Mjah, zit ook wat in. Ik weet in ieder geval dat mijn baas er nooit moeilijk over zou doen. Maar tis dan ook kleiner familiare bedrijf. Uiteindelijk is het geven en nemen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want jouw baas heeft precies wát met je ouder te makenWaarom moet hém dat meer geld kosten dat de kosten die hij feitelijk al heeft door die twee dagen? Waarom kun je daar zelf niet simpelweg vakantiedagen voor opnemen? Dát is pas moeilijk doen.
Eerste en tweede graad zijn de gebruikelijke termen. Waarbij eerste graad ouders en kinderen zijn, en tweede graad grootouders, kleinkinderen en broers en zussen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat artikel gaat over een partner, als in je man/vrouw, niet een ouder. Meestal wordt er in een CAO voor 1e lijns familie, dus ouder/broer/zus, een termijn van "benodigde tijd" genoemd.
Waarom? Omdat sommige zaken in je leven belangrijker zijn dan de behoeften van je baas en dat vakantiedagen zijn voor vakantie.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want jouw baas heeft precies wát met je ouder te makenWaarom moet hém dat meer geld kosten dat de kosten die hij feitelijk al heeft door die twee dagen? Waarom kun je daar zelf niet simpelweg vakantiedagen voor opnemen? Dát is pas moeilijk doen.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Waarom? Omdat sommige zaken in je leven belangrijker zijn dan de behoeften van je baas en dat vakantiedagen zijn voor vakantie.
Dan kun je nog altijd onbetaald verlof nemen...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Waarom? Omdat sommige zaken in je leven belangrijker zijn dan de behoeften van je baas en dat vakantiedagen zijn voor vakantie.
Wat een onzin. Wat maken die paar dagen vakantie je in godsnaam uit als zo'n verlies moet verwerken. Een beetje de omgekeerde wereld wat jij voorsteld.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En waar houdt dit op, dan? 2 dagen? Twee weken? Blijkbaar vindt men, in dit geval, 2 dagen voldoende. Wil je meer, dan kun je die zelf regelen, in overleg met je werkgever.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Vakantiedagen zijn voor alles wat je onder werktijd moet regelen. Niet alleen om in de zon te bakken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Voorheen was vanaf dag overlijden t/m dag begravenis/crematie heel normaal. Het is pas sinds de laatste jaren dat je ineens die 2 dagen steeds meer ziet voor 1e lijns?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En waar houdt dit op, dan? 2 dagen? Twee weken? Blijkbaar vindt men, in dit geval, 2 dagen voldoende. Wil je meer, dan kun je die zelf regelen, in overleg met je werkgever.
Maar feit blijft dat dat simpelweg anders is. En dan snap ik dat je werkgever daar niet voor op hoeft te draaien, meer nog dan 'ie al doet. Mocht je daar persoonlijk aan willen bijdragen door meer dagen op te nemen, dan kun je dat in de meeste gevallen gewoon doen. 2 dagen is voldoende om voor de werkgever op te draaien. Hij heeft natuurlijk niets te maken met de ouder van de werkgever.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:25 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Voorheen was vanaf dag overlijden t/m dag begravenis/crematie heel normaal. Het is pas sinds de laatste jaren dat je ineens die 2 dagen steeds meer ziet voor 1e lijns?
En 2 dagen vind ik niet echt "ruimhartig"... Maar "gelukkig" mag ik dan vrij nemen
En ja, ik heb hier in de afgelopen 10 jaar 2 x mee te maken gekregen, dussssss ervaring genoeg.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:53 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Tuurlijk.. Tot je er zelf mee te maken krijgt. Succes met het regelen van de uitvaart e.d. in 2 dagen. En tuurlijk.. "Samen" komen we er wel uit.. Je hebt toch immers "vakantie" dagen?
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Uiteindelijk is het geven en nemen.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:46 schreef Five_Horizons het volgende:
....zelf regelen, in overleg met je werkgever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |