quote:Ik denk dat je Jolan, Dan en mij niet kan afschrikken met een ultra kleine badkamer. Vraag maar aan Danny waarom niet.
Op 31 oktober 2000 19:22 schreef Lois het volgende:
( ik had zeker niks vertelt over mijn ultrakleine postzegelachtige badkamer![]()
)
quote:De mensen die zich hadden opgegeven voor er een thema bekend was, waren er een stuk of 30. Toen bloedde het onderwerp dood. Nu leeft het al weer een week en de volgende mensen hebben zich daarna opgegeven:
Op 31 oktober 2000 19:22 schreef Lois het volgende:
Oke hoeveel mensen kunnen we kwijt? Als het eten voor het grootste gedeelte klaar gemaakt is denk ik dat we wel een persoontje of 12 kwijt kunnen.
Barb
Clark
Dalai
Danny
Digger
Fannetje
Isabeau
Iteejer
Jolanda
Keroppi
Lois
mirella
popje
Vork
Yppy
Yvonne
(bepaalde mensen worden als "behorende bij echtgenote" gezien zonder opgaaf)
Dit zijn er 15...het is heel jammer voor de anderen, maar ik stel (met een snik in m'n stem) voor om helaas tegen mensen die nu pas het topic (weer) lezen te zeggen: sorry...het is vol...
December is voor de meesten een dure en drukke maand (vooral als je gaat verhuizen ). Wie willen de Eating toch in december doen en wie stellen (begin) januari voor? Ik ben stiekem voor januari.
<edit> vergeet ik helemaal, ik heb 4 katten (halflanghaar) dit ivm met eventuele allergische mensen<edit>
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 01-11-2000 06:25]
* YPPY kan niet zo goed koken
* YPPY kan wel heel crea menukaarten maken
Uhm Lois, wįįr (in welke stad ofzo) is de meet en eat???????
Ragout van zalm: Ragoūt van Zalm
( Saumon en Civet )
--------------------------------------------------------------------------------
Ingrediėnten:
--------------------------------------------------------------------------------
4 stukken zalmfilet - 0,8 dl cognac - 125 gram boter - 1 fles Medocwijn - 150 gram half gezouten spek - 2 uien - 1 bouquet garni - 24 zilveruitjes - 1 knoflookteen - 150 gram kleine champignons - 2 preien - 4 sjalotjes - 1 wortel - zout, peper - 25 gram bloem - 1 eetlepel poedersuiker
bereiding:
Was de preien, haal het groen eraf en snij het wit in juliėnne van 3 cm lengte. Snij het spek in dunne juliėnne. Schil en hak de uien en sjalotjes fijn. Maak de wortel schoon en snij ze in brunoise.Maak de champignons schoon en de zilveruitjes. Schil de knoflook en pers die uit. Smelt 40 gram boter in een pan, voeg er de prei bij, laat die op zacht vuur zweten. Voeg dan de zalm toe en laat deze zachtjes 8 minuten sauteren aan elke kant. Flambeer dan met de cognac. Zet het mengsel weg. Smelt 40 gram boter in een tweede pan, geef hier het spek bij, de wortel en de ui, de sjalot en het bouquet garni. Laat dit sauteren en roer onophoudelijk. Geef er de bloem over en roer deze er goed door. Laat de bloem onder roeren bruin worden. Geef er dan bij beetjes de rode wijn bij, de knoflook, zout en peper en laat het gedurende 15 minuten koken. Schenk de saus bij de zalm en laat 20 minuten zachtjes koken. Gedurende deze tijd sauteren we in 30 gram boter de champignons. Geef ook 30 gram boter in een ander pannetje, voeg de uitjes toe, de suiker en vul water bij totdat ze juist onder staan. Kook de uitjes totdat alle vocht is verdampt en rol ze dan goed door de caramel die ontstaat. Laat de vis uitlekken, leg hem op een voorverwarmde dienschaal en houd hem warm. Zet het vuur onder de saus groot en laat ze reduceren tot er 1/2 liter over is. Omring de zalm met uitjes en champignons. passeer de saus, geef ze over de hele schaal en serveer.
quote:
Op 25 oktober 2000 17:22 schreef Barb het volgende:* Barb wil zelf wel een lekkere ragout maken, een vlees- en een vegavariant.
quote:Maak er dan maar een ragout-avond van, met 3 ragouts zijn we namelijk hard op weg.
Op 01 november 2000 16:17 schreef popje het volgende:
Ik wil dit gaan maken:Ragout van zalm: Ragoūt van Zalm
( Saumon en Civet )
Lois, mag ik een plekje bij je reserveren, k heb zelf slaapspullen.
quote:Same here *lieve blik*
Op 02 november 2000 00:42 schreef Barb het volgende:Lois, mag ik een plekje bij je reserveren, k heb zelf slaapspullen.
quote:hmm ja, 't wordt wel erg crowded...maar ik kom helemaal uit Den Bosch en das best een eindje dus...mag ik ook blijven slapen
Op 02 november 2000 13:41 schreef DIGGER het volgende:
Same here *lieve blik*
* Fannetje gooit er dan ook maar even een lieve blik tegenaan
Hmmmm nou maar zorgen dat die (af en toe) irritante moeder van mij niet gaat tegenwerken. (" hoe kom je thuis?" "wat zijn dat voor mensen" "enz. enz." )
Nu nog even iets te eten verzinnen wat ik kan maken want ik zie alleen maar recepten voorbijkomen met uien en prei en dat mag ik nou net niet hebben
Maar dat komt wel goed.
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in .
quote:Ow dat komt dan vast wel goed
Op 03 november 2000 08:02 schreef Lois het volgende:
Wat een enthousiasme allemaal
Ja er stoppen treinen hier in de buurt, in Beverwijk en Uitgeest. Vandaar rijden er bussen en "Taxi Clark" naar huize Clark en Lois.
quote:Nou.....
Over het slaapgebeuren, uiteraard hebben we een plekje over voor Fannetje en Barb (als jullie het niet erg vinden om een kamertje te delen)
quote:...waar 'ie thuishoort
DIGGER kan misschien nog in de garage
quote:Ik ook
Nu nog even iets te eten verzinnen wat ik kan maken want ik zie alleen maar recepten voorbijkomen met uien en prei en dat mag ik nou net niet hebben
Maar dat komt wel goed.
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in .
Misschien kun je even een lijstje hier neer gooien met wat je allemaal niet kunt eten, ik heb namelijk hetzelfde probleem. Voor mij is het niet eens een kleine moeite om dan iets te zoeken wat iedereen wčl kan eten, ik doe dat gewoon. En zijn er ook vegetariėrs?
Barb krijgt allergische reacties van:
gember
alle soorten noten
pittige kruiden (kerrie, komijn, rode pepers)
sojasaus
sambal
Als datum stel ik voor zaterdag 27 januari (is het enige weekend in januari wat ik nu nog vrij heb staan).
Ik wil wel een mailinglist maken, zodat we dit gewoon via mail kunnen regelen, maar de mailadressen zijn tijdelijk niet zichtbaar op het forum.
Als de volgende personen even hun emailadres sturen naar: barbarae@dds.nl dan zorg ik wel dat alles op een rijtje komt te staan.
Dalai
mirella
Van de rest van de bende heb ik het emailadres al.
[Dit bericht is gewijzigd door Barb op 03-11-2000 23:10]
quote:Sorry Catkin, maar ik kan je bovenaan de reservelijst zetten als er afzeggingen zijn oke ?
Op 03 november 2000 12:23 schreef Catkin het volgende:
ik lees dit nou pas, kan zeker niet meer mee?
-geen vlees (oog geen vis gevogeltje insecnten weekdieren of wat dan ook) (wel ei)
-geen peulvruchten, bonen (dus ook geen speciebonen), maar el bruine bonen en marsepein (jaaah daar zitten ook welles bonen in)
-geen zuur- en boerenkool
de rest eet/lust/mag ik wel
Qua eten ben ik best een moeilijke, maar ik wil alles best proberen
Wat ik echt niet eet:
-lever
-niertjes
-grote stukken ui
quote:Gelukt!
Op 03 november 2000 12:49 schreef YPPY het volgende:
Mail is weg! Nu nog hopen dat ie Barb ook haalt
quote:Ehm, ik was eerder dan Fannetje
Op 03 november 2000 08:02 schreef Lois het volgende:Over het slaapgebeuren, uiteraard hebben we een plekje over voor Fannetje en Barb (als jullie het niet erg vinden om een kamertje te delen) Digger kan misschien nog in de garage
Maar OK is goed hoor, fine with me
eens even denken, volgens mij mag ik alles (gelukkig )
dingen die ik niet zo lekker vind:
*ingewanden (niertjes enz)
*paddestoelen (maar ik vis ze wel tussen m'n eten uit, geen probleem)
*heel erg 'hete' gerechten (waar de tranen je letterlijk van in de ogen springen)
Maar verder ben ik nooit te beroerd om iets nieuws te proberen
zijn er mensen die mij 's avonds laat naar het station willen brengen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |