Nja, wat ik al zei, sommige ritmes kan ik prima handelen, maar 6/8e is wat lastig, als het slagjes zijn met veel upstrokes kom ik ook in de knoei... techniek techniek techniekquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Ritme is gewoon consequent op en neer slaan. Dat is alles. Daar hoef je gene papier of iets voor te hebben. Gewoon doen.
Ritme heb ik opzich wel(niet om arrogant over te komen) maar als ik op m`n keyboard gewoon een simpel akkoorden pattern speel met het metronoom aan, dan zit ik van de 32 maten, 24-28 maten correct op de tel.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:12 schreef stefanhaan het volgende:
Nja dribbel het is niet direct van meteen doen. Je kan economy picken en je kan gewoon alles consequent met down en upstrokes doen.
Je kan het wel zeker verbeteren, maar je moet natuurlijk van nature wel wat ritme hebben anders word het nooit iets. maar Tis niet gewoon van je Moet het doen.
Dat zijn er nog 4-8 te weinig. Ga dát leren ipv rare solo's. Okee tuurlijk is dat andere vast leuker. Maar nu ga je vast blijven hangen op een bepaald niveau.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ritme heb ik opzich wel(niet om arrogant over te komen) maar als ik op m`n keyboard gewoon een simpel akkoorden pattern speel met het metronoom aan, dan zit ik van de 32 maten, 24-28 maten correct op de tel.
Je hoort dat in dat riffje wat je net opgenomen had je slag tijdens je akkoorden al heel vaak de soep in loopt. En tijdens je loopjes slaat het (no offense) totaal nergens opquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:15 schreef Braddie het volgende:
In de oefenruimte ga ik flink oefenen, waar ik mezelf trouwens wèl op betrap, als ik barrè akkoorden speel, dan beweeg ik m`n hand wel constant, en stukken die ik dan niet hoef aan te slaan demp ik dan...
Ik heb ook de techniek van een zak patat, maar ben meer een solo gitarist dan een slag gitarist, kan wel slagjes, maar inderdaad niet dat je zegt van, ja .. wauw, solo`s kan ik ook niet top, vanwege m`n slordigheid(Juistquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Het is absoluut niet iets van meteen doen. Dit goed kunnen is belachelijk moeilijk in het begin. Maar als je dat niet kan zul je nooit goed straks kunnen spelen.
Dat kost gewoon veel tijd. En daarom ben ik blij dat ik met crappy punk en punk bandjes ben begonnen. Ik ben technisch helemaal iet goed, maar daar heb ik tenminste wel fatsoenlijk strak en ritmisch leren spelen. Iets wat veel belangrijker is tijdens het spelen in een band.
Het slaat ook nergens op i know, maar het moet ook ècht nog flink bijgewerkt worden, wat ik al zei, zondag ga ik kijken wat ik er met de band van kan maken(met een band speel ik overigens beter dan gewoon in m`n hokkiequote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hoort dat in dat riffje wat je net opgenomen had je slag tijdens je akkoorden al heel vaak de soep in loopt. En tijdens je loopjes slaat het (no offense) totaal nergens op
Aha, ik krijg steeds meer het idee, dat ik fout begonnen ben met gitaar spelen, technisch dus eigenlijk een wrak ben, en ik een ènorm lange weg te gaan hebquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Een solo gitarist is een gevorderde slag gitarist om het maar even krom te zeggen. Met solo's gebruik je precies diezelfde manier van ritme en timing houden. Begin bij het begin.
Als je dat niet kan zal het spelen met een band complete drama worden.
Dankje wel dan maar hequote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik geloof er geen reet van maar veel plezier
die PIquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik geloof er geen reet van maar veel plezier
Ongeleid projectiel inderdaad, niet alleen in de keuze voor gear maar ook vwb spelen/oefenen. Heb je ADHD met borderline ofzo?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:29 schreef Braddie het volgende:
Ben het hier ook mee eens, ik ga me er dan ook serieus volledig op storten, want anders kom ik nergens.
Ik richt me nu op 1 ding, en dat is het niet meer slordig spelen, ik wil met meer preciesie spelen omdat ik merk dat ik wel kàn spelen, maar het niet goed doe aangezien ik slordig ben.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 04:19 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ongeleid projectiel inderdaad, niet alleen in de keuze voor gear maar ook vwb spelen/oefenen. Heb je ADHD met borderline ofzo?![]()
Richt je nou eens op 1 ding en probeer pas na een week of langer iets anders te oefenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |