hoe kan een kind dan ooit iets leren...quote:Op maandag 6 februari 2012 13:17 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind de vragen nogal![]()
Ik heb liever dat mijn kind iets niet doet als het dat nog niet goed kan, dan dat het zich belachelijk maakt door het wel te doen..
Dus als je iets niet goed kan dan maak je jezelf belachelijk??
Good to know..
Dat is denk ik een van de intenties van de hele testquote:Op maandag 6 februari 2012 13:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hoe kan een kind dan ooit iets leren...
Vitrines kunnen omvallenquote:Op maandag 6 februari 2012 13:08 schreef Aemelia het volgende:
Ik zie mijn kinderen als extreem kwetsbaar. Daarom heb ik grote vitrine waar ik ze in heb gezet. Ze krijgen af en toe eten en drinken thats it.
Zo maken ze tevens geen troep en dat is dan weer mijn kracht. Win/win!
Inderdaad. Ik denk dat ik in het begin bij de 1e te beschermend was. Nooit kon hij op z'n "bek" gaan. Nu laat ik hem los en zie ik hem groeien. Ik was de belemmering van zijn ontwikkeling. Jammer dat ik dat niet van tevoren wist, maar gelukkig ben ik er op tijd achter gekomenquote:Op maandag 6 februari 2012 13:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hoe kan een kind dan ooit iets leren...
Kun je een concreet voorbeeld noemen van wat je vroeger niet toestond?quote:Op maandag 6 februari 2012 15:18 schreef VVDer het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik denk dat ik in het begin bij de 1e te beschermend was. Nooit kon hij op z'n "bek" gaan. Nu laat ik hem los en zie ik hem groeien. Ik was de belemmering van zijn ontwikkeling. Jammer dat ik dat niet van tevoren wist, maar gelukkig ben ik er op tijd achter gekomen
Ik was hem voor alles aan het waarschuwen. Pas op: Als je dat doet, dan ..... etc.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 07:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Kun je een concreet voorbeeld noemen van wat je vroeger niet toestond?
quote:Op maandag 6 februari 2012 20:35 schreef RockabeIIa het volgende:
U heeft zojuist getest in hoeverre u in uw kind vooral zijn/haar weerbaarheid en kracht of kwetsbaarheid en beperkingen ziet. Uw individuele uitslag op deze test is:
4.571428571
Niks nieuws. Ik kan daar goed mee leven en kan verder alleen maar hopen en misschien een klein beetje sturen dat ie tot een evenwichtig, zelfverzekerde en zelfstandige knul opgroeit
Maar hoeveel volwassenen zijn er niet die precies zo denken? Zet 10 mensen in een kamer en vraag ze iets te doen wat ze nog niet eerder hebben gedaan. Of om te dansen, ofzo. Het overgrote deel zal volgens mij zeggen "Nee zeg, dan zie ik er belachelijk uit". Er zijn vast mensen die dat ook op hun kinderen overbrengen.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:17 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind de vragen nogal![]()
Ik heb liever dat mijn kind iets niet doet als het dat nog niet goed kan, dan dat het zich belachelijk maakt door het wel te doen..
Dus als je iets niet goed kan dan maak je jezelf belachelijk??
Good to know..
Dat is nou juist de truc bij dit soort tests. Net anders gesteld kan dezelfde vraag ineens een ander antwoord opleveren...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:15 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik vond de vragen veel op elkaar lijken alleen anders gesteld. Maar ik kwam als ik kijk naar mijn oudste precies op 5 uit. Dus ik val in 2 uitslagen!!
Ik had eerst veel aan de linkerkant en daarna ineens veel aan de rechterkant. Dus antwoord bleef hetzelfde.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:57 schreef Brighteyes het volgende:
Precies 4 hier.
[..]
Dat is nou juist de truc bij dit soort tests. Net anders gesteld kan dezelfde vraag ineens een ander antwoord opleveren...
Wat wil je hiermee bereiken ? Maw, wat wil je onderzoeken.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:42 schreef krachtofkwetsbaarheid het volgende:
Beste allemaal,
Als pedagoog/onderzoeker doe ik aan de Universiteit Utrecht onderzoek naar hoe ouders hun kinderen zien. Ik vind het met name interessant of ouders hun kind zien als kwetsbaar en fragiel, of juist als krachtig en weerbaar. Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier over denken. Zie jij in je kind juist wat hem/haar kwetsbaar maakt en waarin hij/zij beschermd moet worden? Of zie je vooral juist hoe weerbaar je kind is en wat het allemaal aankan in het leven? En in wat voor situaties zie je je kind zo?
O ja, als je het leuk vindt om te testen in hoeverre jij zelf in je kind vooral kracht of kwetsbaarheid ziet: Wij hebben een gratis test ontwikkeld waarmee je dit voor jezelf kunt meten
http://tiny.cc/hoezieikmijnkindtest
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en veel plezier met de test!
Groeten,
Patty
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |