het is de mentaliteit.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb er geen enkele kennis van, dat vooropgesteld. Maar even logisch bekeken is dit onmogelijk indien er geen neven-inkomst is.
Wie is JE ?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het is de mentaliteit.
bedrijven die daar dingen opgebouwt hebben merken dat ook: je moet de lokale bevolking pas aan het einde betalen voor hun diensten, want als je ze tussentijds een beetje geld geeft dan zie je ze zo een week of zelfs een maand niet meer. pas als het geld op is komen ze weer terug alsof ze nooit weggeweest zijn en willen ze wel weer voor je werken.....
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wie is JE ?
Bedrijven ? Wie gaat nu wat opbouwen daar ? en voor wie precies.
ja dat heeft de afgelopen decenia prima gewerktquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Je snapt heel goed wat ik bedoel denk ik.
Geef de mensen zelf de mogelijkheden, verantwoording en profijt ervan, en je zult zien dat het misschien wel lukt ?
Ja dat zeggen ze over heel Afrika. Iemand die in Nigeria of Congo heeft gewerkt brengt die ervaring mee en blijkbaar geldt dat dan voor een heel continent. Net alsof de drinkgewoonten van Polen ook gelden voor Grieken en het arbeidsethos van die laatsten voor Noren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het is de mentaliteit.
bedrijven die daar dingen opgebouwt hebben merken dat ook: je moet de lokale bevolking pas aan het einde betalen voor hun diensten, want als je ze tussentijds een beetje geld geeft dan zie je ze zo een week of zelfs een maand niet meer. pas als het geld op is komen ze weer terug alsof ze nooit weggeweest zijn en willen ze wel weer voor je werken.....
Jawel. Kinderen maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:25 schreef Wokkel het volgende:
Doen ze daar niets anders dan oorlog voeren en/of honger lijden?
Daar heb je idd een goed punt, en ook gelijk. Echter is het wel wat apart dat als ze een schip met VN graan aan zien komen, de liggelden in de haven verdubbelen, en je dat ook nog enkel cash in dollars kan voldoen. Idem voor bijvoorbeeld rode kruis vluchten, die horen 15 minuten voor het landen hoeveel de landingsrechten verhoogd zijn, even afhankelijk van welke warlord die dag met zijn ak-47 in de verkeerstoren staat te zwaaien. Is vorig jaar een erg confronterend artikel over verschenen in een Duitse krant, van een journalist die dat aan den lijve meemaakte.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja dat zeggen ze over heel Afrika. Iemand die in Nigeria of Congo heeft gewerkt brengt die ervaring mee en blijkbaar geldt dat dan voor een heel continent. Net alsof de drinkgewoonten van Polen ook gelden voor Grieken en het arbeidsethos van die laatsten voor Noren.
Het lukt me anders vrij aardigquote:''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren", aldus het hoofd van het Wereldvoedselprogramma in Zuid-Sudan.
En het kost niks!quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:23 schreef Pikkebaas het volgende:
Kan me geen reet schelen. Ik betaal me hier blauw aan benzine, maar daar hoor ik niemand over.
Jawel hoor, makkelijk zelfs.quote:''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren",
Die werden verdreven door ex-soldaten/aanhangers/gangsters van Mugabe, die met diens goedkeuring, onder het mom van een vaag en compleet onwettelijk overheidsprogramma, lukraak blanke boeren (en hun zwarte personeel) van die boerderijen schopten, en bij weigering vermoorden. Dat laatste uiteraard nadat ze volgens goedelokale gewoonte, de vrouwen en meisjes hadden verkracht.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Van wie waren die boerderijen ?
Precies, blanken ? Waarom werden die verdreven is de vraag ?
Let maar eens op!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren"
Waar heb jij het nu weer over ? Dat schreef ik niet.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |