abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107613399
Ik wou vragen of iemand weet of je op je 16de een scooter bromfiets met een 70cc blok er op mocht rijden?
Ik heb een nieuwe gilera runner sp (70cc) en ik ben nog 15 maar ik moet mijn rijbewijs halen na een jaar maar ik wou het nu al weten.
En ik wou ook weten wat de gevolgen zijn als je gepakt word met zo een bromfiets.

Alvast bedankt, Ogi
pi_107613500
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 23:34 schreef G_Runner het volgende:
En ik wou ook weten wat de gevolgen zijn als je gepakt word met zo een bromfiets.
Dat het geen brommer meer is, maar een motor.

Dus: niet verzekerd, geen geldig rijbewijs, te veel vermogen, geen geldig kentekenbewijs.

Nog meer?
pi_107613740
Ben je achterlijk ofzo? :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107613825
Als je een ongeluk krijgt ben je ontzettend de sjaak. Hoeft niet eens je eigen schuld te zijn.
pi_107614043
het mag niet.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107614354
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zondag 5 februari 2012 @ 00:00:40 #7
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_107614442
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 23:43 schreef drumstickNL het volgende:
Ben je achterlijk ofzo? :')
Gozer (ts) joh!!!
pi_107614542
gevolgen zijn: al het bovenstaande + je scooter gaat in de autopers en dan past hij in een brintapak!
pi_107622078
Ik vind dit best een schattig topic O+
pi_107622106
Op het circuit mag je ermee rijden zelfs al op je 15e.
pi_107622265
Het mag niet, maar het is wel leuk natuurlijk.
De gevolgen zijn voor jezelf, zolang je geen ongeluk maakt of je krijgt geen controle na een ongeluk is er niets aan de hand, betrappen ze je erop dat de scooter is opgevoerd, draai jezelf voor de kosten op.
Bij een dodelijk ongeluk of een ongeluk met blijvend letsel werk je de rest van je leven voor die kosten.
En besef dat het wel gevaarlijk is want het gaat erg hard, zelf heb ik van mijn 16e tot mijn 18e op een 110cc Honda MTX gereden, veel lol en geluk gehad maar het is geen aanrader.
Is trouwens wel 17 jaar geleden.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_107649899
Goed bezig knul!
pi_107650740
Ik weet niks van brommers maar zou het ook mogelijk zijn om de orginele cylinder uit de boren en een grotere zuiger en andere krukas te monteren voor meer cc zonder dat je het aan de buitekant kan zien?
.
pi_107652453
Dus in principe maakt het kut uit of hij te hard door een snelle uitlaat of door een grotere cylinder. Hij wordt dus niet opeens als motor gezien.

Net zoals een te zware bestelbus niet opeens een vrachtwagen wordt en ik voor een kleine aanhanger met teveel stenen erin opeens een E rijbewijs nodig hebt. Of een auto opeens een bus is omdat er 12 man inzitten.
.
  maandag 6 februari 2012 @ 08:35:08 #16
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_107662651
Hij wordt wél als motor gezien met een cilinderinhoud van meer dan 49,9cc. Opvoeren door je uitlaat te veranderen is een manier om de constructiesnelheid van de bromfiets te overschrijden, meer cc's is je bromfiets upgraden tot motorfiets.
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
  maandag 6 februari 2012 @ 09:51:55 #17
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_107664041
Echt he, dat geneuzel over 20cc meer op je 16e lijkt nu heel cool, maar het gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als je gewoon flink gaat sparen en over 2 jaar je motorrijbewijs haalt dan mag je meteen een 500cc rijden. Dat is 10x zo veel! Dan wordt rijden pas echt leuk...
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_107670230
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:52 schreef Fer het volgende:
Ik weet niks van brommers maar zou het ook mogelijk zijn om de orginele cylinder uit de boren en een grotere zuiger en andere krukas te monteren voor meer cc zonder dat je het aan de buitekant kan zien?
Uitboren kun je zelf niet, daarvoor moet je naar een gespecialiseerd bedrijf, heb je een harde chroomwand in je cilinder kun je hem zelfs niet uitboren.
Je kunt wel gaan vijlen, maar meestal is het resultaat niet verbluffend en het is erg tijdrovend.
Je zult de in- en uitlaatpoorten moeten vergroten, spoelpoorten uitvijlen, de zuiger aanpassen, carb. uitboren, kop vlakken enz.
Aan de krukas hoef je niets te veranderen, dat heeft geen zin.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')