abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107485784
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:48 schreef error_404 het volgende:

[..]

Huh...? Zit je niet in het verkeerde topic?
Nee, haar idee is dat de deur van buiten een deur lijkt, maar er aan de binnenkant een wand tegenaan staat.
Volgens mij mijd je dan ook het hele VVE probleem.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:01:58 #27
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_107491612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:50 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom, je commentaar was en is niet van toepassing in een topic over een huis waar een VvE de bepalende stem heeft.
Ook voor huizen zonder VvE is zijn commentaar onzin: je mag nou eenmaal niet zomaar alles veranderen.
Dus een grote bek hebben mag, maar je maakt jezelf belachelijk (@djedz dus).
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_107528738
Okay, Ik was door ruzie met UPC een paar dagen offline. Ik heb het een en ander uitgezocht, toch maar netjes mijn naam genoemd bij de gemeente en idd. VVE heeft beslissende stem. Dus al heb ik 1000 vergunningen dan nog mag VVE zeggen 'ammenooitniet'.

Ik denk dat het dan het beste is om tegen die tijd het gewoon netjes te vragen of ik van wat nu deur is een dichte muur mag maken, of desnoods een raam. Zegt VVE toch ammenooit niet, dan mag ik wel een wandje maken aan de binnenkant toch? Daar heeft niemand wat mee te maken lijkt mij.

Ik las dat er ook iemand iets zei over een draagmuur weghalen. De muur die idd voor een gedeelte weggehaald zou moeten worden is idd een draagmuur. Maar als daar ipv de draagmuur een bint in komt, dan mag dat toch wel? Deze draagmuur is al voor een gedeelte weg. Doorgang van huiskamer naar nu keuken.

Bestaande doorgang

Stuk muur wat er uit zou moeten.

Mag ik dit zelf doen (lees door een erkend bouwvakker) Of moet hier echt een architect naar kijken?
(begint een beetje een K&W topic te worden ;)
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:42:32 #29
238326 Worteltjestaart
pi_107531462
Volgens mij kan elke aannemer dat stukje muur zonder probleem weghalen.
Een draagbalk is natuurlijk wel nodig ja! Even een aannemer naar laten kijken dus.

Verder hopen dat de VvE geen probleem wordt ;)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_107534689
Voor het aanpassen van de draagconstructie van een gebouw is ook ALTIJD een vergunning nodig. Ook als er van buiten niets van de verbouwing te zien is. Tevens geval van een VVE ook weer toestemming van de VVE nodig

Bij de vergunningaanvraag zul je moeten aantonen dat de vervangende bint sterk genoeg is om de bovenliggende constructie te dragen middels een draagkrachtberekening.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 12:35:02 #31
238326 Worteltjestaart
pi_107552479
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Voor het aanpassen van de draagconstructie van een gebouw is ook ALTIJD een vergunning nodig. Ook als er van buiten niets van de verbouwing te zien is.
Nee.

Bij onze uitbouw (9 maanden oud nu) moest ook een draagbalk geplaatst worden omdat de dragende buitengevel deels werd weggehaald, maar wij zijn volledig vergunnigsvrij. En geloof me, dat heb ik diep lopen uitzoeken om zeker te weten dat ik geen problemen zou krijgen.
pi_107556784
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
En geloof me, dat heb ik diep lopen uitzoeken om zeker te weten dat ik geen problemen zou krijgen.
Zo diep, dat je niet bij de gemeente zelf bent langsgeweest/gebeld?

Ik kreeg de volgende reactie:

"Voor een dragende muur wel degelijk een vergunning aanvragen bij de gemeente.
Dit heeft te maken met de constructieve veiligheid van gebouwen en dit is geregeld in het bouwbesluit
"

En daar hoort ook een constructieve berekening van de aanpassing bij. Denk ook aan de brandweerlieden die je huis komen blussen; een stalen latei die naar beneden komt tijdens het blussen, is niet fijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 03-02-2012 14:25:41 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:26:42 #33
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_107561494
quote:

Nee.

Bij onze uitbouw (9 maanden oud nu) moest ook een draagbalk geplaatst worden omdat de dragende buitengevel deels werd weggehaald, maar wij zijn volledig vergunnigsvrij. En geloof me, dat heb ik diep lopen uitzoeken om zeker te weten dat ik geen problemen zou krijgen.
O, dus de inspecteur had het bij het verkeerde eind toen hij de bouw stil liet leggen en alles blokkeerde bij die mensen die zonder vergunning een bouwmuur aan het wegslopen waren en die ik vervolgens heb moeten helpen?

De tekst van Blomke is correct; hoofddraagconstructie aanpassen is altijd vergunningplichtig, geen uitzonderingen.

Geloof me, je kunt het best zonder vergunning gaan doen, maar als je bouw- en woningtoezicht op je dak krijgt, ben je serieus zuur. In dit geval werd de bouw stil gelegd en was er een hoop gezeik over de berekeningen. Het was goed dat ze er nog niet woonden, anders had de inspecteur de woning tijdelijk onbewoonbaar verklaard, zo schreef hij.

@TS een berekening is echt niet zo'n probleem; die kan een constructeur zo voor je maken en zal je de kop niet kosten.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:16:42 #34
238326 Worteltjestaart
pi_107566541
Ik zeg niet dat de inspecteur het bij het verkeerde eind had.

Ik zeg, dat ik zowel volgens onze eigen aannemer (die de berekeningen voor de steunlatei heeft gedaan), als volgens VROM, als de gemeente, geen vergunning hoefde aan te vragen.
pi_107573579
quote:

[..]

Nee.

De aanbouw mag onder bepaalde voorwaarden best vergunningsvrij gebouwd worden. De aanpassing die je aan de bestaande draagconstructie van de gevel hebt gedaan mag in elk geval niet vergunningsvrij gedaan worden.
pi_107651358
Ik zal dan tegen die tijd maar eens gaan informeren bij de gemeelte. Zou het niet prettig vinden als mijn stulpje onbewoonbaar verklaard wordt :S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')