abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2012 @ 18:37:33 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107409751

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
pi_107409802
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:25 schreef Probability het volgende:
Ik moet een verslag afmaken, thuis lukt het niet, bij m'n ouders lukt het niet }:| toch maar weer door de vrieskou naar de bibliotheek :')?
Studeer jij wel eens in de centrale bieb? Dat doen dus bijna al mijn huisgenoten maar ik kan me daar dus totaal niet concentreren :{

En hoe is het met je studie eigenlijk? Ben je niet al bijna klaar?
  maandag 30 januari 2012 @ 18:46:25 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107410083
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107410163
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:38 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Studeer jij wel eens in de centrale bieb? Dat doen dus bijna al mijn huisgenoten maar ik kan me daar dus totaal niet concentreren :{

En hoe is het met je studie eigenlijk? Ben je niet al bijna klaar?
Idem, dat lukt hier ook niet. Al hebben ze an sich wel kleine stiltehokjes waar het zou kunnen.
Máár ik heb hier thuis mijn eigen 'kantoor' waar ik in alle rust kan zitten O+ met 'gratis' thee en zulks, dat is wel fijn. En het is er áltijd warm en ik kan op m'n sloffen lopen O+ _O_
Ja doei.
pi_107410342
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Idem, dat lukt hier ook niet. Al hebben ze an sich wel kleine stiltehokjes waar het zou kunnen.
Máár ik heb hier thuis mijn eigen 'kantoor' waar ik in alle rust kan zitten O+ met 'gratis' thee en zulks, dat is wel fijn. En het is er áltijd warm en ik kan op m'n sloffen lopen O+ _O_
Heerlijk lijkt me dat, jij hebt echt die luxe. Misschien moet ik ook maar gaan trouwen :+

Ik ga nu af en toe bij m'n ouders zitten op dagen dat ik echt moet studeren, dat is 40 minuten lopen heen en terug (heb ik gelijk m'n beweging gehad :P) en daar dan lekker de slofsokken en een dik vest van mijn vader aan en allemaal lekkere dingen in de koelkast die ik zelf nooit haal. En lekker rustig, want er is niemand overdag :)
pi_107410347
Avondeten is een klein stukje bief met bonen en champignons geworden.
pi_107410429
wauw ik heb lekkere pindasaus gemaakt :9
pi_107410453
O hai :W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 30 januari 2012 @ 19:05:58 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107410830
Geef per week wel 70 euro aan alleen eten uit.
zo'n bijna 3 kg groente en 3 a 4 stuks fruit per dag wil ook wel helpen :')
Vaak koop ik het toch in reclame.
Wij eten zo'n 200 gr. vlees of vis per dag.

Drinken? Pffff wat bier, berenburg, cola that's it.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 30 januari 2012 @ 19:17:14 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107411212
Ben vliegtickets naar Madrid aan het zoeken. Alles gaat om een onmogelijke tijd of is onmogelijk duur :'). Kan het nou echt niet goedkoper dan Easyjet voor 118 euro excl bagagekosten?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 30 januari 2012 @ 19:18:13 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107411248
Ik heb dat hele idee van 'studeren in de bieb' nooit zo goed begrepen. Ik studeerde het beste/liefste lekker op de bank O+. Alles wat ik nodig heb binnen handbereik en ik hoef nergens naartoe te fietsen/lopen.
Niet meer actief op Fok!
pi_107411256
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107411267
Thuis is teveel afleiding, vandaar de bieb. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107411380
Heb je al een plek om te slapen vik? Zo'n reis met vliegen en slapen was voor ons goedkoper dan alleen een vlucht boeken :)
pi_107411419
De beste truc om goedkope tickets te vinden is trouwens flexibiliteit. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107411446
@Viking84: wat doe jij netjes boodschappen. Alles bij 1 winkel of ook op de markt? Dat scheelt vaak wel.

Hier zitten we per week tussen de 50 en 100, omdat we ook katten hebben. Dan moet er soms meer in huis worden gehaald. En we lunchen ook wel eens van onze huishoudpot. Die gaat met 450 euro per maand altijd op.

Laatst ontdekten we dat we voor oosterse gerechten beter naar de toko kunnen gaan. Voorbeeld: C1000 gember: 1,30 euro. Zelfde grootte bij de Toko: 0,30 euro :') Zo ook de groenten.

Risotto was heerlijk! Ik maak er alleen dan zo'n zooitje van in de keuken :P
  maandag 30 januari 2012 @ 19:25:19 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107411517
Maar, dan ben je met benzine enzo alsnog duurder uit :+.

En ben echt een kruidenn00b. Zout, peper. En andere kruiden alleen indien voorgeschreven in recept. :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107411568
voer per diersoort per dag
• kat 0,50
• hond 1,50
• kip 0,50
• koe 3,75
• schaap 0,50
Kippen leggen in ruil daarvoor eieren, koeien en schapen vreten maar de kleine helft van het jaar gekocht voer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 januari 2012 @ 19:26:27 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107411572
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De beste truc om goedkope tickets te vinden is trouwens flexibiliteit. :)
Ik ben niet zo flexibel :P. De week daarna is het schoolvakantie en dan ga ik echt niet op vakantie, daarna zijn mijn ouders (die moeten op de katjes passen) op vakantie en daarvoor kunnen mijn ouders ook niet. Ik kan op een zaterdag weg en op een zondag het volgende weekend terugkomen, maar daar ergens tussenin moet het gebeuren.

En nee, nog geen plek om te slapen, wist ook niet dat dat kon? Heb je daar ook een website voor, Puff? :P.

@ An24: We zijn niet altijd zo goedkoop uit, hoor ;). We boeken elke maand 150 euro per persoon over (dus 300 in totaal) en daar betalen we alles van (boodschappen bij AH, duur eten voor de katten, duur kattengrint...)
Niet meer actief op Fok!
  maandag 30 januari 2012 @ 19:28:10 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107411661
quote:
Had ik al gekeken, dank je :).

M. gaat morgen nog even aan een collega vragen of die nog wat weet (die vloog voor 30 euro naar Marokko in november) en anders boeken we gewoon die Easyjet. Zou 20 kg bagage pp voldoende zijn? :').
Niet meer actief op Fok!
pi_107411665
Bedoel gewoon dat het soms nuttig is om bij neckermann en oad enzo te kijken als je goedkoop wil doen :P

Lol@Vik: wij gingen met 2 x handbaggage naar Istanbul. Niets te weinig meegenomen!
pi_107411754
Tuurlijk ben je wel flexibel, want je zit niet aan een schoolvakantie vast ofzo.
Fair chance trouwens dat je met Iberia of KLM of Vueling ook voor weinig die kant op kunt vliegen.
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 19:32:17 #23
70532 loveli
N
pi_107411877
Week voor vertrek even testen of alles nog past.
*skibroek zoeken gaat*
crap in = crap out
  maandag 30 januari 2012 @ 19:32:31 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107411885
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tuurlijk ben je wel flexibel, want je zit niet aan een schoolvakantie vast ofzo.
Fair chance trouwens dat je met Iberia of KLM of Vueling ook voor weinig die kant op kunt vliegen.
Maar ik moet ook rekening houden met de agenda van m'n ouders en die van m'n werk ;). En ik heb deze week al vastgelegd nu.

En ik hoef niet per se voor superweinig geld te vliegen (ben geen student meer, tenslotte), maar 120 euro vs. 200 euro vind ik wel een groot verschil.
Niet meer actief op Fok!
pi_107411927
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:26 schreef sigme het volgende:
voer per diersoort per dag
• kat 0,50
• hond 1,50
• kip 0,50
• koe 3,75
• schaap 0,50
Kippen leggen in ruil daarvoor eieren, koeien en schapen vreten maar de kleine helft van het jaar gekocht voer.
Als je Noorse boskatten fokt ligt dat bedrag iets hoger. Ik heb er hier drie lopen en eens per jaar tussen de drie en zes extra.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')