Je kunt je er voor inschrijven, is geen garantie dat je aandelen krijgt. Of je koopt het daarna op de secundaire marktquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:31 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje:
- Eind vorig jaar hoorde ik dat Facebook van plan was dit jaar een beursgang aan te kondigen. Nu hoorde ik vandaag dat de beursgang in het 2e kwartaal verwacht wordt.
Kan iedereen dan gewoon aandelen kopen of zijn er bepaalde verplichtingen? Als iemand ervaring heeft met het kopen en verkopen van aandelen: welke website/dienst gebruiken jullie daarvoor?
Alvast bedankt!
Gr,
Computerprobleem
Kan ik die worldonline van je kopen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:52 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik heb wel een pak aandelen World Online, UPC, en Neweconomy. Interesse?
Dus ik kan het niet echt voor de echte prijs kopen, maar juist voor een veel duurdere prijs?quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:07 schreef lvw88 het volgende:
Je kan het vast wel op de secundaire markt kopen, maar diegene die eraan verdienen zijn de bedrijven die met de IPO te maken hebben. Kopen voor een mooie prijs, door de vele vraag naar het aandeel (kan ik je nu al garanderen, beleggers worden gek gemaakt) voor het 10-voudige weer verkopen..en de particuliere belegger zal weinig rendement behalen..
begin maar niet aan aandelen....quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:13 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dus ik kan het niet echt voor de echte prijs kopen, maar juist voor een veel duurdere prijs?
Wat is dat voor onzin.
Jawel!quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
begin maar niet aan aandelen....
quote:Op woensdag 1 februari 2012 02:10 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jawel!
Waarom denk je dat jij daarover kan beslissen? Als ik wil begin ik ermee en doe ik maar wat en verlies ik gewoon al mijn geld! Mijn geld toch, ik beslis wel wat ik ermee doe ja!
quote:Op woensdag 1 februari 2012 02:10 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jawel!
Waarom denk je dat jij daarover kan beslissen? Als ik wil begin ik ermee en doe ik maar wat en verlies ik gewoon al mijn geld! Mijn geld toch, ik beslis wel wat ik ermee doe ja!
Waar staat dat Surveillance-Fiets dat beslist?quote:Op woensdag 1 februari 2012 02:10 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jawel!
Waarom denk je dat jij daarover kan beslissen?
Da's misschien wel het beste antwoord in dit topicquote:
Hij beslist niet, hij heeft je een tip. Als je dit soort zaken niet snapt ga je een hoop geld verliezen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 02:10 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jawel!
Waarom denk je dat jij daarover kan beslissen?
Als ik succes heb zal ik het ook wel zeggenquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:28 schreef muhahaha het volgende:
Als daar computerprobleem niet is.
Je hebt een account nodig bij een broker, zoek op google. Zorg voor een margin account of op zijn minst dat je kan handelen in de US en koop de aandeeltjes.
Wel hier melden als het fout gaat he, we zijn dol op je smultopics.
Het enige wat jullie doen, elke keer wanneer ik een topic open, is mij afkraken en zeggen dat het 'niets voor mij is'. Nou, grote bazen, wat hebben jullie zoal bereikt?quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:34 schreef Catch22- het volgende:
Als je het over duurdere prijzen hebt, is de aandelenmarkt niets voor jou.
Hou je hersenscheten dan gewoon lekker voor je.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Het enige wat jullie doen, elke keer wanneer ik een topic open, is mij afkraken en zeggen dat het 'niets voor mij is'. Nou, grote bazen, wat hebben jullie zoal bereikt?
Das heul niet waar, ik heb gezegd dat je op google ff naar broker moest zoeken en daar een account aan maken. Je hebt Binck, Alex, Lynx etc,quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Het enige wat jullie doen, elke keer wanneer ik een topic open, is mij afkraken en zeggen dat het 'niets voor mij is'. Nou, grote bazen, wat hebben jullie zoal bereikt?
About five bank accounts, three ounces and two vehiclesquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Kloptquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:58 schreef tjoptjop het volgende:
Hoeveel van Facebook gaat er eigenlijk naar de beurs? 10% ofzo?
