abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:34:06 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107469643
Hoi! :)

Ik zit op dit moment bij een client van mij op de computer (thuiszorg)

Deze mevrouw heeft onlangs een opname in het zkh gehad en had verzorging geregeld voor haar kat. Dit is compleet misgelopen en het arme dier is verwaarloosd. Mevr. is nu weer tijdelijk uit het zkh, maar moet zo spoedig mogelijk weer opgenomen worden. Echter niet voor ze zeker weet dat haar kat deze keer wel goed verzorgd wordt!

Pensoin oid is geen optie, mevrouw zit in de wsnp.
Het liefst zou zij zien dat er dagelijks iemand langskomt om Tumba eten en een aai te geven. Hiervoor is er een vergoedingsbudget aanwezig toegezegd door de bewindvoerder. Voer en alles zal dan in huis zijn.

Echter staat mevrouw ook een heel klein beetje open voor de mogelijkheid om Tumba elders onder te brengen, incl. genoeg voer. Dit zal dan eventueel in overleg met haar moeten. De komende opname zal voor een maand zijn.

Mevrouw woont zelf in Utrecht, ik ben (mede door werk en gezin) niet in staat om dit op mij te nemen, maar ik dacht wel direct aan F&F. Wie weet zit er hier iemand die deze dame met een gerust hart naar het zkh kan laten gaan in de wetenschap dat er goed voor haar kat gezorgd wordt.

Het gaat om een prachtige kater van 12 jaar oud, geholpen, getatoueerd, gezond, geen speciaal dieet voer, Alle inentingen zijn gegeven.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_107469698
Ik heb een te wisselend schema, anders had ik het beestje iedere dag wel even willen komen knuffelen en aandacht geven (en eten natuurlijk). Kun je misschien iets meer informatie geven over de tijden en hoevaak per dag enzo?

Verder: kickje
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:55:52 #3
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107470048
Thanks voor de kick ;)

Hb het even nagevraagd, het liefst 2x per dag (1x natvoer en 1x droogvoer) en de tijden mken niet uit. Als er maar een volle bak brokken neergezet wordt.
(ik ga even stofzuigen/dweilen, check zo weer hier!)
(kattenbak even schoonmaken/schoonhouden uiteraard ook, kattengrit is dan ook voldoende aanwezig)
pi_107470104
Ik ben te vaak niet in Utrecht om dit te kunnen doen, jammer :(
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:06:24 #5
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_107470271
Ik mag geen huisdieren in mijn nieuwe huisje anders had ik er wel op willen passen.
Is het niet makkelijk om de buren te vragen?

OF je doet hetvolgende:

Elke dag een brief sturen en voila :P
pi_107470677
Waar in Utrecht ongeveer? Welke periode? En voor hoe lang zou het ongeveer zijn?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:55:00 #7
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107471460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:24 schreef Naamah het volgende:
Waar in Utrecht ongeveer? Welke periode? En voor hoe lang zou het ongeveer zijn?
Majellapark/cremerplein ongeveer! Wanneer? Zodra er goede opvang is geregeld en mevr. met een gerust hart haar kat kan achterlaten, dan kan zij weer opgenomen worden namelijk, voor minimaal 1 maand, kan iets langer worden.
pi_107471899
Kan het ook per paar dagen? Want ik kan wel af en toe een week achter elkaar.
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:16:35 #9
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_107472101
Je hebt ook voederapparaten, als je dan een keer niet kan zet je gewoon zo'n bak neer.
pi_107472853
Ik kan en wil ook best helpen, maar ik kan me niet vastleggen voor een maand lang twee keer per dag. Maar misschien wel in combinatie met andere mensen?
pi_107473571
Dat wat Naamah zegt ja.
pi_107477075
Gewoon een dikke bak met brokken er neer zetten. Dat je om de 3 a 4 dagen komt. Dan kun je de kat ook een knuffel geven. nat voer hoeft niet. Onze katten krijgen alleen brokken en wij kunnen gerust 5 dagen weg blijven. Je krijgt alleen maar meer liefde op de dag dat je terug komt :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:11:01 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107477658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:53 schreef Aloria het volgende:
Gewoon een dikke bak met brokken er neer zetten. Dat je om de 3 a 4 dagen komt. Dan kun je de kat ook een knuffel geven. nat voer hoeft niet. Onze katten krijgen alleen brokken en wij kunnen gerust 5 dagen weg blijven. Je krijgt alleen maar meer liefde op de dag dat je terug komt :D
Ieder zijn ding, maar ik zou mijn katten niet zomaar 5 dagen alleen laten. No way :@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:07:58 #14
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107498486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ieder zijn ding, maar ik zou mijn katten niet zomaar 5 dagen alleen laten. No way :@
Ik dus ook niet. Overigens is het daarbij ook mis gegaan bij de vorige 'opvang' die geregeld is. Beestje is al 12 jaar gewend om 1x natvoer en 1x droogvoer te krijgen. Degene die de kat zou verzorgen heeft dus een bak droogvoer en wat bakken water neergezet en het natvoer is totaal niet aan bod gekomen. Mevr. was dus helemaal van de leg dat haar 'kind' zo slecht verzorgd was dat ze dus vroegtijdig uit het zkh is gekomen en nu eerst een goede opvang wil hebben voor Tumba voor ze weer terug wilt naar het zkh.
pi_107498991
Maar zou het dan mogelijk zijn om met meerderen dat te doen? Want dan kan er altijd wel iemand.
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:18:37 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107499168
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:15 schreef Franknfurter het volgende:
Maar zou het dan mogelijk zijn om met meerderen dat te doen? Want dan kan er altijd wel iemand.
Volgens mij wel, maar daar moet Maya dan even uitsluitsel over geven. Dat is dus de eigenaar/baasje van de kat. Ik was vanmorgen bij haar aan het werk (noodinval, haar vaste hulp was ziek) dus in principe ben ik niet standaard elke week bij haar. Heb wel haar telefoonnummer en emailadres, had haar al gemaild dat ze even hier moest kijken, dus wacht ik op antwoord van haar :)
pi_107499525
Oke, ben benieuwd!
pi_107501102
In overleg (maar ik betwijfel of er tegenspraak komt) zou de kat hier kunnen komen.

Ik heb ervaring met het opvangen van katten. Er zijn alleen een aantal "maren":
Ik woon in Enschede, en heb geen mogelijkheid om poes op te halen.
Ik zit nu op een kamer van ongeveer 16 m2. De rest van het huis kan de kat wel heen, maar ik kan niet garanderen dat ie niet naar buiten kan, zeg maar, dus dat doe ik liever niet.

En ik heb een hond. Hond is super gewend aan katten. T boeit haar niks dat er een kat is. Voordat ik verhuisde had ik met mijn vriend 5 "eigen" katten en meestal 1, 2 of 3 katten in de opvang. :)

Edit: ophalen kan best, maar dan moet poes mee in de trein. Weet niet of dat handig is.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:00:41 #19
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107501332
Ik gok zowaar dat ze niet akkoord gaat met Enschede.. Het liefst houd ze hem thuis en dat hij daar verzorgd wordt (beest heeft al de nodige ellende meegemaakt qua verhuizingen) of anders in de buurt van waar ze zelf zal zijn (gemoedsrust). Of hij ook met honden kan weet ik zelf eigenlijk niet :?
pi_107501383
Dat snap ik natuurlijk. :)

Maar het aanbod staat iig. Hij zal hier niks te kort komen. Ik werk niet, studeer niet dus ben veel thuis.
Mijn hond negeert katten volledig, ook nieuwe katten.

Ik snap best dat het een eind weg is en ik wil best eerst langskomen oid zodat ze wat vertrouwen krijgt.

Nou goed, gooi het in de groep, en voor als je niks anders vindt (of ze is ineens HEEL enthousiast) dan staat mijn aanbod. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_107502530
Nadeel van met meerderen doen is wel dat we het echt goed zouden moeten afspreken en met de sleutel lijkt het me lastig. Maar als daar een oplossing voor is, ben ik zeker van de partij!

Jammer dat je denkt dat ze niet wil dat ie naar Lonaa gaat, klinkt echt als een prima oplossing namelijk. Hier in huis zou eventueel ook kunnen (mits geen sloopneigingen enzo :)), maar ideaal is dat misschien ook niet. Hier wonen ook twee hamstertjes, dus kat zou op de gang + extra kamer moeten als ik er niet ben. Nou ja, op zich zou het best kunnen. Maar maakt het echt zoveel uit dat dat dan wel in Utrecht is in plaats van Enschede?
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:38:28 #22
33954 ElisaB
pi_107502968
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:28 schreef Naamah het volgende:
. Maar maakt het echt zoveel uit dat dat dan wel in Utrecht is in plaats van Enschede?
Het zal poes echt worst wezen :D
  donderdag 2 februari 2012 @ 00:01:53 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107503754
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het zal poes echt worst wezen :D
Poes Kater zal het weinig uitmaken, ik denk alleen dat het voor Maya zelf een hele grote stap zal zijn. Het liefst wil ze hem houden waar hij nu zit, maar als daar niks voor te vinden is stond ze wel een beetje open voor opvang elders. Als Tumba dan naar de andere kant van NL zou gaan zou ze dat heel moeilijk vinden.
  donderdag 2 februari 2012 @ 00:29:48 #24
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107504388
Is er niemand van de directe buren die dit op zich wilt nemen?
Ook hoi !
  donderdag 2 februari 2012 @ 00:37:20 #25
33954 ElisaB
pi_107504505
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 00:01 schreef Ireth het volgende:

[..]

Poes Kater zal het weinig uitmaken, ik denk alleen dat het voor Maya zelf een hele grote stap zal zijn. Het liefst wil ze hem houden waar hij nu zit, maar als daar niks voor te vinden is stond ze wel een beetje open voor opvang elders. Als Tumba dan naar de andere kant van NL zou gaan zou ze dat heel moeilijk vinden.
Ik kan het me ontzettend goed voorstellen. Maar als ik mijn kat zo lang alleen thuis zou moeten laten (met alleen twee keer per dag een passant... hoe geweldig lief ik het ook aangeboden vind!!!!), zou ik me vooral zorgen maken om het eventuele vervreemden. Dan maar beter iets verder weg, maar in een sociale omgeving :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')