Als je een pannenkoek in de lucht gooit wil je gewoon dat-ie niet meer terugkomt!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:07 schreef Angelfrouk het volgende:
wij hebben nu eentje met motor en als je daar een keukenrol tegenaan houd zuigt ie de hele rol omhoog!![]()
LOL, dat zie ik al heel voor mequote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je een pannenkoek in de lucht gooit wil je gewoon dat-ie niet meer terugkomt!
Kan je niet boven je keukenkastjes langs een uitlaat naar de zijgevel maken?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:53 schreef rauw het volgende:
Ik wil een afzuigkap kopen en het is me opgevallen dat motorloze afzuigkappen duurder zijn dan met motor.
Ik heb echter een centraal afzuigsysteem in huis, dus heb een motorloze nodig.
Kan ik ook een afzuigkap met motor kopen en de motor er uit halen??
In mijn ervaring werkt dat ook voor geen meter: je houdt een enorme hoeveelheid condens, als je er een frituurpan onder zet komen er stoomwolken uit de hercirculatiegaten.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:22 schreef Diepvriez het volgende:
Ik ben nu aan het kijken voor recirculatie systeem dat hopelijk beter werkt.
Sta je dan met een wapperende slurf uit je broek in de keuken.......quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:59 schreef klipper het volgende:
Gewoon een goede nemen met motor en deze via de gevel naar buiten loodsen.
Let wel een simpel bouwmarkt afzuigkap lijkt leuk maar is vaak gewoon bagger.
Een goede afzuigkap zuigt je lul uit je broek.
Uit je broek, dus hij zit er in.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:06 schreef cvboer het volgende:
[..]
Sta je dan met een wapperende slurf uit je broek in de keuken.......
Het is nou wachten op een afzuigkap met een turbinemotor, dan heb je helemaal geen
planten meer op de vensterbank staan.
Vaak zit er dus wel een klep in die dichtloopt als deze uit staat.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:23 schreef CafeRoker het volgende:
Bij een motorkap zet je alleen de motor uit als je hem uitzet. Sluit zo'n motorloze ook niet echt af als hij uitstaat?
Vergeet niet een vlinderklep in je afvoer te maken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:33 schreef m_verstraeten het volgende:
Ik heb thuis ook een centraal ventilatie systeem. Ik netjes een motorloze afzuigkap gekocht. Maar dat ding werkte niet super icm met het ventilatiesysteem. Je bleef alles binnen ruiken.
Gelukkig zat er en productiefout in de kap, dus terug naar de winkel en omgeruild voor 1 met motor. Gat in de muur gemaakt en afvoer naar buiten. Werkt een stuk beter en ik ruik nu bijna niets als ik aan het koken ben
Voor mij geen motorloze rommel meer, meet gewoon een kap met motor.
Die kooklucht kan op ongewenste plaatsen BIJ JOU naar buiten geblazen worden. In de douche of WC dus. Ik neem aan dat het systeem zo geinstalleerd is dat het niet bij andere flats terechtkomt, anders zou sigarettenrook ook van de ene naar de andere flat kunnen via het ventilatiesysteem.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:30 schreef r3gi3boy het volgende:
ik heb voor mijn nieuwbouw appartement de volgende redenatie:
aangezien ik op de bovenste verdieping zit, wil ik tegen het advies van de bouwbrochure in toch een afzuigkap met motor plaatsen. In de brochure staat het volgende: 'Een afzuigkap met motor kan het ventilatiesysteem ontregelen en kooklucht op ongewenste plaatsen uitblazen'.
Zou het nog een verschil maken dat ik als bovenste bewoner de laatste persoon 'in de pijpleiding' ben? m.a.w., gaan mijn kookluchten niet rechtstreeks naar de ventilatieklep op het dak?
Hier geen last van.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In mijn ervaring werkt dat ook voor geen meter: je houdt een enorme hoeveelheid condens, als je er een frituurpan onder zet komen er stoomwolken uit de hercirculatiegaten.
Uiteraard zit die klep er ook nog tussen... Anders waait het zo naar binnenquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vergeet niet een vlinderklep in je afvoer te maken.
Bij mij kwam er gigantisch veel kou naar binnen via het afvoer kanaal. Uiteindelijk het afvoerkanaal vervangen voor een PVC exemplaar met vlinderklep. Scheelt echt aanzienlijk.
De badkamer bevindt zich aan de andere kant van de keukenmuur, dus ik ga er vanuit dat deze twee ruimtes dezelfde luchtschacht gebruiken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die kooklucht kan op ongewenste plaatsen BIJ JOU naar buiten geblazen worden. In de douche of WC dus. Ik neem aan dat het systeem zo geinstalleerd is dat het niet bij andere flats terechtkomt, anders zou sigarettenrook ook van de ene naar de andere flat kunnen via het ventilatiesysteem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |