abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5066043
Ik wou vragen of er hier dames zijn die ervaring hebben met een schaamlipcorrectie (operatie/verkleining van (een van) de kleine schaamlippen).

Wie heeft er nog meer ervaring mee? Ik zoek vooral mensen die de operatie ook hebben laten uitvoeren omdat ze fysieke problemen hadden, zoals pijn bij het vrijen en het fietsen.

pi_5079633
geen idee

gaat het om te kleine of juist te grote schaamlippen

[edit - ga er nu niet de draak mee stelen, het kan serieus bedoeld zijn. in dat geval is het vrij lastig en het komt voor ja]

[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 19-07-2002 17:41]

ook nog njet
  zaterdag 20 juli 2002 @ 00:18:13 #3
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_5084099
Schijnt tegenwoordig steeds vaker voor te komen.

Heb je het al via het forum van www.viva.nl geprobeerd?

pi_5084995
Het gaat om de kleine schaamlippen, die zijn ongelijk en eentje is te groot. Dat doet pijn en daarom laat ik me opereren. Op de site van de Viva ben ik al met iemand in contact gekomen, gelukkig, maar ik vroeg me af of er net als ik mensen zijn die het hebben laten doen omdat ze er last van hadden, pijn enzo. Degene met wie ik contact heb heeft het laten doen voor hoe het eruit ziet. Ik wil graag voor- en na ervaringen horen van mensen die het doen om dezelfde reden als ik.

En ja, het is zeker wel serieus bedoeld, mensen die er de draak mee steken weten waarschijnlijk niet precies wat het inhoudt. Maar gelukkig is het geen levensbedreigende ziekte of zo, spotten er mee is niet aardig en een beetje kinderachtig, maar het is niet dat ik er niet van kan slapen vannacht.

pi_5085009
Pijn bij het fietsen heb ik ook wel es hoor, dan ga je toch gewoon anders zitten

Of helpt dat bij jou niet?

Are you pondering what I'm pondering?
  zaterdag 20 juli 2002 @ 01:40:20 #6
28560 toska
Let's All Chant
pi_5085046
In je profiel staat dat je een man bent
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_5085060
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 01:40 schreef toska het volgende:
In je profiel staat dat je een man bent
dan kan ik me helemaal goed voorstellen dat je er echt last van hebt
right cookie
  zaterdag 20 juli 2002 @ 01:49:44 #8
28560 toska
Let's All Chant
pi_5085109
Maar goed , het kan ook dat je een dame bent , en nee ik heb geen ervaring hiermee , als je je daadwerkelijk laat opereren ben ik wel benieuwd naar je ervaringen , het lijkt me erg pijnlijk om je daaraan te laten opereren,

succes!

Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_5085123
Ik heb nog niet naar mijn profiel gekeken, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt dat alleen vrouwen schaamlippen hebben en dat MISS Misery ook niet echt een naam is voor een man. Maar goed, als DAT alles het nog niet duidelijk genoeg maakt zal ik mijn profiel even aanpassen.

En niet alleen fietsen doet pijn, seks doet ook pijn en dat vind ik nog veel vervelender. Als het zo simpel was dat het op te lossen was met gewoon even anders zitten, zou ik me niet laten opereren, want zo'n prettige ingreep is het nou ook weer niet.

Overigens vond mijn huisarts het zeer verstandig dat ik er iets aan laat doen en ben ik zelf ook blij dat ik de stap gezet heb. Ik zie er ook niet echt tegenop en twijfel er ook zeker niet over, ik zoek gewoon vrouwen die erover mee kunnen praten, die weten hoe het is.

zaterdag 20 juli 2002 @ 01:58:27 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5085153
Edit.

[Dit bericht is gewijzigd door static op 20-07-2002 02:24]

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_5085170
Zelf geen correctie gehad,maar ik werk wel op afdeling plastische chirurgie als verpleegkundige.
Ik kan je wel meer vertellen over wat er voor en na een operatie gebeurt of kan gebeuren..misschien dat je er wat aan hebt.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_5085184
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 02:01 schreef Brennie het volgende:
Zelf geen correctie gehad,maar ik werk wel op afdeling plastische chirurgie als verpleegkundige.
Ik kan je wel meer vertellen over wat er voor en na een operatie gebeurt of kan gebeuren..misschien dat je er wat aan hebt.
Nou, graag! Dat zou heel fijn zijn. Het gebeurt bij mij trouwens onder plaatselijke verdoving, dus dan weet je dat, daar hebben ze in dat ziekenhuis gelukkig veel ervaring mee (ze voeren die operaties zowel onder narcose uit als onder plaatselijke verdoving, je kunt zelf kiezen).
pi_5085200
De informatie is nogal uitgebreid...wat wil je graag weten?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_5085209
Je kunt idd kiezen of je onder plaatselijke of algehele narcose wil.
Het voordeel van een plaatselijke verdoving is,dat je gewoon "bij" blijft.Je bent minder suf en minder snel misselijk.( over het algemeen)
pi_5085212
Hoe lang duurt de operatie ongeveer, hoe doen ze het precies, praat er steeds iemand tegen je tijdens de operatie als je plaatselijk verdoofd bent, wanneer is de verdoving uitgewerkt, krijg je pijnstillers mee?

En hoe lang duurt het voor het genezen is, ongeveer?

pi_5085217
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 02:07 schreef Brennie het volgende:
Je kunt idd kiezen of je onder plaatselijke of algehele narcose wil.
Het voordeel van een plaatselijke verdoving is,dat je gewoon "bij" blijft.Je bent minder suf en minder snel misselijk.( over het algemeen)
Ik heb zelf ervaring met narcose en ik vond het absoluut geen leuke ervaring (heb na een ongeluk meerdere dagen achter elkaar onder narcose gelegen en heb het later ook nog een keer moeten ondergaan, maar vond het vreselijk eng). Ik ben toen ook inderdaad misselijk geworden na de narcose. De reden dat veel vrouwen toch voor narcose gaan is dat ze het een naar idee vinden om er bewust bij te zijn als ze met je bezig zijn en dan vooral op zo'n intieme plaats, maar dat vond ik toch nog minder erg dan wat ik van narcose weet.
  zaterdag 20 juli 2002 @ 02:21:44 #17
15080 static
pi_5085290
Keej, dit is dus wel een serieus topic dus negeer aub mijn eerdere post.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_5085306
Het is een betrekkelijk kleine ingreep.
Hoe lang een operatie precies duurt is nooit zeker te zeggen.
Ik zou uitgaan van een half uur tot een uur..maar dat is een redelijke schatting.
Tijdens de operatie zullen ze wel tegen je praten,je kunt als je wilt ook een discman luisteren.
De anaesthesist zit vlak naast je,om je in de gaten te houden.
Wat ze precies doen..kan ik je niet vertellen,dat is medische informatie,die je de chirurg kunt vragen zodra je in het ziekenhuis opgenomen wordt.
Na de operatie kom je op de uitslaapkamer.Als daar al je vitale functie's stabiel blijven ga je naar de afdeling.
Het gebied wat verdoofd zal zijn is niet groot.Dat is wel vrij snel uitgewerkt.Hoe lang dat duurt kan ik niet precies zeggen.
Ik weet niet of je via een slangetje in de rug ( epiduraal) continu pijnstilling blijft krijgen..want dan blijf je gedurende de tijd dat je die epiduraal hebt,vrijwel pijnvrij.
Heb je dat niet,dan krijg je naast de paracetamol,ook wat zwaardere pijnstilling en als dat nodig is iedere 4 tot 6 uur morfine prikken.Wat over het algemeen goed werkt.
Wat ik gezien heb,is dat bij een persoon die schaamlippen kreeg ( transformatie van man naar vrouw)..er een tampon in de vagina komt die vastgehecht wordt.De schaamlippen worden regelmatig gekoeld met ijs,om zwelling en bloeding tegen te gaan.Deze persoon ging na een paar dagen naar huis.
De genezing hangt af van ..
: De mate van bloeding
Er geen complicatie optreedt-- infectie ( dat gevaar bestaat altijd na een operatie)
het zal best pijnlijk zijn en gaan zwellen..
je zal met plassen en zitten wel een tijdje last houden.
Hoe lang..sja..elk persoon is verschillend.reken maar op een week.
Hopelijk weet je wat meer
pi_5085365
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 02:24 schreef Brennie het volgende:
Het is een betrekkelijk kleine ingreep.
Hoe lang een operatie precies duurt is nooit zeker te zeggen.
Ik zou uitgaan van een half uur tot een uur..maar dat is een redelijke schatting.
Tijdens de operatie zullen ze wel tegen je praten,je kunt als je wilt ook een discman luisteren.
De anaesthesist zit vlak naast je,om je in de gaten te houden.
Wat ze precies doen..kan ik je niet vertellen,dat is medische informatie,die je de chirurg kunt vragen zodra je in het ziekenhuis opgenomen wordt.
Na de operatie kom je op de uitslaapkamer.Als daar al je vitale functie's stabiel blijven ga je naar de afdeling.
Het gebied wat verdoofd zal zijn is niet groot.Dat is wel vrij snel uitgewerkt.Hoe lang dat duurt kan ik niet precies zeggen.
Ik weet niet of je via een slangetje in de rug ( epiduraal) continu pijnstilling blijft krijgen..want dan blijf je gedurende de tijd dat je die epiduraal hebt,vrijwel pijnvrij.
Heb je dat niet,dan krijg je naast de paracetamol,ook wat zwaardere pijnstilling en als dat nodig is iedere 4 tot 6 uur morfine prikken.Wat over het algemeen goed werkt.
Wat ik gezien heb,is dat bij een persoon die schaamlippen kreeg ( transformatie van man naar vrouw)..er een tampon in de vagina komt die vastgehecht wordt.De schaamlippen worden regelmatig gekoeld met ijs,om zwelling en bloeding tegen te gaan.Deze persoon ging na een paar dagen naar huis.
De genezing hangt af van ..
: De mate van bloeding
Er geen complicatie optreedt-- infectie ( dat gevaar bestaat altijd na een operatie)
het zal best pijnlijk zijn en gaan zwellen..
je zal met plassen en zitten wel een tijdje last houden.
Hoe lang..sja..elk persoon is verschillend.reken maar op een week.
Hopelijk weet je wat meer
Dank je voor de informatie. Overigens is het bij mij een dagbehandeling, de plastisch chirurg deed ook vrij luchtig erover, het enige wat hij zei is dat ik niet op de fiets moest komen, zelf rekende hij op een paar dagen last, maar het was toen een vrij kort gesprek, dus heel veel kreeg ik er niet van te horen.

Wat hij trouwens ook zei was dat ik het beste twee strakke broekjes mee kon nemen en dat er na de operatie een gaasje op zou komen en daar moesten dan twee strakke broekjes overheen, dan zou het het snelste genezen.

Fijn om een reactie te krijgen van iemand die er veel verstand van heeft, zo hoor ik weer nieuwe informatie. Ik heb nogmaals nog niet veel gelegenheid gehad om met de chirurg te praten en mijn huisarts zegt dat hij er helemaal niks van weet.

pi_5085428
Ok in dat geval..neem ik aan dat je voldoende pijnstilling mee zult krijgen.Als de arts alleen een recept voor paracetamol meegeeft,zou ik ook vragen voor een receptje voor diclofenac/voltaren 50 mg en een recept voor pantazol 20 mg.
Pantazol is een "maagbeschermer".Het is beter om die ook te nemen,aangezien diclofenac een wat zwaardere pijnstilling is,en dus iets meer belastend voor de maag kan zijn.
je kunt eventueel wat steriele gazen op de schaamlippen doen tegen het eventuele bloeden.
Niet te strakke ondergoed en een maandverbandje dragen.
Ik denk haast wel dat de chirurg gaat zeggen dat je de wond moet koelen met ijs.Zegt hij dat niet,dan moet je even vragen of dat noodzakelijk is.
Wanneer je ijs op de wond doet,doe het zakje met ijs dan in een washandje of op een matje en dan op de wond.maar niet direct de ijs op de wond leggen.
Pijn zul je zeker hebben helaas,maar met goede pijnstilling en rustig aan doen kan het wel dragelijk worden.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust
  zaterdag 20 juli 2002 @ 02:43:08 #21
15080 static
pi_5085432
*snel wegrent uit dit topic*
  zaterdag 20 juli 2002 @ 02:45:37 #22
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_5085445
Katja Schuurman heeft niet zo lang geleden d'r schaamlippen laten opereren (en d'r borsten). M'n moeder heeft bij de operatie geassisteerd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_5085454
Strakke ondergoed dragen?
Wel..ja inderdaad 1 die wel de gazen en maandverband op zijn plaats houd,maar niet de boel afknelt.
Ik begrijp niet wat daar de functie van is..om 2 strakke onderbroeken te dragen,mogelijk bedoeld hij daarmee dat daarmee de zwelling wat tegengehouden wordt..
Stel ook zoveel mogelijk vragen aan de arts en Anaesthesist..daar zijn ze voor
pi_5085459
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 02:43 schreef static het volgende:
*snel wegrent uit dit topic*
wrrm..???
  zaterdag 20 juli 2002 @ 02:49:21 #25
15080 static
pi_5085472
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 02:47 schreef Brennie het volgende:

[..]

wrrm..???

Omdat e.e.a. iets te gedetailleerd wordt beschreven.

Ik ben als de dood voor ziekenhuizen enzo.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')