Er staat ook in de wet dat je slechts 3x een tijdelijk contract mag hebben, het 4e contract wordt een vast contract.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Heb je meer dan 36 maanden (zonder tussenpose van langer dan 3 maanden) gewerkt voor hetzelfde bedrijf dan heb je recht op een contract voor onbepaalde tijd. Niets meer en minder staat in de wet.
Dat klopt, die dien je inderdaad niet mee te tellen.quote:Stage is geen werk.
Nope. De contract constructie mag van alles zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:53 schreef Dennis101 het volgende:
Er staat ook in de wet dat je slechts 3x een tijdelijk contract mag hebben, het 4e contract wordt een vast contract.
stage telt niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:55 schreef thunderdome1996 het volgende:
Februari 2009 - juni 2009 (stage)
Juni 2009 - maart 2010 (uitzendbureau)
maart 2010 - maart 2012 (in dient bij betreffende bedrijf)
Dus dit is meer dan 36 maanden.
Ik heb ergens gelezen dat als je tijdens je stage dezelfde werkzaamheden uitgevoerd heb als tijdens het werken, dat je de stage wettelijk kunt zien als werken.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er staat ook in de wet dat je slechts 3x een tijdelijk contract mag hebben, het 4e contract wordt een vast contract.
[..]
Dat klopt, die dien je inderdaad niet mee te tellen.
vraag het na bij een rechtshulp winkel. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:57 schreef thunderdome1996 het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat als je tijdens je stage dezelfde werkzaamheden uitgevoerd heb als tijdens het werken, dat je de stage wettelijk kunt zien als werken.
Wie weet of dit waar is?
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Nope. De contract constructie mag van alles zijn.
http://www.arbeidsrechter(...)e-of-onbepaalde-tijdquote:1. Omzetting arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd naar onbepaalde tijd
Ten eerste vindt omzetting plaats als de arbeidsverhouding van partijen aan bepaalde voorwaarden voldoet, te weten:
Partijen meerdere arbeidsovereenkomsten hebben gesloten, terwijl er drie jaren zijn verstreken sinds het aangaan van de eerste arbeidsovereenkomst.
Partijen binnen een termijn van drie jaar drie arbeidsovereenkomsten hebben gesloten, welke zij laten volgen door een vierde arbeidsovereenkomst.
Partijen één arbeidsovereenkomst sloten voor langer dan drie jaar, welke zij na een korte onderbreking voor bepaalde tijd laten volgen, dan wel direct laten volgen door een overeenkomst voor een duur van langer dan drie maanden.
Telt gewoon mee.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:05 schreef aguardian76 het volgende:
Je hebt niet al die tijd bij het zelfde bedrijf gewerkt, je bent aan het werk geweest voor dat bedrijf via een uitzendbureau. Dat is een ander bedrijf.
Nope, die regeling is per 1-1-2012 gestopt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:06 schreef babipangang het volgende:
Sowieso kunnen jongeren tot 27 jaar op dit moment een 4e tijdelijke contract aangeboden krijgen om de jeugdwerkloosheid tegen te gaan
Per 1 januari 2012 geldt dit niet meer.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:06 schreef babipangang het volgende:
Sowieso kunnen jongeren tot 27 jaar op dit moment een 4e tijdelijke contract aangeboden krijgen om de jeugdwerkloosheid tegen te gaan
Nee, ik werk in de bouw.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Telt gewoon mee.
Verder gelden in de horeca andere termijnen en contractaantallen, volgens mij. Ik weet niet of je in de horeca werkt, TS?
Indien TS in dezelfde functie is gebleven is er sprake van opvolgend werkgeverschap, dus dan telt dat gewoon mee.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:05 schreef aguardian76 het volgende:
Je hebt niet al die tijd bij het zelfde bedrijf gewerkt, je bent aan het werk geweest voor dat bedrijf via een uitzendbureau. Dat is een ander bedrijf.
Ik heb nog steeds dezelfde functie, en heb nooit een andere functie gehad.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Indien TS in dezelfde functie is gebleven is er sprake van opvolgend werkgeverschap, dus dan telt dat gewoon mee.
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:07 schreef thunderdome1996 het volgende:
[..]
Per 1 januari 2012 geldt dit niet meer.
[..]
Nee, ik werk in de bouw.
Ow ik ben niet meer op de hoogtequote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nope, die regeling is per 1-1-2012 gestopt.
Bedankt, dit lijkt me inderdaad geschikter.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Trouwens, het lijkt me dat je vraag beter past in WGR.
Is alleen maar beter, helaas moet ik er wel van op de hoogte zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:12 schreef babipangang het volgende:
[..]
[..]
Ow ik ben niet meer op de hoogte
Ik moet er ook van op de hoogte blijven eigenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:39 schreef thunderdome1996 het volgende:
[..]
Is alleen maar beter, helaas moet ik er wel van op de hoogte zijn.
En hier probeer ik nog meer te weten te komen. Wat aardig lijkt te lukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |