abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107691656

quote:
Videocontainers
dat, mpg, mpeg, avi, vob, ts, mov, xvid, mp4, mkv, m2t, m2ts, wmv, asf, iso, m1v, m2v, dvr-ms (Unprotected), flv, m1s, m2p, ifo, tp, trp, m4t, mts

Videocodecs
mpeg 1 / 2 / 4, divx 3 / 4 / 5 / 6, xvid, vc1 (wmv9), mjpeg (sd), h.264, avc

Ondertitelformaten
srt, sub, smi, ssa, ass, vobsub, pgs

Audioformaten
dolby digital / dts : 2 ch (down-mix), 5.1 ch (pass-through), pcm, lpcm, adpcm, bdlpcm, aac, wma, wma pro, mpeg-1 layer 1 / 2/ 3, mpeg-2 layer 1 / 2 / 3, mp3, wav, ogg, flac

Beeldformaten
gif, bmp, jpg, jpeg, png, tif, tiff

Output-resoluties tot en met 1080p

Netwerkprotocollen upnp, dlna, smb, nfs

Aansluitingen
Video 1x hdmi 1.3a; 1x composite video
Audio 1x analoog rca, 1x s/pdif optisch
Data 2x usb 2.0 (host)
Netwerk 1x 100Mbps-ethernet, 802.11n-wifi
Afmetingen en gewicht
Lengte 263mm
Breedte 88mm (inclusief voet)
Hoogte 27mm
Gewicht 350g
Ik was op zoek naar een mediaspeler die niet te duur was, met ingebouwde Wifi en in staat om HD-content af te spelen. Ik gebruik hem in combinatie met een Philips DFR9000 receiver, een Philips flatscreen (32pf7411, HD-ready) en een TP-link router (WR1043).

En het ding is fantastisch. Te koop voor nog geen 70 euro, en ik stream er probleemloos volledige DVD's mee vanaf mijn laptop!

Uiterlijk
Eigenlijk wilde ik een mediaspeler kopen en wegmoffelen in een kastje. De AC Ryan's en Mede8er's van deze wereld zijn lelijke vierkante blokken. Deze LG is een lust voor het oog. Natuurlijk is dat bij een dergelijk apparaat niet doorslaggevend, maar het is zeker een plus. Ik heb hem nu naast de TV staan en daar blijft hij ook.

Installatie
Fluitje van een cent. Waar ik met mijn (waardeloze) DFR9000 vaak de grootst mogelijke problemen heb wanneer ik meer dan 1 HDMI apparaat aansluit, werkt het nu in een keer allemaal perfect. Ook het installeren van de mediaspeler binnen mijn netwerk (draadloos) ging eigenlijk in 1 keer goed, terwijl ik toch een redelijke noob ben op netwerkgebied.

Beeldkwaliteit en geluidskwaliteit
Of ik nu een DVD brand en afspeel via mijn (HDMI aangesloten) DVD-speler, of hem stream via de LG, het maakt geen verschil. Beeld en geluid zijn om door een ringetje te halen.

Minpunten
Het streamen van ISO-bestanden en DVD-videomappen is wat omslachtig. Hij ziet deze niet in de sharedfolder van een mediaserver, maar alleen wanneer je via een andere weg de bestanden benaderd. Ik snap niet waarom, want hij speelt ze wel probleemloos af. Jammer is dat .IMG bestanden bijvoorbeeld niet afgespeeld worden, maar goed, de meeste downloads zijn toch ISO.

Ik heb verder wat moeite met het toegang krijgen tot mijn netwerkschijf (die aan de router hangt). De LG ziet niet alle mappen op deze schijf, maar ik vermoed dat dat een probleem is met de instellingen of het feit dat mijn router eigenlijk niet geschikt is voor grote externe harde schijven. Ik geloof niet dat dit een probleem van de mediaspeler is.

Zoek je een mediaplayer onder de ¤ 70,- die goed oogt en voortreffelijk werkt, zoek niet verder.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:16:07 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_107935808
B!zen ding, ik heb precies die. Alleen kan ik geen grote films (hd films van circa 8 gb) afspelen via netwerk (wankabel)
enig idee hoe dit kan?
pi_107941788
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:16 schreef ukga het volgende:
B!zen ding, ik heb precies die. Alleen kan ik geen grote films (hd films van circa 8 gb) afspelen via netwerk (wankabel)
enig idee hoe dit kan?
Geen idee. Bij mij lukt het wel, zelfs via wifi?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')