abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107669243
Beste allemaal,

Als pedagoog/onderzoeker doe ik aan de Universiteit Utrecht onderzoek naar hoe ouders hun kinderen zien. Ik vind het met name interessant of ouders hun kind zien als kwetsbaar en fragiel, of juist als krachtig en weerbaar. Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier over denken. Zie jij in je kind juist wat hem/haar kwetsbaar maakt en waarin hij/zij beschermd moet worden? Of zie je vooral juist hoe weerbaar je kind is en wat het allemaal aankan in het leven? En in wat voor situaties zie je je kind zo?

O ja, als je het leuk vindt om te testen in hoeverre jij zelf in je kind vooral kracht of kwetsbaarheid ziet: Wij hebben een gratis test ontwikkeld waarmee je dit voor jezelf kunt meten
http://tiny.cc/hoezieikmijnkindtest

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en veel plezier met de test!

Groeten,
Patty
  maandag 6 februari 2012 @ 13:08:28 #2
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_107670000
Ik zie mijn kinderen als extreem kwetsbaar. Daarom heb ik grote vitrine waar ik ze in heb gezet. Ze krijgen af en toe eten en drinken thats it.

Zo maken ze tevens geen troep en dat is dan weer mijn kracht. Win/win! ^O^
pi_107670270
Ik vind de vragen nogal :{

Ik heb liever dat mijn kind iets niet doet als het dat nog niet goed kan, dan dat het zich belachelijk maakt door het wel te doen..

Dus als je iets niet goed kan dan maak je jezelf belachelijk??
Good to know.. :D
pi_107670869
Wel fijn dat de test gratis is :Y
Trotse mamma :)
  Licht Ontvlambaar maandag 6 februari 2012 @ 13:35:36 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107670913
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:17 schreef Pvoesss het volgende:

Ik heb liever dat mijn kind iets niet doet als het dat nog niet goed kan, dan dat het zich belachelijk maakt door het wel te doen..

hoe kan een kind dan ooit iets leren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107671002
quote:
5s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is denk ik een van de intenties van de hele test :)
pi_107671200
ja maar dan doen ze het verkeerd..
Ik vind de uitkomst nogal doorzichtig.. Ik kan aan de hand van mijn keuzes en de vraagstelling precies raden wat er uitkomt.. Sommige vragen zijn heel zwar/wit en zoiets linken aan kracht of kwetsbaarheid is gewoon niet handig.

En zelfs al is het de insteek van de test zie ik nog niet in waarom dat belachelijk maken er in staat,
pi_107672270
De uitkomst van een test hoeft toch geen verrassing te zijn?
pi_107672614
Nee dat hoeft niet..
Maar sommige vragen zijn niet enkel te zien als kwetsbaar of kracht.
Je linkt een visie aan een vraag en dan moet je vind ik wat meer nadenken over je vragen :P
pi_107673288
Eigenlijk beide. Het is een weerbaar ventje, maar nog wel een ventje, dus soms is het wel oppassen geblazen dat hij niet in 7 sloten tegelijk rent ;)

Hij mag vanalles proberen, het (nog) niet goed doen is geen enkel probleem, zijn best doen is goed genoeg en bij dingen waarbij het niet eens belangerijk is dat hij zijn best doet is lol maken het doel.

Soms iets te overbezorgd, hem bv nu meerdere keren op het hart gedrukt om zonder begeleiding van het natuurijs af te blijven, wat me commentaar opleverde van hem dat hij het wel wist en echt niet gek was(sorry kind ;) ).

Het is altijd een vinden van evenwicht, hem genoeg loslaten zodat hij zichzelf kan ontwikkelen, maar ook de doldrieste jongensstreken wat in toom houden zodat het niet gevaarlijk wordt of vervelend voor anderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 6 februari 2012 @ 15:00:35 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107674251
Ach ja, en het is ook nog een samenspel tussen beide ouders. Waar ik de neiging heb om overbezorgd te zijn, maakt mijn man het wel weer goed met een grenzeloos vertrouwen dat ze alles aankunnen en vooral alles moeten proberen. Samen doen we het misschien wel precies goed (of juist helemaal fout) :')
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_107674761
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:08 schreef Aemelia het volgende:
Ik zie mijn kinderen als extreem kwetsbaar. Daarom heb ik grote vitrine waar ik ze in heb gezet. Ze krijgen af en toe eten en drinken thats it.

Zo maken ze tevens geen troep en dat is dan weer mijn kracht. Win/win! ^O^
Vitrines kunnen omvallen :{w vind ik niet slim van je!
  maandag 6 februari 2012 @ 15:18:03 #13
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_107675057
quote:
5s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik denk dat ik in het begin bij de 1e te beschermend was. Nooit kon hij op z'n "bek" gaan. Nu laat ik hem los en zie ik hem groeien. Ik was de belemmering van zijn ontwikkeling. Jammer dat ik dat niet van tevoren wist, maar gelukkig ben ik er op tijd achter gekomen
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  maandag 6 februari 2012 @ 20:35:45 #14
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_107689243
U heeft zojuist getest in hoeverre u in uw kind vooral zijn/haar weerbaarheid en kracht of kwetsbaarheid en beperkingen ziet. Uw individuele uitslag op deze test is:

4.571428571

Niks nieuws. Ik kan daar goed mee leven en kan verder alleen maar hopen en misschien een klein beetje sturen dat ie tot een evenwichtig, zelfverzekerde en zelfstandige knul opgroeit :)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_107703164
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:18 schreef VVDer het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik denk dat ik in het begin bij de 1e te beschermend was. Nooit kon hij op z'n "bek" gaan. Nu laat ik hem los en zie ik hem groeien. Ik was de belemmering van zijn ontwikkeling. Jammer dat ik dat niet van tevoren wist, maar gelukkig ben ik er op tijd achter gekomen
Kun je een concreet voorbeeld noemen van wat je vroeger niet toestond?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:18:47 #16
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_107703341
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 07:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Kun je een concreet voorbeeld noemen van wat je vroeger niet toestond?
Ik was hem voor alles aan het waarschuwen. Pas op: Als je dat doet, dan ..... etc.
Nooit kon hij er zelf achterkomen. Ik zat er altijd bovenop.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_107705887
spelvouten in de test :')

en slecht opgestelde vragen. is dit universitair? ik heb zelf ook vakken gedaan op dit gebied en als ik dit zo ingeleverd had, dan had het allemaal over gekund :N :X

uitslag van 4.714285714 trouwens.

pm maar als je wil weten waarom ik de vragen slecht vind ts.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107706880
Ik vond de vragen veel op elkaar lijken alleen anders gesteld. Maar ik kwam als ik kijk naar mijn oudste precies op 5 uit. Dus ik val in 2 uitslagen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107708009
Dit:

Score tussen 4 en 5
U ziet in uw kind meer weerbaarheid dan kwetsbaarheid. U vindt het waarschijnlijk belangrijk kinderen uitdagingen te bieden en zelfstandigheid te bevorderen, maar ziet ook dat uw kind op bepaalde gebieden kwetsbaar is beschermt uw kind op deze gebieden.

Het dekt de lading wel.
pi_107708415
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:35 schreef RockabeIIa het volgende:
U heeft zojuist getest in hoeverre u in uw kind vooral zijn/haar weerbaarheid en kracht of kwetsbaarheid en beperkingen ziet. Uw individuele uitslag op deze test is:

4.571428571

Niks nieuws. Ik kan daar goed mee leven en kan verder alleen maar hopen en misschien een klein beetje sturen dat ie tot een evenwichtig, zelfverzekerde en zelfstandige knul opgroeit :)
_O-
mijn uitslag was ook 4.571428571
  dinsdag 7 februari 2012 @ 12:03:04 #21
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_107708439
Mijn kinderen zijn krachtig in hun kwetsbaarheid wanneer zij zich open durven op te stellen, keer op keer. Ook na kwetsende confrontaties.

Zij zijn kwetsbaar in hun kracht wanneer zij iemand raken, die niet geraakt wilt worden. En zij een, voor hun nog niet te begrijpen, harde tegenreactie daarop krijgen.
Maar in dat geval is mama er nog....een leeuwin pur sang!!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:31:02 #22
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107711078
Uitslag precies 4: neutraal. Met een man die waarschijnlijk zo rond de 5,5 scoort, dus ik ben er tevreden mee :)

Ik vind de vragen trouwens wel goed gesteld. Dat inderdaad vaak dezelfde vragen iets anders verwoord worden is normaal, dat is een heel gewone onderzoeksmethode.

Ik vind het ook een nuttige test, of in ieder geval een nuttig onderwerp om over na te denken. Ik denk dat kinderen moeten leren falen om weerbaar te worden, en dat veel ouders en zelfs leerkrachten de neiging hebben dat te voorkomen.

quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:17 schreef Pvoesss het volgende:

Maar hoeveel volwassenen zijn er niet die precies zo denken? Zet 10 mensen in een kamer en vraag ze iets te doen wat ze nog niet eerder hebben gedaan. Of om te dansen, ofzo. Het overgrote deel zal volgens mij zeggen "Nee zeg, dan zie ik er belachelijk uit". Er zijn vast mensen die dat ook op hun kinderen overbrengen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:57:36 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107711990
Precies 4 hier. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:15 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik vond de vragen veel op elkaar lijken alleen anders gesteld. Maar ik kwam als ik kijk naar mijn oudste precies op 5 uit. Dus ik val in 2 uitslagen!!
Dat is nou juist de truc bij dit soort tests. Net anders gesteld kan dezelfde vraag ineens een ander antwoord opleveren...
pi_107712696
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:57 schreef Brighteyes het volgende:
Precies 4 hier. :)

[..]

Dat is nou juist de truc bij dit soort tests. Net anders gesteld kan dezelfde vraag ineens een ander antwoord opleveren...
Ik had eerst veel aan de linkerkant en daarna ineens veel aan de rechterkant. Dus antwoord bleef hetzelfde.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107712811
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:42 schreef krachtofkwetsbaarheid het volgende:
Beste allemaal,

Als pedagoog/onderzoeker doe ik aan de Universiteit Utrecht onderzoek naar hoe ouders hun kinderen zien. Ik vind het met name interessant of ouders hun kind zien als kwetsbaar en fragiel, of juist als krachtig en weerbaar. Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier over denken. Zie jij in je kind juist wat hem/haar kwetsbaar maakt en waarin hij/zij beschermd moet worden? Of zie je vooral juist hoe weerbaar je kind is en wat het allemaal aankan in het leven? En in wat voor situaties zie je je kind zo?

O ja, als je het leuk vindt om te testen in hoeverre jij zelf in je kind vooral kracht of kwetsbaarheid ziet: Wij hebben een gratis test ontwikkeld waarmee je dit voor jezelf kunt meten
http://tiny.cc/hoezieikmijnkindtest

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en veel plezier met de test!

Groeten,
Patty
Wat wil je hiermee bereiken ? Maw, wat wil je onderzoeken.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')