abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107514933
Er is weer eens geprobeerd mijn auto te stelen :( :( :(

Het slot aan de bijrijderskant is een tijd geleden al geforceerd en sindsdien onbruikbaar. Nu hebben ze het aan de bestuurderskant geprobeerd. Er is een gat naast het slot gemaakt (geboord?) en dat gat kan je echt helemaal diep in. Verder is het deel waar de sleutel in gaat licht geforceerd. Gelukkig is het ze niet gelukt mijn auto echt te stelen. Waarom ze dat niet lukt is me echt een raadsel, maar goed, gelukkig maar.

Staat mijn auto nu nog veilig met zo'n gat naast het slot? Is er een manier om het zelf een beetje te fixen of zo? Moet ik het gat op de een of andere manier dichtmaken? Ik ben niet handig, dus slot vervangen of andere ingewikkelde dingen zit er helaas niet in.

*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:44:26 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_107514953
peurschuim in spuiten
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:44:36 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_107514958
of dichtkitten
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:44:36 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_107514959
Hoe moeten wij nou weten of je auto wel of niet gejat gaat worden...?

Ga naar de garage en laat er een ander slot inzetten. Is vast niet zo duur als een andere auto...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_107515272
Wat leeell zegt vooral niet doen in ieder geval.

Wtf is peurschuim anyway.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:55:10 #6
256666 leeell
I know you're lonely
pi_107515285
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:54 schreef Anne het volgende:
Wat leeell zegt vooral niet doen in ieder geval.

Wtf is peurschuim anyway.
:') sorry

peurschuim is dat schuim waar oude zadels van gemaakt zijn, die gele troep
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:55:54 #7
256666 leeell
I know you're lonely
pi_107515305
proberen uit de deuken en dan een plaatje laten lassen eraan
pi_107515312
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:55 schreef leeell het volgende:

[..]

:') sorry

peurschuim is dat schuim waar oude zadels van gemaakt zijn, die gele troep
Bij mij heet dat purschuim B-).

En gebruik je editknop eens, ipv 2 posts achter mekaar steeds.
pi_107515328
Hier kun je niets zelf aan fixen.

Heb je geen handigerd achter de hand in je kenissenkring? Gewoon portierslotjes op de sloop regelen. Via een garage kan ook maar dat gaat in de papieren lopen.

Overigens; nog verzekeringswerk van te maken of alleen wa?
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:57:42 #10
256666 leeell
I know you're lonely
pi_107515350
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:56 schreef Anne het volgende:

[..]

Bij mij heet dat purschuim B-).

En gebruik je editknop eens, ipv 2 posts achter mekaar steeds.
o, spreektaal wellicht.

en sorry, macht der gewoonte, niet gewenst in PTA ?
pi_107515408
Alleen WA. En vervangen zou dan echt via garage moeten en dat vind ik ook weer zonde, aangezien het slot het nog wel doet. Alleen dat gat is wel een probleem, lijkt me.
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:08:00 #12
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_107515620
Dat gat naast het slot is waarschijnlijk met een dunne schroevendraaier of priem geslagen, (met de hand achter op het handvat slaan) . net naast het slot, als je weet waar loopt nl een gewoon stalen stangetje welke het "deursluitmechanisme bedient welke op een andere plek zit dan het slot.

hiervoor hoef je met je schroevendraaier dus alleen het stangetje omhoog te wippen. blijkbaar hebben ze het niet op de juiste plek gedaan.

Dit tegenhouden kun je toch niet, dus repareren kun je doen door het deurpaneel er uit te halen, dan het slotje eruit halen, en met eerst een tangetje het naar binnen geslagen staal wat terug te buigen en dit met een deukhamer weer plat te slaan, hierna heel lichtjes scheuren, en met een lakstift bijwerken.

laten drogen, en het slotje weer monteren, en dan zul je er niet veel meer van zien

Ik zou hem in ieder geval dichtmaken, anders loopt je deur vol met vocht
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_107808619
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:08 schreef zuigmarmot het volgende:
Dat gat naast het slot is waarschijnlijk met een dunne schroevendraaier of priem geslagen, (met de hand achter op het handvat slaan) . net naast het slot, als je weet waar loopt nl een gewoon stalen stangetje welke het "deursluitmechanisme bedient welke op een andere plek zit dan het slot.

hiervoor hoef je met je schroevendraaier dus alleen het stangetje omhoog te wippen. blijkbaar hebben ze het niet op de juiste plek gedaan.

Dit tegenhouden kun je toch niet, dus repareren kun je doen door het deurpaneel er uit te halen, dan het slotje eruit halen, en met eerst een tangetje het naar binnen geslagen staal wat terug te buigen en dit met een deukhamer weer plat te slaan, hierna heel lichtjes scheuren, en met een lakstift bijwerken.

laten drogen, en het slotje weer monteren, en dan zul je er niet veel meer van zien

Ik zou hem in ieder geval dichtmaken, anders loopt je deur vol met vocht
...en vergeet het plastic niet goed dicht te plakken voor je je deurbekleding erop monteert .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_107810335
Slot eruit, gaatje weer mooi rondmaken met een lassapparaat en een plaatje, strak maken, spuitbusje eroverheen en slot er weer in. Zal geen schoonheidsprijs winnen maar dan functioneert het weer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107810368
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Slot eruit, gaatje weer mooi rondmaken met een lassapparaat en een plaatje, strak maken, spuitbusje eroverheen en slot er weer in. Zal geen schoonheidsprijs winnen maar dan functioneert het weer.
dit wel ff behandelen met anti roest middelen
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:36:22 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_107810765
wat een prutsers, gok niet dat ze hem willen stelen voor de verkoop.. denk eerder als vlucht wagen of ramkraak wagen...

tipje trek anders je bobine kabel los. of maak er een relai tussen (cheap ass start onderbreker)
pi_107810927
Dank voor de berichten en tips. Bij de garage laten maken kost rond de 180 euro (inclusief vervangen van het slot, want dat doet het nog wel, maar is wel degelijk beschadigd, dus zal het vast niet eeuwig blijven doen. Ook op zoek geweest naar een compleet nieuw portier, dat is een stuk minder duur, maar eigenlijk altijd zonder slot, dus ook niet echt een optie.

Zelf er meer aan repareren dan ergens kit in smeren kan ik niet, dus ook niet echt een optie. Voorlopig gebeurt er dus niks aan.

Ik heb wel een groot stuurslot gekocht. Hopelijk helpt dat wat en schrikt het in elk geval af, al weet ik wel dat als ze echt willen ze er alsnog mee weg komen, het levert ze in elk geval vertraging op, dus hopelijk slaan ze mijn auto dan over.

En T42, zou ook kunnen dat ze 'm daarvoor wilden, maar deze autootjes doen het erg goed op de tweedehandsmarkt en brengen nog aardig wat op, dus dat is ook niet helemaal onwaarschijnlijk.
pi_107811121
is dat een stukje 206?

Ik zou toch nog eens heel goed over die 180 euro nadenken. Dat valt in het niet bij een verdwenen auto, en het is nu wel heel makkelijk om hem open te wippen. Voor dieven is het niet eens een auto maar gewoon een stapel verkoopbare onderdelen op wielen.

Trouwens, het is de bijrijderskant. Als je toch geld wil besparen zou je ook een nieuw gebruikt portier kunnen kopen, je huidige slot onbruikbaar maken door er metaallijm oid in te spuiten en dat in die nieuwe deur te zetten. Dan zit het tenminste goed dicht.

edit: of haalt je huidige slot er helemaal uit en laat er een plaatje achter lassen. Beetje plamuur eroverheen, spuitbusje en het ziet er voor 5 tientjes weer aardig uit.
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:49:05 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_107811302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:40 schreef Naamah het volgende:

En T42, zou ook kunnen dat ze 'm daarvoor wilden, maar deze autootjes doen het erg goed op de tweedehandsmarkt en brengen nog aardig wat op, dus dat is ook niet helemaal onwaarschijnlijk.
dan doen ze het verkeerd :P beschadigde autotjes verkopen niet zo goed ;) of ze hebben onderdelen nodig.
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:50:14 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_107811355
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:44 schreef CafeRoker het volgende:
is dat een stukje 206?

Ik zou toch nog eens heel goed over die 180 euro nadenken. Dat valt in het niet bij een verdwenen auto, en het is nu wel heel makkelijk om hem open te wippen. Voor dieven is het niet eens een auto maar gewoon een stapel verkoopbare onderdelen op wielen.

Trouwens, het is de bijrijderskant. Als je toch geld wil besparen zou je ook een nieuw gebruikt portier kunnen kopen, je huidige slot onbruikbaar maken door er metaallijm oid in te spuiten en dat in die nieuwe deur te zetten. Dan zit het tenminste goed dicht.

edit: of haalt je huidige slot er helemaal uit en laat er een plaatje achter lassen. Beetje plamuur eroverheen, spuitbusje en het ziet er voor 5 tientjes weer aardig uit.
helemaal dicht lassen en via AB je deuren openen. wel een oplaad punt onder de bumper maken voor geval je accu stuk is.
pi_107811379
Tsja, er er zal uiteindelijk wel iets aan moeten gebeuren inderdaad. Ik hoop dat voor nu het stuurslot even voldoende is.

En de foto is de bestuurderskant, de bijrijderskant is eerder al geforceerd, daarvan doet het slot het helemaal niet meer. Plaatje erachter zou ook nog kunnen, maar bij de garage doen ze dat niet, denk ik, en zelf kan ik het niet.
pi_107811405
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:50 schreef T42 het volgende:

[..]

helemaal dicht lassen en via AB je deuren openen. wel een oplaad punt onder de bumper maken voor geval je accu stuk is.
AB als in afstandsbediening? Die heb ik niet, oud autootje. Of AB als in achterbak? Dat zou wel hilarische taferelen opleveren _O- _O-
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:53:02 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_107811461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:51 schreef Naamah het volgende:

[..]

AB als in afstandsbediening? Die heb ik niet, oud autootje. Of AB als in achterbak? Dat zou wel hilarische taferelen opleveren _O- _O-
afstandsbediening ;) maar dat kun je er in zetten voor niet zo heel duur. (zie ik in nog vele oudere auto soms zitte ;)
en dan laat je hele gat dicht maken kunnen ze er ook niet meer met een schroevendraaier in roeren.

moet je wel een lasser zoekken
pi_107811534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:50 schreef Naamah het volgende:
Tsja, er er zal uiteindelijk wel iets aan moeten gebeuren inderdaad. Ik hoop dat voor nu het stuurslot even voldoende is.

En de foto is de bestuurderskant, de bijrijderskant is eerder al geforceerd, daarvan doet het slot het helemaal niet meer. Plaatje erachter zou ook nog kunnen, maar bij de garage doen ze dat niet, denk ik, en zelf kan ik het niet.
probeer FHF eens, als je de spullen hebt stelt het heel weinig voor.
pi_107811564
verzekering?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')