[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 24-09-2000 21:49]
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 21-09-2000 19:58]
Ik woon niet zo heel ver van Hilversum, dus als er plaats is, zou ik graag komen.
quote:Tuurlijk mag je ook komen mirella ! Hoe meer mensen hoe meer gezelligheid !
Op 22 september 2000 18:15 schreef mirella het volgende:
Ik wou vragen of ik ook misschoien mag komen. Ik kan wel een beetje koken maar als andere mensen ee beetje helpen hopeft het geen probleem te zijn/ Lijkt me heeeeel erg leuk om nou eens wat mensen in het echt te zien.Ik woon niet zo heel ver van Hilversum, dus als er plaats is, zou ik graag komen.
Ik had voor de zomer een Gala op school en dat was heel leuk om je aan te mooi aan te kleden en te kijken hoe andere jongens en meisjes erbij lopen.
Het is maar een ideetje hoor.
SaaaaaaaaaataN
Joehoe meisje???
Ik heb gisteren een heerljike lasnga gemaakt (wel met een beetje hulp) maar de volgende keer kan ik het alleen en dat zou ik graag willen maken. Dat word wel moeilijk voor heel veel mensen, maar lijkt me een uitdaging.
Horen we ng wat over de plannen en de datum?
quote:* Guus Muisarm is voor Breugeliaans , slabbetje voor en met handen eten
Op 26 september 2000 15:35 schreef mirella het volgende:Is het mischien leuk om een soort thema te kiezen.
quote:schransen
Op 04 oktober 2000 21:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
* Guus Muisarm is voor Breugeliaans , slabbetje voor en met handen eten
mocht de datum leuk genoeg zijn en ik ben gewenst () : zet me maar op de afwaslijst
quote:Ha Lasagne! m'n favoriet!
Op 04 oktober 2000 17:35 kraamde mirella het volgende uit:
Het gaat toch nog wel door???Ik heb gisteren een heerljike lasnga gemaakt (wel met een beetje hulp) maar de volgende keer kan ik het alleen en dat zou ik graag willen maken. Dat word wel moeilijk voor heel veel mensen, maar lijkt me een uitdaging.
Horen we ng wat over de plannen en de datum?
Middeleeuws lijkt me wel wat
Enne, leuk thema!!
Middeleeuws eten, yummie...lekker veel vlees, hele kippen, spareribs, spek, bier en wijn, kaas, fruit, pasteien, vis in wijnsaus en lekkere dikke soepen!
Ik heb wat dingetjes opgezocht over Middeleeuws eten enne...je kan eigenlijk heel veel juist -niet- gebruiken, want dat kenden ze toen helemaal niet.
Zoals:
Artisjokken, banaan, brocolli, Chili pepers, chocola, cacao, koffie (ach, we hebben vast wijn en bier), cranberries, groene bonen, groene peper, ijsbergsla, mais, kiwi, margarine, pinda's, ananas, aardappel (eh, geen stamppotten dan?), rode peper, rabarber, thee, kalkoen! (kwam uit de nieuwe wereld na 1500) en tomaten (nachtschade familie en beschouwd als giftig)
Recepten kan je alvast uitzoeken op bijvoorbeeld deze pagina: http://www.godecookery.com/allrec/allrec.htm
Ik heb er al heel wat lekkers bij zien staan
hehe...ik heb hele menu's op het Internet gevonden voor Middeleeuwse feesten en we hoeven niet verder te zoeken. Mijn menu is al af! ....Nu nog een Robin zoeken..hmm
First Course
Pandemayne | Botteres | To Boyle a Rack of Veale on the French Fashion
Second Course
To Make a Tarte of Ryce | Sallet for Fish Daies. Another | How to butter a Colle-flowre | Simple Sallet
Diner's choice of poultry, beef, or fish:
To boyle a Capon with Orenges after Mistress Duffelds Way | To Seethe Fresh Salmon | To stew Fillets of Beefe
To make an Apple Moye
Dessert Board
Pyggys Heads and Fysh Cakes | Syllabub | Triffle | Wassail
NOTES ON THE FEAST
This feast was unique in that it was presented "Inn-style" - guests had a several-hour period in which to come to the dining hall. Once there, they were seated by Lord Ian, playing the Host of the Inn, and given drink, bread & butter, soup, & salad by their table's server (i.e. waitress/waiter). The server then took the diner's orders for the main entree: a choice of poultry, beef, or fish. The order was taken to the kitchen, and the server returned to the table with a full plate of food for the guest. Diners also had the option of eating outdoors on the lawn surrounding the dining hall. The dessert board was served outside at twilight, under a large, candle-lit pavilion.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |