Hoe zou jij het dan doen? Ik sla datum en tijd meestal in twee velden op en heb daardoor zelf niet veel ervaring met datetime velden.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:14 schreef GlowMouse het volgende:
Dom om TIME(tijdstempel) en DATE(tijdstempel) te gebruiken, het is onnodig en je verliest de mogelijkheid om een index te gebruiken.
Ik heb het gedaan omdat de queries die ik erop uitvoer alleen op datum zijn en niet op tijd. Ik heb het voorheen wel op datumtijd gedaan maar toen werd de index erg groot en ging het ophalen van data een stuk trager dan wanneer ik het alleen op een datumveld uitvoerde.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:27 schreef GlowMouse het volgende:
Apart opslaan heeft alleen voordelen als je wilt weten wat er op een bepaald tijdstip gebeurt, onafhankelijk van de dag.
Zonder meer, maar het was voor de vraag relevant om de gebruikte storage engine te kennen.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met InnoDB kun je veel meer dan met MyISAM.
$_['blabla_tab_images'] = 'Foto\'s';quote:Op maandag 20 februari 2012 18:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Stel ik heb dit:
$_['blabla_tab_images'] = 'Photos';
Hoe krijg ik dan Photos naar Foto's zonder dat de zin onderbroken wordt?
Bedoel je met onderbroken dat de enkele quote problemen geeft?quote:Op maandag 20 februari 2012 18:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Stel ik heb dit:
$_['blabla_tab_images'] = 'Photos';
Hoe krijg ik dan Photos naar Foto's zonder dat de zin onderbroken wordt?
Ofquote:Op maandag 20 februari 2012 21:11 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Bedoel je met onderbroken dat de enkele quote problemen geeft?
Kun je zo oplossen:
$_['blabla_tab_images'] = "Foto's";
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | <?php include "connect.php"; //verbinding maken $data = mysql_query("SELECT * FROM tbl_teksten") or die(mysql_error()); ?> <body> <div class="tabs"> <ul class="tabNavigation"> <?php while($info = mysql_fetch_array( $data )) { Print "<li><a href='#".$info['titel'] . "'>".$info['titel'] . "</a></li>"; } ?> </ul> <?php while($info = mysql_fetch_array( $data )) { Print "<div id='".$info['titel'] . "'>".$info['inhoud'] . "</a></div>"; } ?> </div> </body> |
Dat was hem, bedankt.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:11 schreef Diabox het volgende:
[..]
$_['blabla_tab_images'] = 'Foto\'s';
of
$_['blabla_tab_images'] = "Foto's";
Je voert mysql_fetch_array 2x uit op dezelfde query, en wat mysql_fetch_array doet is steeds de internal data pointer incrementen in je eerste while he. Dus daarna resetten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 03:05 schreef boskameel het volgende:
Wil wat simpele tabjes maken dmv inhoud uit een db, waarom werkt die 2e stuk php niet?
[ code verwijderd ]
Hij voert alleen de eerste uit...
1 | mysql_data_seek($data, 0); |
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 03:05 schreef boskameel het volgende:
Wil wat simpele tabjes maken dmv inhoud uit een db, waarom werkt die 2e stuk php niet?
[ code verwijderd ]
Hij voert alleen de eerste uit...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | <?php include "connect.php"; //verbinding maken $data = mysql_query("SELECT * FROM tbl_teksten") or die(mysql_error()); $ulString = ""; $divString = ""; while($info = mysql_fetch_array( $data )) { $ulString .= "<li><a href='#".$info['titel'] . "'>".$info['titel'] . "</a></li>"; $divString .= "<div id='".$info['titel'] . "'>".$info['inhoud'] . "</a></div>"; } ?> <body> <div class="tabs"> <ul class="tabNavigation"> <?php echo $ulString; ?> </ul> <?php echo $divString; ?> </div> </body> |
dankjequote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:34 schreef Pakspul het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Zo hoef je ook maar één keer door de lijst heen te gaan
Ik heb data van tankingen die ik wil vergelijken met de data van een factuur.quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je nu precies wil. Wil je producten met elkaar vergelijken binnen een bepaalde range ofzo?
De twee tabelkolommen zijn erg verschillend van elkaar, dus denk niet dat dit gaat werken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:03 schreef Sitethief het volgende:
http://www.php.net/manual/en/function.array-diff.php
Dit is wel gevaarlijk, want bedragen worden weggestreept als ze hetzelfde zijn, ook als het compleet iets anders was op de factuur.
Aha. Dan kan je inderdaad itereren over de 2 verschillende sets van data.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb data van tankingen die ik wil vergelijken met de data van een factuur.
Welke precies overeenkomen of binnen een bepaalde marge vallen mogen automatisch afgestreept worden als 'goed'. Wat uiteindelijk overblijft moet handmatig worden gekoppeld aan elkaar.
Ik zou een derde array gebruiken die automatisch de verschillen berekent.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb data van tankingen die ik wil vergelijken met de data van een factuur.
Welke precies overeenkomen of binnen een bepaalde marge vallen mogen automatisch afgestreept worden als 'goed'. Wat uiteindelijk overblijft moet handmatig worden gekoppeld aan elkaar.
Momenteel controle op datum/tijd/autonr/aantal liters. Later komt hier nog plaats bijquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:09 schreef Sitethief het volgende:
Hoe weet je welk bedrag van de tanking bij welk bedrag van de factuur hoort?
Ik zou alvast beginnen aan een OOP-model, hoef je niet zo heel veel te herschrijven.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Momenteel controle op datum/tijd/autonr/aantal liters. Later komt hier nog plaats bij
Momenteel hebben we geen bedragen bij de tankinggegevens, het is dan ook meer controle op de liters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |