abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 september 2000 @ 08:47:35 #76
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_350244
* micha wil ook wel heel graag komen...
/me is dol op eten... En ik kan nog afwassen ook nog...
  Jubileum moderator donderdag 21 september 2000 @ 19:55:23 #77
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_353535
Ik zal het lijstje even aanpassen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 21 september 2000 @ 19:57:41 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_353540
Barb
Isabeau
Lois
Guus Muisarm
Digger
Yvonne
Tararaboemdijee
Vork
Love Mae King
Satan
RUsaneIam
Bert1973
Keroppi
Bibi
Fannetje
Alter Ego en Splash
Knorretje en Danny
Popje
Djeez
Clark
Yppy
Micha
Mirella

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 24-09-2000 21:49]

Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 21 september 2000 @ 19:57:53 #79
3878 Vork
Manisch creatief
pi_353541
<--- is enigszins verslaafd aan een heeele lekkere rode wijn ik weet nog wel een lekker wijntje dus

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 21-09-2000 19:58]

pi_353810
Ik hoop dat er nu wel al wat bekend is over hoe wat en vooral wanneer?
Btw ik meld me aan voor de afwasgroep
pi_355414
Ik wou vragen of ik ook misschoien mag komen. Ik kan wel een beetje koken maar als andere mensen ee beetje helpen hopeft het geen probleem te zijn/ Lijkt me heeeeel erg leuk om nou eens wat mensen in het echt te zien.

Ik woon niet zo heel ver van Hilversum, dus als er plaats is, zou ik graag komen.

jongens zijn net bussen. Als je er een mist neem je gewoon de volgende.
  zondag 24 september 2000 @ 21:44:54 #82
3498 Barb
Graduated Fool
pi_358705
* Barb roept: SataN, SataN, waar ben je dan??
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  Jubileum moderator zondag 24 september 2000 @ 21:48:56 #83
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_358712
quote:
Op 22 september 2000 18:15 schreef mirella het volgende:
Ik wou vragen of ik ook misschoien mag komen. Ik kan wel een beetje koken maar als andere mensen ee beetje helpen hopeft het geen probleem te zijn/ Lijkt me heeeeel erg leuk om nou eens wat mensen in het echt te zien.

Ik woon niet zo heel ver van Hilversum, dus als er plaats is, zou ik graag komen.

Tuurlijk mag je ook komen mirella ! Hoe meer mensen hoe meer gezelligheid !
Ik zet je gelijk in het lijstje
Eva ♥ en Iris ♥
pi_361922
Is het mischien leuk om een soort thema te kiezen. Dat we bijvoorbeeld allemaal in nette kleren gaan eten, of niet?

Ik had voor de zomer een Gala op school en dat was heel leuk om je aan te mooi aan te kleden en te kijken hoe andere jongens en meisjes erbij lopen.

Het is maar een ideetje hoor.

Jubileum moderator woensdag 4 oktober 2000 @ 14:30:36 #85
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_377871
* Lois gaat heel hard roepen

SaaaaaaaaaataN

Joehoe meisje???

Eva ♥ en Iris ♥
pi_378173
Het gaat toch nog wel door???

Ik heb gisteren een heerljike lasnga gemaakt (wel met een beetje hulp) maar de volgende keer kan ik het alleen en dat zou ik graag willen maken. Dat word wel moeilijk voor heel veel mensen, maar lijkt me een uitdaging.

Horen we ng wat over de plannen en de datum?

pi_378842
quote:
Op 26 september 2000 15:35 schreef mirella het volgende:

Is het mischien leuk om een soort thema te kiezen.

* Guus Muisarm is voor Breugeliaans , slabbetje voor en met handen eten
  woensdag 4 oktober 2000 @ 22:52:19 #88
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_378998
quote:
Op 04 oktober 2000 21:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
* Guus Muisarm is voor Breugeliaans , slabbetje voor en met handen eten
schransen

mocht de datum leuk genoeg zijn en ik ben gewenst () : zet me maar op de afwaslijst

Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
  dinsdag 10 oktober 2000 @ 21:57:42 #89
3878 Vork
Manisch creatief
pi_388412
quote:
Op 04 oktober 2000 17:35 kraamde mirella het volgende uit:
Het gaat toch nog wel door???

Ik heb gisteren een heerljike lasnga gemaakt (wel met een beetje hulp) maar de volgende keer kan ik het alleen en dat zou ik graag willen maken. Dat word wel moeilijk voor heel veel mensen, maar lijkt me een uitdaging.

Horen we ng wat over de plannen en de datum?

Ha Lasagne! m'n favoriet!
pi_391505
Gaat 't nog wel door eigenlijk?
pi_392579
Ik zou graag willen dat het door ging! En sataN, laat even weten of het wel of niet mogelijk was. Dan kunnen we een datum (en eventueel nieuwe lokatie) uitkiezen. Wat betreft een thema...eh.."herfst", "wereldeten", "sprookjes", "middeleeuwen"...u roept maar. Ik lus bijna alles (muv die dingen die bijna niemand lust zoals ansjovis).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_408638
Nou, dan maar een ander plekje zoeken. Bij wie kan het, of wie weet of we iets kunnen huren met grote keuken en wie willen er nog steeds meedoen (kook of opruimploeg)? Willen mensen een thema of dat iedereen lievelings-gerechten klaar maakt?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Admin maandag 23 oktober 2000 @ 09:19:24 #93
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_408784
Ik had begrepen dat er bij Guus wel een hoop ruimte was

Middeleeuws lijkt me wel wat

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_409448
Na zorgvuldig beraad en na maanden nadenken is unaniem (tussen yvonne en mij dan) besloten dat we het Middeleeuws gaan aanpakken. Nu nog een Middeleeuwse keuken gezocht Wie biedt zijn of haar keuken aan. Geef dan ook een max. aantal mensen aan en wie het eerst opgeeft, het eerst eet. Of zoiets.
  Admin maandag 23 oktober 2000 @ 14:30:51 #95
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_409454
Ikke, ikke
hebben wij wat overlegd???
lol.
Nu Guus nog over halen om zijn huis ter beschikking te stellen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 23 oktober 2000 @ 14:40:54 #96
3498 Barb
Graduated Fool
pi_409475
Hoi, in mijn keuken past het niet, helaas, echt veeeeel te klein. Maar goed, ik meld me wel vast aan als koker en eter

Enne, leuk thema!!

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_409665
Zullen we ivm de beperkte ruimte afspreken dat wie meedoet ook wat moet klaar maken? Kan ook thuis natuurlijk al klaar zijn gemaakt (zoals toetjes etc)

Middeleeuws eten, yummie...lekker veel vlees, hele kippen, spareribs, spek, bier en wijn, kaas, fruit, pasteien, vis in wijnsaus en lekkere dikke soepen!

Ik heb wat dingetjes opgezocht over Middeleeuws eten enne...je kan eigenlijk heel veel juist -niet- gebruiken, want dat kenden ze toen helemaal niet.

Zoals:
Artisjokken, banaan, brocolli, Chili pepers, chocola, cacao, koffie (ach, we hebben vast wijn en bier), cranberries, groene bonen, groene peper, ijsbergsla, mais, kiwi, margarine, pinda's, ananas, aardappel (eh, geen stamppotten dan?), rode peper, rabarber, thee, kalkoen! (kwam uit de nieuwe wereld na 1500) en tomaten (nachtschade familie en beschouwd als giftig)

Recepten kan je alvast uitzoeken op bijvoorbeeld deze pagina: http://www.godecookery.com/allrec/allrec.htm

Ik heb er al heel wat lekkers bij zien staan

maandag 23 oktober 2000 @ 15:55:19 #98
3878 Vork
Manisch creatief
pi_409680
vegetaries eten hebben ze zekero ok nog nooit van gehoord...?
pi_409927
Vork, er werden wel degelijk groenteschotels klaar gemaakt en er werd ook heel veel kaas en eiergerechten gegeten. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.

hehe...ik heb hele menu's op het Internet gevonden voor Middeleeuwse feesten en we hoeven niet verder te zoeken. Mijn menu is al af! ....Nu nog een Robin zoeken..hmm

First Course

Pandemayne | Botteres | To Boyle a Rack of Veale on the French Fashion

Second Course

To Make a Tarte of Ryce | Sallet for Fish Daies. Another | How to butter a Colle-flowre | Simple Sallet

Diner's choice of poultry, beef, or fish:

To boyle a Capon with Orenges after Mistress Duffelds Way | To Seethe Fresh Salmon | To stew Fillets of Beefe

To make an Apple Moye

Dessert Board

Pyggys Heads and Fysh Cakes | Syllabub | Triffle | Wassail

NOTES ON THE FEAST

This feast was unique in that it was presented "Inn-style" - guests had a several-hour period in which to come to the dining hall. Once there, they were seated by Lord Ian, playing the Host of the Inn, and given drink, bread & butter, soup, & salad by their table's server (i.e. waitress/waiter). The server then took the diner's orders for the main entree: a choice of poultry, beef, or fish. The order was taken to the kitchen, and the server returned to the table with a full plate of food for the guest. Diners also had the option of eating outdoors on the lawn surrounding the dining hall. The dessert board was served outside at twilight, under a large, candle-lit pavilion.

http://www.godecookery.com/scafeast/ians3.htm

maandag 23 oktober 2000 @ 16:46:50 #100
3878 Vork
Manisch creatief
pi_409933
Ok dan doe ik mee..willik wel het vegetarische gedeelte voor me rekening nemen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')