinderen die omkomen door de sancties van de VS ziet over het hoofd dat er twee partijen zijn die hier een tango dansen. Irak geeft geen krimp en laat de bevolking verhongeren, Saddam gebruikt zelfs de bevolking als een menselijk schild.

Al zou het een keuze zijn tussen twee kwaden, dan nog zou een redelijk mens dat in de Westerse Wereld leeft kiezen voor Amerika. De VS bedreigt ons niet met chemische wapens, de VS steunt ons en heeft ons in het verleden geholpen. We hebben onze welvaart voor een groot deel aan Amerika te danken.

Ik sluit mij geheel bij deze spreker aan.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 20 juli 2002 @ 15:38:39 #21
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_5088416
Het Amerika van wo2 is niet hetzelfde als het Amerika van de cowboy Bush
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
pi_5088896
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 15:38 schreef hounddog het volgende:
Het Amerika van wo2 is niet hetzelfde als het Amerika van de cowboy Bush
Ik zou zeggen noem is een verschil
doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
  zaterdag 20 juli 2002 @ 16:57:54 #23
7966 eRR_
Op zaterdag 20 juli 2002 15:26 schreef En_Sabah_Nur het volgende:
-betoog-
De impopulariteit van de VS van de laatste tijd is een logische reaktie op het gedrag van Bush en co. Dat heeft een oorzaak - Je kunt dus niet zomaar stellen dat wij het allemaal verkeerd begrijpen.
En hoe ik het ook met je eens mag zijn in de Irak kwestie - De war on terrorism sinds 11/9 is erg bemoeizuchtig en gaat erg ver - te ver - maar je zult wel een amerikaan moeten zijn om het echt te begrijpen.
the internet makes you stupid
  zaterdag 20 juli 2002 @ 17:16:13 #24
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_5089269
laten we het nivo van dit topic wat omhoog gooien door wat dieper over de motivaties na te denken..

en beginnen bij het begin..

De VS is geen democratie meer maar een Plutocratie.. Dat wil zeggen dat het geregeerd word door de rijken.

Die rijken zijn de Bonzen uit de Olie, Wapen en Bank industrie, een elitair groepje dat zichzelf superieur acht en die gewoon dezelfde tactieken gebruiken als de Maffia, omkopingen , frauderingen, aanslagen , intimidatie , etc.. alles om "hun belangen" veilig te stellen daarom duid ik ze in dit verhaal verder aan als NWM ( new world maffia )

Zij hebben hun eigen mensen de regering in gekregen en de laatste verkiezingen waren niets anders dan een staatsgreep..

Wat is hun plan.. rondom de Caspische zee ligt voor "trillions" aan dollars Olie, ook Irak zit op een gigantisch olieveld..
De NWM wil die olie om geld te verdienen , dat kost wat geld en inzet maar die hoeven ze, als amerikaanse regering, nu niet meer zelf op te brengen, dat laten ze gewoon de amerikaanse belastingbetaler doen.
Die betalen de wapens ( $$ voor NWM ) en leveren de soldaten voor het leger, Kost de NWM dus niks

Ze vallen landen binnen onder het Mom van 'War on Terror'
laten de soldaten de boel daar bezetten ( belastingbetaler betaald nog steeds ) en geven de contracten voor olie explotatie aan hun eigen bedrijven..
dat niet alleen , die bedrijven krijgen vervolgens subsidies van de 'regering' ( door belastingbetaler betaald ) om de nodige voorzieningen te installeren.

daarna verkopen ze die olie voor een belachelijke prijs aan diezelfde belastingbetaler..

maw.. geen centje kosten voor die bedrijven maar wel duizenden miljarden winst
zo in de zakken van de NWM..

Deze praktijken gaan uiteraard opvallen en de Amerikaanse economie staat door kapitalistische uitbuiting van de NWM op instorten..

Vandaar dat de NWM initiatieven start als Homeland security, Operation T.i.p.s. , en de burger allerlei privacy rechten afneemt die de burgers van amerika zijn toegekend in hun constitutie en bill of rights.. Dit zijn dus geen initiatieven om buitenlandse terroristen tegen te houden maar om eventuele bevolkingsopstand genadeloos neer te slaan.

Bush heeft zelfs een M1A1 abrams tankdivisie geactiveerd voor 'Homeland security'

De grote bedrijven weten dat ze dalijk amerika compleet leeggezogen achterlaten met een staatschuld die de bevolking de eerst komende generaties niet af zullen kunnen betalen..
Nu zijn de bedrijven al aan het verhuizen naar andere landen
of worden 'Internationals'
"de ratten verlaten het schip"

Waar gaat de NWM heen ? Ik vermoed uiteindelijk naar 'Zion' ze hebben Jarenlang amerikaans belastingeld in Israël gepompt, wapens er naar toe versluist en het leger daar opgebouwd en zijn nog steeds bezig om het gebied uit te breiden. dat is ook 1 van de reden dat ze Irak uitgeschakeld willen hebben, aangezien Saddam het grootste obstakel vormd voor de Zionistische expansie..

maar niet voor dat er een grote genocidale derde wereldoorlog heeft gewoed, met als doel de wereldpopulatie terugdringen.. en die ontketend word met amerika's aanval op Irak

De FEMA is massaal tenten en trailers aan het inslaan omdat ze voor Januari 2003 in staat moeten zijn om miljoenen amerikaanse vluchtelingen op te kunnen vangen in 'nood steden' in geval van grootschalige vernietiging van amerikaanse steden door nucleare, biologische of chemische wapens..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_5089497
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 17:16 schreef Fonkmeistah het volgende:
laten we het nivo van dit topic wat omhoog gooien door wat dieper over de motivaties na te denken..

en beginnen bij het begin..

De VS is geen democratie meer maar een Plutocratie.. Dat wil zeggen dat het geregeerd word door de rijken.

Het niveau van een topic omhoog krikken zal niet lukken door de groots mogelijke onzin te verkondigen, onzin die zich beter laat omschrijven als paranoide samenzweringstheorien die gebaseerd zijn op gebakken lucht en uiteindelijk kant noch wal raken. Er is niets dat dit verhaaltje voor het slapengaan ondersteunt.

De VS is inderdaad geen democratie, het is een Republiek.

En de motivatie voor een eventueel ingrijpen in Irak zijn echt niet volledig altruistisch. Amerika wint meer dan dat ze verliest bij de val van Saddam, maar dat doet uiteindelijk de gehele westerse wereld. Op de (minder) lange termijn zal ook het Midden Oosten er voordeel bij hebben. Want in een gebied dat onstabiel is heb je geen behoefte aan een machtszieke dictator die onze bondgenoten, en indirekt ook ons, meerdere malen bedreigd en dat ook blijft doen, wetende dat hij met de wapens in zijn arsenaal een zeker macht heeft over de omringende landen en het gebied.

En voor degene die de brilliante opmerking maakte dat het VS ten tijde van de Tweede Wereldoorlog niet meer is, Irak is ook niet meer het land dat het in de begin jaren tachtig was.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')