abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107401851
werken deze dingen een beetje redelijk?
ik heb gehoord dat zo'n ding tijdelijk ongeveer 80% ofzo van de scheur dicht.

en waar kun je die dingen kopen en hoe heten ze?

:*
niet meer
pi_107401934
Bedoel je Bar's Leaks Radiator Leak ofzoiets?
pi_107402041
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:00 schreef H-D het volgende:
Bedoel je Bar's Leaks Radiator Leak ofzoiets?
dunno, ik heb mensen erover horen praten maar nooit een naam gehoord ofzo :P
niet meer
pi_107402349
niemand?

een merknaam zou mooi zijn :Y
of iig waar ze die dingen verkopen, niet bij de praxis zeker? :P
niet meer
pi_107402375
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:03 schreef welkominspace het volgende:

[..]

dunno, ik heb mensen erover horen praten maar nooit een naam gehoord ofzo :P
Dat is spul wat je er in kan gooien en dan kleine lekkages dicht.

http://www.barsproducts.com/barsleaks_products.htm

zie link^^
pi_107402386
De Halfords/Brezan verkoopt dat gewoon.
pi_107402401
dat zijn tijdelijke oplossingen.
als je hier zit om dit te vragen kan je beter uitzoeken wat het kost om een nieuwe radiator erin te hangen, bij oudere autos makkelijk zelf te doen.
pi_107402511
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:13 schreef H-D het volgende:
De Halfords/Brezan verkoopt dat gewoon.
halfords ff kijken ja :Y

quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:13 schreef kovenant het volgende:
dat zijn tijdelijke oplossingen.
als je hier zit om dit te vragen kan je beter uitzoeken wat het kost om een nieuwe radiator erin te hangen, bij oudere autos makkelijk zelf te doen.
dat snap ik ook wel maar ik kan zo snel niet een nieuwe radiator vinden en ga met dit weer echt niet lopend boodschappen doen :X
niet meer
pi_107402679
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:16 schreef welkominspace het volgende:

[..]

halfords ff kijken ja :Y

[..]

dat snap ik ook wel maar ik kan zo snel niet een nieuwe radiator vinden en ga met dit weer echt niet lopend boodschappen doen :X
Dan gewoon Bar's kopen :P
  maandag 30 januari 2012 @ 15:50:02 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107403701
Werkt op zich wel, ligt er ook aan hoe groot en van welke aard de lekkage is natuurlijk, dat zul je eerst effe uit moeten vlooien ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107404189
ik heb nu bar's leak liquid gekocht en die verkoper zei dat ie er al 2 jaar op doorreed in zijn auto :')
staat dat ik het er gewoon in moet gieten en de motor 15 minuten moet laten draaien om eventuele lekken in de cylinderkop of koppakking mee te nemen.
maar voor zover ik weet zijn die er niet dus kan het dan gewoon zonder de motor te laten draaien?
want in deze buurt is je auto weg als je ff niet oplet :')
niet meer
pi_107404225
Bar´s gaan halen.

Dan wel de vloeibare variant, niet die met de korrels erin.

Auto rijden totdat koelvloeistof warm is, daarna de Bar´s Leak erin gooien, dan ongeveer een half uurtje rijden, zodat het spul door je hele radiator meerdere malen wordt gepompt.

Ik heb het bij meerdere auto´s gebruikt, werkte altijd goed. 2 daarvan hebben na 3 jaar nog dezelfde radiator.

De laatste keer bij mij oldtimer, zag ik letterlijk het water aan de voorkant door de gordijntjes van de radiator lopen. Steenslag ofzo, zal de oorzaak zijn geweest, vermoedelijk.

Bar´s leak erin gegooid, en het gat van 3 a 4 mm compleet dicht. :P

Ook alweer jaartje terug.

Koop het wel bij een automaterialenzaak. Bij de pomp is het best wel duur.
pi_107404236
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:02 schreef welkominspace het volgende:
ik heb nu bar's leak liquid gekocht en die verkoper zei dat ie er al 2 jaar op doorreed in zijn auto :')
staat dat ik het er gewoon in moet gieten en de motor 15 minuten moet laten draaien om eventuele lekken in de cylinderkop of koppakking mee te nemen.
maar voor zover ik weet zijn die er niet dus kan het dan gewoon zonder de motor te laten draaien?
Dan sluit je je auto af met een reserve sleutel of gaat 15 minuten rondrijden.
pi_107404327
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan sluit je je auto af met een reserve sleutel of gaat 15 minuten rondrijden.
die heb ik dus niet en 15 minuten rondrijden heb ik nou ook niet echt zin in :')

maar moet ik het nou direct in de radiateur gooien of in de tank voor de koelvloeistof?
niet meer
  maandag 30 januari 2012 @ 16:07:21 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107404348
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:02 schreef welkominspace het volgende:
Ga gewoon even een stukkie rijden; alleen er in gooien is dus NIET afdoende.

In de radiateur...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107404381
Zie mijn vorige post.
pi_107405013
nou, ik ga het zo proberen :o
niet meer
pi_107405321
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:25 schreef welkominspace het volgende:
nou, ik ga het zo proberen :o
Als de motor warm is kijk dan ajb uit met het er af draaien van de radiateurdop, systeem staat dan namelijk op druk en zulke hete vloeistof over je heen is niet fijn!
pi_107406470
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als de motor warm is kijk dan ajb uit met het er af draaien van de radiateurdop, systeem staat dan namelijk op druk en zulke hete vloeistof over je heen is niet fijn!
dat snap ik ook nog wel :P

spul erin getyft, kwartiertje gereden en het lijkt idd geholpen te hebben.
de motor wordt niet meer heet en er komt geen rook meer onder de motorkap weg :7

alleen doet de verwarming het natuurlijk nog niet :X
niet meer
pi_107406882
De verwarming zal het ook nooit meer doen nadat je dat spul erin gekieperd hebt.
Gaat lekker dicht zitten, is mijn ervaring. :{
pi_107407028
net weer even wezen kijken en als ik de motor laat draaien dan zie ik nog wel wat vloeistof uit de scheur komen maar hij wordt al wel veel minder heet :Y
maar omdat i dus stuk is heb ik er water ipv koelvloeistof ingedaan omdat het tijdens het rijden toch net zo hard weer verdampte, en om dat nou met koelvloeistof a 25 euro per fles te doen :o

maar zit er onderaan zo'n tankje een slangetje of gaatje waar je het water uit kunt laten weglopen?
of moet ik het maar gewoon vermengen? :7
niet meer
pi_107407223
Het is een gesloten systeem dus nee, er zit geen aftapslangetje aan.
Om de vloeistof weg te laten lopen haal je een grote slang los,de onderste bij de radiator.

Nu is het niet zo slim om met water te gaan klooien nu de temperaturen omlaag droppen buiten.

Je zou een flesje geconcentreerd kvs kunnen halen en dat erbij in kieperen zodat de verhouding weer enigszins klopt.
pi_107407523
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Het is een gesloten systeem dus nee, er zit geen aftapslangetje aan.
Om de vloeistof weg te laten lopen haal je een grote slang los,de onderste bij de radiator.

Nu is het niet zo slim om met water te gaan klooien nu de temperaturen omlaag droppen buiten.

Je zou een flesje geconcentreerd kvs kunnen halen en dat erbij in kieperen zodat de verhouding weer enigszins klopt.
ja, normaal is dat water met 10 minuten rijden wel verdampt maar nu dus niet meer, dat was ik ff vergeten :')
niet meer
  maandag 30 januari 2012 @ 18:20:50 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107409215
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:15 schreef Gummiebeer het volgende:
De verwarming zal het ook nooit meer doen nadat je dat spul erin gekieperd hebt.
Gaat lekker dicht zitten, is mijn ervaring. :{
Nog nooit meegemaakt.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:18 schreef welkominspace het volgende:
net weer even wezen kijken en als ik de motor laat draaien dan zie ik nog wel wat vloeistof uit de scheur komen maar hij wordt al wel veel minder heet :Y
maar omdat i dus stuk is heb ik er water ipv koelvloeistof ingedaan omdat het tijdens het rijden toch net zo hard weer verdampte, en om dat nou met koelvloeistof a 25 euro per fles te doen :o

maar zit er onderaan zo'n tankje een slangetje of gaatje waar je het water uit kunt laten weglopen?
of moet ik het maar gewoon vermengen? :7
Gezien de aankomende strenge vorst, zou ik maar zorgen dat je als de sodemieter het water vervangt voor koelvloeistof, anders ga je nog veel meer scheuren zien de komende dagen 4.gif
pi_107409317
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nog nooit meegemaakt.

[..]

Gezien de aankomende strenge vorst, zou ik maar zorgen dat je als de sodemieter het water vervangt voor koelvloeistof, anders ga je nog veel meer scheuren zien de komende dagen [ afbeelding ]
ja, ik heb er net gewoon een lading koelvloeistof ingedaan.
er ging behoorlijk wat in dus denk dat de verhouding wel goed zit.
zo ff eindje rijden en dan is het wel goed vermengd hoop ik.
ben benieuwd of dat spul beetje werkt :o
niet meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')