quote:Zwette, gisteren 10cm
Dille, gisteren 10cm
Sneek, gisteren 10cm
IJlst, gisteren 9cm
Tussen IJlst en Woudsend, gisteren 9cm
Woudsend, vandaag 10 cm, gisteren 10cm
Slotermeer, gisteren8cm
Sloten, gisteren 8cm
Balk, vandaag 10 cm, gisteren 7cm
Fluessen (alternatieve route), vandaag 11cm, gisteren 10cm
Stavoren, vandaag 10 cm, gisteren 9cm
Workum, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Bolsward, gisteren 11cm
Harlingen, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Wier, gisteren 12cm
Vrouwbuurt, gisteren 11cm
Franeker, gisteren 10cm
Oude Leije, gisteren 10cm
Bartlehiem, vandaag 11cm, gisteren 11cm
Burdaard, gisteren 13cm
Dokkum, gisteren 13c
Leeuwarden, vandaag 10 cm, gisteren 10cm
twitter:elfstedentweets twitterde op woensdag 08-02-2012 om 19:54:37Brandweer zet wak af in Bolsward. Zuivelfabriek Hochwald loost warm water in 'ons' #elfstedentocht ijs. Veel ijs al weg. reageer retweet
WTF, stelletje beunhazen daarzo of waquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:56 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
twitter:elfstedentweets twitterde op woensdag 08-02-2012 om 19:54:37Brandweer zet wak af in Bolsward. Zuivelfabriek Hochwald loost warm water in 'ons' #elfstedentocht ijs. Veel ijs al weg. reageer retweet
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ze gaan nu bekend maken dat de penningmeester met het geld er vandoor is.
Je kan dit niet uitstellen. Veel te onzekere modellen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:04 schreef marcodej het volgende:
Niet eens uitstel, gewoon afstel. Tegenvaller.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:09 schreef MrJones het volgende:
Had niet verwacht dat ze al definitief nee zouden zeggen.
mja ik ook niet voor ze het verhaal verteldenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:09 schreef MrJones het volgende:
Ik ook niet. Had verwacht dat ze morgen of overmorgen nog eens bij elkaar zouden komen. Maar nu 'ie zegt dat ze de afgelopen dag ijs hebben verloren, kan ik het wel begrijpen. Dan is het ook gewoon over.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:09 schreef MrJones het volgende:
ze hadden nog speling. Maar schijnbaar is het toch echt te weinig allemaal.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:09 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Je kan dit niet uitstellen. Veel te onzekere modellen.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:16 schreef Bosbeetle het volgende:
ah dat was het weer voor dit jaar de komende jaren
De 5 daagse voorspelling is al zo vaak om de haverklap veranderd dat het meer dan prima kan dat na 2 dagen lichte dooi we weer richting de -10 duikenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:16 schreef Bosbeetle het volgende:
ah dat was het weer voor dit jaar...
Tenzij ze de stuwen aanzetten. Dag ijs.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De 5 daagse voorspelling is al zo vaak om de haverklap veranderd dat het meer dan prima kan dat na 2 dagen lichte dooi we weer richting de -10 duiken
Klopt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:18 schreef franklop het volgende:
wat zei die ijsmeester nou? op oud ijs is het beter vriezen ofzo?
Jaquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:18 schreef franklop het volgende:
wat zei die ijsmeester nou? op oud ijs is het beter vriezen ofzo?
wehehe ja Wilfred Genee vreesde er al voorquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:20 schreef franklop het volgende:
zit RTL dan vanavond, met programma Elfstedenkoorts
idd zei die bij 3FM jaquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:20 schreef alors het volgende:
[..]
wehehe ja Wilfred Genee vreesde er al voor
kwaliteit van dat ijs is ook gewoon slecht, als het goed zwart ijs had geweest had het geen probleem geweest.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:20 schreef Wruijff het volgende:
Maar ik vind dit wel vreemd. Er was dus een tekort van 6 centimeter. Dat kan toch best lukken in 3/4 dagen?
Zij denken van niet. En ik denk dat zij er meer verstand van hebben dan jij.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:20 schreef Wruijff het volgende:
Maar ik vind dit wel vreemd. Er was dus een tekort van 6 centimeter. Dat kan toch best lukken in 3/4 dagen?
Tekenend voor de doorgeslagen hysterie. En trouwens ook puur een keuze uit commercieel belang, zo'n uitzending. Zodat Unox en Chocomel fijn eromheen kunnen adverteren.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:20 schreef franklop het volgende:
zit RTL dan vanavond, met programma Elfstedenkoorts
De enige reden dat RTL uitzend zijn de kijkcijfers inderdaad.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:23 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Tekenend voor de doorgeslagen hysterie. En trouwens ook puur een keuze uit commercieel belang, zo'n uitzending. Zodat Unox en Chocomel fijn eromheen kunnen adverteren.
Jammer dat de tocht niet doorgaat, maar met dit soort commerciële perikelen kan ik echt geen medelijden hebben.
Je snapt het nog steeds niet hè.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:08 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Viel gewoon te verwachten. Als je een beetje kritisch en realistisch naar de berichtgeving en de weersverwachting kijkt, kon je dat gewoon weten.
Jammer, maar helaas.
Even de komende twee weken afwachtenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:16 schreef Bosbeetle het volgende:
ah dat was het weer voor dit jaar...
Och heden, het is toch wat.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:23 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Tekenend voor de doorgeslagen hysterie. En trouwens ook puur een keuze uit commercieel belang, zo'n uitzending. Zodat Unox en Chocomel fijn eromheen kunnen adverteren.
Jammer dat de tocht niet doorgaat, maar met dit soort commerciële perikelen kan ik echt geen medelijden hebben.
Jouw reactie viel ook te verwachten.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:08 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Viel gewoon te verwachten. Als je een beetje kritisch en realistisch naar de berichtgeving en de weersverwachting kijkt, kon je dat gewoon weten.
Jammer, maar helaas.
De fuck ben jij voor zwartkijker danquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:23 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Mwah qua hysterie heeft hij wel gelijkquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:45 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
De fuck ben jij voor zwartkijker dan
Ik snap het prima. Niet dat ik nou zonodig gelijk moet hebben (ik had liever ongelijk gehad en gezien dat de tocht doorging), maar iedereen die een beetje logisch en nuchter nadenkt kon deze uitkomst voorspellen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:39 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet hè.
Daarom wist de voorzitter het ook pas vanmiddag?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:47 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik snap het prima. Niet dat ik nou zonodig gelijk moet hebben (ik had liever ongelijk gehad en gezien dat de tocht doorging), maar iedereen die een beetje logisch en nuchter nadenkt kon deze uitkomst voorspellen.
Ergens op hopen of naar uitzien, prima. Contact met de realiteit verliezen: beetje jammer.
Ik ben realist en dat is ook gebleken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:45 schreef CaptainCookie het volgende:
De fuck ben jij voor zwartkijker dan![]()
Geen idee wanneer die man het wist. Die voorzitter heeft vast ook internet en telefoon, dus die heeft de berichten over verschillende plekken met zwak ijs vast wel tijdig gehoord.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:49 schreef Felagund het volgende:
Daarom wist de voorzitter het ook pas vanmiddag?![]()
Niemand verloor het contact met de realiteit. Iedereen wist dat het moeilijk zou worden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:47 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik snap het prima. Niet dat ik nou zonodig gelijk moet hebben (ik had liever ongelijk gehad en gezien dat de tocht doorging), maar iedereen die een beetje logisch en nuchter nadenkt kon deze uitkomst voorspellen.
Ergens op hopen of naar uitzien, prima. Contact met de realiteit verliezen: beetje jammer.
Hebben ze ook niet, maar het voelt wel als afstel idd.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:09 schreef MrJones het volgende:
Lees deel 2 en 3 van dit topic nog eens terug.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:54 schreef marcodej het volgende:
Niemand verloor het contact met de realiteit. Iedereen wist dat het moeilijk zou worden.
Als de vorst terugkomt volgende week, komt er eerst waarschijnlijk sneeuw. Dus ik zie ook geen kans meer dat hij dit jaar nog komt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hebben ze ook niet, maar het voelt wel als afstel idd.
Contact met de realiteit verliezen? Gast, kap met trollen. Het vriest de komende nachten rond de 8/10 graden. Als het bestuur alternatieve oplossingen had geaccepteerd hadden de zwakke plekken opgeknapt kunnen worden. Het was echt niet onmogelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:47 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Kijk in dit topic, hoe veel mensen er mee bezig waren en er zin in hadden en alles. Boeiend dat het dan alsnog niet doorgaat, maar het vooraf al steeds verpesten met van die negatieve berichten is gewoon jammer.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:46 schreef Anno2012 het volgende:
Inderdaad,zo'n reactie als nederland in de finale 1-0 voorstaat, spanje beter is. Iedereen hoopt dat het 1-0 blijft. Maar dan is iemand die de hele tijd gaat zeggen ''we gaan toch verliezen,let maar op''. En dan word het uiteindelijk 1-2. Iedereen teleurgesteld. En dan komt die persoon ''zie je, ik heb het toch gezegd!''
Zie hierboven.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:46 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Mwah qua hysterie heeft hij wel gelijk
Maar het was zoveel leuker dan een zwartkijker zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:47 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat is juist het hele punt. Boeiend dat je dat al kon zien. Ook het er naartoe leven door veel mensen en het er mee bezig zijn is leuk. DAT is het hele punt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:47 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat is voorpret lullo.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:56 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Lees deel 2 en 3 van dit topic nog eens terug.![]()
Maar goed, het gaat niet door. Helaas.
Helga van Leur zag de komende twee weken geen vorst.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als de vorst terugkomt volgende week, komt er eerst waarschijnlijk sneeuw. Dus ik zie ook geen kans meer dat hij dit jaar nog komt.
Jammer dat jullie zwartkijkers niet van realisten kunnen onderscheiden. Met een beetje logisch nadenken kon je bedenken dat het niet zou doorgaan. Heeft niks met trollen, pesten of voorpret verpesten te maken. Gewoon met logisch nadenken, berichtgeving volgen en simpel rekenwerk over de aangroei van ijs.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:58 schreef DeLuna het volgende:
Maar het was zoveel leuker dan een zwartkijker zijn.
Vertel eens, welke variabelen neem jij allemaal voor de aangroei van ijs?quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:03 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Jammer dat jullie zwartkijkers niet van realisten kunnen onderscheiden. Met een beetje logisch nadenken kon je bedenken dat het niet zou doorgaan. Heeft niks met trollen, pesten of voorpret verpesten te maken. Gewoon met logisch nadenken, berichtgeving volgen en simpel rekenwerk over de aangroei van ijs.
Wat een armoedig leven leid jijquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:03 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Jammer dat jullie zwartkijkers niet van realisten kunnen onderscheiden. Met een beetje logisch nadenken kon je bedenken dat het niet zou doorgaan. Heeft niks met trollen, pesten of voorpret verpesten te maken. Gewoon met logisch nadenken, berichtgeving volgen en simpel rekenwerk over de aangroei van ijs.
Ja. Maar dat vind ik helemaal niet leuk. En nu?quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:03 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Jaja, nu weten we het wel...iedereen is dom en jij bent de wijsheid zelve. Ga nu maar lekker 10kg aardappelen halen in je petje.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:03 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk dat de kans niet echt groot was. Dat kon je wel afleiden uit de berichten.quote:
Die elkaar telkens tegenspraken, niemand wist hoe dik het ijs nu echt was (en moest zijn). Voorzitter besefte het ook pas sinds vanmiddag.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk dat de kans niet echt groot was. Dat kon je wel afleiden uit de berichten.
Er was in de media aandacht besteed aan de beperkte aangroei van nog geen centimeter, op plekken waar het afgelopen nacht 7-8 graden had gevroren. Er was nog een factor wind, een factor sneeuw op het ijs. In aantocht zijnde, korte dooiperiode, met mogelijk nog weer natte sneeuw. Er was media-aandacht voor de beweeglijkheid van het water, waardoor het niet goed kon bevriezen, etc. Maar als je alleen leest wat je wilt lezen, krijg je dat niet of niet bewust mee.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vertel eens, welke variabelen neem jij allemaal voor de aangroei van ijs?
Je snapt het echt niet. Laat maar joh.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:03 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ja, dat de kans klein was, was vanmiddag al bekend. Was ook op het nieuws. Wat is je punt nu?quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:03 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Jammer dat jullie zwartkijkers niet van realisten kunnen onderscheiden. Met een beetje logisch nadenken kon je bedenken dat het niet zou doorgaan.
Vervelend voor je. Moet je niet in een topic over de actuele ijsdikte gaan posten, maar ergens in een topic met een titel als Leef hier toe naar de Elfstedentocht.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja. Maar dat vind ik helemaal niet leuk. En nu?
De komende nachten zou het weer flink gaan vriezen. Misschien dat Zaterdag of Zondag het ijs misschien wel goed was geweest,maar het gewoon te kort dag is om te regelen. Ik had verwacht dat ze zouden zeggen dat ze aan de hand van de verwachtingen de tocht zouden plannen op zaterdag/zondag.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:13 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Er was in de media aandacht besteed aan de beperkte aangroei van nog geen centimeter, op plekken waar het afgelopen nacht 7-8 graden had gevroren. Er was nog een factor wind, een factor sneeuw op het ijs. In aantocht zijnde, korte dooiperiode, met mogelijk nog weer natte sneeuw. Er was media-aandacht voor de beweeglijkheid van het water, waardoor het niet goed kon bevriezen, etc. Maar als je alleen leest wat je wilt lezen, krijg je dat niet of niet bewust mee.
Ik heb me gewoon neutraal opgesteld, niet als zwartkijker en ook niet om te trollen. Ik zou niet weten welk belang ik bij dat laatste heb; anonieme mensen pesten omdat de Elfstedentocht niet doorgaat. Vind het zelf ook jammer, ik gunde het de schaatsliefhebbers beslist, maar echt: dat het niet zou doorgaan, kon je op je klompen aanvoelen.
Ja nee fantastisch. Ik kan hier blij zijn over 15cm dikte dus dat doe ik dan ook.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:14 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Vervelend voor je. Moet je niet in een topic over de actuele ijsdikte gaan posten, maar ergens in een topic met een titel als Leef hier toe naar de Elfstedentocht.
Nou, dit schijnen heel wat mensen in dit verkapte 'toeleef-topic' niet te begrijpen. Mijn punt heb ik allang gemaakt. Vanmiddag al, vanavond nogmaals.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, dat de kans klein was, was vanmiddag al bekend. Was ook op het nieuws. Wat is je punt nu?
Je kunt mij van veel betichten, maar niet dat ik alleen lees wat ik wil lezen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:13 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Er was in de media aandacht besteed aan de beperkte aangroei van nog geen centimeter, op plekken waar het afgelopen nacht 7-8 graden had gevroren. Er was nog een factor wind, een factor sneeuw op het ijs. In aantocht zijnde, korte dooiperiode, met mogelijk nog weer natte sneeuw. Er was media-aandacht voor de beweeglijkheid van het water, waardoor het niet goed kon bevriezen, etc. Maar als je alleen leest wat je wilt lezen, krijg je dat niet of niet bewust mee.
Dat het nu niet doorgaat is nogal logisch. De tocht wordt pas uitgeschreven als overal het ijs dik genoeg is.quote:Ik heb me gewoon neutraal opgesteld, niet als zwartkijker en ook niet om te trollen. Ik zou niet weten welk belang ik bij dat laatste heb; anonieme mensen pesten omdat de Elfstedentocht niet doorgaat. Vind het zelf ook jammer, ik gunde het de schaatsliefhebbers beslist, maar echt: dat het niet zou doorgaan, kon je op je klompen aanvoelen.
Moet het wel gaan vriezen volgende week.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:15 schreef Marie30 het volgende:
Ik hoopte er zo op... En nu moet ik steeds weer aan dat spreekwoord van de ijsmeester denken... dat geeft me weer nieuwe valse hoop(dat spreekwoord dat op oud ijs vlugger nieuw ijs aangroeit...volgende week
!?
)
Het gaat niet om wat je zegt, maar om je toon. Mensen hier snappen ook echt wel dat de kans kleiner geworden was, tenzij ze echt het nieuws niet gevolgd hebben EN niet naar de voorspellingen voor komende week gekeken hebben.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:16 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Nou, dit schijnen heel wat mensen in dit verkapte 'toeleef-topic' niet te begrijpen. Mijn punt heb ik allang gemaakt. Vanmiddag al, vanavond nogmaals.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |