abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107394387
Ik wil graag een huurwoning in de vrije sector huren; echter lees ik op de website van alle aanbieders dat de inkomenseis per maand 4 maal de bruto huur is.

Nu ben ik ZZP'er en ik heb een hoge starters- en zelfstandigenaftrek, dus van mijn inkomen van ongeveer 16.000 over 2011 betaal ik vermoedelijk 0 belasting. Mijn netto-inkomen is dus gelijk aan mijn bruto-inkomen. Komt anderen deze regeling inzake ZZP'ers ook oneerlijk voor? De hele bruto-nettoverhouding lijkt mij scheef voor ZZP'ers omdat er andere regelingen gelden en ZZP'ers meer belastingvoordelen hebben waardoor zij netto meer te spenderen overhouden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107394419
Leg het een verhuurder voor, en zie wat ze willen? Zo niet, dan is het hun goed recht in de vrije sector lijkt me?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Redactie Frontpage maandag 30 januari 2012 @ 10:55:23 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_107394526
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:50 schreef fruityloop het volgende:
Leg het een verhuurder voor, en zie wat ze willen? Zo niet, dan is het hun goed recht in de vrije sector lijkt me?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 30 januari 2012 @ 11:02:53 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107394727
Het is sowieso een complete bagger-eis van huurders. Je moet ook een vast contract hebben trouwens, en volgens mij was de salariseis zelfs 4,5 keer de maandelijkse huur.

Oftewel, als alleenstaande moet je al zeker zijn van een vast contract waarbij je meer dan 3000 euro verdiend, om in een miezerig rijtjeshuisje van 700 euro te mogen wonen... (die er trouwens niet/nauwelijks zijn, vooral niet in de bewoonde wereld...)

Lekker voor starters(!) :') :N
pi_107395035
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:02 schreef Yi-Long het volgende:
Het is sowieso een complete bagger-eis van huurders. Je moet ook een vast contract hebben trouwens, en volgens mij was de salariseis zelfs 4,5 keer de maandelijkse huur.

Oftewel, als alleenstaande moet je al zeker zijn van een vast contract waarbij je meer dan 3000 euro verdiend, om in een miezerig rijtjeshuisje van 700 euro te mogen wonen... (die er trouwens niet/nauwelijks zijn, vooral niet in de bewoonde wereld...)

Ik ga nu samenspannen met een goede vriendin, maar wij hebben dus geen partnerschap of wat dan ook, dus ik vermoed dat dat het nog moeilijker maakt. Zij heeft volgens mij ook geen vast contract...al met al niet makkelijk. Maar een gesprek kan soms wonderen doen.
  maandag 30 januari 2012 @ 11:22:35 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107395204
Stel ze zouden van die 16.000 jaarinkomen uitgaan, dan red je het toch nog bij lange na niet?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 januari 2012 @ 11:48:24 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_107395786
Als zelfstandig ondernemer kun je prima een huis huren hoor. Normaliter willen ze wat gegevens van je boekhouder zien, maar ik ben het met Lienekien eens; dat haal je toch nooit met 16K op jaarbasis...?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_107395870
Veel woningbouwverenigingen bieden ook zgn vrije sector huizen aan. Zij hebben geen inkomenseis.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_107396697
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:48 schreef error_404 het volgende:
Als zelfstandig ondernemer kun je prima een huis huren hoor. Normaliter willen ze wat gegevens van je boekhouder zien, maar ik ben het met Lienekien eens; dat haal je toch nooit met 16K op jaarbasis...?
Mijn vriendin verdient per jaar 27000 bruto. Mijn 16000 is ook meteen netto, netto houd ik meer over dan die vriendin.
pi_107396711
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:51 schreef TripleS het volgende:
Veel woningbouwverenigingen bieden ook zgn vrije sector huizen aan. Zij hebben geen inkomenseis.
Die hebben ze, althans in Amsterdam, wel. Precies de eis uit de eerste post! In elk geval Ymere, en Stadgenoot.
  maandag 30 januari 2012 @ 12:25:47 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107396740
Gaan jullie samenwonen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_107396789
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:24 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Mijn vriendin verdient per jaar 27000 bruto. Mijn 16000 is ook meteen netto, netto houd ik meer over dan die vriendin.
27000 bruto per jaar is ongeveer gelijk aan ¤ 1650,- netto per maand. Zij houd dus meer over.

Maar waarom bel je die verhuurder niet en leg je het voor?
pi_107396802
.

[ Bericht 99% gewijzigd door jroz op 30-01-2012 12:28:00 (dubbel) ]
pi_107397687
quote:

[..]

Die hebben ze, althans in Amsterdam, wel. Precies de eis uit de eerste post! In elk geval Ymere, en Stadgenoot.
Ohh apart, hier is zelfs een maximum-eis zoals bij sociale huurwoningen :D
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_107398800
quote:

Ach ja, dan moet je als starter ook maar niet in de randstad willen wonen.

Je moet in NL eerst ee nwoning hebben en dan pas in die buurt werk zoeken, helemaal als starters, dat is toch algemene kennis? Ik ken het niet anders. En als je nieuwe werkgever je perse wilt hebben, dan zoeken zij maar een woning.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_107399096
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je moet in NL eerst ee nwoning hebben en dan pas in die buurt werk zoeken, helemaal als starters, dat is toch algemene kennis? Ik ken het niet anders. En als je nieuwe werkgever je perse wilt hebben, dan zoeken zij maar een woning.
Tsja wat is adt nou voor een mentaliteit? Ik ben in Amsterdam opgeleid, heb hier al mijn vrienden. Ik zou er niet aan moeten denken om ergens anders te gaan wonen, dan liever naar het buitenland. En overigens is er ook alleen hier werk voor mij; in het oosten ofzo is echt geen werk in wat ik doe.
  maandag 30 januari 2012 @ 14:10:40 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107400148
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat het hier in NL inmiddels 'normaal' is, betekent niet dat het normaal is.

Daarnaast zou je met een gezonde woningmarkt ook fileleed vermijden, en werkloosheid.

Daarnaast speelt dit probleem zich trouwens ook af in steden als Eindhoven enzo. Niet alleen in de binnenstad, maar ook gewoon ruim om Eindhoven heen is het verdomd moeilijk om betaalbare woonruimte te vinden als starter.
  maandag 30 januari 2012 @ 14:13:05 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_107400245
quote:

[..]

Oke, maar dan zie ik niet zo goed wat het probleem is, eigenlijk...?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_107403377
quote:

Een huis van ¤ 700 pm (bruto) bij Ymere betekent dat je ¤ 2.430 bruto per maand moet verdienen (inclusief vakantiegeld). Dat lijkt mij niet geheel onoverkomelijk. Hier is een 13e maand/bonus niet eens meegerekend.

Voor ¤ 3.000 bruto kun je voor ¤ 864 bruto per maand huren bij Ymere (nogmaals, bonus oid niet meegerekend).
pi_107405869
- (Gezamelijk) bruto maandinkomen bedraagt minimaal 4 maal de bruto maandhuur.

- Het inkomen partner telt voor maximaal 50% mee.

- Aan zelfstandigen kan een aanvullende bankgarantie worden gevraagd.
pi_107406627
Ik kwam ¤ 2000 tekort op jaarbasis (bruto). Hierdoor moest ik een bankgarantie of waarborgsom ter hoogte van 3xhuurbedrag (= totaal ongeveer ¤ 2500) regelen.

Ik heb uiteindelijk maar voor de waarborgsom gekozen, dan kan ik de laatste 3 maanden tenminste daarmee verrekenen wanneer ik de huur opzeg. >:)

De makelaar waar ik mijn woning heb gehuurd heeft voor sommige woningen een inkomenseis van 4,5 keer het huurbedrag (als maandsalaris), en voor andere woningen 50x het huurbedrag (als jaarsalaris). Dat laatste is voor de huurder vaak beter haalbaar omdat je dan ook je vakantiegeld in de berekening mee kan nemen.
pi_107416579
Wat huur je in Amsterdam in de vrije sector voor 700 of zelfs 800 euro? Niets, of je zit ergens in Osdorp. Dan liever een kamer!
pi_107416995
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:07 schreef JohnDDD het volgende:
Wat huur je in Amsterdam in de vrije sector voor 700 of zelfs 800 euro? Niets, of je zit ergens in Osdorp. Dan liever een kamer!
Kijk, en daar ga je al de fout in door meteen dan maar (te hoge) eisen te gaan stellen. Nee, je kunt voor dat geld niet aan de grachten wonen nee. Er zijn genoeg plekken waar je nog wel kunt wonen.
pi_107417481
Ik wil graag in Utrecht (voor de ligging) wonen. Sociale huurwoning is geen optie, kopen is ook geen optie (ik ga nu geen woning duurder dan 170K kopen, maar dat zou ik wel moeten omdat ik geen sociale/economische binding heb met Utrecht). Huren in Utrecht is ook te duur...

Dan maar in Leidsche Rijn. Voor 850 euro per maand heb ik er een driekamerappartement, excl. 30 euro servicekosten en exclusief energiekosten. Het is behoorlijk duur, maar het is niet anders... :{
pi_107438756
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:41 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Tsja wat is adt nou voor een mentaliteit?
Het is helaas de werkelijkheid in NL. Ik heb er ervaring mee toen ik wou verhuizen naar Nijmegen en omgeving. Was gewoon niet mogelijk als beginnende WO-er. Ik sla per defintie alle banen in de randstad af omdat ik als ik daar wil gaan wonen niet 100% achteruit wil in een huis en het huis was ik hier heb kan ik nooit en te nimmer betalen daar, zelfs niet met een faktor 4 in loon.

quote:
Ik ben in Amsterdam opgeleid, heb hier al mijn vrienden. Ik zou er niet aan moeten denken om ergens anders te gaan wonen, dan liever naar het buitenland.
Dus een wens. En voor wensen heb je consequenties. Klaag dan niet of stel je eisen bij. Of je het ermee eens bent en of het leuk is, is iets anders, maar het leven is nu eenmaal niet leuk en eerlijk.

quote:
En overigens is er ook alleen hier werk voor mij; in het oosten ofzo is echt geen werk in wat ik doe.
Dat dacht ik ook, maar als je even je best doet dan sta je verstelt wat voor bedrijven er in het oosten zitten die alleen maar WO-ers aannemen. En de huizen kosten hier een prikkie. :)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')