skunkasaur | donderdag 2 februari 2012 @ 12:03 |
Mijn Golf 3 uit 1992 doet gek. Nou doet ie wel meer gekke dingen, maar met deze kou heb ik het probleem dat de verwarming pas aanslaat als ik 80 km/u rijd. Net zat ik achter iemand die maar 70 ging en ik kon er niet voorbij, na een minuut of wat had ik geen warme lucht meer uit de ventilatie. Wat daar nog bij komt en mogelijk (waarschijnlijk) gerelateerd is, is dat de ventilatie niet blaast. Alleen in de hoogste stand en dan is het net een orkaan ![]() Alle zekeringen zijn nog goed. Wat kan het probleem zijn? | |
kabelhaspel | donderdag 2 februari 2012 @ 12:08 |
Thermostaat. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 2 februari 2012 @ 12:10 |
Of kachelweerstand. Dus de kachel doet het alleen op de hoogste stand? | |
StormS.A | donderdag 2 februari 2012 @ 12:16 |
| |
StormS.A | donderdag 2 februari 2012 @ 12:16 |
| |
FlyingDutchman_1987 | donderdag 2 februari 2012 @ 12:23 |
Heb dit ook al een keer bij een Golf 1 gezien. Hel! je kunt overwegen die unit te vervangen | |
Straatcommando. | donderdag 2 februari 2012 @ 12:34 |
Thermostaat en kachelweerstand. ![]() | |
skunkasaur | donderdag 2 februari 2012 @ 13:22 |
Kachel doet het altijd (mits ik 80+ rijd) maar de warme lucht "stroomt" er meer uit dan dat het systeem blaast. | |
Sounddragon | donderdag 2 februari 2012 @ 13:24 |
Koelvloeistofniveau is te laag -> checken en bijvullen ![]() | |
skunkasaur | donderdag 2 februari 2012 @ 13:53 |
Nope, da's prima op niveau. De auto verbruikt de koelvloeistof enigszins, dus dat houd ik altijd goed in de gaten. Komt bij dat ik in Zweden zit en niet zonder wil komen te staan. ![]() ![]() | |
skunkasaur | donderdag 2 februari 2012 @ 13:54 |
Maar thermostaat en kachelweerstand dus. Even googlen hoor. En liters dank aan u allen! ![]() | |
skunkasaur | maandag 6 februari 2012 @ 16:27 |
Kachelweerstand verklaart in ieder geval het niet blazen van de ventilatie, dus daar heb ik eerst maar eens naar gekeken. Ik vond dit ding op de plek waar de kachelweerstand moest zitten volgens google, dus ik hoop dat dit 'm is? ![]() ![]() ![]() ![]() Zoals te zien is een van de contacten doorgebrand, ook de stekker en het draadje die erop aangesloten zijn zwartgeblakerd. Verklaart dit de ventilatieproblemen? Hoe heet zo'n ding? (Iemand die het in het Zweeds weet toevallig? ![]() EDIT: Oh heuj lol: http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=13792261 | |
skunkasaur | donderdag 16 februari 2012 @ 17:02 |
Right. Ik heb een nieuwe kachelweerstand gevonden (mocht hem zelf uit een sloopwagen schroeven ![]() Stand 1, 2 en 4 van de ventilatie doen het. Stand 3 geeft geen sjoege. Maar nou komt het, ongeveer de driekwart van de tijd doen stand 1 en 2 ook niks... maar als ik een beetje met de dial wiggle wel. Ik heb dat het contactpieletje al bijgesteld, helpt niet. Wat te doen? Waar kan dit aan liggen? ![]() | |
CafeRoker | donderdag 16 februari 2012 @ 17:22 |
Kennelijk heb je nog een los contactje, een kapotte schakelaar of is de nieuwe kachelweerstand ook deels kapot. Ik zou even uitzoeken hoe je hem kunt kortsluiten en dan eens proberen hem vast op stand 2 te zetten. Blijft hij blazen dan is het de schakelaar of het stekkertje er naartoe. Is er geen verschil, dan is je nieuwe weerstand ook kapot. Even voor de zekerheid, je hebt dat rotte contactje waar je het over had toch vervangen nietwaar? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 16 februari 2012 @ 18:25 |
vervang je kachelmotor ook maar, deze draait zwaar en daardoor brand je weerstand stekker uit .... | |
skunkasaur | donderdag 16 februari 2012 @ 18:51 |
Jep, "nieuwe" kachelweerstand (ding van de eerste foto) plus stekkertje. Dank, Google here I come. ![]() | |
skunkasaur | woensdag 22 februari 2012 @ 20:23 |
Ik heb het gefikst heur. ![]() | |
2cv | woensdag 22 februari 2012 @ 23:25 |
Hoe ? | |
Blue-eyes | woensdag 22 februari 2012 @ 23:33 |
Skunk is mijn held ![]() |