Ja, had het niet perse over iedereenquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:57 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Das heul niet waar, ik heb gezegd dat je op google ff naar broker moest zoeken en daar een account aan maken. Je hebt Binck, Alex, Lynx etc,
Volgens mij kwam de totale waarde toen op 50-60 miljard ofzo, maar is alweer een tijd terug.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef Arkai het volgende:
Goldman Sach''s had toch al eerder een soort IPO gedaan door haar eigen Facebook-aandelen te verkopen binnen de eigen klantenrking. Voor welke prijs gingen die stukken over de toonbank en wat wordt de nominale waarde van de nieuwe stukken? Dat lijkt me wel belangrijke informatie om enigzins in te kunnen schatten hoeveel de prijs is opgejaagd.
Jij wil gewoon je verliezen even compenseren middels verkoop?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:52 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik heb wel een pak aandelen World Online, UPC, en Neweconomy. Interesse?
Mensen die al hun geld inzetten op aandelenquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:15 schreef muhahaha het volgende:
Misschien wil Danny aandelen uitbrengen, dan kun je die kopen en kijken of je van het divident kunt leven.
Ik zou me bij een aandeel van Facebook niet al teveel focussen op de nominale waarde....quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef Arkai het volgende:
...en wat wordt de nominale waarde van de nieuwe stukken?
Waarom zou dat niet belangrijk moeten zijn bij een IPO? Dat gaat namelijk bepalen of die IPO uberhaupt wel door gaat.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:50 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik zou me bij een aandeel van Facebook niet al teveel focussen op de nominale waarde....
Prima, ook goedquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:55 schreef Arkai het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet belangrijk moeten zijn bij een IPO? Dat gaat namelijk bepalen of die IPO uberhaupt wel door gaat.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens mij kwam de totale waarde toen op 50-60 miljard ofzo, maar is alweer een tijd terug.
Koers van 50, winst van 1. Koers/winst verhouding van 50?quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef lvw88 het volgende:
http://www.nuzakelijk.nl/(...)raagt-beursgang.html
Omzet van 3.7 miljard dollar, waarbij er eerst werd uitgegaan van 5 miljard dollar. Nettowinst van 1 miljard dollar, doen ze toch netjes! Maar zal volledig bestaan uit advertentieinkomsten, niet 'stabiel' vind ik zelf
Ik zou dan pas instappen na enkele weken..wanneer de hype afgekoeld is!quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:56 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[..]
Koers van 50, winst van 1. Koers/winst verhouding van 50?
Ik pas.
Precies, of de koers omlaag, of de winsten omhoog. Nu lijkt het me zeer overgewaardeerd.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:59 schreef lvw88 het volgende:
[..]
Ik zou dan pas instappen na enkele weken..wanneer de hype afgekoeld is!
Ze verdienen ook uit spelletjes e.d. Het is niet alleen advertenties.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef lvw88 het volgende:
Omzet van 3.7 miljard dollar, waarbij er eerst werd uitgegaan van 5 miljard dollar. Nettowinst van 1 miljard dollar, doen ze toch netjes! Maar zal volledig bestaan uit advertentieinkomsten, niet 'stabiel' vind ik zelf
Beleggers die aandelen kopen kunnen jou vertellen dat in de jaren 80 en 90 zijn lachend hun tong uitstaken naar de massa die toen nog met hun spaarrekening rond zeulden. Dus het heeft zeker zin in aandelen te beleggen mits je goed je huiswerk doet en voorzichtig bent.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:48 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Mensen die al hun geld inzetten op aandelen
Gewoon op zoveel mogelijk manieren geld proberen te verdienen. Als het met aandelen fout gaat, kun je het ergens anders misschien nog compenseren
Dat zijn dezelfde mensen die in 2000 90% van hun portefeulle kwijt waren...quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:21 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Beleggers die aandelen kopen kunnen jou vertellen dat in de jaren 80 en 90 zijn lachend hun tong uitstaken naar de massa die toen nog met hun spaarrekening rond zeulden. Dus het heeft zeker zin in aandelen te beleggen mits je goed je huiswerk doet en voorzichtig bent.
concreet: Dus nu in aandelen Facebook handelen is stom en achterhaalt als je denkt ff snel geld te kunnen ophalen of miljonair te worden. Had je maar een paar jaar geleden hiermee moeten beginnen als je er nu profijt van wilt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |