Ik weet niet hoe 'zeker' je rijdt, maar zere voeten kan ook duiden op krampachtig rijden doordat je bijvoorbeeld bang bent om te vallen. Leuk trouwens dat je lessen neemt, met een paar goede tips kan je techniek al met sprongen vooruit gaan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 01:25 schreef marcodej het volgende:
Wil volgend seizoen lessen gaan volgen om goed te leren schaatsen. Ik heb noren (Viking Junior, het goedkoopste instapmodel zonder enige ondersteuning.), maar pasvorm is niet goed, krijg verschrikkelijk pijn in mijn voeten na drie kwartier.
Leasen, kan dat ook al?quote:Ben van plan te gaan leasen. Dus eerst proberen wat werkt voor mij. Zal daarbij iig voor een thermoplastische schoen gaan. Is het aan te raden direct voor klappers te gaan? Of kan ik eerst op vast beginnen en kan ik later alsnog over op klappers? Is die omschakeling niet groot?
Ik sta zeker niet ontspannen op mijn schaatsen nee, merk dat ik mn tenen samenknijp.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe 'zeker' je rijdt, maar zere voeten kan ook duiden op krampachtig rijden doordat je bijvoorbeeld bang bent om te vallen. Leuk trouwens dat je lessen neemt, met een paar goede tips kan je techniek al met sprongen vooruit gaan.
Leasen kan per seizoen. Je betaalt huur en borg, en krijgt daar een aantal keer slijpen bij.quote:[..]
Leasen, kan dat ook al?Die thermoplastische schoen vind ik wel verstandig, goed passende schoenen zijn heel erg belangrijk bij schaatsen. Je kan volledig thermoplastisch krijgen of alleen een thermoplastisch contrefort, waarbij die laatste een stuk goedkoper is. Mijns inziens is de toegevoegde waarde van een volledig thermoplastische schoen voor de toerrijder niet zo groot ten opzichte van alleen een thermoplastische contrefort.
Klappers zou ik absoluut afraden voor een beginnend geoefend schaatser, de klapschaats biedt geen voordelen voor wat betreft het onder de knie krijgen van de schaatstechniek, dus het is nutteloos complicerend voor als je wil leren schaatsen. Klapschaatsen zijn alleen nuttig voor mensen die echt al een goede techniek hebben, maar meer rendement uit hun slag willen halen (je kan verder strekken).
Als je vindt dat je stabiel genoeg staat zou ik voor hoge vaste noren gaan aangezien je al enige schaatservaring hebt zo te lezen. Zo niet, dan lage noren kiezen.
Ga ik doenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ga aan het eind van de zomer/begin van de herfst langs bij een schaatsenwinkel, dan hebben ze ruim de tijd om je te adviseren over de nieuwst modellen. Vaak hebben ze dan ook tweedehandsen van fanatiekere schaatsers die aan het begin van de herfst al naar de kunstijsbaan gaan en dat seizoen met een nieuw paar schaatsen wil starten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |