abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:44:53 #101
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_107804628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:43 schreef Braddie het volgende:
Ooh jawel hoor, hij wil dat ik hem gebruik voor m`n gitaren, maar ik vind een hardcase onhandig, heb een tas voor op m`n rug, veel makkelijker, en het geld kan ik beter gebruiken.
Ik ben blij dat wij geen vrienden zijn ;)
pi_107804766
Hij laat hem hier staan, ik heb het hem net nog aangeboden of hij hem niet terug wilde omdat ik hem anders verkoop(Want ik heb er niks aan verder) en hij vond het in orde, nouja.. prima dan toch?

Toch maar ff goed kijken of ik er niks mee kan voordat ik hem verpats... hmm.... misschien voor die Les Paul ;) (Moet natuurlijk wel goed beschermd worden)
pi_107804929
Als je hem verteld dat je hem verkoopt is het niet erg, anders zou ik het een beetje awkward vinden
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:52:10 #104
20720 brother52
Dus..........
pi_107805003
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:47 schreef Braddie het volgende:
Hij laat hem hier staan, ik heb het hem net nog aangeboden of hij hem niet terug wilde omdat ik hem anders verkoop(Want ik heb er niks aan verder) en hij vond het in orde, nouja.. prima dan toch?

Toch maar ff goed kijken of ik er niks mee kan voordat ik hem verpats... hmm.... misschien voor die Les Paul ;) (Moet natuurlijk wel goed beschermd worden)
Die koffer is niet geschikt voor een LP, meer voor een strat of tele.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_107805005
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:50 schreef Partingglass het volgende:
Als je hem verteld dat je hem verkoopt is het niet erg, anders zou ik het een beetje awkward vinden
Gewoon verteld, anders is het naaiend.
pi_107805030
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:52 schreef brother52 het volgende:

[..]

Die koffer is niet geschikt voor een LP, meer voor een strat of tele.
Ok, dan gaat hij er uit, want ik heb alleen een hoes voor m`n gitaar, en dat is voor m`n Strat.
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:57:12 #107
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_107805247
Past die hoes niet over je Lp dan ?
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:00:26 #108
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_107805393
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:52 schreef Braddie het volgende:

[..]

Gewoon verteld, anders is het naaiend.
zeg dat dan meteen :P
pi_107805445
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:57 schreef BurnaBoy het volgende:
Past die hoes niet over je Lp dan ?
Nee, al geprobeerd met de Lp van een vriend van me, maar die is net iets te breed.
pi_107807370
Hoe zit dat met speakers? Heeft iemand een overzichtje van verschillende soorten en de klank die daarbij hoort? Heb nu een Blue Marvel in m'n Peavey Classic 30, maar ben er niet helemaal tevreden over. Vooral bij optredens als hij erg hard staat is erg gevoelig waardoor er piep/schuif klanken komen als ik snel over de snaren ga enzo. Celestion Vintage 30 hoor ik erg vaak maar voor de rest. :?
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:51:46 #111
20720 brother52
Dus..........
pi_107808256
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:37 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe zit dat met speakers? Heeft iemand een overzichtje van verschillende soorten en de klank die daarbij hoort? Heb nu een Blue Marvel in m'n Peavey Classic 30, maar ben er niet helemaal tevreden over. Vooral bij optredens als hij erg hard staat is erg gevoelig waardoor er piep/schuif klanken komen als ik snel over de snaren ga enzo. Celestion Vintage 30 hoor ik erg vaak maar voor de rest. :?
Hier kun je de verschillen een beetje horen :)

Had laatst nog een leuke site gevonden maar die ben ik helaas kwijt...
pi_107812705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:51 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hier kun je de verschillen een beetje horen :)

Had laatst nog een leuke site gevonden maar die ben ik helaas kwijt...
VET !

* Ik ga sparen voor 15 keer 4*12 sets met megavoetschakelaar :9~
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_107812736
Wat een waardeloos kutoptreden.

Ze begonnen al met het volledig verkeerd mic'en van een deel van de drums en de complete percussie en vervolgens duurde het een halve set voordat de percussionist een monitor kreeg.
"Mag ik wat meer zang op de monitor?"
-Maar je hebt toch geen monitor.
" ;( "

Verder ging ook alles mis. Na het soundchecken stond het goed. Daarna was het hopeloos. Ten eerste kwam er iemand tien minuten later bij ons om te vragen waarom we nog niet waren begonnen :')
Daarna had ik elk nummer andere shit uit mijn monitor.
Na het eerste nummer vroeg ik om iets meer zang, kreeg ik alleen mijn eigen, vol open. Toen ik vroeg of ik iets minder hard kon en de zanger erbij, kreeg ik alleen die, vol open. Daarna kreeg ik alleen maar de andere gitaar, daarna alleen mijn eigen, toen een nummer helemaal niks en daarna heb ik er niet meer op gelet. Wat een waardeloze prutsers.

De baas van het spul [en die het zaalgeluid deed] had zijn handen ook vol aan alles. Zo begonnen ze uit hunzelf maar met de soundcheck terwijl die gast daar helemaal nog niet klaar voor was :')

Einde was ook vrij sneu. We hadden nog twee nummers op de setlist, die afgestemd was op die drie kwartier. We moesten nog twee nummers, zegtie gast: "Uh, hey hallo. Ja, jullie tijd is op."
Waarschuw dan een nummer vantevoren. Je kan niet een waardelozere actie uithalen dan een band niet zijn laatste nummer laten spelen. Wat voor band het ook is.
Echt zo'n 'Oh nou, dan houden we maar op' gevoel. Mensen in de zaal vonden het ook maar raar.

Echt, Romein is een te gekke zaal, maar als die stagelopers er volgende keer weer zijn ga ik weer lekker naar huis.

:r
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_107812845
Vervelend is dat the_dean. PA maakt of kraakt de hele boel. Podiumgeluid is soms echt een ramp. Dat ik me afvraag waarom als alles goed staat er nog gekloot moet worden met die schuiven.
pi_107812882
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:26 schreef Partingglass het volgende:
Vervelend is dat the_dean. PA maakt of kraakt de hele boel. Podiumgeluid is soms echt een ramp. Dat ik me afvraag waarom als alles goed staat er nog gekloot moet worden met die schuiven.
Ja, als het met de soundcheck goed staat, blijf er verdomme dan gewoon af. Stel alleen bij wat er gevraagd word.
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:28:35 #116
20720 brother52
Dus..........
pi_107812937
Amateurs.
Zo'n figuur heb ik ook al eens meegemaakt. Vraag je om iets meer zang, krijg je de gitaar van de zanger vol op je monitor terwijl ik zijn gitaar helemaal niet wil horen...
pi_107812959
Ik kan daar ook altijd zo boos op worden .Zaalgeluid prima draai maar bij etc maar podiumgeluid is klaar. Is gesoundchecked was goed. Zolang de bands niets vraagt afblijven.
pi_107812985
Ja of vraag je voor meer bas krijg ik ineens een hele berg kick via de monitor
pi_107813100
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:28 schreef brother52 het volgende:
Amateurs.
Zo'n figuur heb ik ook al eens meegemaakt. Vraag je om iets meer zang, krijg je de gitaar van de zanger vol op je monitor terwijl ik zijn gitaar helemaal niet wil horen...
Nouja, stagelopers eh. En wat voor _O-
Achterlijke debielen.

De baas van de zooi was ook niet echt bepaald positief over hun. Hij deed het zaalgeluid ook, dus dat was wel redelijk ok.
Die man moest ook maar roeien met de riemen die hij had :D
pi_107813106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:29 schreef Partingglass het volgende:
Ik kan daar ook altijd zo boos op worden .Zaalgeluid prima draai maar bij etc maar podiumgeluid is klaar. Is gesoundchecked was goed. Zolang de bands niets vraagt afblijven.
Juist!
pi_107813201
Optreden zelf buiten dat wel nog beetje oke? Reacties uit de zaal etc?
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:35:50 #122
20720 brother52
Dus..........
pi_107813210
Ook erg leuk wanneer je alleen jezelf erg luid hoort en het halve optreden een beetje op de gok staat te spelen (alsof ik ooit anders doe) omdat ik ergens vaag op de achtergrond nog een beetje drums hoor. En tussendoor wel steeds aangeven wat ik op mijn monitor wil hebben...

Wat dan achteraf wel weer leuk is dat het bij de bassist eerst wel goed stond maar hij na het ene nummer ineens meer zang door kreeg, dan weer meer gitaar en daarna mij ineens weer helemaal niet...
pi_107813272
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:35 schreef Partingglass het volgende:
Optreden zelf buiten dat wel nog beetje oke? Reacties uit de zaal etc?
Die paar bekenden die er waren hebben ons wel vaker gehoord. Vond het zeker niet het beste optreden [hebben ze uiteraard helemaal gelijk in], maar die nieuwe nummers vonden ze wel gaaf.

Spelen zelf ging ook lang niet lekker. Deels omdat je je ergert aan die lui, maar ook deels omdat je de helft van de tijd jezelf niet hoort.
pi_107813310
Ergste is als je zo'n hobbyist hebt die net een digitale tafel heeft gekocht maar daar eigenlijk geen klap van af weet en dan met zijn effect gaat kloten.

we hebben een keer de violist moeten tegen houden die had de geluidsman volgens mij KO geslagen met zijn gekloot.
pi_107813345
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:38 schreef Partingglass het volgende:
Ergste is als je zo'n hobbyist hebt die net een digitale tafel heeft gekocht maar daar eigenlijk geen klap van af weet en dan met zijn effect gaat kloten.

we hebben een keer de violist moeten tegen houden die had de geluidsman volgens mij KO geslagen met zijn gekloot.
Nou, op dat punt was ik ook vandaag. Arrogantie kutjochies ook nog.
pi_107813355
Je komt dan gewoon niet lekker in de "vibe" zeg maar. Kut is dat. jammer ook altijd je leeft er naar toe. Lekker beetje pumped up. Gezellig bekende in de zaal. Try oout van wat nieuwe nummers. Bam domper.
pi_107813421
Ja echt! En nog zo'n sneu einde ook. We zouden een echt gloednieuwe nog spelen, en onze 'singel' als afsluiter. Niks van dat alles.

En ja, tijd naar toe geleefd, want ze maakten opnames, en het is een te gekke zaal.
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:41:52 #128
20720 brother52
Dus..........
pi_107813458
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:37 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Die paar bekenden die er waren hebben ons wel vaker gehoord. Vond het zeker niet het beste optreden [hebben ze uiteraard helemaal gelijk in], maar die nieuwe nummers vonden ze wel gaaf.

Spelen zelf ging ook lang niet lekker. Deels omdat je je ergert aan die lui, maar ook deels omdat je de helft van de tijd jezelf niet hoort.
Mezelf niet horen vind ik vaak niet eens zo'n probleem. Als ik onze drummer maar goed kan horen en een beetje in de gaten kan houden waar onze bassist bijgestuurd moet worden.
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:43:52 #129
20720 brother52
Dus..........
pi_107813524
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:40 schreef The_Dean het volgende:
Ja echt! En nog zo'n sneu einde ook. We zouden een echt gloednieuwe nog spelen, en onze 'singel' als afsluiter. Niks van dat alles.
2 nummers van de set niet kunnen spelen?
Zwaar klote.
quote:
En ja, tijd naar toe geleefd, want ze maakten opnames, en het is een te gekke zaal.
Ja, het is een erg leuk zaaltje maar het staat of valt voor het grootste gedeelte helaas met de mensen achter de knoppen.
pi_107813529
Als je een meid was geweest had ik gezegd dikke knuffel. Ken het gevoel. Klote gewoon.
pi_107813583
Riffje by Bradley Van Dijk 1
Even een riffje bedacht, heeft nog heel veel tweaken nodig, maar het basic riffje is er!
pi_107814461
quote:
6s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:45 schreef Braddie het volgende:
Riffje by Bradley Van Dijk 1
Even een riffje bedacht, heeft nog heel veel tweaken nodig, maar het basic riffje is er!
Dude, ga eerst maar eens op anderen commentaar geven voordat je zelf dingen post. Ik luister iig niet meer.
PS4 online: micro_nl
pi_107814716
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:14 schreef guitarist het volgende:

[..]

Dude, ga eerst maar eens op anderen commentaar geven voordat je zelf dingen post. Ik luister iig niet meer.
Dude, dit begint best wel vervelend te worden, ja ik hap, waarom? omdat het stront irritant is.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 00:34:12 #134
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_107814891
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:25 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dude, dit begint best wel vervelend te worden, ja ik hap, waarom? omdat het stront irritant is.
Hij heeft gewoon een punt.

Maar okee ik heb geluisterd. Wil je een eerlijk antwoord of een pik-strelend antwoord ?
pi_107814996
Een eerlijk antwoord graag... en kijk, ik reageer al op andere, maar daar leest hij *Toevallig* overheen heb ik het idee.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 00:44:25 #136
125915 Dribbel_
pi_107815044
Nee je reageert bijna nooit op anderen als zij iets posten wat niet direct tot jou gericht is, maar okee dat daargelaten.

Ik vind het leuk dat je dingen probeert te schrijven, dit vind ik helemaal kut. Veel te veel voor jou gevraagd om het te kunnen spelen dus ik kan er niks uit halen. Wat vind je er zelf van ?
pi_107815172
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee je reageert bijna nooit op anderen als zij iets posten wat niet direct tot jou gericht is, maar okee dat daargelaten.

Ik vind het leuk dat je dingen probeert te schrijven, dit vind ik helemaal kut. Veel te veel voor jou gevraagd om het te kunnen spelen dus ik kan er niks uit halen. Wat vind je er zelf van ?
Reageer de laatste tijd vaker op andere, of dat gericht op mij is of niet, maar dat is even een ander onderwerp.

Wat ik er zelf van vind, nouja.. wat ik al zei, ik heb er nog heel veel tweaking aan nodig, de snelheid heb ik er al wel voor in mijn vingers zitten merk ik, maar ik mis nog de preciezie, ben vrij slordig, en dat riffje... dat ga ik zondag even aan de band voorleggen àls ik het dan goed kan spelen tenminste, dit was gewoon even een hèèl basic idee wat ik via m`n mobieltje opnam, dus ik weet dat het niet prettig klinkt, zowel de audiokwaliteit als het spel.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 00:54:41 #138
125915 Dribbel_
pi_107815227
Maar dat is juist het probleem.

Ik mis preciezie
Ik ben slordig
Het klinkt niet prettig
Slechte audio kwaliteit
Slecht spel

HEt zijn jouw woorden, maar als je dat al weet. Post het dan niet.

En over die snelheid, die zit absoluut nog niet in je vingers. Je moet wat meer op je niveau gaan spelen, er constant boven hangen gaat je niet helpen.
pi_107815273
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar dat is juist het probleem.

Ik mis preciezie
Ik ben slordig
Het klinkt niet prettig
Slechte audio kwaliteit
Slecht spel

HEt zijn jouw woorden, maar als je dat al weet. Post het dan niet.

En over die snelheid, die zit absoluut nog niet in je vingers. Je moet wat meer op je niveau gaan spelen, er constant boven hangen gaat je niet helpen.
Sja, dat is het probleem met mij, ik heb het idee dat als ik boven m`n niveau ga spelen ik ook sneller leer zeg maar, en sneller de snelheid te pakken heb in m`n vingers.

Het lukt me niet om niet niet slordig te spelen, zelfs op keyboard speel ik nog slordig af en toe(En dat doe ik nu 11 jaar) dus dat zal wel een coòrdinatie probleempje zijn..
  vrijdag 10 februari 2012 @ 01:00:19 #140
125915 Dribbel_
pi_107815309
Het begint al met je ritme wat fout zit, je doet slagen omhoog waar ze omlaag moeten en andersom als dat niet goed zit zal je nooit straks spelen.
pi_107815329
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Het begint al met je ritme wat fout zit, je doet slagen omhoog waar ze omlaag moeten en andersom als dat niet goed zit zal je nooit straks spelen.
Dat van die slagjes merk ik zelf eigenlijk amper, ik speel gewoon slagjes zoals ik ze meestal speel, speel vaker downstrokes dan upstrokes omdat ik merk dat upstrokes nog niet helemaal top gaan(Wel als ik soleer.. dan gaat het beter dan met Rythm)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 01:03:32 #142
125915 Dribbel_
pi_107815366
Ja het gaat niet goed omdat je niet in een ritme speelt. DAT moet je leren, daarvan ga je goed spelen.

Zie het als auto rijden, met je linkerhand waarmee je de akkoorden en riffje pakt "stuur" je. Maar met je rechterhand moet je gas geven. Zolang geen gas kan geven schiet je gene meter op

:')
pi_107815386
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja het gaat niet goed omdat je niet in een ritme speelt. DAT moet je leren, daarvan ga je goed spelen.

Zie het als auto rijden, met je linkerhand waarmee je de akkoorden en riffje pakt "stuur" je. Maar met je rechterhand moet je gas geven. Zolang geen gas kan geven schiet je gene meter op

:')
Ok, maar wel apart, bepaalde dingen, zoals die U2 shit speel ik met delay 9 van de 10 keer gewoon goed mee op 1-2 fuck-ups, maar zoals die slagjes van Queen/Maroon 5 lukken me niet... heel vervelend.

Weet bij mezelf soms niet helemaal wanneer ik een up/down stroke moet doen en dàn ga ik de fout in.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 01:05:06 #144
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_107815387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:01 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat van die slagjes merk ik zelf eigenlijk amper, ik speel gewoon slagjes zoals ik ze meestal speel, speel vaker downstrokes dan upstrokes omdat ik merk dat upstrokes nog niet helemaal top gaan(Wel als ik soleer.. dan gaat het beter dan met Rythm)
je slagje kan niet inneens goed gaan en normaal altijd fout. Want dit is gewoon je techniek die te kort schiet. Gewoon eerst allerlei oefeningen doen om je techniek goed te krijgen en dan kan je verder.

Als je wil kan Ik morgen wel even kijken of Ik die tablatuur nog heb daarvoor dan scan Ik die wel voor je in.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_107815407
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:05 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

je slagje kan niet inneens goed gaan en normaal altijd fout. Want dit is gewoon je techniek die te kort schiet. Gewoon eerst allerlei oefeningen doen om je techniek goed te krijgen en dan kan je verder.

Als je wil kan Ik morgen wel even kijken of Ik die tablatuur nog heb daarvoor dan scan Ik die wel voor je in.
Soms zit ik met een bepaald slagje wel goed qua timing, maar met bijvoorbeeld een simpel Blues/Rock n roll slagje(Denk Chuck Berry) zit ik weer fout, en met U2 zit ik heel vaak goed.. het is vervelend..
pi_107815415
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:05 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Lijkt me trouwens prettig als je dat voor me inscant, het is toch les materiaal, en ik ben bereid om te leren, want soms kom ik in de knoop.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 01:08:25 #147
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_107815428
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:06 schreef Braddie het volgende:

[..]

Soms zit ik met een bepaald slagje wel goed qua timing, maar met bijvoorbeeld een simpel Blues/Rock n roll slagje(Denk Chuck Berry) zit ik weer fout, en met U2 zit ik heel vaak goed.. het is vervelend..
maar de blues is dan ook een slag appart met zijn afwijkende maatsoorten dacht Ik. *dit weet Ik niet geheel zeker lang geleden dat ik blues theorie had.

Gewoon blijven oefenen met makkelijkere dingen desnoods wat langzamer zette.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 01:08:55 #148
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_107815437
Dan kijk Ik morgen na mijn werk wel even.voor je ;)
pi_107815443
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:08 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

maar de blues is dan ook een slag appart met zijn afwijkende maatsoorten dacht Ik. *dit weet Ik niet geheel zeker lang geleden dat ik blues theorie had.

Gewoon blijven oefenen met makkelijkere dingen desnoods wat langzamer zette.
Dat ga ik dan wel doen, aldoende leert men hè
  vrijdag 10 februari 2012 @ 01:09:22 #150
125915 Dribbel_
pi_107815444
Ritme is gewoon consequent op en neer slaan. Dat is alles. Daar hoef je gene papier of iets voor te hebben. Gewoon doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')