abonnement Unibet Coolblue
pi_107840508
Wij gingen ook altijd naar het buitenland. Eerst Denemarken, maar vlak na de val van de muur naar het oosten. Ik geloof dat we in 92 voor het eerst in Tsjecho-slowakije waren..

Ik heb net nog een reisje geboekt, een 'cruise' naar Tallinn. 's avonds weg, nacht op de boot. 10 uur 's morgens in tallinn, zes uur 's avonds weer op de boot en de volgende morgen weer in Stockholm...Lekker even weg..
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 20:41:48 #52
45833 crew  Fogel
pi_107840724
En dan je helemaal lamzuipen en de taxfree leegkopen? Niet perse in die volgorde?
Is ook een sport in Noorwegen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107841053
Is dit het topic waar ik mijn jeugdvakantietrauma's kan verwerken?
Mijn ouders gaan al 30 jaar naar dezelfde camping. Ze hebben er zelfs een stacaravan. Mijn reislust zit bepaald niet in de familie!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 februari 2012 @ 20:51:17 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107841273
Ik ben momenteel aan het nadenken hoe ik mijn jaarlijkse reis quotum van 4 maanden ga invullen voor 2012 en ik ben er bijna uit. Waarschijnlijk wordt het 2 maanden UK (verdeeld over 2 reizen), 1 maand Sri Lanka en 1 maand Rajastan (India). Die laatste twee wil ik combineren in één reis in verband met het milieu O-) dus ik ben op zoek naar een goedkope combi ticket. Tot nu toe £632 gevonden maar kan dat niet goedkoper? Als je Delhi kunt krijgen voor £400 en Colombo voor £450 :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:00:52 #55
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107841769
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Is dit het topic waar ik mijn jeugdvakantietrauma's kan verwerken?
Mijn ouders gaan al 30 jaar naar dezelfde camping. Ze hebben er zelfs een stacaravan. Mijn reislust zit bepaald niet in de familie!
Ah kijk, ik heb jou altijd al ingeschat als vreselijk recalcitrant.
pi_107841923
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:41 schreef Fogel het volgende:
En dan je helemaal lamzuipen en de taxfree leegkopen? Niet perse in die volgorde?
Is ook een sport in Noorwegen ;)
Nee, op bezoek bij m'n 'zusje'.

En vast taxfree wat alcohol kopen..
pi_107842257
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:37 schreef SeLang het volgende:
Op een bepaald moment zaten we aan tafel en toen zat ik wat te klieren met m'n zus zo van hee zus wij gaan gewoon samen op vakantie naar Zwitserland, lekker wandelen in de bergen! (wij waren toen 13 en 14 jaar) En toen zei m'n pa: nou dan ga ik mee, we gaan met z'n drieeen! Ma vond het best dus toen gingen we met z'n drieen en de rest bleef thuis. Dat werd een erg mooie reis en tevens mijn eerste keer in het buitenland :)
Wat tof om dat zo spontaan te doen. Lieve vader, denk ik. :)
pi_107842842
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:00 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ah kijk, ik heb jou altijd al ingeschat als vreselijk recalcitrant.
Het komt allemaal door mijn jeugdtrauma's van die stacaravan in Brabant! >:O
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 21:25:29 #59
45833 crew  Fogel
pi_107842899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het komt allemaal door mijn jeugdtrauma's van die stacaravan in Brabant! >:O
Ieder weekend?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107843016
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ieder weekend?
Als het aan mijn ouders lag wel. Die gaan nog steeds heel vaak naar diezelfde camping.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 21:31:20 #61
45833 crew  Fogel
pi_107843208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Als het aan mijn ouders lag wel. Die gaan nog steeds heel vaak naar diezelfde camping.
Ik snap dat nooit... De wereld is zo groot!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107843616
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit... De wereld is zo groot!
Ik snap het ook niet.
Nouja, ik snap het een beetje. Ze spreken hun talen niet en het zit gewoon niet in hun systeem.
Daarom neem ik ze af en toe een weekendje op sleeptouw in Europa.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:40:57 #63
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107843669
Grappig is dat hè? Ik snap dat ook niet zo goed, maar mensen zijn daar dus heel uitgesproken verschillend in. Vorig week zat ik ook met iemand te praten die er niet aan moest denken dat ze uit de straat waarin ze geboren weg zou moeten, zeg maar. Ooit een theorie gelezen dat clusters van adhd verbonden konden worden aan bevolkingsgroepen die 'reislustige genen' hadden en afstamden van volkeren die heel ergens anders vandaan kwamen. Het zit kennelijk letterlijk in je bloed...
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 21:48:47 #64
45833 crew  Fogel
pi_107844086
Mijn ouders en broer zijn redelijk honkvast qua woonplaats.
Qua reizen zit het wel goed, ben als kind minimaal een keer per jaar in het buitenland geweest (voornamelijk binnen Europa) en vaak dagjes uit in eigen land. Ouders zijn nadat de kinderen volwassen waren alle continenten gaan bezoeken, voordat ze daarvoor te oud werden.
Ik ben totaal anders, home is where my head is, heb veel alleen gereisd sinds ik 18 was en woon ook in her buitenland (en verhuis daar ook nog steeds vaak :P). Er teveel te zien en te doen op deze wereld om stil te zitten.
Probeer mijn kinderen ook overal mee heen te slepen en ze hebben nu al superveel zin in verschillende musea in Kopenhagen in de wintervakantie :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:49:33 #65
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_107844133
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mazzelaar... Mijn ouders gingen nooit naar het buitenland, alleen soms naar de veluwe (elke keer in hetzelfde huisje }:| ) dus ik heb dat even flink moeten inhalen (wat aardig gelukt is en nog steeds ongoing :7). En jij had dubbel mazzel dat je ouders daadwerkelijk interessante dingen met jou gingen doen ^O^
Het voelde natuurlijk niet zo, maar we reisden wel wat af met onze ouders. Elke zomervakantie een maand ofzo naar Wales en/of Cornwall om dan langs de kust te hiken en dorpjes en kerkjes bekijken. Een heel aantal zomers op Dale Fort doorgebracht omdat pa daar les gaf in botany. Ik heb daar zels nog prof Grimes meegeholpen met opgraven.

Andere reisjes die me nog heel goed bijstaan zijn naar Berlijn in 1986 en 1990 dus we hebben wat epic reisjes gedaan en daar ben ik m'n ouders ook zeer dankbaar voor.

M'n ouders zijn botanici/geologen/ornothologisten/historici/linguisten en 'general hippies'. We hadden geen auto en zelfs geen koelkast vroeger.. :P

Ik vond dat kamperen helemaal niks, schaamde me voor hun macro-biotisch-biologische doen en laten en probeerde zo 'normaal' mogelijk te doen. Na verblijven in 5* sterren hotels en luxe dinners toen ik net het huis uit was ben ik weer terug naar voedsel van de straat, hostels en zelfs kamperen. :P
reset
pi_107844171
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:40 schreef Gaoxing het volgende:
Grappig is dat hè? Ik snap dat ook niet zo goed, maar mensen zijn daar dus heel uitgesproken verschillend in. Vorig week zat ik ook met iemand te praten die er niet aan moest denken dat ze uit de straat waarin ze geboren weg zou moeten, zeg maar. Ooit een theorie gelezen dat clusters van adhd verbonden konden worden aan bevolkingsgroepen die 'reislustige genen' hadden en afstamden van volkeren die heel ergens anders vandaan kwamen. Het zit kennelijk letterlijk in je bloed...
Een oud klasgenootje heeft het huis tegenover mijn ouders gekocht. Ze is 26, woont samen met haar vriend, en woont nu in een huis met 4 slaapkamers en een zolder in een klein dorpje in Twente...

No way. Ik kan het me ook niet voorstellen...
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 21:56:26 #67
45833 crew  Fogel
pi_107844550
Het is denk ik niet helemaal toevallig dat de vaste klanten hier een grote overlap hebben met de KAA SC ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:59:33 #68
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107844773
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:56 schreef Fogel het volgende:
Het is denk ik niet helemaal toevallig dat de vaste klanten hier een grote overlap hebben met de KAA SC ;)
Ik zat daar net aan te denken: ik woon eigenlijk liever dan dat ik reis. Ik voel me erg oppervlakkig als ik ergens alleen maar op reis ben, daar moet ik echt aan wennen :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:48 schreef Fogel het volgende:
... heb veel alleen gereisd sinds ik 18 was en woon ook in her buitenland
Ik woonde alleen in het buitenland toen ik 18 was ;)
pi_107846212
Mijn grootste trigger om te gaan reizen was een vakantie naar Kreta. Chersonissos om precies te zijn. Daar was destijds ook een vriendin bij. Denk dat ze toen een jaar of 17 was. En ze wist het toen al zeker, dit was de grote reis van haar leven.
We waren in -O- Chersonissos. -O-
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:32:55 #70
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107846269
:D Hebben jullie nog contact?

Ik zit 'te studeren'. Valt 't op?
pi_107846696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:32 schreef Gaoxing het volgende:
:D Hebben jullie nog contact?

Ik zit 'te studeren'. Valt 't op?
Ja, ik spreek haar af en toe nog. :) We leven in verschillende werelden, maar dat maakt niet uit. :)
Ik lijk sowieso in een hele andere wereld te leven dan veel van mijn vrienden. :)

Studie ontwijkend gedrag heet dat Gao! Heel normaal!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:43:07 #72
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_107846724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:32 schreef Gaoxing het volgende:
:D Hebben jullie nog contact?

Ik zit 'te studeren'. Valt 't op?
Zo 'studeer' ik ook. :P

niet dus.. :@
reset
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:49:48 #73
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107847002
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik lijk sowieso in een hele andere wereld te leven dan veel van mijn vrienden. :)
But it's a happy place! Opmerking van een vriendin toen we het over haar collega-personal trainer hadden die zichzelf nogal ziet zitten, en ik had gezegd dat hij nogal in z'n eigen wereldje leeft. Ook wel een tof wereldje, trouwens: hij speelt in allerlei vecht- en Bollywoodfilms.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 februari 2012 @ 23:41:14 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107848984
Bij mij is het reizen nogal laat op gang gekomen. Eigenlijk pas toen ik werkte. Dat komt ook omdat het een wereld was die ik dus helemaal niet kende. En backpacken, ik kende helemaal niemand die dat deed dus ik had altijd het beeld dat reizen heel duur was en dat je alleen hotels had van 100 gulden per nacht of duurder, wat ik als student uiteraard niet kon betalen.

Totdat ik een keer iemand tegenkwam die in d'r eentje reisde en sliep in jeugdherbergen. Toen ontdekte ik pas dat dat gewoon kon en weinig hoefde te kosten. Toen dacht ik: tof! dat ga ik ook doen! Mijn eerste twee reizen buiten Europa ging ik ook nog op zoek naar "jeugdherbergen" |:(. En als reisgids had ik alleen een boek met mooie plaatjes maar totaal geen praktische informatie. Dan kwam ik bijvoorbeeld met de trein aan in een stad in Egypte omdat er mooie plaatjes in m'n reisgids stonden, maar ik had totaal geen idee waar ik dan was, of dat midden in de stad was of erbuiten. Na een paar weken kwam ik iemand tegen met een Lonely Planet, en daar stond gewoon alles precies in! :D Dat was echt een eye-opener, ik wist helemaal niet dat dat soort boekjes bestonden _O- Met plattegrondjes, welke bus je moet hebben, hoelang het ongeveer duurde, wat ongeveer normale prijzen zijn, etc. Dat soort praktische gidsjes maakte het wel opeens heel erg makkelijk en scheelde een hoop tijd met overal rondvragen elke keer :D Voor die tijd was je eerst 2 uur bezig om erachter te komen dat om naar de pyramides te komen je lijn 227 moest hebben vanaf Tahrir Square (4 verschillende antwoorden van 10 verschillende mensen }:|) en daarna moest je Tahrir Square maar zien te vinden.... Maar er is dus gewoon een boekje waar dat allemaal in staat :') Ook minder avontuurlijk helaas
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 23:42:43 #75
45833 crew  Fogel
pi_107849036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Zo 'studeer' ik ook. :P

niet dus.. :@
Klinkt bekend ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')