abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107689784

Welkom in het ''Raad de film'' topic!
Het idee is heel simpel, iemand post een afbeelding van een scene van een film, en de andere mensen raden welke film het is. Degene die het goed heeft mag het volgende plaatje posten.
Het is dus de bedoeling dat je echt een screenshot in een film maakt, en niet zo maar een plaatje van Google haalt, anders is het natuurlijk veel te simpel ;)

Regels:
Om het een beetje leuk te houden gelden er enkele regels:

• Welk moment je in de film kiest, mag je zelf weten. Maak het echter niet te makkelijk, een afbeelding van de iconische Reservoir Dogs-scene waar ze op rij richting de camera lopen is zo geraden, maar een willekeurig shot van een nietszeggende figurant kan natuurlijk ook niemand iets mee.
Misschien is het lastig om te bepalen welk frame je moet kiezen, zorg er gewoon voor dat je wel een paar herkenningspunten hebt, maar niet zo veel dat iedereen het kan raden.

• Afbeeldingen van Google halen is uitgesloten, hierbij kan je veel te makkelijk achterhalen welke film het is, ook al heb je hem niet gezien. Bestandsnamen verklappen vaak genoeg, en ergens anders uploaden heeft ook geen zin aangezien Google ook afbeeldingen kan herkennen en anders is er nog TinEye.

• Als je een film goed geraden heb, wacht dan niet te lang met het posten van een nieuw plaatje, zo bederf je het spelplezier van anderen :P De regel is dat als er binnen 60 minuten geen nieuwe staat iemand anders hem mag posten

• Soms is het nogal te moeilijk, dan mag je hints/tips geven. Geef deze echter niet te snel, zodat anderen ook nog kunnen nadenken en gokken. Zorg voor een redelijke tijd tussen de tips, zeg 3 uur. Wanneer je de eerste hint geeft ligt aan de drukte in het topic, maar laten we maar uitgaan van een minimum van 6 uur zodat iedereen een kans heeft gehad in het topic te kijken.

Hoe maak ik een plaatje in een film?
Een plaatje maken in een film is heel simpel, en kan met afspeelprogramma's als VLC Media Player (aanrader) of Media Player Classic.
In VLC is het een kwestie van pauzeren op 00:22:22, bovenin bij ''Video'' te kijken, en ''Snapshot'' te klikken. Standaard slaat hij hem dan op op het bureaublad.
In MPC is het ook makkelijk, pauzeren op de goede tijd, en gewoon bij ''File'' kiezen voor ''Save Image'' of gebruik de combinatie ''ALT + I''

Het plaatje kan je daarna uploaden op bijvoorbeeld imgur of TinyPic

Topic vol gemaakt? Hier is de openingspost.

Voor vragen kan je natuurlijk altijd in dit topic terecht!
pi_107690186
Nieuwe:
  maandag 6 februari 2012 @ 21:07:47 #3
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107691166
Ziet er uit als een film die ik denk ik wel wil zien dus ben benieuwd :D
My mama didn't raise no fool
pi_107691676
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:52 schreef RacerDKB het volgende:
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Zomer/warm klimaat, huizen van hout, kleding(jurk)/hoed doet denken aan eind 19de/ begin 20ste eeuw. Mogelijk zuiden van de VS of meer naar het westen. Met de fiets erbij moet het zeker na 1880 zijn.
Hoofdpersonage is jeugdig, kijkt stiekem naar wat misschien zijn of haar grote zus of broer is. Zoiets doet denken aan gedrag door jaloezie. Broers kijken niet stiekem met jaloezie naar hun grote broer met vriendin, minder althans, grotere kans dat de hoofdpersonage een meisje van rond de 12 is en de vrouw haar zus.
Zou mij niet verbazen als dit aan de vooravond van ww1 is, dat levert goeie drama.

verder nog geen idee welke film dit is. :D
pi_107692028
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:16 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Zomer/warm klimaat, huizen van hout, kleding(jurk)/hoed doet denken aan eind 19de/ begin 20ste eeuw. Mogelijk zuiden van de VS of meer naar het westen. Met de fiets erbij moet het zeker na 1880 zijn.
Hoofdpersonage is jeugdig, kijkt stiekem naar wat misschien zijn of haar grote zus of broer is. Zoiets doet denken aan gedrag door jaloezie. Broers kijken niet stiekem met jaloezie naar hun grote broer met vriendin, minder althans, grotere kans dat de hoofdpersonage een meisje van rond de 12 is en de vrouw haar zus.
Zou mij niet verbazen als dit aan de vooravond van ww1 is, dat levert goeie drama.

verder nog geen idee welke film dit is. :D
Het dikgedrukte klopt :P

(enkele seconden er voor)
  maandag 6 februari 2012 @ 22:13:57 #6
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107695152
Volgens mij speelt het zich af ergens in pittoresk Europa. Franklijk 't liefst O+
Twee geliefden, maar er gaat vast iets onheilspellends gebeuren :o
pi_107695306
Die bolhoed en gilet doet juist Engels aan, jurk ook al zo victoriaans.
pi_107695324
Lijkt me een saaie film.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:18:57 #9
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_107695408
Tevens geen idee...
  maandag 6 februari 2012 @ 22:19:23 #10
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107695434
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:17 schreef NDAsilenced het volgende:
Die hoed doet juist Engels aan, jurk ook al zo victoriaans.
Oh daar heb ik geen verstand van :+
Maar bolhoeden zijn idd wel erg Engels ja
pi_107698675
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Lijkt me een saaie film.
Gebaseerd op 2 frames uit 1 scène? Knap!
Denk dat je nog verbaasd zal zijn welke film het is dan.

Zal zo nog een screenshotje posten, volgens mij is het zelfs een top 250 film.
pi_107698868
  maandag 6 februari 2012 @ 23:38:11 #13
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107699081
Oh ik weet het! Alleen omdat ik de acteur herkende en imdb-de. Dus ik zeg niets :7
pi_107699480
Ik weet hem nu ook :) film overigens nooit gezien. mijn eerste gedachte waren toch goed, niet alleen het dikgedrukte.
pi_107700075
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:48 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik weet hem nu ook :) film overigens nooit gezien. mijn eerste gedachte waren toch goed, niet alleen het dikgedrukte.
Nog nooit gezien maar je eerste gedachten zijn toch goed? :p hoe weet je dat dan? Niet zuid of west Amerika, niet jong meisje als hoofdpersonage, etc.
pi_107700405
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 00:06 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nog nooit gezien maar je eerste gedachten zijn toch goed? :p hoe weet je dat dan? Niet zuid of west Amerika, niet jong meisje als hoofdpersonage, etc.
nee, maar wel de VS, en ook afspelend in 'the west'. dat had je niet dikgedrukt.
pi_107700502
Oja nu weet ik het weer. Die fietsscene was ik semi-vergeten.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 00:21:07 #18
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107700559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 00:19 schreef DrDentz het volgende:
Oja nu weet ik het weer. Die fietsscene was ik semi-vergeten.
Je mag het zeggen hoor :D
pi_107700610
Zal ik het zeggen? Nou oké.

Butch Cassidy en de Sundance Kid
pi_107700710
Is het goed is het goed?
pi_107700754
ik zat te zoeken naar goede western films na/rond de jaren 70, paar links gevolgt op google. De film zag er namelijk oud uit, maar wel kleur.
imdb gaf meteen uitslag met eerste fotos op de pagina
http://www.imdb.com/title/tt0064115/
pi_107700789
Als ik een screenshot moet posten van een 22:22, wat heb je dan het liefst

A - een hele bekende film
B - een redelijk onbekende film
C - een film die alleen ik gezien heb
pi_107700873
Ik zou alleen maar goede/bekende films doen, anders word het echt niks lijkt mij.
pi_107700906
of anders een minder bekende film, maar dan wel een redelijk herkenbare screenshot uit een belangrijke scene ofzo.
pi_107701240
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')