Ik moet zeggen dat de machthebbers van nu het er ook wel erg naar maken. Je kan altijd het volk een beetje onderdrukken en een beetje voorliegen.
Er is internet opdat je druk van de ketel kunt halen en burgers die te erg getreiterd worden door de overheid even stoom kunnen afblazen.
Maar die sukkels in Brussel en in de 2e kamer snappen dus niet dat hun relatief riante positie afhangt van het volk. Zij zijn met weinigen, ze hebben geld, maar ze hebben anderen nodig om ze te beschermen. Zelf zijn ze niets, ik bedoel Mark Rutte kan zelf niet eens een ei bakken en de meeste politici overleven nog geen nacht in een tentje op het Malieveld en hebben een conditie van een volgevreten papzak.
Het volk heeft nog betrekkelijke vrijheden, er is nog altijd een zekere mate van vrijheid van meningsuiting, er is nog een betrekkelijk vrij internet, de arbeider heeft nog te eten en enige ziekenzorg.
Maar wat de regering en Brussel nu doen is heel erg dom. Alle burgerrechten afnemen, internet min of meer opheffen (ACTA), een politiestaat invoeren.
Batista, de dictator uit Cuba werd in 1959 verslagen doordat het leger hem ook niet meer wilde beschermen. Salazar uit Portugal in 1974 idem dito.
Deze papkindjes die zelf niets kunnen, die we politici noemen, kunnen alleen het volk onderdrukken wanneer zij beschermd worden door het leger of politie. Het volk is met veel en zij zijn met zeer weinig.
Ik laat in het midden of ik deze oproep al dan niet steun van TS (misschien steun ik de oproep wel en misschien ook niet), ik geef alleen deze waarschuwing aan de politici: nu is het slechts een oproep. Als je het volk nog meer gaat kwellen en treiteren, dag in, dag uit, worden het meer oproepen.
Jullie hebben al onevenredig veel geld en vrijwel iedereen kent jullie duistere praktijken al. Jullie sluiten deals met de maffia en het volk gedoogt het. Maar tot op zekere hoogte. Maak het niet te bont.
Rupsjenooitgenoeg, onthoud die naam. Hoe verging het het rupsje op het einde van het verhaal ook al weer? Bezint dus, eer gij begint.