Komt door het milieu. Minder uitstoot en het moet zuinig enzo.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Dan schappen ze de V12's af en de V8's, en krijgt de 5 serie dan een 4 cilinder of wat? (zo iets meende ik gelezen te hebben ergens.
Ik ben het wel met je eens, het wordt er niet beter op, auto's zuiniger maken is een goed streven maar dat downsizing heb ik het ook niet zo opquote:Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef Turquaz52 het volgende:
BMW gaat gewoon zwaar bergafwaarts. Ik wil niet vloeken in de kerk (moskee in mijn geval), maar aub zeg, waar gaat dat heen? Downsizing ala.. Maar je maakt van een DIESEL toch geen ///M? Maak je er toch een M van waarom the fuck gooi je daar een gechipte 535i blok in met zijn twinturbo 3.0 diesel blok en noem je hem vervolgens 550d///M?
En dan dat gedrocht ala Polo 1 serie:
- nevermind, ga er geen woorden aan vuil maken.
Dan schappen ze de V12's af en de V8's, en krijgt de 5 serie dan een 4 cilinder of wat? (zo iets meende ik gelezen te hebben ergens.
[ afbeelding ]
Is bij mijn E46 ook eens vervangen, is niet zo'n hele moeilijke klus als ik mijn monteurvriend mag gelovenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 06:06 schreef xaban06 het volgende:
Carterventilatie(klep), zouden jullie het zelf vervangen of laten doen?
Je verwart je niet met de carterontluchtingsslang he?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is bij mijn E46 ook eens vervangen, is niet zo'n hele moeilijke klus als ik mijn monteurvriend mag geloven
edit: huh lees dat het toch vrij lastige klus is van zo'n 4 tot 6 uur.
Precies. En als we even kijken naar de brandstofprijzen dan kunnen we beter blij zijn dat BMW gaat downsizen. Een oude 5 of 7 serie krijg je amper kwijt aan de stoeptegels. Terwijl het degelijke onbreekbare auto's zijn maar simpelweg te duur waardoor ze niet rendabel zijn. Werken om te kunnen rijden zal niemand doenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:00 schreef piekartz87 het volgende:
Klopt allemaal wel, jammer dat downsizen. Maargoed, het is niet dat ze minder vermogen krijgen.
En het is niet dat ze veel keuze hebben. als ze niet downsizen met de concurrentie mee kunnen ze wel sluiten
Ze kunnen toch wel een paar modellen zwaar downsizen maar ook sommige modellen gewoon grote motoren blijven gebruiken? Zoals de een na grootste modellen (voor de ///M (3/5/6 etc)) grote blokken gebruiken..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:42 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Precies. En als we even kijken naar de brandstofprijzen dan kunnen we beter blij zijn dat BMW gaat downsizen. Een oude 5 of 7 serie krijg je amper kwijt aan de stoeptegels. Terwijl het degelijke onbreekbare auto's zijn maar simpelweg te duur waardoor ze niet rendabel zijn. Werken om te kunnen rijden zal niemand doen
Ben ook blij dat ik nu mn 323TI heb. Als ik hem voor de deur laat staan dan kost het mij ongeveer 80 euro per maand aan vaste lasten.
Ik heb ook begin april mn motorexamen dus dan zal ik vaker op de motor rijden
Das leuk maar hoeveel blokken liggen op de sloop die nog niet eens aan de 2 ton zitten? Vaak is het caroserie eerder weggerot dan het blok zelf.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, het wordt verkocht als voordeliger en veel zuiniger, maar het blok is eerder kapot inderdaad. Zo'n kleine uitgeperste 4cylinder haalt de miljoen km zeker niet. Dus of hogere reparatiekosten of nogal vroeg afdanken. Nou, die paar litertjes bespaarde brandstof kan er amper tegenop wegen.
Ik heb die hele carterventilatie/olieafscheider vervangen door de Canadese versie. Die is hetzelfde, maar dan met rubber/schuimrubber bekleding zodat bij koud weer de boel wat minder snel vol zit met mayo(of is dat meer een 330 foutje dan een M54 probleempje?). Aan de inlaat kant moet je toch behoorlijk wat zooi weghalen voordat je erbij kunt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is bij mijn E46 ook eens vervangen, is niet zo'n hele moeilijke klus als ik mijn monteurvriend mag geloven
edit: huh lees dat het toch vrij lastige klus is van zo'n 4 tot 6 uur.
Monteur heeft aangegeven dat het 100-150 zal kosten, inclusief materiaal. Maar dan hebben we het alleen over de klep.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijne had af en toe ook last van mayo hoor. Sinds carterventilatieklep vervangen was inderdaad niet meer. Misschien is mijn monteur wel heel goed en snel dan
Ik kan hem ook nergens vinden in alle technische tekeningen die online staanquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Da's een aparte. Op mijn E36 TDS zat zoiets niet. Maar het zit op de radiator return hose dus het moet iets te maken hebben met het meten van de koelwatertemperatuur denk ik.
Niets, maar het valt me wel op dat de motortemperatuur (tenminste, het koelwater; dat is natuurlijk wat er gemeten wordt) niet constant blijft. Hij gaat mooi naar het midden toe, blijft daar even en zakt dan weer tot net voor het blauwe vlakje. Vervolgens stijgt hij weer tot het midden en zo gaat het de hele reis door.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat ook al te zoeken op realoem.com maar nee kan niets vinden.
http://www.realoem.com/bm(...)=11_1460&hg=11&fg=35
Als je die stekker loshaalt, gaat er wat branden binnen, controlelampje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |